IAR 81 C, nr 446
#142
Postat 28 November 2013 - 10:54 AM
Am lasat denumirile in engleza pentru a nu eroda ceva prin traducere. Se vede ca in zona nu este decit o singura tija.
De asemenea, in acele axonometrii nu apare nici o "cutie" in jurul mecanismului de glisare. Si eu as zice ca, logic, acolo ar trebui a fie o protectie ceva, dar...
In privinta acelei garnituri din jurul tetierei, ea are aceeasi pozitie, cel putin asa se vede in poze.
Cit despre acea ramforsare, poate fi si piele, in poze apare destul de groasa ca sa fie metalica.
Am editat postul, adica am adaugat si o imagine. A trebuit sa plec repede si nu am mai apucat sa pun si imaginea.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 28 November 2013 - 03:19 PM
#144
Postat 28 November 2013 - 10:03 PM
Asta schimba un pic datele problemei. Cupola la sol se manevra manual și nu deschisa cu pistonul. Deci, pistonul doar trăgea și nu împingea! Cu alte cuvinte era de unica folosință, (doar în momentul "ejectări" pilotului din cabina era folosit) Este logic pentru-ca era inutil sa îngreunezi avionul cu o instalație care o pierdeai la prima sa folosire. Dealtfel și piloți se plângeau ca sistemul nu este sigur! Un cartuș în aceea zona îl scotea din uz, deci clar ca nu avea instalație complexa. Daca cineva are foto, desene sau orice altceva cu instalația pneumatica a pistonului (eu nu am văzuto nicăieri) îl rog frumos sa o facă. O sa ma opresc aici pentru-ca nu are rost sa continui pana nu apare ceva, Daca nu, o sa modific un pic desenul meu la sistemul de prindere și o sa explic sistemul de funcționare a pistonului cu aer comprimat fără instalație adiționala. Asta bineînțeles dacă interesează pe cineva...
"In privința acelei garnituri din jurul tetierei, ea are aceeași poziție, cel putin asa se vede în poze." Garnitura este mai mare (larga) decât interiorul cupolei. Când cupola era închisa garnitura era presata avansând un pic spre înainte și schimbându-și unghiul un pic. Când cupola se deschidea aceasta își revenea la normal. Totuși nu are importanta pentru o macheta, poate doar la cele făcute la o scara mare. Nu pot pune foto ca sunt "secrete de stat" dar când ajung acasă o sa va spun la ce pagini din cărți se vede clar.
Cu stima.
PS: Mulțumesc Romi pentru desen și intervenție.
#145
Postat 29 November 2013 - 09:36 AM
Asgard, la 28 November 2013 - 10:03 PM, a spus:
PS: Mulțumesc Romi pentru desen și intervenție.
Alte motive adaugarii acestui piston : blocarea cupolei daca era lovita de proiectile, sau dupa o aterizare fortata cand contorsionarea elementelor putea bloca deasemenea culisarea cupolei. Deasemenea o deformare a elementelor cupolei putea fi si rezultatul unei evolutii la G-uri mari .
#146
Postat 01 December 2013 - 10:21 PM
In primul rând mulțumesc pentru intervenție și sunt perfect de acord cu dvs. despre ce ați spus dl. Cantacuzino.
Ca o paranteza... cred ca exista un document într-una din cărțile de referința în care se cerea în mod expres fabricii IAR sa "facă" ceva în privința ne-deschideri cupolei la viteze mari. De aceea m-am referit doar la aceasta problema.
Oricum nu are importanta. important e ca ingineri au "făcut" ceva în aceasta privința și pe mine ma intriga rău. Am tot răsfoit cărțile dar... nimic.
Concluzia mea e ca au folosit un "acumulator cu piston modificat" Se poate scrie pe google acest nume și se va vedea cam despre ce este vorba. In mare parte sunt cu azot, dar la "avionasul" nostru au folosit aer comprimat. Iata schița:
Dacă cineva e doritor o sa postez și desenul acumulatorului modificat...
In legatura cu garnitura cupolei, destul de neinteresant dealtfel:
Cu stima.
PS: Cutia șanțului (mai bine zis fundul cutiei) din spatele cupolei este vizibila în planurile originale publicate în cartea dl. R. Branzan la pagina 78-79. Știam eu ca am văzut-o pe undeva...
#147
Postat 02 December 2013 - 10:17 AM
In privinta fundului cutiei, stiu desenul, dar fiind singura figurare, am cam stat in cumpana. Oricum cutia a fost pusa in sant.
#148
Postat 02 December 2013 - 12:47 PM
Cum spuneam mai sus, IAR-ul, asa cum este dat in kit, nu poate fi inmatriculat cu nr 446, deoarece nu are figurat lansatorul de bombe.
Ca sa-l fac 446 trebuie, in primul rind, sa realizerz acele gauri in fuselaj. Cum, din mina, sunt greu de facut, am apelat din nou la ...clorura ferica.
Am marit imaginea corespunzatoare din (1), pag 81, la scara 1/48 si am facut un sablon din hirtie.
Apoi, cu ajutorul lui, am facut o masca pe o bucate de tabla de cupru, 0,08 mm grosime
Tabla am pus-o la corodat in clorura ferica, si, dupa doua incercari nereusite, a iesit asta.
Marginile corespunzatoare gaurii baii sunt lasate intentionat mai mari, ele vor fi ajustate fix pe marginea baii, dupa lipirea tablei pe fuselaj.
Totodata, am scobit gaurile in fiselajul avionului, in locul corespunzator lansatorului de bombe
Peste aceste gauri va fi lipita aceasta tabla, exact poe linile de table existente deja pe fuselaj.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 December 2013 - 12:49 PM
#149
Postat 02 December 2013 - 06:10 PM
Z-mare, la 02 December 2013 - 12:47 PM, a spus:
Primele doua imagini au fost intoarse in oglinda. Acea gaura era doar pe partea dreapta. Pe aeeasi parte cu catargul antenei.
Poza corecta arata asa
#150
Postat 02 December 2013 - 08:56 PM
Asa este, am "întors" fotografia pentru a fi mai ușor observabila modificarea garnituri. Scuze pentru confuzia creeata.
Cu stima și spor în continuare!
Edit; corectat greșeli ortografice.
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 02 December 2013 - 08:58 PM
#152
Postat 03 December 2013 - 12:19 PM
Gaurile par putin cam mari, asta pentru ca au fost ajustate nitel, ajustare necesara corectarii imperfectiunilor corodarii.
Am refacut putin si bechia. Am taiat partea corespunzatoare pistonului
si am lipit in loc un ac de seringa de 0,5 mm diametru.
Pentru a putea lipi aripile la unghiul diedru corect, am realizat un fel de "calapod". Pe o bucata de polistiren extrudat, am lipit o copie marita la scara 1/48, cu partea de jos a aripilor si curbura fuselajului.
Sa vedem ce iese.
#156
Postat 04 December 2013 - 11:05 PM
Doar ca pura informare, ansamblul bechiei ar trebui sa arate cam asa:
Scuze de întârziere, deplasările astea ma omoară...
Cu stima.
PS: "Chestia aia" din tabla e beton!!! Îmi place cum a ieșit.
Edit; Am uitat sa specific ca bechia era din lemn (frasin cred) și are un blindaj de tabla la partea anterioara pentru protecție. Asta e important la scara 1:32.
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 04 December 2013 - 11:10 PM
#158
Postat 05 December 2013 - 09:00 PM
Asgard, la 04 December 2013 - 11:05 PM, a spus:
.............................................................................................................................................................................................................
Edit; Am uitat sa specific ca bechia era din lemn (frasin cred) și are un blindaj de tabla la partea anterioara pentru protecție. Asta e important la scara 1:32.
Domnule draga, la ce avion e bechia din lemn?
Sper ca nu vorbesti de IAR81C!
Adrian
Aceasta postare a fost editata de atro: 05 December 2013 - 09:01 PM