Multumesc Z-mare cai ai dat curs rugamintii mele.
Asa cum Longinus mentiona in celalat topic, suntem intr-o faza avansata a discutiilor si o noua lucrare este gata sa se nasca. Ea nu va fi continuata aici ci va fi dezvoltata intrun alt topic.
Ea va fi rodul colaborarii intre Longinus si subsemnatul si va fi, sper, o surpriza placuta. Va avea o componenta documentara foarte consistenta si o componenta modelistica ce se va concretiza intr-o lucrare modelistica unitara.
Va rog putina rabdare pana punem la punct toate detaliile colaborarii noastre.
Cu stima,
Zeno
…Au glas aspru, chip sălbatic şi sunt cea mai adevărată întruchipare a lui Marte" Dacii.
#62
Postat 18 October 2013 - 08:42 PM
Salutare,
Nu este aceeasi imagine, dar pe aproape (acelasi personaj, in ipostaza ecvestra, dar fara panas apare intr-o lucrare, a aceluiasi Radu Oltean, publicata si in catalogul AMA (cel cu razboiaele daco-romane). singura diferenta intre coiful original si cel din reconstituirea grafica (+,-panasul) este o mica bordură deasupra fruntii (sau cum sa-i zic). Zalele, aplicile, armamentul, uitasem de sulita ,sunt ok. mantia era dintr-un material gros pentru ca era folosita pentru, dormit, ploaie.. Nu plecai la atac cu pelerina pe tine ca sa aibe altii de ce sa te apuce.
Coiful de la Popesti este, probabil, gresit restaurat, dar o astfel de lucrare se face doar in colaborare cu experti in domeniu si dintr-o poza nu poti sa intelegi dimensiunile si curburile din care a rezultat forma finala.
Din punctul meu de vedere figurina lui Dan este cea mai buna si mai realista reprezentare de dac existenta pana la ora actuala in mediul modelistic.
O sa incerc sa revin cu un material privitor la figurinele de daci existente pe piata si cum poti sa obtii daci mai buni din alte personaje fara prea multa conversie.
Dan Anghel
Nu este aceeasi imagine, dar pe aproape (acelasi personaj, in ipostaza ecvestra, dar fara panas apare intr-o lucrare, a aceluiasi Radu Oltean, publicata si in catalogul AMA (cel cu razboiaele daco-romane). singura diferenta intre coiful original si cel din reconstituirea grafica (+,-panasul) este o mica bordură deasupra fruntii (sau cum sa-i zic). Zalele, aplicile, armamentul, uitasem de sulita ,sunt ok. mantia era dintr-un material gros pentru ca era folosita pentru, dormit, ploaie.. Nu plecai la atac cu pelerina pe tine ca sa aibe altii de ce sa te apuce.
Coiful de la Popesti este, probabil, gresit restaurat, dar o astfel de lucrare se face doar in colaborare cu experti in domeniu si dintr-o poza nu poti sa intelegi dimensiunile si curburile din care a rezultat forma finala.
Din punctul meu de vedere figurina lui Dan este cea mai buna si mai realista reprezentare de dac existenta pana la ora actuala in mediul modelistic.
O sa incerc sa revin cu un material privitor la figurinele de daci existente pe piata si cum poti sa obtii daci mai buni din alte personaje fara prea multa conversie.
Dan Anghel
#63
Postat 18 October 2013 - 09:21 PM
Salut,
Nu sunt in masura sa discut pe marginea autenticitatii coifului de la Popesti pentru ca nu sunt in nici unul din domeniile care au stransa legatura cu acesta (istorie, arheologie).
Daca Dan a folosit ca sursa alt artwork decat cel mentionat de mine, atunci imi cer scuze pentru discutia pe marginea coifului, insa trebuie sa recunosti ca lucrarea lui Dan este aproape o copie identica cu desenul de pe arthistoria. Daca si-ar fi postat sursa de inspiratie pana acum, s-ar fi lamurit demult problema, si ceva din discutiile precedente s-ar fi eliminat.
Acum ca figurina lui Dan este cea mai buna lucrare pe tema asta din punct de vedere modelistic este o chestie discutabila. Intrebarea este la ce anume te referi cand spui asta, la faptul ca se incadreaza bine la capitolul echipament raportat la sursa de inspiratie sau din punct de vedere al modului cum au fost lucrate echipamentele.
Daca la primul punct nu pot sa ma angajez in discutie, la al doilea sunt obiectii pe care le pot demonstra si sustine fara nici o problema, mai exact, din punct de vedere al sculpturii.
Dar repet, daca Dan si cei care se afla in acel proiect de care se spune sunt multumiti, n-am nici un motiv sa merg mai departe cu explicatiile.
Nu sunt in masura sa discut pe marginea autenticitatii coifului de la Popesti pentru ca nu sunt in nici unul din domeniile care au stransa legatura cu acesta (istorie, arheologie).
Daca Dan a folosit ca sursa alt artwork decat cel mentionat de mine, atunci imi cer scuze pentru discutia pe marginea coifului, insa trebuie sa recunosti ca lucrarea lui Dan este aproape o copie identica cu desenul de pe arthistoria. Daca si-ar fi postat sursa de inspiratie pana acum, s-ar fi lamurit demult problema, si ceva din discutiile precedente s-ar fi eliminat.
Acum ca figurina lui Dan este cea mai buna lucrare pe tema asta din punct de vedere modelistic este o chestie discutabila. Intrebarea este la ce anume te referi cand spui asta, la faptul ca se incadreaza bine la capitolul echipament raportat la sursa de inspiratie sau din punct de vedere al modului cum au fost lucrate echipamentele.
Daca la primul punct nu pot sa ma angajez in discutie, la al doilea sunt obiectii pe care le pot demonstra si sustine fara nici o problema, mai exact, din punct de vedere al sculpturii.
Dar repet, daca Dan si cei care se afla in acel proiect de care se spune sunt multumiti, n-am nici un motiv sa merg mai departe cu explicatiile.
#64
Postat 18 October 2013 - 09:52 PM
De fapt m-am razgandit, am sa spun unde si ce anume este gresit in lucrarea lui Dan, pana la urma dupa cum spunea si Crios(uite ca incep sa-i dau dreptate), toata povestea asta cu sunt greseli dar nu se spun, seamana mai mult a fanfaronada.
Am sa incep cu armura.
Modul de constructie a armurii este total gresit, de aceea si senzatia de bluza crosetata.
Ca sa nu incep cu mine, am sa iau vorbesc despre cativa oameni care fac parte din elita sculptorilor de miniaturi din lume, este vorba de Sergei Zlobov, Oleg Popovicenko, Igor Kordyukov. Cu un simplu search pe net, le puteti gasi lucrarile, si daca una, macar una din lucrarile lor care vizeaza perioada antica/evul mediu va contine o armura care sa se apropie macar de modul cum a fost construita de Dan, eu sunt gata sa-mi cer scuze si sa fac lucrari gratis tuturor de pe site timp de un an de zile.
Pe site-ul www.modelsculpt.org, unde puteti gasi persoanele mai sus mentionat (vb despre acest site pentru ca si acolo imi postez lucrarile) s-a pus la un moment dat problema sculpturii unei armuri, cum sa arate cat mai realist. Sunt oameni care sunt profesionisti, au cate 10-15 ani in domeniu, si au ajuns la concluzia dupa mai multe incercari, ca singurul modul prin care poti reprezenta realist o armura este sculptand inelele dupa modelul de mai jos
((((((((((((
))))))))))))
(((((((((((
Sunt rare exceptii de la regula asta, insa diferenta consta ca modul de executare a inelelor este mult mai complicat, cere o mare indemanare, un mare consum de timp si foarte putin fac asa ceva, cel mult pentru colectori. Insa ordinea de
Uitati-va cu atentie la toate figurinele care le aveti in casa si sunt echipate cu camasa de zale si eu va garantez ca toate sunt sculptate asa.
Dan a vazut foarte clar cum anume se fac atunci cand i-am arata lui Olaf. Doar ca el a vrut sa inventeze roata pornind de la aceeasi idee, numai ca a inversat sensul
pornind de sus in jos, randul urmator fiind de jos in sus. Il rog sa-si posteze lucrarea pe site-ul rusesc, sa-i intrebe pe baieti ce parere au despre modul cum a sculptat camasa de zale, si raspunsul sa-l plaseze aici. Ma opresc aici cu poveste asta cu modul de constructie al zalelor.
Mai este un aspect si anume ca, camasa de zale arata mai mult ca un tricou facut din zale, pentru ca nu are maneci. Presupunand ca se merge pe ideea de mantie, si ca in felul asta manecile nu i se vad, trebuie luat in vedere ca mi-e greu sa cred ca vorbim despre camasi care sunt strans lipite de mana. La modul cum tine sulita , mantia nu-i acopera suficient de mult mana ca sa nu i se vada si partea de armura care-i acopera bratul.
Butonii de pe piept sunt grosier facuti, sunt prea mari, si fara a fi specialist in domeniu ceva imi spune ca nu se apropie de marimea celor reali. Cutele facute de pantaloni sunt departe de a fi corect facute, trebuie studiate in functie de pantalonii care se poarta atat ca material cat si ca largime. Daca sunt stransi pe picior (cum am citit in unele documentatii) cutele se formeaza altfel, daca sunt largi iau o alt forma.
Mai departe nu mai merg din punct de vedere modelistic pentru ca nu-si are sensul.
Dupa cum am spus, important este daca el este multumit sau nu de lucrare, deasemenea si cei cu care face echipa. Dar de aici pana la a fi lucrat bine din punct de vedere modelistic (poate este vorba doar de cei care suntem aici in tara, luandu-se in considerare ce a fost facut de ei pana acum.............pentru ca sa raportezi lucrarea lui Dan la lucrarile existente in lumea modelismului pe tema asta cred ca este o afirmatie putin hazardata)este ceva distanta.
Silviu Gurbanescu
Am sa incep cu armura.
Modul de constructie a armurii este total gresit, de aceea si senzatia de bluza crosetata.
Ca sa nu incep cu mine, am sa iau vorbesc despre cativa oameni care fac parte din elita sculptorilor de miniaturi din lume, este vorba de Sergei Zlobov, Oleg Popovicenko, Igor Kordyukov. Cu un simplu search pe net, le puteti gasi lucrarile, si daca una, macar una din lucrarile lor care vizeaza perioada antica/evul mediu va contine o armura care sa se apropie macar de modul cum a fost construita de Dan, eu sunt gata sa-mi cer scuze si sa fac lucrari gratis tuturor de pe site timp de un an de zile.
Pe site-ul www.modelsculpt.org, unde puteti gasi persoanele mai sus mentionat (vb despre acest site pentru ca si acolo imi postez lucrarile) s-a pus la un moment dat problema sculpturii unei armuri, cum sa arate cat mai realist. Sunt oameni care sunt profesionisti, au cate 10-15 ani in domeniu, si au ajuns la concluzia dupa mai multe incercari, ca singurul modul prin care poti reprezenta realist o armura este sculptand inelele dupa modelul de mai jos
((((((((((((
))))))))))))
(((((((((((
Sunt rare exceptii de la regula asta, insa diferenta consta ca modul de executare a inelelor este mult mai complicat, cere o mare indemanare, un mare consum de timp si foarte putin fac asa ceva, cel mult pentru colectori. Insa ordinea de
Uitati-va cu atentie la toate figurinele care le aveti in casa si sunt echipate cu camasa de zale si eu va garantez ca toate sunt sculptate asa.
Dan a vazut foarte clar cum anume se fac atunci cand i-am arata lui Olaf. Doar ca el a vrut sa inventeze roata pornind de la aceeasi idee, numai ca a inversat sensul
pornind de sus in jos, randul urmator fiind de jos in sus. Il rog sa-si posteze lucrarea pe site-ul rusesc, sa-i intrebe pe baieti ce parere au despre modul cum a sculptat camasa de zale, si raspunsul sa-l plaseze aici. Ma opresc aici cu poveste asta cu modul de constructie al zalelor.
Mai este un aspect si anume ca, camasa de zale arata mai mult ca un tricou facut din zale, pentru ca nu are maneci. Presupunand ca se merge pe ideea de mantie, si ca in felul asta manecile nu i se vad, trebuie luat in vedere ca mi-e greu sa cred ca vorbim despre camasi care sunt strans lipite de mana. La modul cum tine sulita , mantia nu-i acopera suficient de mult mana ca sa nu i se vada si partea de armura care-i acopera bratul.
Butonii de pe piept sunt grosier facuti, sunt prea mari, si fara a fi specialist in domeniu ceva imi spune ca nu se apropie de marimea celor reali. Cutele facute de pantaloni sunt departe de a fi corect facute, trebuie studiate in functie de pantalonii care se poarta atat ca material cat si ca largime. Daca sunt stransi pe picior (cum am citit in unele documentatii) cutele se formeaza altfel, daca sunt largi iau o alt forma.
Mai departe nu mai merg din punct de vedere modelistic pentru ca nu-si are sensul.
Dupa cum am spus, important este daca el este multumit sau nu de lucrare, deasemenea si cei cu care face echipa. Dar de aici pana la a fi lucrat bine din punct de vedere modelistic (poate este vorba doar de cei care suntem aici in tara, luandu-se in considerare ce a fost facut de ei pana acum.............pentru ca sa raportezi lucrarea lui Dan la lucrarile existente in lumea modelismului pe tema asta cred ca este o afirmatie putin hazardata)este ceva distanta.
Silviu Gurbanescu
Aceasta postare a fost editata de silviug2009: 18 October 2013 - 09:53 PM
#66
Postat 19 October 2013 - 01:25 AM
Mi-am recitit postarea si m-am luat cu mainile de cap. Sunt ceva fraze cam amestecate pe acolo, sau propozitii neterminate. Am scris pe masura ce gandeam si pesemne sunt momente cand ideile s-au suprapus.(in cazul asta chiar nu folosesc metoda copy-paste). Imi cer scuze, si-s gata sa dau explicatii in legatura cu lucrurile care poate nu s-au inteles.