Forum Machete,Modelism,Hobby: Mercedes Benz L 1500 S LLG - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mercedes Benz L 1500 S LLG micul pompier de la ICM

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 September 2013 - 08:11 PM

Asteptat ca un prunc, de parintii sai; asa am asteptat si eu sa apara in viata( ma rog, pe piata) kitul celor de la ICM, care reprezinta un MB L1500S LLG "Feuerschutzpolizei".
Stiu, cam lunga denumirea, dar e neamt, deci...trebuie sa-l denumim complet si corect.
De ce "atat de asteptat" ?? Poate pentru ca-i verde cu negru. Poate pentru ca-i "pompier". Poate pentru ca-i Mercedes (hai sa fim seriosi, putea sa fie si Henschel,ca tot asa stateam). Poate pentru ca nu stiam de versiunea asta :whistle: (glumesc). Neeeeh.
Sincer nu stiu de ce, dar adevarul este ca a venit si deja m-am apucat de el.
Kitul ...arata bine, ucrainenii de la ICM chiar s-au straduit; bon, nu tocmai la nivelul conationalilor lor de la Miniart, dar e bine.
Despre imbinari nu pot sa spun (inca) mare lucru, n-am dat la gata decat motorul "monstrului".
Piese la motor...destule cat sa stai la faza asta (prima dupa cum ne arata pliantul) cam...sa zic o ora, daca luam in calcul si vopsirea.
Bun.
Asta-i kitul
http://www.scalemate...t.php?id=181433
Cand voi mai avansa cu lucrarile, desigur ca vor veni si poze.
P.S. sper sa-i batem pe turci.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 10 September 2013 - 08:13 PM


#2 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 10 September 2013 - 09:06 PM

... Iote ce noroc "are" unii ... :sorry:

Citeaza

Sincer nu stiu de ce, dar adevarul este ca a venit si deja m-am apucat de el.

Sa sti ca si eu fac asa , chiar daca le las ( putin) pe tusa dupa aceea . Cred ca vreau sa le simt cumva tridimensional formele , de multe ori lasandu-le fara capota la motor sau fara roti , urmarind senzatia pe care o aveam in copilarie cand gaseam masini de epoca parasite pe vreo straduta parca uitata de lume .
Dupa care imi pregatesc ceva bun de rontaiala si ma pun pe documentat ; imi deschid "porii" cum ar veni spre a absorbii din parfumul altor vremuri .
Spor la Merc . !

Aceasta postare a fost editata de dany: 10 September 2013 - 09:37 PM


#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 September 2013 - 09:47 AM

E clara, s-a lamurit treaba: am sperat degeaba.
Bun, mai departe.
Ca sa fim cat mai precisi trebuie sa-i explicam si denumirea, adica acel "LLG". In germana, sunt prescurtarile de la LF 8 Leichtes Löschgruppenfahrzeug, ceea ce in limba romana s-ar traduce cu "autovehicul usor pentru stingerea incendiilor".
E atat de "usor", incat motopompa si-o cara intr-o remorca separata (LF8 este denumirea motopompei).
In Germania exista mai multe exemplare ale acestui "mic pompier", restaurate excelent si perfect functionale.
Unul dintre ele, arata asa
Imagine atasata: 5.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 September 2013 - 09:47 AM


#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 September 2013 - 08:51 PM

Der Kleine "Grune" intr-o superba fotografie de epoca ; varianta anului 1936.
Imagine atasata: Mercedes-Benz-L-1500-LLG-8-von-1936-a30896810.jpg

Putina istorie, in loc de continuare
In 1938, Ministerul de Interne al Reich-ului german, a promovat Legea pentru combaterea incendiilor cu scopul(printre altele) de a standardiza si simplifica vehiculele destinate acestor misiuni.
Asa numitul Schnell Plan din marite 1939,care limita numarul de tipuri de vehicule comerciale, a fost urmat,un an mai tarziu, de un decret al aceluiasi minister, care stabilea si tipurile de vehicule ce urmau sa fie folosite in dotarea unitatilor de pompieri. Decretul nominaliza 23 de tipuri, impartite in trei categorii de capacitate utila: 1,5 ,3,0 si 4,5 tone.
Producatorii de top ca Daimler Benz. Klöckner-Humboldt-Deutz si Metz, s-au vazut obligati de coopereze.
Ca urmare a acestor evoluții, Daimler-Benz ajunsese sa produca Opel Blitz, în Mannheim, pana spre sfârșitul războiului - nu pentru că DB nu ar fi avut un șasiu propriu,adecvat. Sasiurile celor de la Mercedes-Benz au fost, de altfel, reprezentate la toate categoriile de greutate și au servit ca platforme pentru aproape toate vehiculele de pompieri standardizate, ale acelui timp.
Cu toate acestea, Ministerul Aviatiei a utilizat alte denumiri și abrevieri înca din anul 1934, care difereau de cele ale politiei pentru stingere a incendiilor( "Feuerschutzpolizei"), în 1940. Mai mult decat atat, Aviatia avea preferinta pentru alte tipuri de vehicule,decat Ministerul de Interne.
Ministerul Aviației, de exemplu, avea specificata, dotarea vehiculelor cu scari cu placă turnantă ib lungime de 26 de metri, in timp ce in 1940, norma prevedea asemenea scări, în trei lungimi diferite: 17, 22 si 32 de metri.
La data de 30 aprilie 1943 noi abrevieri au intrat în vigoare, înlocuind denumirile și clasificarile diferitelor tipuri de vehicule anterioare, în conformitate cu un principiu unitar. Incepind de atunci, au existat trei categorii de greutate pentru autovehiculele destinate transportarii echipajelor pentru stingerea incendiilor, motopompelor de apa, autoscarilor cu placa turnantă si a autovehiculelor de transport furtunuri.
Insistand asupra modelului ce face obiectul acestui topic, trebuie spus ca In 1934, Ministerul Aviatiei a specificat si el,trei tipuri destinate pompierilor: în categoria de până la 1,5 tone sarcina utila,o pompa pentru stingerea incendiilor urma sa fie atasata unui vehicul de transport persoane(echipaj); această combinație (KZS 8)nu a avut succes, prin urmare a fost înlocuită ulterior de combinatia dintre o motopompa (acelasi tip ) pe sasiu prevazut cu doua roti, tractata de acelasi vehicul de transport; în terminologia folosita de politie a fost cunoscut sub denumirea de vehicul usor, destinat echipajelor de stingere a incendiilor (LLG) si i-a fost dat acronimul LF 8(în 1943).
Daimler-Benz a produs 3.800 de vehicule de acest fel, până la sfârșitul războiului, majoritatea dintre ele dotate cu motoare pe benzină de 60 CP, cu sase cilindri, tip M 159.Pompa livra 1.500 de litri de apă pe minut. Sasiurile folosite erau de Mercedes-Benz L 1500 sau de tip L 1500 S si au fost fabricate în Untertürkheim, in timp ce caroseriile si suprastructurle au fost produse în fabrica Sindelfingen (1941-1944).

Pana acum am reusit sa pun la un loc piesele ce compun sasiul modelului, suspensiile, motorul, transmisia,rotile.esapamentul si alte marafeturi d,astea.
Inca nu am folosit nimic pentru "uzuri" si prafuiri. Oricum, nu am intentia de a uza masina asta; cred ca-i sta mai bine curatica asa ca pe vremea cand servea sub deviza
"Gott zur Ehr - dem Nächsten zur Wehr", undeva intr-un orasel ferit de raiduri aeriene.
Desigur, pe la motor si pe sub fustite o sa umblu, dar inca nu le-a venit vremea.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 21 September 2013 - 09:29 PM


#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 September 2013 - 09:02 PM

...
Imagine atasata: Picture 374.jpg Imagine atasata: Picture 375.jpg

Imagine atasata: Picture 377.jpgImagine atasata: Picture 379.jpg

Imagine atasata: Picture 380.jpgImagine atasata: Picture 376.jpg

#6 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 21 September 2013 - 09:08 PM

Salve Longinus!

Foarte frumos subiectul pe care ti l-ai ales! Spor la lucrare si nu fi zgarcit cu detaliile, te rog.

Aceasta postare a fost editata de JangBogo: 21 September 2013 - 09:08 PM


#7 Useril este offline   Dan_Necrofor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 28-February 08
  • Location:cartier Vitan, Bucuresti
  • Interests:Figurine 1/35 si 1/16 + vehicule 1/35 toate WW2...

Postat 25 September 2013 - 08:08 AM

Salutare, am si eu o intrebare... care este diferenta intre kiturile 35526 tratat in topicul acesta si 35527 anuntat de cei de la ICM? Multumesc frumos...

Mult spor la kitul acesta superb!

#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 September 2013 - 09:09 AM

Salve Dane.
Sincer vorbind eu vad ca nu exista diferente , in ceea ce priveste autovehicolul in sine (exceptind culoarea, care tine de ratiuni istorice). Este exact acelasi lucru.
Diferenta dintre kituri o face semiremorca ce transporta echipamentul propriu zis, cel putin la modul cum sunt aranjate furtunele pe ea.
In fapt, oricare kit il cumperi, ai de-a face cu acelasi lucru; in rest este marketing.
Un sfat:
daca iti doresti sa faci un LLG 1500 MB, cumpara kitul de la Miniart.Este peste cele de la ICM, cel putin la partea cu rotile masinii.
Multumesc pentru urare.

#9 Useril este offline   Buss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 504
  • Inregistrat: 25-December 09
  • Location:Bucuresti

Postat 25 September 2013 - 10:09 AM

http://www.themodell...fire-as-we.html

Poate te ajuta cu ceva :) :drinks:

#10 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 25 September 2013 - 12:02 PM

Excelent subiectul si sunt convins realizarea, astept sa vad serialul :friends:
Din nou sunt verde de invidie pentru abundenta de camioane/autoturisme la 1/35. Ar fi aur pentru mine sa existe macar cateva si la 1/48, dar la preturi rezonabile nu rasini de 100 de Euro.
Spor,
Bill :clapping:

#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 November 2013 - 01:27 PM

Masina este gata.
Urmeaza semiremorca cu motopompa propriu zisa.
Arata cam asa
Imagine atasata: Picture 386.jpg Imagine atasata: Picture 387.jpg

Imagine atasata: Picture 388.jpg Imagine atasata: Picture 389.jpg

Imagine atasata: Picture 391.jpg Imagine atasata: Picture 392.jpg

#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 November 2013 - 01:31 PM

Imagine atasata: Picture 382.jpg Imagine atasata: Picture 384.jpg

#13 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 03 November 2013 - 01:56 PM

Silvering-ul decalurilor trag in jos ansamblul vizual si implicit munca la macheta asta.
Fa ceva .

#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 November 2013 - 06:59 PM

Imagine atasata: Picture 400.jpg Imagine atasata: Picture 401.jpg

Imagine atasata: Picture 398.jpg

#15 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 03 November 2013 - 08:37 PM

Nu vreau sa fiu carcotas dar ti-a scapat ceva la finisari. In rest arata foarte bine.Spor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture%20392.jpg


#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 November 2013 - 09:25 PM

Nu inteleg Horia. Te referi la manerele targilor La ce anume? La vopsea?
Sunt vopsite cu steel.Nu erau din lemn,ci din metal, cel putin asa zice schema de vopsire.
Cat despre decaluri...sunt o adevarata pacoste.Nu ele,,de fapt,cat aplicarea lor peste vopseaua verde,care e destul de pretentioasa.
Chiar aplicand metoda clasica de aplicare,tot apare silvering-ul.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 03 November 2013 - 09:27 PM


#17 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2013 - 09:26 PM

A doua. Ba nu, a treia pompiera, numarand si jeep-ul.
Faina, dar pacat ca enerveaza asta, dupa cum a zis si Adi:
Imagine atasata: Picture 388.jpg

Mergeau si niste ornamente cromate :pardon:

Aceasta postare a fost editata de flo: 03 November 2013 - 09:27 PM


#18 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 04 November 2013 - 12:58 PM

Imi place mai ales cum a iesit lemnul.
As fi accentuat putin conturul usii. Gravura seamana cu ce se vede si in rest. nimic nu spune ca acolo se poate deschide ceva.
Impotriva silvering (am invatat si eu de la altii), future - cat e ud pui decalul si pe deasupra dai cu future iar.
Unele decaluri sunt insa asa de proaste ca mai bine le arunci. Am patit si eu chiar recent.

#19 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 04 November 2013 - 02:59 PM

E vorba de bavuri. Acolo se vede cum a scapata putin plasic la imbinarea matritei.

#20 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 November 2013 - 03:13 PM

Vezi postareawurger, la 04 November 2013 - 12:58 PM, a spus:

Imi place mai ales cum a iesit lemnul.
As fi accentuat putin conturul usii. Gravura seamana cu ce se vede si in rest. nimic nu spune ca acolo se poate deschide ceva.
Impotriva silvering (am invatat si eu de la altii), future - cat e ud pui decalul si pe deasupra dai cu future iar.
Unele decaluri sunt insa asa de proaste ca mai bine le arunci. Am patit si eu chiar recent.

Decalurile nu sunt proaste, dar am o problema: vopseaua pe masina este foarte lucioasa. Daca am aplicat metoda "clasica" de aplicare lac lucios+decal+lac mat rezultatul a fost dupa cum observati. Intre timp am mai corectat efectul,acum nu mai arata asa de rau. Metoda de mai sus am aplicat-o si in cazul numerelor de inmatriculare si dupa cum vedeti acolo nu exista efecte adverse. Ce-i drept ca in cazul lor, nu am avut grija vopselei care sa arate impecabil.
Cat despre accentuarea liniaturii, inca nu m-am ocupat de asta pentru ca (inca) mai manipulez macheta destul de mult.Voi folosi tus negru.Am probat ulei (situatia clasica, sa spun asa) dar gravurile sunt mult prea subtiri.
Horia, bavurile alea, in realitate sunt invizibile.Macheta in intregime are lungimea unui pachet de tigari.Se poate corecta si acuma.Pe mine cel mai mult ma deranjeaza silveringul.Daca as fi lucrat-o in culori militare, mate, lucrurile ar fi fost mai simple, dar io am vrut musai sa fie verde.
Cat despre culoare, pozele la lumina zilei sunt(nu stiu de ce) denaturate. Culoarea reala este verdele din pozele/blitz. :unsure:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 November 2013 - 03:14 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi