Sfaturi incepator compresor + airbrush
#21
Postat 06 October 2013 - 09:03 AM
#22
Postat 06 October 2013 - 11:49 AM
Inca o chestie care ma framanta:
Cum gasesc varianta de vopsea corecta la un model? Fiecare firma merge pe un exemplu de vopsea (ex. Trumpeter - gunze), cum pot gasi echivalentul la alte firme? Exista un cod general pt. fiecare culoare? Sau merge dupa referinte (ex. poze din realitate) si alegi "la ochi"?
Aceasta postare a fost editata de Dusmanul: 06 October 2013 - 11:51 AM
#24
Postat 07 October 2013 - 07:50 AM
Dusmanul, la 05 October 2013 - 03:43 AM, a spus:
Am terminat in seara asta si E75-ul si sunt nerabdator sa ma apuc de paint job.
Eu unul nu as cumpara la inceput un aerograf asa scump. M-as multumii cu un aerograf Fengda (BD) cu dubla actiune si as invata sa lucrez cu el. Este ca si mersul cu masina, vrei sa conduci o masina puternica, mai intai inveti pe una mai putin puternica.
Aerografele H&S au niste piese de schimb foarte scumpe. Daca nu ai grija, si mai ales la vopselele pe care vrei sa le folosesti vei avea de furca. Vallejo si Revell sunt cele mai pacatoase. Se lucreaza greu cu ele. Este imposibil sa nu ti se infunde odata diuza si de acolo incepe calvarul. Fiecare demontat si remontat aduce cu el niste riscuri daca nu cunosti bine "anatomia" si principile de functionare ale aerografului. Virful acului odata strimbat, adio pepi! Poti sa faci ce vrei ca 100% nu va mai fi. Si inloc sa faci o lini de 1 mm, vei face o linie de 2-3 mm.
Sunt banii tai, este treaba ta, dar sfatul meu este sa iti mai cumperi un BD 130 si fa primii pasi cu el! Are diuza si ac de 0,3, ideal pentru orice fel de model pa care al faci, merge si la vopsit tricouri . Vezi ca undeva pe site a postat Z-mare un tutorial util pentru aerografie.
Succes!
#25
Postat 07 October 2013 - 09:12 AM
Citeaza
In privinta echivalentelor, eu zic sa iei informatiile cu precautie, nu intotdeuana sunt excate, sunt date cele mai apropiate nuante. De multe ori pentru toate metalicele de la MM, cele cu cod 14XX se da un singur echivalent Revell 91! Pentru RLM 71 se da Humbrol 30, pentru RLM 65, Humbrol 65, entru RLM 76 se da MM 1728, ori nu prea e asa! Altceva trebuie sa fii atent, daca culoarea indicata de producator este cea corecta!
#26
Postat 07 October 2013 - 06:07 PM
Dusmanul, la 05 October 2013 - 05:20 PM, a spus:
Da, la detalii mai fine. Duza e fina, dar trebuie avut grija, dupa cum s-a mai spus, cu infundatul. Dilutia, ingredientele si retetele le vei descoperi pe parcurs.
Un mic avantaj ar fi gura (garda acului) deschisa la h&s, care nu permite acumularea de vopsea. La celelalte, usor, usor, se poate acumula vopsea si poti avea surprize (stropi). Pentru a preveni aceste evenimente, unii demonteaza piesa respectiva, numai ca trebuie avuta mare grija cu varful acului, care e total expus.
Dusmanul, la 06 October 2013 - 01:23 AM, a spus:
Sunt OK. Ideal e sa le mai diluezi ceva (au diluant dedicat) si ajutate cu o picatura de retarder. Gama bogata e marele lot atu.
#27
Postat 07 October 2013 - 08:20 PM
@tibi22: Eu m-am gandit altfel. Un BD este vreo 20 de euro. Daca imi cumpar un H & S direct sa invat pe el, si sa zicem ca-i stric acul, unul nou este cam 15 euro. Deci, tot acolo ajung. Dar am avantajul sa invat direct pe H & S (aerograful cu care voi lucra tot timpul).
@Z: Sincer, la inceput, nu stiam ca grundul este primerul, deoarece majoritatea informatiilor le-am citit pe site-uri in engleza. Iar cu vopsitul nu prea am avut tangente (modelism sau nu). De grund (in romana) stiam demult, numai ca nu stiam ce face si la ce foloseste :)
@alexelu_marinelu: Mersi, din nou, de informatii.
Mi-am mai comandat intre timp niste chestii: Mirco Sol setter, un tub de vopsea neagra pe baza de ulei si o sticla de "odourless turpentine" (terebentina?), precum si un IS-3M de la Trumpeter. De abia astept data de 15 sa-mi iau aerograful si sa ma apuc de "manjit" :)
Acum, legat de pigmenti, vad ca majoritatea foloseste MIG (si eu voi folosi probabil la fel). Vreun sfat legat de principalii pigmenti pe care trebuie sa-i achizitionez la inceput? Eu mi-am facut urmatoarea lista:
- Pigment Fixer;
- Standard Rust;
- Europe Dust;
- Fresh Rust;
- Track Brown;
- Old Rust;
- Dry Mud;
- Dark Mud;
- Black Smoke.
Sunt acestia de ajuns la inceput? Probabil ca vor fi si altii, pe parcurs, in functie de necesitati.
#28
Postat 08 October 2013 - 07:09 AM
Legat de intrebarea ta primer / grund, este acelasi lucru si inseamna vopsea de baza care are o componenta mai speciala si mareste aderenta vopselei aplicate peste aceasta. Primer vine din engleza, grund din germana.
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 08 October 2013 - 07:34 AM
#29
Postat 18 November 2013 - 05:51 PM
sau cu o adresa de la vreun centru de reparatii minicompresoare?Mentionez faptul ca locuiesc in Bucuresti,in Militari.Daca ma poate ajuta cineva ii multumesc anticipat.
#31
Postat 19 November 2013 - 02:12 PM
Z-mare, la 19 November 2013 - 10:37 AM, a spus:
nu,nu rasufla....cand il pornesc si e motorul rece baga aer in regim normal.....dupa 5 min de la pornire,cand se incalzeste motorul mai baga foarte putin....motorul merge normal,nu merge mai greu sau altceva,doar volumul de aer scade cu cca.70%-*0%.
#33
Postat 26 November 2013 - 10:52 PM