Dilema blindate vs vopsele
#1
Postat 13 November 2013 - 01:52 AM
1. Am achizitionat recent urmatoarele vopsele marca Revell:
matt 84
matt 66
matt 35
91
sm 302
rlm 70 schwarz grun
rlm 71 dunkel grun
afrika-braun
gelb-olive
rlm 65 hell blau
2. Am urmatoarele kituri:
Revell 1/72 PzKpfw IV Ausf. H
Revell 1/72 Main Battle Tank LEOPARD 2 A4
Revell 1/72 Tank transporter SLT50-3 "ELEFANT" & SaAnh. 52t
Italeri 1/35 M998 Desert Patrol No249
3. Dupa ce zilele trecute am terminat de pictat o serie de figurine, m-am decis ca ar fi cazul sa ma apuc si de blindate. As vrea sa incep cu Hummerul, dar din pacate nu am culorile de pe schema si as dori sa imi sugerati ce culori as putea folosi din cele pe care le am deja.
#2
Postat 13 November 2013 - 09:35 AM
Citeaza
Vehiculele fabricate in 1935-1939:
-7016 (RAL) Anthrazitgrau Culoare de baza de la fabrica (humbrol 79)
-8002 (RAL) Signalbrau petele de camuflaj (echivalentul nu avem, totusi daca este ma anuntati si pe mine)
Incepind cu 1940 s-a folosit 2 culori, pentru economie de vopsele. Vehiculele din operatiune Barbarossa (Kursk) in anul 1943 au fost vopsite in Schwarzgrau (panzergrau) cu pete de camuflaj de Dunkelgelb:
-7021 (RAL) Schwarzgrau (panzergrau) (humbrol 182 sau 67)
Vehiculele vopsite cu panzergrau si trimise in Afrika, sa-u revopsit cum urmeaza:
-8000 (RAL) Grunbraun culoare de baza (humbrol 118+93)
-7008 (RAL) Grungrau petele de camuflaj (humbrol 26)
O culoare noua s-a introdus in Martie 1942 pentru Afrikakorps. S-a folosit si in Creta/Grecia, o parte din Italia, Sicilia,si Destul de rar in Balcani:
-8020 (RAL) Gelbbraun culoare de baza (humbrol 63+93)
-7027 (RAL) Sandgrau petele de camuflaj (humbrol 187)
Incepind din Februarie 1943, toate vehiculele iesite din fabrici cu baza de Dunkelgelb sa-u vopsit cu culorile de camuflaj dupa conditiile de vreme si geografie in care sa-u aflat, si bineinteles dupa gustul echipajului. Asa ca au aparut varietatile de culori, chiar si intre vehiculele din aceasi companie. Au aparut si vehiculele tricolorate. Vehiculele cu baza de Schwarzgrau (daca au mai ramas pina in1943) nu s-au revopsit in Dunkelgelb, dar s-au aplicat pastele de camuflaj:
-7028 (RAL) Dunkelgelb culoare de baza (humbrol 93) merge si 63
-6003 (RAL) Olivgrun pete de camuflaj (humbrol 117, dar eu folosesc si102, uneori chiar si 30 )
-8017 (RAL) Schokoladenbraun pete de camuflaj (humbrol 177 dar eu folosesc numai 160)
Schwarzgrau s-a folosit ocazional in loc de Dunkelgelb. Cred ca lipsa posibilitatii industriale spre sfirsitul razboiului a fost de cauza. Camuflajul tricolor s-a aplicat si la fabrici:
-8012 (RAL) Primerul rosu inchis culoare de baza (echivalentul nu-l avem dar putem folosi 160)
-7028 (RAL) Dunkelgelb pete de camuflaj (humbrol 93) merge si 63
-6003 (RAL) Olivgrun pete de camuflaj (humbrol 117, dar eu folosesc si102, uneori chiar si 30 )
-7021 (RAL) Schwarzgrau (panzergrau) pete de camuflaj (humbrol 182)
Culorile interne:
In general este acceptat RAL 9001 Cremeweiss, mai des cunoscut ca Elfenbein (amestecul de humbrol 41 in proportie egala cu lac mat humbrol 49). Culoarea interiorului de la usile este un subiect de discutie. La vehiculele din primele rinduri de productie, capacele erau vopsite cu un gri deschis, iar altele erau vopsite cu vopsea de baza a panzerului. In cursul anului 1944 s-a ordonat s-a fie de culoare de primer (baza), pe urma s-a retras si ordinul asta. Eu v-as sfatui sa studiati pozele voastre de referinta. Pentru ca sint foarte multe variante de culori in privinta asta, s-a intilnit chiar si culoare albastru deschis in zonele respective.Alt echipament, cum ar fi cutii electrice, radioul sa-u vopsit in negru, dar uneori s-a vopsit si cu primerul rosu maronie (8012 RAL).
Compartimentul de motor:
A fost vopsit cu primerul rosu 8012 RAL.
Camuflajul de iarna:
In fronturile de Finlandia, Norvegia, si Rusia s-au folosit de catre echipaj pastele albe peste baza de panzergrau. Dar nu prea au fost de durata aplicarile cu pasta alba, din cauza conditiilor severe de vreme, pierderi multiple urmand primirii vehiculelor noi, si alte conditii de pe frontul de est. Asa ca pastele albe s-au aplicat cind s-au putut. Echipajul totusi a incercat sa foloseasca un LIMEWASH inainte de a intra in batalii. Sasiurile vehiculelor nu s-au vopsit, probabil din cauza lipsei de timp.
Vehiculele fabricate in 1935-1939:
-7016 (RAL) Anthrazitgrau Culoare de baza de la fabrica (humbrol 79)
-8002 (RAL) Signalbrau petele de camuflaj (echivalentul nu avem, totusi daca este ma anuntati si pe mine)
Incepind cu 1940 s-a folosit 2 culori, pentru economie de vopsele. Vehiculele din operatiune Barbarossa (Kursk) in anul 1943 au fost vopsite in Schwarzgrau (panzergrau) cu pete de camuflaj de Dunkelgelb:
-7021 (RAL) Schwarzgrau (panzergrau) (humbrol 182)
Vehiculele vopsite cu panzergrau si trimise in Afrika, sa-u revopsit cum urmeaza:
-8000 (RAL) Grunbraun culoare de baza (humbrol 118+93)
-7008 (RAL) Grungrau petele de camuflaj (humbrol 26)
O culoare noua s-a introdus in Martie 1942 pentru Afrikakorps. S-a folosit si in Creta/Grecia, o parte din Italia, Sicilia,si Destul de rar in Balcani:
-8020 (RAL) Gelbbraun culoare de baza (humbrol 63+93)
-7027 (RAL) Sandgrau petele de camuflaj (humbrol 187)
Incepind din Februarie 1943, toate vehiculele iesite din fabrici cu baza de Dunkelgelb sa-u vopsit cu culorile de camuflaj dupa conditiile de vreme si geografie in care sa-u aflat, si bineinteles dupa gustul echipajului. Asa ca au aparut varietatile de culori, chiar si intre vehiculele din aceasi companie. Au aparut si vehiculele tricolorate. Vehiculele cu baza de Schwarzgrau (daca au mai ramas pina in1943) nu s-au revopsit in Dunkelgelb, dar s-au aplicat pastele de camuflaj:
-7028 (RAL) Dunkelgelb culoare de baza (humbrol 93)
-6003 (RAL) Olivgrun pete de camuflaj (humbrol 117, dar eu folosesc si102, uneori chiar si 30 )
-8017 (RAL) Schokoladenbraun pete de camuflaj (humbrol 177 dar eu folosesc numai 160)
Schwarzgrau s-a folosit ocazional in loc de Dunkelgelb. Cred ca lipsa posibilitatii industriale spre sfirsitul razboiului a fost de cauza. Camuflajul tricolor s-a aplicat si la fabrici:
-8012 (RAL) Primerul rosu inchis culoare de baza (echivalentul nu-l avem dar putem folosi 160)
-7028 (RAL) Dunkelgelb pete de camuflaj (humbrol 93)
-6003 (RAL) Olivgrun pete de camuflaj (humbrol 117, dar eu folosesc si102, uneori chiar si 30 )
-7021 (RAL) Schwarzgrau (panzergrau) pete de camuflaj (humbrol 182)
Culorile interne:
In general este acceptat RAL 9001 Cremeweiss, mai des cunoscut ca Elfenbein (amestecul de humbrol 41 in proportie egala cu lac mat humbrol 49). Culoarea interiorului de la usile este un subiect de discutie. La vehiculele din primele rinduri de productie, capacele erau vopsite cu un gri deschis, iar altele erau vopsite cu vopsea de baza a panzerului. In cursul anului 1944 s-a ordonat s-a fie de culoare de primer (baza), pe urma s-a retras si ordinul asta. Eu v-as sfatui sa studiati pozele voastre de referinta. Pentru ca sint foarte multe variante de culori in privinta asta, s-a intilnit chiar si culoare albastru deschis in zonele respective.Alt echipament, cum ar fi cutii electrice, radioul sa-u vopsit in negru, dar uneori s-a vopsit si cu primerul rosu maronie (8012 RAL).
Compartimentul de motor:
A fost vopsit cu primerul rosu 8012 RAL.
Camuflajul de iarna:
In fronturile de Finlandia, Norvegia, si Rusia s-au folosit de catre echipaj pastele albe peste baza de panzergrau. Dar nu prea au fost de durata aplicarile cu pasta alba, din cauza conditiilor severe de vreme, pierderi multiple urmand primirii vehiculelor noi, si alte conditii de pe frontul de est. Asa ca pastele albe s-au aplicat cind s-au putut. Echipajul totusi a incercat sa foloseasca un LIMEWASH inainte de a intra in batalii. Sasiurile vehiculelor nu s-au vopsit, probabil din cauza lipsei de timp.
Ca ultimul cuvint pot sa spun ca in conditii de razboi, au aparut mai multe variante de culori. Cea ce am listat mai sus sint variante de culori de pe “carte”. Va dati seama ca vopsea diluata cu diferite diluanti, si amestecul de vopsea-diluant de fiecare data altfel, iar metodele de aplicare dupa cum au rezolvat in conditii respective, ar da nastere la niste variatati de culori. Reparatii facute la vehicule se termina foarte des cu revopsirea zonei reparate, asa ca puteti sa vedeti si un bloc de motor vopsit in verde.
Alguhan
#3
Postat 13 November 2013 - 10:06 AM
daniel89, la 13 November 2013 - 01:52 AM, a spus:
Pentru Humvee nu poti folosi niciuna dintre culorile pe care le ai.
Nici pentru Main Battle Tank LEOPARD 2 A4, Tank transporter SLT50-3 "ELEFANT" & SaAnh. 52t sau M998 Desert Patrol No249.
Deci ramane sa incepi cu Pz IV H, sau sa cumperi alte vopseluri pentru celelalte.
RLM 71 este vopsea cod pentru Luftwaffe.
RLM 70, la fel.
AfrikaBraun '42 s-a incadra in WW2 deci Pz IV H
Uita-te aici (Libia si Tunisia)
http://www.tanks-enc...y/Panzer_IV.php
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 November 2013 - 10:18 AM
#5
Postat 14 November 2013 - 10:32 AM
daniel89, la 13 November 2013 - 02:24 PM, a spus:
Nu, nu gresesti."H"-ul a aparut prea tarziu pentru Afrika Korps.
Ti-am indicat doar culoarea.
De folosit, s-au folosit in Italia. Putine exemplare au fost vopsite in Afrika Braun.
Citeste si asta (poate o stiai)
http://www.scribd.co...43-1945-English
#6
Postat 19 November 2013 - 02:47 AM
Dupa ce mi-am achizitionat aproximativ 24 de vopsele revell email, am inceput cu Leopardul 2 A4. Am reusit sa il asamblez (trebuie sa precizez ca la senile nu am avut rabdare si m-a ajutat prietena mea) iar acum am o problema cu vopsitul. Nu am airbrush deci il voi vopsi din pensula. I-am dat primul strat cu vopseaua nediluata pentru ca parea destul de diluata (prietena mea este pictorita si la sfatul ei am procedat asa). Cineva mi-a sugerat totusi ca ar trebui sa o diluez totusi. Mi-au ramas niste urme ingrozitoare de pensula pe macheta si se vede in anumite locuri unde vopseaua este mai groasa. Trebuia diluata?
P.S: Am citit peste tot si am cautat inclusiv pe youtube, dar tot nu m-am putut lamuri exact.
#7
Postat 19 November 2013 - 10:34 AM
Citeste si asta: http://www.cartula.r...i-avansati.html , e cam veche, dar e utila, totusi.
#8
Postat 19 November 2013 - 10:36 AM
daniel89, la 19 November 2013 - 02:47 AM, a spus:
P.S: Am citit peste tot si am cautat inclusiv pe youtube, dar tot nu m-am putut lamuri exact.
Un ajutor este binevenit intotdeauna
Da. Trebuia diluata, nu incape discutie !!!! Amesteci foarte bine vopseaua in recipient,dupa care o diluezi cu solventul indicat, in proportia convenabila (cam 1:3 pentru vopsirea la pensula).
Avind in vedere ca este vorba despre o macheta de mari dimensiuni, vopseaua nediluata lasa urme inestetice (la pensula) si in plus de asta, acopera aproape toate detaliile fine.
#10
Postat 19 November 2013 - 04:15 PM
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 19 November 2013 - 04:16 PM
#11
Postat 21 November 2013 - 05:29 PM
#12
Postat 21 November 2013 - 09:56 PM
daniel89, la 21 November 2013 - 05:29 PM, a spus:
Nu ai luat ,stai linistit.
Este un efect normal. Cantitatea mica se comporta normal: se evapora repede.
Sper ca nu ai diluat direct in recipientul original,toata vopseaua.
Prepara separat vopsea si diluant,doar cat apreciezi ca vei folosi o data.