Forum Machete,Modelism,Hobby: Hawker Hurricane, Aeronautica Regala Romana - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Hawker Hurricane, Aeronautica Regala Romana kit Hasegawa, decaluri RB Production

#21 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 26 November 2013 - 05:04 PM

Rog moderatorii sa stearga toate cuvintele " imi place " scrise de cei care au postat. Exprimarea " imi place" nu e la locul ei , si vad ca nu numai eu nu am inteles mesajul lui Mack .
Deci ,sa fie clar , nu mai postati sintagma "imi place" .. In rest , am exprimat intr-un mod mai mult decat decent , parerea mea.
Daca nu convine cuiva ( desi ceea ce am postat consider ca nu trebuie tradus pentru nivel de clasa intaia ) e bine. Daca parerea mea convine , e la fel de bine.
Limbajul a fost mai mult decat supernormal si superechilibrat (in ciuda impresiei tale)
Un limbaj neechilibrat ar fi sunat cam asa-ca sa te dumiresti in sfarsit - :
- " Aparatorile jambelor sunt foarte groase si total nefiresti. Solutia (aflata la indemana ) ar fi fost subtierea lor prin pilire/smirgheluire . Si le puteai scoate foitza."
- " La scara asta avionul nu putea fi semimat,satinat. Doar MAT.Asa ca nu LUMINA e de vina."
- " Un fir mai subtire se gasea ( chiar daca Wurger nu crede... ) E-Z line
In rest , mica nealiniere a farurilor si un pic de wash ar fi completat un model desavarsit.
Daca nici acum nu esti satisfacut , chiar n-am ce sa-ti mai fac...
Viva la revolucion.... :diablo:
In rest vad ca in continuare ignori intrebarea mea. Why ?

Aceasta postare a fost editata de busila: 26 November 2013 - 05:07 PM


#22 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 26 November 2013 - 05:45 PM

Vezi postareabusila, la 26 November 2013 - 05:04 PM, a spus:

Rog moderatorii sa stearga toate cuvintele " imi place " scrise de cei care au postat. Exprimarea " imi place" nu e la locul ei , si vad ca nu numai eu nu am inteles mesajul lui Mack .
Deci ,sa fie clar , nu mai postati sintagma "imi place" .. In rest , am exprimat intr-un mod mai mult decat decent , parerea mea.
Daca nu convine cuiva ( desi ceea ce am postat consider ca nu trebuie tradus pentru nivel de clasa intaia ) e bine. Daca parerea mea convine , e la fel de bine.
Limbajul a fost mai mult decat supernormal si superechilibrat (in ciuda impresiei tale)
Un limbaj neechilibrat ar fi sunat cam asa-ca sa te dumiresti in sfarsit - :
- " Aparatorile jambelor sunt foarte groase si total nefiresti. Solutia (aflata la indemana ) ar fi fost subtierea lor prin pilire/smirgheluire . Si le puteai scoate foitza."
- " La scara asta avionul nu putea fi semimat,satinat. Doar MAT.Asa ca nu LUMINA e de vina."
- " Un fir mai subtire se gasea ( chiar daca Wurger nu crede... ) E-Z line
In rest , mica nealiniere a farurilor si un pic de wash ar fi completat un model desavarsit.
Daca nici acum nu esti satisfacut , chiar n-am ce sa-ti mai fac...
Viva la revolucion.... :diablo:
In rest vad ca in continuare ignori intrebarea mea. Why ?


Salut,

Sa faca moderatorii ce cred ei de cuviinta...

Eu pot sa ma dezbrac de caracter... si atunci
Nu te priveste ce ma satisface sau nu.
La Hurricane capacele au o dublura bombata semnificativ dar nu conteaza.
Nu raspund la intrebare pentru ca mi-a displacut maniera de dialog.

Sau pot sa ma lansez in considerente geometrice si de similitudine
La aceasta scara (1/72) rugozitatea - care-i marime liniara (ma rog, asimilata unei marimi liniare) este afectata cu puterea intaia a scarii, deci macheta (daca reproduce rugozitatea la scara) trebuie sa fie de 72 de ori mai putin rugoasa decat aeronava reala. Am o scara de rugozitati in fata ochilor (din cele folosite in industrie), 72 de ori sare multe trepte si ajunge "lucios, lucios". Oare am dreptate?

Sau pot sa promit sa nu mai poluez topicuri cu ale mele susceptibilitati si machete.

Aleg ultima varianta. Venceremos.

Ganduri bune,
mack

#23 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2013 - 05:58 PM

Busila are stilul lui specific, pentru care, atunci cind am considerat ca a intrecut masura, nu m-am sfiit sa-l penalizez.
Si am putut sa dau ochii si sa ciocnesc paharul(pahare) cu el la Alba fara resentimente. De data asta nu vad nimic in afara regulamentului.


-In imaginea cu 109 survolind , acolo unde vezi tu cocarda eu vad doar un numar galben; dar poate nu vorbim de aceeasi poza..
-Pentru ca unele poze au fost facute cu film orto sau poate pentru ca pentru o anumita perioada in campania din Basarabia, n-or fi avut botul galben, ci camuflat. S-a mai intimplat si la 109E si la '80. Dar cred ca stii deja asta.
- Pentru ca e mai cool ?
- Ultima intrebare nu stiu daca o sa-si gaseasca raspuns vreodata. Opinia "legendara" e ca la un moment data au fost revopsite in fascinantul olive romanesc ; cind si unde insa....

#24 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 26 November 2013 - 07:05 PM

Stimati colegi de suferinta,
observ o reactie un pic patimasa (sau nu?!? ), dupa "un tir de proiectile" menit sa "opreasca la sol" omul si avionul sau (sau nu..?!? ).
Putem avem doua situatii:
-nimeni nu spune nimic :
-cineva critica .
Desigur exista si exceptii, oameni ce sunt vejnic ladati. ..:shiftyninja::shiftyninja:.. se stiu ei (intre ei).
Totusi trebuie sa realizam ca modelismul e un hobby si trebuie sa ne faca placere, sa ne relaxeze....
Acum cel putin 2 colegi sunt stresati.
Mack - care a muncit, s-a documentat timp indelungat...(sunt sigur ca mack a trecut de sindromul "avionul va fi gata in max 2 ore"- de care am suferit cu totii la inceput)
Busila- care se simte neaprecit, agasat, inteles gresit...
"Capitalismul salbatic" ne streseaza si el, si ne face sa devenim sensibili la critici.
As zice :CUM SPUI e mai important uneori decat CEEA CE SPUI.
Ingropati securea razboiului, apreciati efortul.
Si asa un topic nou e cam rar la Aviatie .:huh:
Busila argumenteaza cu poze (ex. lui 109) si o sa fi mai bine inteles. Mai bine renunta la fraze "Sigur urmatoarele o sa-ti iasa muuult mai bine".
Mack, obisnuiestete cu chitibusari ca Z-mare care baga la microscop nuanta de pe avion :-D,apoi face analiza chimica a lacului...mat -lucios
(Z, nu te supara, in viteza, nu am gasit alt exemplu )
Despre kit ce pot sa zic, subscriu la ceea ce a zis Wurger "Nici eu nu sunt specialist....la avioane englezesti sau românesti" ,
dar parca cm aceia in plus (cum zice si 109) ii strica un pic linia lui MK1.
E lucrat ingrijit, fain.
Felicitari mack
Sper ca airfixul meu iasa la fel de fain :-D.
Discutia despre antena e inutila, cred , dar daca vrei sa fie multumita "lumea cu sublerul"
poti face antenele din fir de ciorap de lycra(ciorap dama) lipit cu superglue.
Iti garantez ca atunci va fi "prea subtire ".
Spor

Aceasta postare a fost editata de Romi: 26 November 2013 - 07:13 PM


#25 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2013 - 09:22 PM

Stau pe o gramada de forumuri de afara legate de modelism, urmaresc mai mult discutiile legate de istoria avioanelor etc, ce vreau sa subliniez e ca acest forum cred ca conduce detasat in atitudinea ostila fata de cei care chiar construiesc ceva.

Sa ne mai miram de ce nu mai exista nimeni sub 25 sa zicem care are pasiunea asta in Romania ? Daca la o macheta ca asta care mie sincer personal mi se pare foarte reusita s-au gasit atatea "defecte", ce sanse are un incepator sa isi faca curaj sa mai prezinte ceva aici...

#26 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 26 November 2013 - 10:12 PM

Vezi postareamuggs, la 26 November 2013 - 09:22 PM, a spus:

Sa ne mai miram de ce nu mai exista nimeni sub 25 sa zicem care are pasiunea asta in Romania ? Daca la o macheta ca asta care mie sincer personal mi se pare foarte reusita s-au gasit atatea "defecte", ce sanse are un incepator sa isi faca curaj sa mai prezinte ceva aici...

Cunoscatorii au gasit 2 , mai marisoare (si-s chiar defecte-cofa si dunga bicolora galbena-, nu sunt " defecte") . Restul(ce am zis eu ), sunt mici nimicuri. Cu ele remediate , macheta era chiar perfecta.Dar si asa e foarte reusita. Cat priveste curajul incepatorului , nu taie nimeni capete.Nu are de ce sa se sperie.Pentru ca, fiind incepator , e constient de la inceput (sau ar trebui sa fie) de minusurile sale.Si atunci o critica prieteneasca o sa-l ajute foarte mult.Nu o sa-l ajute de loc chestii de genul; " vai ce bine arata macheta...foarte reusita vopsirea... superb model...s.a.m.d" cand pe macheta se vad bavuri , urme de pila/smirghel , nealinieri , urme de pensula ,cupole puse invers( da,chiar au fost cazuri) , culori gresite.
Intr-adevar , am vazut si eu pe cateva forumuri ca se practica incurajarea cu orice pret.Adica modele fata de care primele mele avioane sunt super reusite , sunt laudate la maxim.Bavuri , urme de prnsula , mascari aiurea , tot ce vrei si ce nu vrei se vedeau pe ele. Insa baietii bagau laude la greu . Da' stau si ma intreb , cum il ajuta pe modelist sa progreseze chestia asta ? Poate doar daca pe PM sa-i zica parerea mai reala...Cine nu vrea o parere cinstita, reala,cat de cat obiectiva ? Decat laude fara numar,fara numar, mai bine asa.Cu laude neintemeiate , progres ioc !
Vechiul proverb romanesc " orice sut in fund e un pas inainte " e destul de adevarat. Pe forumul asta chiar nu s-au dat suturi in fund.Si nici modelistii nu sunt mici mimoze fragile....

Aceasta postare a fost editata de busila: 26 November 2013 - 10:16 PM


#27 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 26 November 2013 - 10:19 PM

Va rog sa nu uitati faptul ca aceasta macheta e la 1/72 si ca are in jur de 12.5 cm lungime in realitate. Adica de vreo 2-2.5 ori mai mica fata de cum apare pe monitor. Adica orice imperfectiune reala sau nu e de 2.5 ori mai mare si mai vizibile. Adica avem de-a face cu o poza macro cu tot ceea ce deriva de aici. Mie unuia mi se pare foarte bun spre exceptional nivelul de detaliere "scratch" chiar si la standardele formurilor "de afara". Pozele cu blit din pacate strica aspectul vopselei scotand in evidenta detalii fie prin supraluminare, fie prin reflexii exagerate, fie efecte gen "vopsea transparenta" (la fel cum apare si efectul de "haine transparente") la pozele cu blitz dar asta e un lucru general pt toate pozele facute cu blitz. Tinand cont de lucrurile astea mie mi se pare o macheta pe care abia astept sa o vad in realitate (desi personal nu prea mai agreez scara 1/72 pt. ca nu ma mai tin ochii). Eu personal cand am vazut macheta m-am gandit "aha, asta e hurricane-ul ala la 48 pe care voiam eu sa-l cumpar de la Pavel". Iar pt mine o macheta pe care cand o vad in poze cred ca e la scara mai mare decat in realitate e o macheta mai mult decat buna. Nu am sa comentez aspecte privind "mat/lucios la scara" sau "afumatura de la mitraliere" pt. ca-s chestii absolut subiective si nu ajungem nicaieri cu discutia. In ce ma priveste astept pozele fara blitz sau sa o vad in realitate. Oricum, felicitari autorului pt. macheta si mai ales pt. ca impartaseste si cu noi etapele lucrarii si rezultatele.

Aceasta postare a fost editata de MiG: 26 November 2013 - 10:20 PM


#28 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 27 November 2013 - 12:10 PM

Vezi postareatibi22, la 26 November 2013 - 10:36 AM, a spus:

Liviu, depinde de la care producator este RAF Green. De regula difera ca noanta intre ele.
Macheta este fotografiata cu blitz iar de cele mai multe ori culoarea fotografiata nu mai corespunde.
Dupa parerea mea mi se pare foarte RAF Green.


Mie imi pare un fel de gri, dar cum spuneai si tu, nuanta poate fi alterata de blitz-ul foto.

#29 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 27 November 2013 - 01:11 PM

Felicitari Mack si din partea mea, sunt mult prea multe lucruri extraordinare la ea ca se le amintesc dar am in fata PE urile de la Part si faptul ca ai reusit sa faci acele flapsuri sa arate asa cum arata e nemaipomenit, rotile cu 5 spite, baia screchuita, antena tip teava, firul de antena subtire si bine intins sunt multe dovezi ca ai facut o macheta reusite si bine documentata. Vizual ce nu mi s-a parut mie (mie personal si strict vizual) placut au fost nuanta de verde, si cele 2 nuante de galben de pe dunga - stiu de ele, se vede diferenta clara intra nuante pe poze dar parca color arata mai ciudat decat A/N, plus ciudatenia aia cu botul, parca nu are cursivitatea din imagini sau de la alte modele. Acu ca a explicat 109 ce mai amesteca Hasegawa prin kituri si corectia cu coafa, m-am dumirit si mi-a bagat morcovul ca si eu am in fata Mk.I de la Hase - versiunea finlandeza si vad ce e identica cu a ta. Daca o sa-mi iasa jumate cum ti-a iesit tie o sa ma declar fericit. Toate cele bune.

#30 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 28 November 2013 - 10:27 AM

Vezi postarea1-0-9, la 26 November 2013 - 05:58 PM, a spus:

- Ultima intrebare nu stiu daca o sa-si gaseasca raspuns vreodata. Opinia "legendara" e ca la un moment data au fost revopsite in fascinantul olive romanesc ; cind si unde insa....


Pai credeam ca ai avut raspunsul deja. La cate poze si informatii s-au gasit peste tot. :pardon:
Daca nu te ai lamurit inca, adu ti aminte ca la un moment dat in 1943 ( dupa campania dezastruasa de la Stalingrad) avioanele supravietuitoare campaniei din est au fost duse la revizie la IAR Brasov. Sunt poze cu bf 109 E Nella, Hurricane nr 3, etc in hangar sau pe aerodrom la Brasov.
Foto cu Hurricane vopsit complet verde parca am vazut in cartile lui Denes (cu Bar
barosa).
Deci la intrebarea cand si unde: IAR Brasov anul 1943. :drinks:

#31 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 29 November 2013 - 10:15 AM

Reparatiune
Dupa ce a trecut nebuneala concursului si vinzoleala amenajarii salonului(a ramas doar vernisajul) ,am avut timpul necesar pentru a medita la urmatoarea chestiune : cum de-am reusit sa supar/jignesc un coleg, eu avand intentia de a-l lauda ?
Se spune ca drumul spre iad e pavat cu intentii bune , da' nici chiar asa....Am tot citit si rascitit prima mea postare , am vorbit cu alti colegi( era prea suparatoare ideea) si in final(decat niciodata mai bine mai tarziu) am realizat gafa/jignirea adusa.
Era chiar ultima propozitie(fiind ultima ,o saream de regula,fiind atent la primele fraze). Era idiotenia asta "Sigur urmatoarele o sa-ti iasa muuult mai bine."
Cunosteam calitatea modelelor realizate de Mack iar propozitia aste se potrivea ca nuca-n perete. La mine mergea , ca-s incepator si am muuult de lucru. Insa in cazul lui era total aiurea . Ba chiar putea fi socotita un misto....
Motivele greselii sunt irelevante ,de aceea il rog pe Mack sa ma ierte pentru acea nefericita propozitie (care cred ca a fost strecurata de cel cu coditza si cornitze ) asigurandu-l de toata prietenia mea...

#32 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 29 November 2013 - 11:40 PM

Vezi postareabusila, la 29 November 2013 - 10:15 AM, a spus:

Reparatiune
Dupa ce a trecut nebuneala concursului si vinzoleala amenajarii salonului(a ramas doar vernisajul) ,am avut timpul necesar pentru a medita la urmatoarea chestiune : cum de-am reusit sa supar/jignesc un coleg, eu avand intentia de a-l lauda ?
Se spune ca drumul spre iad e pavat cu intentii bune , da' nici chiar asa....Am tot citit si rascitit prima mea postare , am vorbit cu alti colegi( era prea suparatoare ideea) si in final(decat niciodata mai bine mai tarziu) am realizat gafa/jignirea adusa.
Era chiar ultima propozitie(fiind ultima ,o saream de regula,fiind atent la primele fraze). Era idiotenia asta "Sigur urmatoarele o sa-ti iasa muuult mai bine."
Cunosteam calitatea modelelor realizate de Mack iar propozitia aste se potrivea ca nuca-n perete. La mine mergea , ca-s incepator si am muuult de lucru. Insa in cazul lui era total aiurea . Ba chiar putea fi socotita un misto....
Motivele greselii sunt irelevante ,de aceea il rog pe Mack sa ma ierte pentru acea nefericita propozitie (care cred ca a fost strecurata de cel cu coditza si cornitze ) asigurandu-l de toata prietenia mea...


Multumesc,

E mare calitate sa deschizi usa spre reconciliere; sincer.

Parbrizul - vopsit la pensula, multe treceri si multe stergeri cu izopropilic; tehnica veche ce-am readus-o la lumina din lipsa de masti pt. Hurri Hase la 72 (am cautat, n-am gasit, le-am luat pe cele dedicate cupolei Revell, dar nu se potrivesc deloc}. Sunt uimit de rezultat.
Cupola culisanta - nu-i vopsita; setul Part contine o foarte faina piesa photoetched pentru rama; vopsita separat si lipita cu adeziv PVA (avantajul de-a practica aeromodelismul RC); tabloul idilic este tulburat de faptul ca aceasta piesa nu se potriveste cu gravura de pe cupola (pe care nu m-am invrednicit s-o indepartez prin slefuire) si nici unghiul muchiei anterioare cu cel al parbrizului. Mirat am fost ca nu s-a observat. Iarasi m-a mirat ca nu s-a legat nimeni de fidelitatea schemei de camuflaj (nu tocmai cu grafismul din standard).

Am spus-o indirect; daca-ar fi sa mai exersez un Hurri 14 ARR l-a face diferit: capota superioara (de la esapamente "in sus") in camuflaj si inelele rosii complete (nu sablon). Eu asa interpretez (si sumez) imaginile. Caserola elicei nu mi-e lamurita.

Ganduri bune,
mack

#33 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 29 November 2013 - 11:50 PM

Multumesc pentru raspuns,Mack

#34 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 30 November 2013 - 08:45 AM

Vezi postareamack, la 29 November 2013 - 11:40 PM, a spus:

Cupola culisanta - nu-i vopsita; setul Part contine o foarte faina piesa photoetched pentru rama; vopsita separat si lipita cu adeziv PVA (avantajul de-a practica aeromodelismul RC); tabloul idilic este tulburat de faptul ca aceasta piesa nu se potriveste cu gravura de pe cupola (pe care nu m-am invrednicit s-o indepartez prin slefuire) si nici unghiul muchiei anterioare cu cel al parbrizului. Mirat am fost ca nu s-a observat. Iarasi m-a mirat ca nu s-a legat nimeni de fidelitatea schemei de camuflaj (nu tocmai cu grafismul din standard).

Salut, Mack. Te felicit pentru modelul realizat. Este interesant ca, cel mai bine realizat / documentat (dupa parerea mea) Hurricane ARR de pe cartula a dat nastere unui asemenea taifun.
Nu mi-am dat masteratul in dotarea ARR, si nici in avioane englezesti WW2, asa ca nu ma bag.
Am doar 2 intrebari:
1. daca ai realizat rama respectiva din PE (motiv pentru care si partea culisanta pare putin suprainaltata), partea dinspre interior cum ai rezolvat-o? E vopsita, sau a ramas in culoarea initiala? E cu Future? Ce reprezinta si cum se lucreaza cu PVA glue pe transparente? Totate raspunsurile la intrebarile astea cred ca au mare interes si pentru Wurger, care a folosit o rama d-asta di PE la PZL.
2. s-a lamurit treaba cu Mickey albastru / negru, sau il facem dupa cum avem decaluri?
Spor

#35 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 30 November 2013 - 09:40 AM

felicitari Mack-ule pentru realizare!
Sincer, eu care stiu indeaproape cum lucrezi, vazut pe viu pe cand eram inca tineri, abia astept sa vad o realizare de a ata.
Mie imi place, nu stiu detalii ca specialistii, dar ce vad imi gadila ochiul intr-un mod placut!
Ce sa mai, eu la 1/24 ma chinuiesc la detalii iar tu nu le fluieri la 72...
Jos palaria inca o data!

Aaaa, era sa uit: elicopterul inceput... da inainte...?

#36 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 30 November 2013 - 06:23 PM

Vezi postareaalexelu_marinelu, la 30 November 2013 - 08:45 AM, a spus:

Salut, Mack. Te felicit pentru modelul realizat. Este interesant ca, cel mai bine realizat / documentat (dupa parerea mea) Hurricane ARR de pe cartula a dat nastere unui asemenea taifun.
Nu mi-am dat masteratul in dotarea ARR, si nici in avioane englezesti WW2, asa ca nu ma bag.
Am doar 2 intrebari:
1. daca ai realizat rama respectiva din PE (motiv pentru care si partea culisanta pare putin suprainaltata), partea dinspre interior cum ai rezolvat-o? E vopsita, sau a ramas in culoarea initiala? E cu Future? Ce reprezinta si cum se lucreaza cu PVA glue pe transparente? Totate raspunsurile la intrebarile astea cred ca au mare interes si pentru Wurger, care a folosit o rama d-asta di PE la PZL.
2. s-a lamurit treaba cu Mickey albastru / negru, sau il facem dupa cum avem decaluri?
Spor


Salutare,

Multumesc de aprecieri. Ciudat poate, aproape ca ma simt stanjenit, modelul are destule probleme de constructie iar vopsirea este doar o interpretare (din multe posibile).
Daca consideram Hurri-ul lui radub (1/32) ca fiind "de pe cartula", eu il votez pe acela.
Hmmm...ce ziceti de un group build?!

Raspunsuri:
1. N-am apucat sa fac poze dar incerc sa rezum "procesul".
PE-ul plan a fost adus la forma (indoit) folosind chiar cupola ca si calapod (cupola protejata cu scotch transparent). Am vopsit apoi PE-ul cu culoare de interior, l-am mascat si apoi l-am vopsit cu culoarea de exterior.
PVA nu este decat un Aracet al timpurilor moderne. Il folosesc ocazional pentru partile transparente si PE-urile mai pretentioase la pozitionare pentru ca:
- nu lasa urme de vapori (asa cum face cyano de ex. pe cupolele insuficient ventilate);
- nu trebuie preparat (aici ma refer la comparatia cu rasinile bicomponent - pe care le-am/ le folosesc ocazional pentru partile transparente - si la care dozarea A+B la cantitati mici este delicata);
- functie de marca, PVA-ul are timpi de priza initiala de la 5 la x minute, avantaj major la pozitionare;
- eu am renuntat la fixare PE-urilor cu future pentru ca apreciez ca priza este insuficienta (am patit sa se desprinda);

Unde pierde PVA este comportarea la slefuire. Chiar dupa priza completa nu este o masa suficient de rigida pentru slefuire si nu tolereaza slefuirea umeda (chiar daca este rezistent la apa). Din acest motiv indepartez excesul cu o pensula umeda imediat dupa aplicare iar ce-i de chituit se chituieste dupa priza completa.

Momentan nu-s acasa, dar in 1-2 zile am sa incerc un macro pe cupola.
In alta ordine de idei culoarea ce-am folosit-o pe post de interior green nu-i taman buna. Vopsind modelul in reprize, am lucrat mult la lumina artificiala si nu tot timpul reusesc sa apreciez corect nuanta (chiar cu becuri potrivite)

2. iti dai seama ca eu n-am cum s-o lamuresc. Am stat mult in dubii daca sa-l folosesc pe Mickey din decalurile RB Productions (de toata lauda) sau pe cele din decalul de 80 (MPM). M-am uitat si la unele si la altele si in final am ales RB Productions pe motiv de dimensiune (cele MPM sunt o idee mai mari, nu-mi dadeau bine raportat la cruce). Nu vreau sa initiez vreo polemica; personal cred ca subiectul culorilor la Mickey (pt Hurri) va ramane deschis pe vecie sau pana la aparitia unei imagini color. "Solutia" pe care o vad eu este ca ambele scheme cromatice (inclusiv variatiile cunoscute) sa fie acceptate si tratate ca si "conforme" si numai grafismul/ dimensiunile sa fie "unice". Producatorii de decaluri/ kituri pot sa ofere ambele variante cromatice si toata lumea-i multumita.
Pentru ca altfel putem sa facem scheme de cromatica pe care apoi sa le trecem prin filtrare in a/n, sa ne jucam cu contraste si expuneri pana adunam de-o teza de doctorat dar (personal) nu cred ca merita.

Ganduri bune,
mack

#37 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 30 November 2013 - 07:17 PM

Tot respectul pentru Radu Brinzan si munca lui in toate cele dar Hurry ul lui are cel putin 2 bube foarte vizibile: antena gen catarg si oglinda retrovizoare dreptunghiulara plus aspectul cu coafa elicii mai mica decat botul fuselajului. In rest poate fi luat etalon de detaliere/culori si multe cele. Si nu uita totusi scarile, 1/72 nu e 1/32. Ce ai facut tu la 1/72 e nemaipomenit. Si eu tot decalurile de la RB o sa le folosesc asa cum le da Radu, cel putin la 1/72 cu toate ca pe al lui apare Mickey cu negru.

#38 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 30 November 2013 - 07:59 PM

Acum mai trebuie sa luam in calcul si ca ce a facut Radu , a facut acum.. aproape 8, poate 9 ani...cind referintele in domeniul asta erau aproape nule.

#39 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 30 November 2013 - 08:13 PM

Vezi postarea1-0-9, la 30 November 2013 - 07:59 PM, a spus:

Acum mai trebuie sa luam in calcul si ca ce a facut Radu , a facut acum.. aproape 8, poate 9 ani...cind referintele in domeniul asta erau aproape nule.


Corect, prin 2006 parca. Eu nu vreau sa-i critic munca, Doamne fereste, incercam sa-l motivez pe Mack sa nu mai fie atat de modest.

#40 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 30 November 2013 - 08:45 PM

Vezi postareaCatta, la 30 November 2013 - 08:13 PM, a spus:

... Doamne fereste, incercam sa-l motivez pe Mack sa nu mai fie atat de modest.

Cam asta e si impresia mea. Toate modelele noastre au mici (sau mari) greseli. Daca nu greseli, scurtaturi. Majoritatea le bagam sub pres sau cautam felurite explicatii fantasmagorice pentru ele. Mack le-a afisat fara retinere, pentru o macheta cu care nu are de ce sa-i fie rusine pe multe site-uri de gen.
Stima!

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi