Garnitura aerograf BD-180
#1
Postat 11 September 2013 - 08:06 PM
Dupa ce am facut "inteligenta" miscare de a-mi spala aerograful (bd-180) cu diluant nitro timp de cateva saptamani, am inceput sa am bule de aer in rezervor si pulsatii, indiferent cat de tare strang duza. Din cate stiu, inseamna ca mi s-a dus garnitura de la duza.
Stiu ca as putea sa comand un set de pe hobbyx/parcmodels, dar stau mai rau cu banii si as vrea sa vad daca pot improviza una.
Am inteles ca unii useri si-au confectionat garnitura respectiva din fir de teflon sau din garnitura unei brichete. Imi puteti va rog spune exact cum ati procedat?
Multumesc.
#5
Postat 14 September 2013 - 12:37 AM
Aceasta postare a fost editata de busila: 14 September 2013 - 12:39 AM
#6
Postat 16 September 2013 - 01:06 PM
Am mai cautat pe net si am gasit asta. Ce parere aveti? A mai incercat cineva asa ceva (in afara de Wurger>?
#8
Postat 19 September 2013 - 10:13 PM
Am folosit O-ringuri de supapa de incarcare de la brichete. Trebuie cautata o bricheta care sa aiba acea supapa (respectiv O-ring-ul) pe acelasi calibru sau chiar putin mai mic decat diametrul duzei.
Cauciucul e putin mai dur, insa asta reprezinta un plus daca folosesti preponderent diluant nitro.
La o cautare rapida, am dat de astea doua :
http://www.cartula.r...__1#entry140505
http://www.cartula.r...__1#entry136844
Sper sa-ti fi fost de folos.
#9
Postat 21 September 2013 - 09:14 PM
Am incercat deja chestia cu garnitura de bricheta, dar nu a mers. Desi garnitura respectiva avea diametrul gaurii (aproximativ) gaurit, era prea mare si nu puteam insuruba capacul duzei. Am taiat ce iesea in afara duzei, dar tot nu a mers. Daca strangeam cat sa etanseze cum trebuie duza era descentrata de garnitura...
#10
Postat 21 September 2013 - 09:27 PM
O garnitura cu gaura centrala mai mare ca diametrul duzei va face ca centrajul garniturii sa fie aproape imposibil la momentul strrangerii duzei pe corpul aerografului.
Evident, garnitura aceea ea ar trebui sa nu iasa prea mult in afara conului duzei.
Glumind putin, as zice ca n-a fost buna bricheta/garnitura aleasa.
Mai poti incerca si cu banda de teflon (se vinde la rola), taiata in șuviță subtire - in lungul ei si pe care o infasori in sensul strangerii duzei, evident.
Partea proasta e ca la fiecare desfiletare (pentru curatarea duzei) trebuie ca mai apoi sa schimbi si banda de teflon.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 21 September 2013 - 09:44 PM
#11
Postat 02 October 2013 - 07:44 PM
V-am scris doar ca sa spun ca ideea cu teflonul merge perfect. Poate va mai ajuta pe cineva.
De-acum inainte nu mai misc duza aia de la loc. Cand trebuie sa o curat o iau cu suport cu tot.
O sungura intrebare mai am: am observat ca suportul de duza (sau cum se numeste) opune rezistenta cand e (des)filetat. Din cate imi dau seama e din cauza unei garnituri (piesa 7 pe foaia cu care a venit aerograful).
Nu risc sa stric garnitura aceea daca tot desfiletez suportul duzei pt. curatare?
Multumesc.
#12
Postat 03 October 2013 - 10:24 AM
Faza cu stricatul datorita mecanicii (insurubare desurubare) mi se pare usor de evitat, daca ai grija. O garnitura umflata de solvent este mai expusa riscurilor de a fi ciupita cu filetul.
In general asupra cauciucului actioneza distructiv benzenul, toluenul si Xilenul. Xilenul a fost interzis de UE ca au consatat ei (nu stiu cum) ca e cancerigen. Dupa parerea mea si aghiasma poate fi cancerigena daca torni pe gat ca prostu si faci baie in ea, da'.....In fine.
Orice diluant de pe piata este un amestec de solventi (sa zicem) primari. Nitrosolvul contine - Acetat de butil, acetona, toluen si etcetera ;)
Fiecare din solventii pusi in amestec are un scop - unul subtiaza vopseaua, altul incetineste evaporarea si permite asezarea stratului de vopsea aplicata si iar etcetera.
Atata timp cat exista o hidrocarbura usoara in amestec (alea zise mai sus), amestecul diluant va actiona mai mult sau mai putin asupra cauciucului, rupand puntile de sulf si cauzand o devulcanizare prematura care duce la intarire si rupere prin pierderea elasticitatii (asta se intampla oricum la orice cauciuc in timp).
O sa observati ca la firmele mai imbracate se intampla mai rar spre deloc chestia asta - pentru ca aia au inlocuit cauciucul butadienic cu materiale mai noi care isi pastreaza mai mult timp elasticitatea si sunt mai inerte chimic.
By the way, de aia e bun numai Nitrosolvul de la Policolor. Ca alte nitrosolvuri facute prin cine stie ce curti nu au aceeasi reteta.
#13
Postat 03 October 2013 - 11:18 AM
Trebuia sa ma exprim si eu mai clar. Piesa pe care am numit-o suportul duzei se numeste "air cap body" si are nr. 5 pe schita cu care a venit aerograful. Garnitura la care ma refeream (nr 7 de pe aceeasi schita) nu intra in contact cu niciun filet, dar se freaca de "teava" piesei 5 la insurubare/desurubare.
#16
Postat 15 January 2015 - 06:13 PM
Garniturile inca nu s-au distrus, dar am cumparat pentru orice eventualitate un set de garnituri de pe parcmodels negasind alternativa. http://www.parcmodel...180-9976_1.html
Aceasta postare a fost editata de vali_slayer: 15 January 2015 - 06:16 PM