Pagina 1 din 1
Vopsea mata si mediu lucios transformare vopsea mata in lucioasa
#1
Postat 24 September 2013 - 10:36 PM
Salut,
Cu rugamintea sa ma ajutati cu urmatoarele lamuriri:
Daca folosesc vopsele Vallejo Model Color, care sunt vopsele mate, se pot amesteca aceste vopsele cu un mediu lucios pentru a o transforma in vopsea lucioasa si a evita ultimul strat de lac lucios inainte de aplicarea decal-urilor?
Intreb acest lucru deoarece vopsesc la pensula si vreau sa evit incarcarea inutila a detaliilor.
Bineinteles pot sa amestec mediu lucios in ambele straturi de vopsea.
Si inca o intrebare, va rog frumos: ce diferenta este intre mediu "Gloss" si cel "Glaze". Ma refer aici la produsele Vallejo.
multumesc anticipat,
George_B
Cu rugamintea sa ma ajutati cu urmatoarele lamuriri:
Daca folosesc vopsele Vallejo Model Color, care sunt vopsele mate, se pot amesteca aceste vopsele cu un mediu lucios pentru a o transforma in vopsea lucioasa si a evita ultimul strat de lac lucios inainte de aplicarea decal-urilor?
Intreb acest lucru deoarece vopsesc la pensula si vreau sa evit incarcarea inutila a detaliilor.
Bineinteles pot sa amestec mediu lucios in ambele straturi de vopsea.
Si inca o intrebare, va rog frumos: ce diferenta este intre mediu "Gloss" si cel "Glaze". Ma refer aici la produsele Vallejo.
multumesc anticipat,
George_B
#2
Postat 25 September 2013 - 08:25 AM
Se practica amestecul vopseleor cu un mediu, fie el mat sau lucios, dar rezultatele nu sunt intotdeuna cele mai bune. Daca vopseaua este mata, amestecind un mediu lucios, vei obine un semimat si nu un lucios, asta pe linga dilutia vopselei. Eu, cel putin, nu recomand asa ceva, poate altii au alta parere.
Desi gloss si glaze inseamna acelasi lucru adica luciu, glaze mai are sensul si de a proteja sau netezi. Uneori poate fi luat si cu sensul de satin, adica semimat.
Desi gloss si glaze inseamna acelasi lucru adica luciu, glaze mai are sensul si de a proteja sau netezi. Uneori poate fi luat si cu sensul de satin, adica semimat.
#3
Postat 25 September 2013 - 07:51 PM
George, eu te-as sfatuii sa nu amesteci vopseaua cu un lac lucios. Mai bine fa asa cum se vopsesc si automobilele - vopsea mata iar dupa uscare se aplica lac lucios. Stiu ca ai sa spui "fac un lucru de doua ori", dar mai bine asa decit sa fii nemultumit dupa aceea.
#5
Postat 08 October 2013 - 01:12 PM
Tot din experienta proprie, nu am amestecat niciodata vopseaua cu un mediu de dilutie cu scopul de a o determina sa devina lucioasa sau mata.
Daca a fost cazul, dupa vopsire am aplicat lac la spray, de exemplu am folosit lac lucios atunci cand a fost nevoie sa aplic un wash, sau lac mat dupa toate manevrele cand a fost vorba de un blindat.
Cred ca urilizarea lacurilor iti asigura o plaja suficienta de manevra, mai ales ca au timpi de uscare mici, deci nu este necesar sa cumperi vopsele mate + lucioase din aceleasi nuante.
Recomand lacurile Vallejo foarte bune dupa parerea mea.
Daca a fost cazul, dupa vopsire am aplicat lac la spray, de exemplu am folosit lac lucios atunci cand a fost nevoie sa aplic un wash, sau lac mat dupa toate manevrele cand a fost vorba de un blindat.
Cred ca urilizarea lacurilor iti asigura o plaja suficienta de manevra, mai ales ca au timpi de uscare mici, deci nu este necesar sa cumperi vopsele mate + lucioase din aceleasi nuante.
Recomand lacurile Vallejo foarte bune dupa parerea mea.
#6
Postat 09 October 2013 - 09:31 AM
Glaze se refera la un strat transparent aplicat peste o vopsea sau alt material pentru a-i schimba culoarea.
Poate fi asimilat cu patina. De exemplu pe un obiect de bronz se da un glaze colorat verde pentru a simula oxidarea.
Sunt folosite mai mult in domeniul artistic decorativ.
Un mediu lucios este de fapt un lac. Faptul ca il adaugi la o vopsea mata, nu scoate agentul de matizare din ea. Deci ajungi la ce a zis Z-Mare - un semimat.
La o vopsea lucioasa insa se poate adauga agent de matizare care este un fel de suspensie groasă sau praf/fulgi. Acesta aduce dupa sine si ingrosarea vopselei in care procentele de vehicul / solvent / materiale micronizate au fost calculate in laborator pentru o vâscozitate ideală.
Poate fi asimilat cu patina. De exemplu pe un obiect de bronz se da un glaze colorat verde pentru a simula oxidarea.
Sunt folosite mai mult in domeniul artistic decorativ.
Un mediu lucios este de fapt un lac. Faptul ca il adaugi la o vopsea mata, nu scoate agentul de matizare din ea. Deci ajungi la ce a zis Z-Mare - un semimat.
La o vopsea lucioasa insa se poate adauga agent de matizare care este un fel de suspensie groasă sau praf/fulgi. Acesta aduce dupa sine si ingrosarea vopselei in care procentele de vehicul / solvent / materiale micronizate au fost calculate in laborator pentru o vâscozitate ideală.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 09 October 2013 - 09:39 AM
#8
Postat 10 October 2013 - 08:56 AM
Zet, nu am gasit vopselele Valejo sa ma uit la ele (afara din borcan) dar banuiesc ca nu sunt departe de adevar.
Ieri nu-mi aduceam aminte numele folosit in restaurare. Este vorba de glaci-uri (glasiuri) si noi, atunci cand nu aveam, scoteam uleiul din anumite vopsele si apoi ce ramanea ca pigment saracit amestecam cu verni de damar. Le foloseam ca sa putem reprezenta sa zicem un alb invechit in completarea unui alb vechi. Oricat te-ai chinui altfel sa combini albul cu altceva (culoare) ca sa obti acelasi efect care a aparut in ani de zile la albul original, nu reusesti.
Pe la figurine oamenii le mai zic filtre.
Chestia e ca acolo unde stratul e mai gros, si particulele din suspensie sunt mai multe si deci si culoarea mai aparenta.
http://www.howcast.c...aint-Techniques
Am putea sa-i zicem smalţ, dar asta pentru ca limba romana e saraca in a descrie procedee si materiale artistice. De fapt smalturile, cu care se ovbtin aceleasi efecte sunt sub forma de praf care contin silicati si care odata incalziti se topesc, isi schimba culoarea si devin transparenti.
Practic......am luat-o la vale cu explicatiile. Scuzaţi !
Ieri nu-mi aduceam aminte numele folosit in restaurare. Este vorba de glaci-uri (glasiuri) si noi, atunci cand nu aveam, scoteam uleiul din anumite vopsele si apoi ce ramanea ca pigment saracit amestecam cu verni de damar. Le foloseam ca sa putem reprezenta sa zicem un alb invechit in completarea unui alb vechi. Oricat te-ai chinui altfel sa combini albul cu altceva (culoare) ca sa obti acelasi efect care a aparut in ani de zile la albul original, nu reusesti.
Pe la figurine oamenii le mai zic filtre.
Chestia e ca acolo unde stratul e mai gros, si particulele din suspensie sunt mai multe si deci si culoarea mai aparenta.
http://www.howcast.c...aint-Techniques
Am putea sa-i zicem smalţ, dar asta pentru ca limba romana e saraca in a descrie procedee si materiale artistice. De fapt smalturile, cu care se ovbtin aceleasi efecte sunt sub forma de praf care contin silicati si care odata incalziti se topesc, isi schimba culoarea si devin transparenti.
Practic......am luat-o la vale cu explicatiile. Scuzaţi !
Aceasta postare a fost editata de wurger: 10 October 2013 - 08:57 AM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1