IAR 81 C, nr 446
#181
Postat 12 December 2013 - 07:50 PM
Păi de aceia am pus desenul 2. Acela este un desen de fabrică și mă gândesc că e sigur. Eu am desenat garnitura și restul doar ca notă informativă.
Știu-că este un desen pentru variantele timpurii, dar cam asta e tot ce avem cu ce se află în spatele tetierei.
Acum ar mai trebui să fie pe acolo și blindajul, dar sincer nu prea știu nimic sigur de forma și lungimea \ lățimea lui la partea inferioară. Speculații as putea face totuși, dar mă abțin.
Glonțul (bănuiesc ca e cel putin calibrul 12,7 mm) a venit de la ora 11 sus, asta înseamnă ca a lovit tetiera la partea de jos împingând-o în sus și spre înapoi. Ea nu este mai groasă sus este doar contorsionată și înclinată. Nu intru în polemică cu tetiera lui "411" cum am spus mai înainte "posibil să fie".
Totuși mie blindajul sau ce o fi în spatele tetierei mi se pare că este la 90 grade față de axa avionului. Eu cam asta am vrut să arăt.
Off topic
Apropo știți ceva despre ce sa întâmplat cu acest avion? Bănuiesc că scrie pe undeva, dar chiar nu îmi amintesc. Ce mi se pare bizar e că; normal pilotul ar trebui să fie mort în urma impactului, totuși avionul a aterizat singur pe burtă?!!!
Cu stimă.
#182
Postat 12 December 2013 - 09:07 PM
Radu
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 12 December 2013 - 09:52 PM
#183
Postat 12 December 2013 - 11:04 PM
Mulțumim dl. R. Branzan!
Totuși am rămas nelămurit, a aterizat pe burta... dar din ce cauza? Sper ca nu cer prea mult.
Cu stima.
PS: Știu ca va fost greu sa treceți peste ce s-a întâmplat pe acest forum. Este foarte dur, dar vorba americanilor " Ce nu ne omoară... sigur ne întărește."
Si scoateți cartea aia odată! Ca ne cam omoram cu presupusul...
#185
Postat 16 December 2013 - 01:34 PM
In primul rind, am subtiat, la baza, tetiera
Apoi i-am adus fata la o forma mai aproape de (1)
Am refacut placa de blindaj si, dupa citeva incercari, si garnitura de cauciuc
dupa asamblare, arata cam asa
si vopsite, cam asa
Am mai lipit capacele de pe fuselaj si gravat citeva panouri, urmeaza, printre cirnati si slanini duse la afumat, o splare (sper sa nu stric tabloul de bord, din carton), un star de Tamiya Surfacer.
#186
Postat 16 December 2013 - 02:59 PM
Z-mare, la 16 December 2013 - 01:34 PM, a spus:
IAR 81 C_446 151.JPG
dupa asamblare, arata cam asa
IAR 81 C_446 154.JPG
IAR 81 C_446 155.JPG
si vopsite, cam asa
IAR 81 C_446 157.JPG
Nu inteleg la piesa ta care este blindajul si care este garnitura de cauciuc.
Blindajul la IAR 81 C urma forma bust-ului in 3D, iar garnitura de cauciuc era in spatele blindajului .
Vezi atasat.
#188
Postat 16 December 2013 - 05:49 PM
Z-mare, la 16 December 2013 - 05:06 PM, a spus:
Garniturile de cauciuc au cel putin doua intrebuintari. In cazul nostru daca nu este vorba de etansare atunci este vorba de amortizare. Oricum un rol trebuie sa aiba ca doar nu e pusa de frumusete.
#190
Postat 16 December 2013 - 08:15 PM
#193
Postat 16 December 2013 - 11:02 PM
Z-mare, la 16 December 2013 - 08:15 PM, a spus:
191.jpg
Asta daca am inteles eu bine, daca nu, sa fiu corectat.
Acuma, nu ca ar avea importanta modelistica, tot plastic e, dar e bine de stiut, asa, ca si cunostinte despre IAR.
Cred ca iar am incurcat borcanele.
Avem doua modele de blindaj
1. IAR 80 - blindajul este din doua repere - o placa si un invelis inconjurator ( prins in suruburi sau nituri ?) ambele din metal
2. IAR 81 - blindajul este dintr-o singura bucata dupa forma bustului in 3D ( stantat sau forjat ?).
Ambele tipuri erau dublate in spate de acea garnitura care cel mai probabil este de cauciuc si care avea rol de etansare sau amortizare. Cel mai probabil garnitura de cauciuc era lipita pe coama fuselajului
Ca dovezi in acest sens pe langa desenul de blindaj pt IAR 80 din catalogul piese de schimb, avem si cele doua foto mai sus cu IAR 81C. Si mai atasez si foto cu blindajul de la IAR 81C nr 371
#194
Postat 16 December 2013 - 11:41 PM
In desenul postat de Radu se vede o a doua placa peste acest blindaj. Sa fie suportul de care se prindea tetiera?!
Cu stima.
PS: Mulțumim frumos pentru intervenție.
Edit: Scuzați-mi ignoranta, îmi puteți spune unde se afla acest monument?
Later edit: La Multi Ani dl. Radu Branzan!!! Chiar ca sunt un ignorant... Scuze.
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 17 December 2013 - 12:27 AM
#195
Postat 17 December 2013 - 09:24 AM
Cantacuzino, multumiri pentru poze! Da, cred ca acum, cumulind Radub cu Cantacuzino, e lamurita treaba!
Interesante poze, sunt de la avionul gasit in padure??? In poza din dreapta, ce e chestia aia din spatele blindajului???
Asgard, da, incape sub cupola. Piesa pare mare, dar e cit trebuie.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 17 December 2013 - 09:27 AM
#196
Postat 17 December 2013 - 10:16 AM
Z-mare, la 17 December 2013 - 09:24 AM, a spus:
Cantacuzino, multumiri pentru poze! Da, cred ca acum, cumulind Radub cu Cantacuzino, e lamurita treaba!
Interesante poze, sunt de la avionul gasit in padure??? In poza din dreapta, ce e chestia aia din spatele blindajului???
Asgard, da, incape sub cupola. Piesa pare mare, dar e cit trebuie.
Dupa cum am mentionat blindajul provine de la IAR81C nr 371 ( la care s-au mai gasit elemente in munti langa Brasov)
A fost pastrat peste 35 de ani de un fost coleg de scoala de zbor al pilotului prabusit cu 371, in casa sa din Brasov sub forma de monument (adaugandu-se o bucata de butuc si pala elice provenite de la alte av.)
PS: La multi ani Radu!
#198
Postat 18 December 2013 - 05:25 PM
Pentru a mai estompa putin detaliile adincite de pe profundoare, al pus putin Surface Primmer de la Tamiya in ele, inainte de grunduitea totala.
Apoi am dat pe toata macheta cu un stat din acelasi Surface Primmer
Cu ocazia asta am vazut ca trebuiau citeva gravari, ceva nituri si am indreptat unele imperfectiuni.
Urmeaza o baza alba, pe locurile pentru partile galbene, decaluri si masti, apoi vopsirea in RLM 76 pe intrados si RLM 83, pe extrados.
Am niste masti, mici de tot, alea cu IAR 81 C, de pe coada, care cred ca nu o sa le folosesc, nu cred ca le pot alinia corect. Oricum sunt decaluri negre, asa ca nu cred ca e vreo problema de transparenta.
#199
Postat 18 December 2013 - 08:04 PM
Z-mare, la 18 December 2013 - 05:25 PM, a spus:
Am niste masti, mici de tot, alea cu IAR 81 C, de pe coada, care cred ca nu o sa le folosesc, nu cred ca le pot alinia corect. Oricum sunt decaluri negre, asa ca nu cred ca e vreo problema de transparenta.
Sigur ies bine scrisurile mici vopsite
-daca eu cu doua stangi am putut... la domnia voastra nu se pune problema.
Alinierea partii superioare a capotajului motorului arata ciudat - este lipit?