Forum Machete,Modelism,Hobby: Peștii spadă ai Majestatii Sale - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Peștii spadă ai Majestatii Sale Fairey Swordfish Mk I, III, ș’om mai vedea…

#1 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 08 September 2013 - 11:27 PM

Dupa 5 ani in care am tot asteptat sa revina si „ziua potrivita", am reusit ca in sfarsit sa pun din nou pe masa mea un subiect drag si care-mi readuce in minte si nari senzatii de pe vremea in care montam si vopseam fiecare macheta cu o patima pe care acum nu o mai aflu decat foarte rar - spre deloc.
Probabil asta a fost motivul pentru care am si intins mana spre vitrina cu machete montate si am ales sa mai dau o sansa unuia din cei doi „pesti" cu flotoare pe care ii aveam gata montati. Un alt motiv a fost dat de faptul ca, desi au trecut mai bine de 5 ani de atunci, nici unul din colegii pasionati de subiect inca n-a dorit sa puna in fata noastra, a privitorilor, o pasare ce nu se compara decat cu frumusetea formelor Letov-ului S 328 (alt subiect drag mie).

Prin urmare, ma bucur (intr-un fel) ca am ramas sa completez eu lista subiectelor aero WW II tratate/prezentate pe forum, subiectii mei urmand a fi un Swordfish produs de catre Frog/Novo undeva prin 1973 (luat la punga din targ - Longinus isi aminteste cu siguranta de exemplarul lui :-D), macheta fiind montata de el in versiunea Mk I cu flotoare. Celalalt pacient este din mai nou aparuta cutie Revell cod 04115, ambele kituri fiind in aceeasi scara agreata de mine, 1/72 evident.

Din cate am inteles/citit/cautat, kitul produs de catre Frog este mai corect in forme, insa are si el (cum altfel) unele erori/neajunsuri pe care va trebui sa le corectez/maschez in functie de cum se va aseza atat el cat si Revell-ul pe desenele tehnice, si in raport evident fata de ceea ce-as vrea sa obtin la final din ambele kituri.

Astea ar fi cele doua cutii :
Imagine atasata: Novo Swordfish-800.jpg Imagine atasata: revell 1-72 Fairey Swordfish Mk I-III-800.jpg

Iar pentru ca subiectul Swordfish merita zic eu o tratatie mai altfel, o sa-mi permit
sa fac printr-o alta postare o mica descriere a aparatului ce-a participat cu brio la ultimul razboi, fiind poreclit pe buna dreptate „Stringbag".

Imagine atasata: fairey_swordfish-1200.jpg


Aceasta postare a fost editata de AdiP: 08 September 2013 - 11:30 PM


#2 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 09 September 2013 - 02:13 AM

Inedit subiect, spor sa ai!

#3 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1368
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2013 - 06:15 AM

"nici unul din colegii pasionati de subiect inca n-a dorit sa puna in fata noastra, a privitorilor, o pasare ce nu se compara decat cu frumusetea formelor Letov-ului S 328 (alt subiect drag mie)."

Asta din lipsa de timp. Este unul din preferatele mele. Am reusit sa pun mana pe un Machbox la 1:72 si pe chitul de PE pentru 1:72. Si vorbesc de machbox-ul original si nu despre cel chinezesc. Dar pentru ca face parte din lista de avioane preferate, am mai luat si un Tamiya clear edition la 1:48 (un chit extraordinar, care ofera doua randuri de fuselaje, cu tot cu interioare si motoare). Pentru ca are doua randuri de fuselaje complete, am procurat si chitul la 1:48 in SMER dar pe flotoare.
In alta ordine de idei, este un avion care merita toata atentia si aprecierea. Macar pentru atacul asupra portului Taranto, atac care a stat ca baza de inspiratie pentru Pearl Harbour.

Abia astept sa vad ce scoti din Stringbag-urile tale.

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 September 2013 - 08:20 AM

Swordfish si Bismark, David si Goliat.
Spor la bricolat, abia astept sa vad ce-i (mai) faci!

#5 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 09 September 2013 - 10:00 AM

Daaaa, o sa te urmaresc cu mare interes, cindva am facut si eu un Swordfish cu flotoare, cred ca era tot Novo/Frog...Acum am un Airfix nou-nout, new mould, si este si el in asteptare.
Mult succes !

#6 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2013 - 01:43 PM

Felicitari pentru noul proiect.
Cel de la Frog/novo al meu zace inceput intr-o cutie de cel putin 10 ani. Stiu ca bagasem in el si un PE frumusel de la ACE.

Nu poate insa sa nu ma mire doza de masochism-nostalgic pe care o ai; sa te apuci de astea cind exista deja bijuteria de la Airfix... dar inteleg complet, la mine bricolarea e partea cea mai satisfacatoare la o macheta. Spor, te voi urmari cu interes.

#7 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2013 - 09:23 AM

Idem cu ce a zis colegul de mai-nainte.
Daca vrei ceva si mai masochistic, la frogul meu novo, plasticul era galben Imagine postata
N-am mai asteptat sa se coaca...L-am dat.

#8 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 10 September 2013 - 01:57 PM

Mai frate, dar le nimeresti nu gluma !!
Si Letov 328 ?! Nu se poate .... Imagine postata
Excelenta alegere !

Titlul topicului m-a indus cumva in eroare, apoi am vazut scris mai mic, cuvintele magice "Fairey Swordfish" .... Imagine postata
Pe multi modelisti a sedus acest avion/kit asa ca nu e de mirare hotarirea ta.


#9 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2478
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2013 - 07:00 PM

Ce subiect ai ales frate Adrian!
Tare drag mi-a fost Airfix-ul cumparat in 1997dupa o targuiala cu un alt client al domnului care vinde de ani buni trenulete peste drum de Facultatea de Drept, dar care pe atunci avea un stand in Unirea. L-am dat gata inarmat numai cu articolul din Modelism.
Te voi urmari cu interes.

#10 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 11 September 2013 - 11:29 PM

@Jangbogo
Multumesc, m-as bucura sa am spor putin mai mare decat la Ostwind.
Totusi, aici e vorba de a lucra pe doi subiecti in paralel (oribil gand), multe din grefele pe care as vrea sa le aplic urmand a fi reproduse in dublu exemplar. Nu-mi permit a copia stilul de lucru al lui Edi (109) sau al lui Tony si ale sale escadrile de Spit-uri, fiind perfect constient de propriile-mi limite :-(.

@Bogy.
Prietene, ceea ce-ai citat nu am scris cu titlul de mustrare; din contra, a fost doar o constatare.
Sper doar ca atunci cand voi reusi sa termin ce vreau sa obtin din astea doua kit-uri, sa fie un imbold pozitiv pentru cei care vor putin mai mult sau de ce nu, mai bine. Eu o sa incerc sa ridic " stacheta" putin mai sus decat ce ofera producatorul kiturilor si atat.
Iar subiectul Stringbag a fost in ultimii 5 ani (datorita uratului Kekdose) un fel de Fata Morgana; perioada in care am salivat la greu gandindu-ma la cele doua kit-uri puse la dospit.

@Z-Mare
Sper sa-mi iasa ceea ce mi-am propus sa fac.
Sa vedem cat de departe or sa ma tina mainile si vederea.

@Dakian67
Si mie-mi face de ceva vreme cu ochiul kitul scos de Airfix; mi-ar place sa pot lucra pe el pentru ca am studiat cat de cat componentele lui si cred ca sunt o buna baza de plecare.

@ Edi si Calin
Nostalgia de care scriam in prima postare n-are treaba cu masochismul de care ziceti voi, :-P, chiar daca Frogg-ului ii trebuie cel putin 2 bai serioase in lichid de frana si muuuullte reconstructii faciale, datorate lipiturilor ce-au cedat greu si din alte parti decat ar fi trebuit. Nu-i bai, mirosul de nou al Airfix-ului nu se compara cu cel al vopselei originale si a plasticului alb galbui.... . Am noroc ca vitrinele mele se inchid bine si machetele si-au pastrat inca izul vopselelor originale.
Edi, si eu am pus in ambele kituri elemente din aceeasi coala de PE scoasa de cei de la Ace; m-am desumflat putin la studierea elementelor ce se vor a fi puse pe Lewis-ul din carca....
Apropo Calin, am avut (e inca dosit pe undeva) un kit al carui plastic era de culoare galben papadie : Fairey Gannet :lol: .
Oricum, s-a vopsit mult mai usor decat bleul Fiat-ului G 50 sau rosul Hurricane-ului, vandute candva prin RECOOP si lipite de pasionati cu Stirocol.

@BlueMax
- Sa inteleg ca suntem din nou pe aceeasi lungime de unda ? Ma bucur atunci pentru ca avem inca doua subiecte de interes comune, pe langa Fokker-ul VIIa/1M.;-)
Intr-adevar Swordfish-ul a sedus multi pasionati de subiecte aero cu parfum cel putin interbelic. Sa vedem cum o sa reusesc sa ma achit de datoria fata de cele doua kit-uri.

@ Flo
Ma bucur Florin ca si tie iti place subiectul/subiectii; sper sa imi pot regasii ceea ce caut si despre care am scris in prima postare. Poate reusesc astfel "sa dau timpul inapoi", cine stie ?:-D
Iar daca va fi cu final fericit sau nu, chiar nu conteaza cata vreme o sa pot adauga ceva in plus la cele doua kituri. Cat in plus ? Ramane sa vad si sper sa nu o dau cumva de gard.


Precum ziceam in prima postare, o sa incerc sa descriu mai jos si in forma destul de incompleta, putin din istoria aparatului asta frumos.

Fairey Swordfish, unul din cele mai cunoscute aparate ale celui de-al Doilea Razboi Mondial si cu siguranta unul din cele mai faimoase biplane din istoria aviatiei.
Conceput la inceputul anilor 30, la finele celei de-a doua conflagratii mondiale inca era operational, fiind produse putin peste 2392 de aparate in toate cele trei configuratii, Mk I, II si III.
A participat cu succes la atacuri impotriva inamicilor imperiului britanic, folosind bombe, torpile, mine si proiectile racheta, scufundand sau avariind circa 30 de bastimente mari germane si italiene, 12 submarine germane plus nave de transport ce-au cumulat un total de peste 350.000 tone.

Doua din misiunile care au ajutat Swordfish-ul sa-si ocupe un loc binemeritat printre celelalte masini zburatoare ale secolului trecut au fost raidul asupra bazei navale din Taranto, din 11 noiembrie 1940 si evident mai cunoscuta schilodire a Bismarck-ul, prin avarierea carmei bastimentului.
Daca cea de-a doua operatiune nu a facut multe „valuri" in randul celorlalte natiuni, (misiunea impotriva Bismarck-ului fiind catalogata ca una disperata iar avarierea carmei ca tinand doar de noroc), tactica folosita de englezi la Taranto a atras atentia niponilor ce au copiat si pus in practica metoda de atac, rezultatele fiind cele cunoscute in urma dezastrului numit Pearl Harbour.

Aparatul a zburat frumos deasupra fiecarui teatru de razboi, decoland in principal de pe portavioanele Majestatii Sale, fara a fi deranjat prea tare de conditiile meteo datorita usurintei pilotarii si a robustetii aparatului, fapt ce-a surclasat cariera operationala a masinii Fairey Albacore, menit initial sa inlocuiasca anticele Stringbag-uri.

Aparitia Swordfish-ului s-a datorat mai multor factori. In principal ca urmare a cerintei Ministerului Aerului vizand conceperea si producerea de catre compania Fairey a unui torpilor biloc (specificatia M1/30) si apoi cerinta dezvoltarii unui aparat de recunoastere si observatie marina (specificatia S9/30), plus doleanta Greciei de a angaja societatea Fairey in producerea unui aparat care sa inlocuiasca mai vechile Fairey III B si F aflate in serviciul Greek Naval Air Arm.
Similitudinile celor trei caiete de sarcini (ulterior doar doua - prin pierderea interesului Greciei) au condus la aparitia in cursul lunii ianuarie 1933 a aparatului ce-a purtat indicativul TSR I (Torpedo-Spotter-Reconaissance).
Era un aparat triloc, propulsat de un motor Rolls Royce Kestrel IIMS V-12 racit cu lichid (oare cine a mai folosit acest motor pentru prototipul unui alt aparat celebru …. :whistle:), Ministerul Aerului comandand producerea unui singur exemplar, ce a fost echipat ulterior cu un motor in stea Armstrong Siddley Panther de 625 cai putere. Primul zbor in aceasta configuratie a avut loc la data de 21 martie 1933, sub indicativul fabricii F1875.

TSR I in cele doua configuratii :
Imagine atasata: fairey_s9-30-1024.jpg Imagine atasata: fairey_tsr-1-1024.jpg

In cursul lunii iunie 1933 aparatul este remotorizat cu un Bristol Pegasus IIM de 635 CP ce antrena o elice bipala de lemn, marca Watts, i se monteaza un carlig de apuntare si trimis la teste.
Imagine atasata: Prototip K4190.jpg

Urmatorul pas a fost producerea unui al doilea exemplar caruia i s-a motat motorul Bristol Pegasus IIIM3 de 690 CP ce antrena o elice tripala metalica Fairey-Reed, aparatul primind indicativul TSR II si numar de fabrica K4190, primul zbor avand loc la data de 17 aprilie 1934. Productia de serie a acestei versiuni a primit numele de Swordfish, pana in anul 1940 iesind pe poarta fabricii Fairey at Hayes nu mai putin de 692 de aparate.

Imagine atasata: Prototip K4190 1.jpg Imagine atasata: Prototip K4190 2.jpg
Imagine atasata: Prototip K4190 3.jpg

Si trei imagini cu versiunile principale, Mk. I, II si III

Imagine atasata: Mark I.jpg Imagine atasata: Mark II in iulie 1944.jpg Imagine atasata: Mark III cu radar ASW Mk X.jpg


Pentru usurarea productiei de aparate Albacore, Firefly si Barracuda la uzina Firey, productia Swordfish-ului a fost transferata catre compania Blackburn, la uzina din Sheerburn in Elmet, Yorkshire, unde pana spre finele anului 1944 au fost produse nu mai putin de 1699 bucati, renuntandu-se la un lot de alte 600 de exemplare.
Diferenta majora fata de aparatele produse la uzina din Fairey at Hayes a constat in folosirea de catre cei de la Blackburn a motorului Bristol Pegasus 30 de 750 Cp.

Doua imagini din cursul procesului de fabricatie la uzinele Blackburn, in imaginea 2 se vede clar radiatorul de ulei in varianta mare, caracteristic versiunii Mk. II.
Imagine atasata: uzina Blackburn.jpg Imagine atasata: uzina Blackburn 2.jpg

La data de 24 iulie 1945, cariera aparatului s-a incheiat prin "degradarea" lui la functia de aparat de antrenament, pentru ca mai apoi sa fie retras definitiv din serviciu.

Caracteristici tehnice.

Motorizare :
1. Bristol Pegasus Mk IIIM3 cu 7 cilindri in stea , antrenand elice tripala cu pas fix Fairey-Reed ce dezvolta 775 cp la 2200 rpm la nivelul marii, 690 cp la 2200 rpm la 1100 metri altitudine
2. Bristol Pegasus 30 de 750 cp la 1450 metri altitudine

Greutate :
Gol 2130 kg, gol echipat 2360 kg, in varianta hidro 2400 kg
Plin echipat 3800 kg,
Greutate maxima la decolare 4200 kg

Dimensiuni :
Lungime 11.01 m
Inaltime (cu coada jos) 3.91 m, in versiunea hidro 4.45 m
Anvergura aripa superioara 13.88 m, aripa inferioara 13.34,
Anvergura cu aripile pliate 5.26 m
Suprafata portanta 56.47 mp

Performante (varianta Mk I):
Vit.maxima 212 km/h la nivelul marii, 224 km/h la 1450 m. altitudine
Viteza de croaziera : 206 km/h, croaziera economica 167 km/h
Autonomie gol 1240 km, cu 680 kg incarcatura – 897 km
Viteza ascensionala 370 m/min, 1500 m inaltime/10 minute
Plafon de serviciu 3.780 m, plafon maxim (fara incarcatura) 5870 m
Distanta la decolare (pe punte) 165 m cu vant din prova navei de 37 km/h
Distanta de aterizare terestra 500 m

Armament :
1 mitraliera Vikers 0.303 (600 lovituri) cu tragere spre inainte, incastrata in fuselaj dreapta- operata de pilot,
1 mitraliera Lewis 0.303 + 6 incarcatoare, deservita de mitraliorul spate
1 torpila de 18 inch sau o mina de 1500 livre sau o bomba de adancime in greutate de 680 kg
8 rachete nedirijate de 60 livre fiecare, plasate pe lansatoarele de sub aripa inferioara (doar pe versiunile MK II si III)


Bibliografia de care m-am folosit pana acum:
"The Swordfish Story" - Ray Sturtivant
"Swordfish Mk. I-III" - Aeroguide Classics Nr.4

"Fairey Swordfish and Albacore" - W.A. Harrison
"Swordfish at War" -
W.A. Harrison
"Warpaint Series Nr.12" -
W.A. Harrison
"Swordfish in Action" - Squadron Signal Nr. 175


Sper sa nu va fi plictisit cu postarea asta lunga.
Spor la toata lumea.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 11 September 2013 - 11:30 PM


#11 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 04 August 2014 - 12:32 AM

Dupa aproape un an doar un mic update ; cheful de a scrie e oarecumva combatut de lene si caldura din casa.
:pardon:

De la ultima postare, cei doi "pesti/subiecti" s-au inmultit, ultimul atras in banc fiind kitul celor de la Airfix, evident in aceeasi scara, respectiv 1/72.
Imagine atasata: 0 airfix swordfish--800.jpg

Am mai cumparat un radiator rasinos pentru varianta MK II (il am si in varianta PE, insa asamblarea ar fi criminala), precum si doua coli generice cu cocarde britanice. Cat ma vor ajuta in ceea ce vreau sa fac, ramane de vazut.
- Ah, mi-am gasit prin cutii si coala de PE-uri scoase de Ace pentru kitul Frog, din care am folosit o parte din repere :yahoo:
Instructiunile Frog si coala de PE-uri
Imagine atasata: frog_swordfish_instructions 1-800.jpg Imagine atasata: frog_swordfish_instructions_2-800.jpg
Imagine atasata: PE7219-800.jpg

Bun; am peferat sa cumpar kitul Airfix pentru ca in cutie se regasesc repere ce-mi serveau pentru ceilalti doi subiecti, adicatelea pentru a nu pierde si mai mult timp cu bricolarea unor repere.
Astfel, am copiat cu nerusinare romaneasca motorul, radiatorul acestuia precum si colectorul, celulele radiatorului Mk I, statia radio si evident intregul interior.
In plus, am copiat si tronsonul central al planului superior, il va inlocui pe cel al kitului Frog, distrus partial in procesul de descleiere/dezmembrare. Piesele refolosibile au primit apoi o spalare dramatica cu solutie Triumf, cu rezultate acceptabile pentru mine.

Imagine atasata: 1-800.jpg
Imagine atasata: 2-1200.jpg Imagine atasata: 3-1200.jpg

Interioarele celor 3 pesti au inceput sa primeasca unele repere/elemente, subiectul Frog urmand a fi tratat putin mai altfel, dupa cum se va vedea in imaginile de mai jos.
Imagine atasata: b-1200.jpg Imagine atasata: c-1200.jpg
Imagine atasata: a-1200.jpg Imagine atasata: d-1200.jpg

A urmat apoi montarea si adaptarea catorva elemente, atat la interioarele rasinoase cat si la cel plasticos de la Airfix, ce evident are si el nevoie de unele corecturi/adaugiri.
Imagine atasata: 4-1200.jpg Imagine atasata: 5-1200.jpg

Imagine atasata: 6-1200.jpg Imagine atasata: 7-1200.jpg

Cam asa arata interioarele puse provizoriu in carcase :
Imagine atasata: e-1200.jpg

Frog-ul.
Imagine atasata: DSC_0025-1024.jpg

Revell-ul va fi un Mk III, Airfix-ul un Mk. I iar rusnacul va fi un Mk I sau II hidro.
Ma mai gandesc, in functie de ce fotografii care sa-mi faca cu ochiul gasesc.
Imagine atasata: I1-1024.jpg Imagine atasata: I3-1024.jpg Imagine atasata: I2-1024.jpg

Deocamdata atata am putut face. Spor sa aveti.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 04 August 2014 - 12:37 AM


#12 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 04 August 2014 - 08:17 AM

Da , da , da .... productie la scara mare..... parca ziceai ca nu vrei sa-l imiti pe Edi ....

#13 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 04 August 2014 - 11:04 AM

Bine ai revenit Adi ^_^
Hehehehe ai baut dupa Edi :lol: aaaaai ce-mi place !Asadar a trecut un an de cand ai pus pestii la ''marinat'' iar acum te-ai apucat de preparat...
Frogul ala o sa fie foarte interesant asa despuiat.
Sa ai spor !

#14 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 04 August 2014 - 02:17 PM

Sa ai spor, Adi, voi urmari cu placere. Pe caldura asta, sa mai ai chef si de asemenea bibileli, chiar meriti felicitari!
Calde salutari!
Nicu

#15 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 04 August 2014 - 07:23 PM

Ma bucur mult ca ai reluat lucrul la Sworfish-uri !!!
Sunt cu ochii pe tine, ca pe butelie Imagine postata.
Pt. a nu avea monotonie propun sa fie si o varianta hidro Imagine postata

#16 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 04 August 2014 - 08:49 PM

Misule, trei nu-s cat 5 ori 7 cum tot asa eu nu pot fi Edi, never ever.
N-am timpul, perseverenta si cheful de care el nu a dus lipsa niciodata. :good:

Alexandre, nu-mi prea statea in obicei sa lucrez pe banda, ca Edi; insa unde-s doua merge si al treilea. Ce nu-mi place e senzatia ca ma balbai, facand de trei ori acelasi lucru....
Apropo, mai am un Frog montat (tot hidro si frate cu asta ciopartit), insa deocamdata sta in vitrina langa ailalti englezoi.
:-D

Nicu, merci de incurajare, sper sa profit cat mai mult de zilele ramase din concediu.


Max, poate ti-a scapat precizarea din postarea anterioara : Rusnacul isi va reprimi flotoarele (asa cum a fost initial el montat); diferenta e ca va avea ceva matze pe afara si probabil va fi un Mk. II, nu un Mk.I. :-)

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 04 August 2014 - 08:51 PM


#17 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 05 August 2014 - 08:04 AM

Nu, nu mi-a scapat, dar am inteles-o un pic altfel ... Imagine postata adica ca ai face rusnacul ca si Mk.I (nehidro) sau Mk.II hidro.
Si am zis sa "inclin" balanta pt. hidro. ... dar acum e clar. HIDRO rules ...Imagine postata

#18 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 05 August 2014 - 05:57 PM

Numaibeadupă109!Numaibeadupă109!Numaibeadupă109!Numaibeadupă109! ( De la Călin citire !! )
Fără glumă acum , îmi place ce faci , și te urmăresc cu atenție . Și poate-mi fac și eu curaj să atac o flotilă de 190-uri (3 A-uri și 3 D-uri , un proiect mai vechi "clocit" cîndva împreună cu JangBogo )
Spor maxim !
Sorin

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 05 August 2014 - 05:58 PM


#19 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 05 August 2014 - 10:13 PM

Ba frate, voi pe caldura asta face-ti lucrari pe banda rulanta?! Eu ma c.c pe mine sa termin IAR-ul si avansez ca ochiul mortului. Felicitari pentru curajul de a te apuca de trei odata. Mai un pic si castigi medalia "Croitorasul cel Viteaz" sectiunea modelism. Glumesc, stai linistit. Tu cu Edi, a-ti luat-o cu hei-rup-ul. Nu va multumiti, ca noi astialalti, cu un model odata. Nu, voi daca nu face-ti doua-trei odata, nu sunte-ti sanatosi. Spor sa ai!

Florin

#20 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 08 August 2014 - 08:59 PM

@Dakian67
N-am mai baut apa de vreo doua zile caci afara e mult prea racoare. :crazy:
Mi-ar place insa sa vad flotila de 190-uri, ar fi intr-adevar ceva bun de clatit ochii.

Florin,
Din pacate n-am facut prea multe in ultimele zile, niste paloniere cu tijele lor de comanda, scaune, plus cateva maruntisuri.
Senzatia de balbaiala e in continuare prezenta si sunt doar trei....

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi