Grad de dificultate ~ 2
Provenienta – Radub
Proiect – «Din cutie »
Adaugiri : Cockpit rasina copie – mandezu ; copie rasina scaun Dragon ; Centuri PE din cutia cu maimute ; circuite franare pe jambe din sarma de cupru.
Montaj : - Am inceput cu cockpit-ul pe care l-am tratat destul de simplist. Dupa lipirea scaunului am vopsit integral cu RLM 66. Am revenit apoi cu culoare Brun inchis (acrilic marabu) la scaun si perna de protectie a capului de pe blindajul dorsal. Decal blindaj + decal bord. Conformate cu alcool izopropilic. Am lipit bordul dupa care am potrivit ansamblul cockpit-ului si am notat pana unde trebuie vopsit interiorul cu RLM 66. Am scos cockpit-ul si am vopsit. Am reintrodus cockpit-ul si l-am fixat cu superglue. Am vopsit si montat mansa.
Inchidere fuselaj si lipire cu solvent.
Aliniere – inchidere aripi. Am stat in cumpana daca sa corectez baia trenului si sa deschid locasul rotii din spate (« bechia »). Am considerat ca proiectul va ramane unul « de vacanta », care sa ma ajute sa trec la altele. A fost insa absolut necesar sa corectez capetele de plan care erau mult prea unghiulare la bordul de atac, in realitate fiind mai teshite.
Am confectionat tub pitot din doua ace « foarte » hipodermice, pe care le-am taiat dupa planuri (1/72) si le-am finisat cu disc diamantat dentar si minibormasina.
Am montat aripile la fuselaj si profundoarele, am lipit carlinga si parbrizul (de care mai intai am tras in toate chipurile pentru ca este mai ingust decat fuselajul) Nu am avut chef sa stric linia fuselajului pilindu-l pana la ecartamentul transparentului. In carlinga am figurat cartusele de silicagel cu picaturi de aracet.
Am vopsit inelul radiator la interior cu RLM 02 (ocru acrilic Zwezda + oliv Zwezda). Dupa uscarea completa a vopseLII am lipit inelul (provizoriu) la fuselaj cu o buleta de « plastilina lipicioasa de la metro », am uitat cum ii zice da’ stie Z-Mare.
Mascare : Am mascat partile transparente cu banda adeziva Tamya si baia trenului (vopsita in prealabil cu RLM 02) cu capacele insasi, atat cat s-a putut. Cat nu, am infundat servetel igienic imbibat cu apa robinetoasa.
Vopsire : S-a vopsit cu vopsele nitro, productie « ACEcolors », urmatoarele nuante 76 intrados, RLM81 si 83 extrados fuselaj cu pete laterale 81,82,83.
Extradosul haripilor s-a vopsit cu RLM82 si 83. (asa zice-n carti).
Coafa elicei s-a vopsit cu RLM 25 iar palele elicei cu RLM 70. Trimerele ampenajelor au primit un RLM 28 (weinrott) poate putin cam prea RLM 23 (da asa e moda).
Decaluri : Am incercat un decal al kit-ului care nu imi trebuia ca sa vad ce calitate au. Mergea, asa ca am hotarat sa folosesc decal la inelele de identificare a aparatelor din apararea Reich-ului (JG-301 – ’45).
Cunoasteti discutia cu un numar cunoscut (3,9 verde 1 galben). Am optat de la inceput pentru 9 verde cu toate ca nu-l aveam. L-am facut pana la urma dintr-un 9 rosu da’ nu va spun cum ca va suparati pe mine.
Pentru asezarea decalurilor nu am facut nici o pregatire (future, decalset) avand in vedere ca emailurile nitro sunt semilucioase si decalurile prind bine pe ele. Dupa fiecare decal am pensulat cu o pensula lata alcool izopropilic pentru conformarea pe detalii. La fel pentru spirala de pe coafa.
Tehnici uzare: Dupa aplicarea decalurilor, am trecut la evidentierea delimitarilor intre panouri. De data asta am optat pentru un fineliner maro Stadler (0,5). Tusul din el nu este waterproof asa ca dupa aplicarea pe o crevasa trag cu degetul sau cu o pensula lata fina putin umezita sau usacata.
Pot controla astfel cat se va intinde manjeala. Se mai poate tufui in zona crevasei, fara a intinde. Trebuie tinut seama de sensul de curgere a aerului.
Pe unele zone mai expuse la zgarieturi am figurat vopsea sarita prin mai multe tehnici (creion argintiu, marker cu pigment argintiu, acuarele ).
Peste petele argintii am aplicat un wash suuuubtire de marabu acrilic brun.
Metalu’ ala nu era de ieri de azi….
Fumul de la esapamente (putin in poza) l-am facut cu pigmenti .
Scurgerile de diverse umori aviatice de pe burta au fost facute cu
Antena bucla am facut-o din tabla de Cu buclata pe o coada de pensula.
Antenutza mica dinspre coada e din guta.
Antena tractiva de sub cockpit am facut-o gaurind catargul dat de kit si lipind o sarma de Cu.
Restul pozelor le gasiti la Galerie. Nu stiu cum sa fac treaba cu link-ul da va descurcati voi…
Poze AICI
Aceasta postare a fost editata de cartula: 22 May 2006 - 11:04 PM