Forum Machete,Modelism,Hobby: FW Ta 152 H1 Willy Reshke 1/72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

FW Ta 152 H1 Willy Reshke 1/72

#1 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2006 - 10:57 PM

Kit Aoshima – 1/72
Grad de dificultate ~ 2
Provenienta – Radub
Proiect – «Din cutie »
Adaugiri : Cockpit rasina copie – mandezu ; copie rasina scaun Dragon ; Centuri PE din cutia cu maimute ; circuite franare pe jambe din sarma de cupru.

Montaj : - Am inceput cu cockpit-ul pe care l-am tratat destul de simplist. Dupa lipirea scaunului am vopsit integral cu RLM 66. Am revenit apoi cu culoare Brun inchis (acrilic marabu) la scaun si perna de protectie a capului de pe blindajul dorsal. Decal blindaj + decal bord. Conformate cu alcool izopropilic. Am lipit bordul dupa care am potrivit ansamblul cockpit-ului si am notat pana unde trebuie vopsit interiorul cu RLM 66. Am scos cockpit-ul si am vopsit. Am reintrodus cockpit-ul si l-am fixat cu superglue. Am vopsit si montat mansa.
Inchidere fuselaj si lipire cu solvent.
Aliniere – inchidere aripi. Am stat in cumpana daca sa corectez baia trenului si sa deschid locasul rotii din spate (« bechia »). Am considerat ca proiectul va ramane unul « de vacanta », care sa ma ajute sa trec la altele. A fost insa absolut necesar sa corectez capetele de plan care erau mult prea unghiulare la bordul de atac, in realitate fiind mai teshite.
Am confectionat tub pitot din doua ace « foarte » hipodermice, pe care le-am taiat dupa planuri (1/72) si le-am finisat cu disc diamantat dentar si minibormasina.
Am montat aripile la fuselaj si profundoarele, am lipit carlinga si parbrizul (de care mai intai am tras in toate chipurile pentru ca este mai ingust decat fuselajul) Nu am avut chef sa stric linia fuselajului pilindu-l pana la ecartamentul transparentului. In carlinga am figurat cartusele de silicagel cu picaturi de aracet.
Am vopsit inelul radiator la interior cu RLM 02 (ocru acrilic Zwezda + oliv Zwezda). Dupa uscarea completa a vopseLII am lipit inelul (provizoriu) la fuselaj cu o buleta de « plastilina lipicioasa de la metro », am uitat cum ii zice da’ stie Z-Mare.

Mascare : Am mascat partile transparente cu banda adeziva Tamya si baia trenului (vopsita in prealabil cu RLM 02) cu capacele insasi, atat cat s-a putut. Cat nu, am infundat servetel igienic imbibat cu apa robinetoasa.
Vopsire : S-a vopsit cu vopsele nitro, productie « ACEcolors », urmatoarele nuante 76 intrados, RLM81 si 83 extrados fuselaj cu pete laterale 81,82,83.
Extradosul haripilor s-a vopsit cu RLM82 si 83. (asa zice-n carti).
Coafa elicei s-a vopsit cu RLM 25 iar palele elicei cu RLM 70. Trimerele ampenajelor au primit un RLM 28 (weinrott) poate putin cam prea RLM 23 (da asa e moda).

Decaluri : Am incercat un decal al kit-ului care nu imi trebuia ca sa vad ce calitate au. Mergea, asa ca am hotarat sa folosesc decal la inelele de identificare a aparatelor din apararea Reich-ului (JG-301 – ’45).
Cunoasteti discutia cu un numar cunoscut (3,9 verde 1 galben). Am optat de la inceput pentru 9 verde cu toate ca nu-l aveam. L-am facut pana la urma dintr-un 9 rosu da’ nu va spun cum ca va suparati pe mine.
Pentru asezarea decalurilor nu am facut nici o pregatire (future, decalset) avand in vedere ca emailurile nitro sunt semilucioase si decalurile prind bine pe ele. Dupa fiecare decal am pensulat cu o pensula lata alcool izopropilic pentru conformarea pe detalii. La fel pentru spirala de pe coafa.

Tehnici uzare: Dupa aplicarea decalurilor, am trecut la evidentierea delimitarilor intre panouri. De data asta am optat pentru un fineliner maro Stadler (0,5). Tusul din el nu este waterproof asa ca dupa aplicarea pe o crevasa trag cu degetul sau cu o pensula lata fina putin umezita sau usacata.
Pot controla astfel cat se va intinde manjeala. Se mai poate tufui in zona crevasei, fara a intinde. Trebuie tinut seama de sensul de curgere a aerului.
Pe unele zone mai expuse la zgarieturi am figurat vopsea sarita prin mai multe tehnici (creion argintiu, marker cu pigment argintiu, acuarele ).
Peste petele argintii am aplicat un wash suuuubtire de marabu acrilic brun.
Metalu’ ala nu era de ieri de azi….
Fumul de la esapamente (putin in poza) l-am facut cu pigmenti .
Scurgerile de diverse umori aviatice de pe burta au fost facute cu

Antena bucla am facut-o din tabla de Cu buclata pe o coada de pensula.
Antenutza mica dinspre coada e din guta.
Antena tractiva de sub cockpit am facut-o gaurind catargul dat de kit si lipind o sarma de Cu.
Restul pozelor le gasiti la Galerie. Nu stiu cum sa fac treaba cu link-ul da va descurcati voi…

Poze AICI

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: FW_Ta_152_H1_Reshke_003.jpg

Aceasta postare a fost editata de cartula: 22 May 2006 - 11:04 PM


#2 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 22 May 2006 - 11:55 PM

Bravo Wurger,
Arata de milioane.
Stiam eu ca l-am dat cui trebuie :-D
Radu

#3 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 23 May 2006 - 07:09 AM

Frumos Wurger.. foarte frumos, felicitari :-o
Si uzurile sunt exact pe gustul meu :-D
Spor,
Bill

#4 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

Postat 23 May 2006 - 07:50 AM

SUPER TARE !!!! :-D
Avand in vedere ca-i la 72, am ramas masca. Arata extraordinar!
O singura intrebare.............ce au patit tevile de esapament?

Aceasta postare a fost editata de grek: 23 May 2006 - 07:54 AM


#5 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 23 May 2006 - 09:51 AM

Felicitari Wurger.
Foarte frumos. Felicitari...

#6 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 23 May 2006 - 10:12 AM

Super fain Wurger! Se vede ca a mers un pic de dragoste in mititelul asta. Ti-a iesit impecabil, felicitari!

#7 Useril este offline   Bozo Wan Kenobi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 23 May 2006 - 12:01 PM

Tata Wurger !

Te rugam frumos sa ne spui si noua ce tipuri/rase de maimute ai in cutioara aia, ca tare bine a iesit lucrarea.


:-o :-D :-D

Bozz

P.S. Grek ! Este normal sa nu se vada nimic la esapamente, deoarece vorbim de Euro 4

:-D

Aceasta postare a fost editata de Bozoman: 23 May 2006 - 12:03 PM


#8 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 23 May 2006 - 01:24 PM

Minunat frate Wurger, excelent "planorul" tau !
Se vede ca flacaiasul tau, te inspira.
Baloo a mea... ma DESpira !

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 May 2006 - 03:05 PM

Nu numai ca-l inspira dar il lasa sa si lucreze :idea: . spre deoaebire da altii ce nu au de schimbat pemparsisi, da le trebuie doua luni pentru un Ar-96 :-D
Faina treaba, toate facute iezact cit si cum trebuie!
Circoteala: ai iutat tzumburustele ale rosii ce indica scoaterea trenului :-o
PS. De ce nu l-ai pus la articole...o sa se piarda intre alte discutii si e pacat!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 23 May 2006 - 03:07 PM


#10 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 23 May 2006 - 03:41 PM

Z-mare, la May 23 2006, 01:05 PM, a spus:

Circoteala: ai iutat tzumburustele ale rosii ce indica scoaterea trenului :-D

Wurger,
Daca le pui, sa ai grija ca nu sunt in locul obisnuit pe FW190 ci deasupra punctului de pivotare (prindere) a ternului de aterizare. (Dar sunt sigur ca stiai asta :-o.) Singurele alte adaugiri pe care cred ca ar trebui sa le faci sunt "carligele" si stifturile exterioare care asigura cabina cand e inchisa si capsulele de desicant de pe cupola. Sunt destul de vizibile.
HTH
Radu

#11 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 23 May 2006 - 11:23 PM

Multumesc mai ales pentru observatii, ca de laude....Ni se urca la cap si dup-aia dam rasol (iata, deja am inceput sa vorbesc despre mine la plural).

Grek: Nu stiu ce zici ca au tevile de esapament. Sunt prea negre ? rezolv imediat ca sunt inegrite cu pigment dupa terminarea vopsire/lacuire. Deci as putea sa le mai sterg un pic insa uitandu-ma la poze am vazut ca erau si asa si mai curate. Oricum ale mele se vor mai curata in timp de la mani-pulari.

Z: Flacaiasu a aparut pre la stadiul de vernisare, scos masti...Asa ca .....
Acum ma mai chinui la ceva si azi spre exemplu parca avea senzor. Cum atingeam scaunul cu curu cum isi dadea drumul la trambita. Eu l-as lasa un pic da nu ma lasa ma-sa.

Radub:De avertizoarele de escamotare stiu - ca prezint planuri si documentatie :-D .
Despre carligele si stifturile de zavorare a cabinei habar n-aveam. Nu stiu cum de nu mi-au atras atentia dar uite-asa invata omul...Poate-mi postezi o poza, ceva.
Capsulele de silicagel le-am pus (pe interior) din aracet. Se pare ca era prea bun ca a devenit prea transparent si nu prea se mai vad.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: TA152_H_4.jpg


#12 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 23 May 2006 - 11:26 PM

Uite ce inteleg altii prin distractie... :-D
Pai sa nu-ti iei la suturi bancul de lucru ?!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: TA_152H_1.jpg


#13 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

Postat 24 May 2006 - 08:04 AM

Problema cu tevile de esapament nu e legata de culoarea lor, ci de cat de mult ies in afara..........uitandu-ma la poze, mi se pare ca sunt pozitionate prea in interior. Sa fie din cauza grosimii plasticului sau e doar o iluzie?

#14 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 24 May 2006 - 10:38 AM

Salut Wurger,
Daca te uiti in pozele pe care le ai, o sa le vezi. Ca sa iti faci o idee, uite cateva. Daca mai ai nevoie de ceva, spune-mi ca am destule date despre 190 (am si eu un mic microb).
Radu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 152.jpg


#15 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 24 May 2006 - 10:39 AM

O schita ceva mai clara.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 152_1.jpg


#16 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 24 May 2006 - 10:41 AM

Si o poza a lui V30 GH+KT. Se vad stifturile in care se agatau carligele. Rostul carligelor era sa asigure cabina (sa nu plesneasca) cand era presurizata.
HTH
Radu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 152_2.jpg


#17 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2006 - 12:08 AM

Habar nu aveam de carligele alea. Foarte interesant.
M-ai lasat lat cu poza aia a lui V30 (GH+KT). Din ce carte e? Eu l-am facut dar cam fara pretentii, asa mai mult pentru sufletul meu. Uitandu-ma la poza asta cred ca am tras niste concluzii gresite in ceea ce priveste camuflajul...Asta e.
Am un proiect mai amplu - sa fac cat mai multe prototipuri FW (hohenjager si restul). Daca ai ceva adrese (net) sau mi-ai putea recomanda bibliografie pe tema asta.....

Cat despre esapamente, Grek.....I-a d'aici... :-D

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 981107_1.jpg


#18 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 May 2006 - 10:45 AM

wurger, la May 24 2006, 10:08 PM, a spus:

Habar nu aveam de carligele alea. Foarte interesant.
M-ai lasat lat cu poza aia a lui V30 (GH+KT). Din ce carte e? Eu l-am facut dar cam fara pretentii, asa mai mult pentru sufletul meu. Uitandu-ma la poza asta cred ca am tras niste concluzii gresite in ceea ce priveste camuflajul...Asta e.
Am un proiect mai amplu - sa fac cat mai multe prototipuri FW (hohenjager si restul). Daca ai ceva adrese (net) sau mi-ai putea recomanda bibliografie pe tema asta.....

Cat despre esapamente, Grek.....I-a d'aici... ;-)

Salut Wurger,
Poza e din cartea "Focke Wulf Ta152" de Dietmar Harmann, publicata de Schiffer.
Daca ai nevoie de ceva date pentru celelalte FW-uri, da-mi o veste si o sa caut prin cartile mele (sunt toate pe hartie nu din-alea :pint: si trebuie rasfoite). In una din zilele astea, o sa fac niste "curatenie" prin carti si machete si o sa pun cateva la vanzare. Cred ca sunt vreo cateva si despre FW190 - o sa iti dau o veste cand e gata lista. (Acum sunt prea prins cu alte treburi, o competitie la weekend, niste mastere de terminat, munca mea, alea, alea intelegi....)
Radu

#19 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 May 2006 - 10:56 AM

wurger, la May 24 2006, 10:08 PM, a spus:

Uitandu-ma la poza asta cred ca am tras niste concluzii gresite in ceea ce priveste camuflajul...Asta e.

Wurger,
Daca te referi la poza cu avionul pus la murat la Depozitul Gerber (Smithsonian), as stii ca ala a fost revopsit de catre americani, nu sunt culorile originale.
Daca te referi la V30 (GH+KT) - ala e un camuflaj mai "curatel". Eu cred ca ai facut destul de bine camulfajul lui "9 verde"
Exista dubii in legatura cu folosirea lui RLM81 de catre FW. Exista un curent de opinie (condus de Jerry Crandall, si el stie ce zice) care e de parere ca uzinele Focke Wulf nu au folosit nicidata RLM81 (Braunviolett). In camuflajele "tarzii" ale Focke Wulf, culoarea inchisa era RLM83 (Dunkelgrun).
HTH
Radu

#20 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2006 - 09:57 PM

Cu avionul "muratura" voiam doar sa arat cum statea treaba cu esapamentele.
Culorile de care nu eram sigur erau cele de la prototip. Intre timp mi-am amintit ca de fapt al meu e GH+KS (adica V29) si da, am ajuns singur la concluzia ca era 76/82/83 si cu ceva urme de chit rosu pe ici pe colo.
Te rog chiar sa-mi dai de veste despre carti FW (mai ales prototipuri)
Stiu ca a mai luat odata de la tine Romi ...Eu atunci nu am avut cum. :cry:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi