Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 81 C, nr 446 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 81 C, nr 446

#141 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 28 November 2013 - 01:45 AM

Scuze pentru dublu post!

Daca tot sunteți la cupola ar mai fi câte ceva de adăugat. Si anume:

Imagine atasata: Sectiune IAR81.png


Cu stima.

PS: Eu tot nu renunț la ideea ca "aceea întăritură" este din piele (cel putin învelișul exterior). ;-)

#142 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 November 2013 - 10:54 AM

Ce ai desenat tu in postul nr. 140, imaginea de jos, contravine putin cu (1) si (3), care in zona figureaza doar teava de glisare [pozitia 10 in (1)]. Desenele mentionate se refera la IAR 80. De asemenea, in axonometriile pe care le am pentru IAR, pistonul si teava de glisare sunt comune. Pistonul vine pina in dreptul capacului de pe cocoasa, numerotat 26 in (1).
Imagine atasata: 20130128.JPG
Am lasat denumirile in engleza pentru a nu eroda ceva prin traducere. Se vede ca in zona nu este decit o singura tija.
De asemenea, in acele axonometrii nu apare nici o "cutie" in jurul mecanismului de glisare. Si eu as zice ca, logic, acolo ar trebui a fie o protectie ceva, dar...
In privinta acelei garnituri din jurul tetierei, ea are aceeasi pozitie, cel putin asa se vede in poze.
Cit despre acea ramforsare, poate fi si piele, in poze apare destul de groasa ca sa fie metalica.
Am editat postul, adica am adaugat si o imagine. A trebuit sa plec repede si nu am mai apucat sa pun si imaginea.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 28 November 2013 - 03:19 PM


#143 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 28 November 2013 - 02:08 PM

Eu zic ca e cam asa!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: iar.JPG
  • Imagine atasata: cutie.jpg

Aceasta postare a fost editata de Romi: 28 November 2013 - 02:13 PM


#144 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 28 November 2013 - 10:03 PM

Nu am cărțile la mine ca sunt în deplasare, dar din câte îmi aduc aminte pistonul a fost montat pentru a asista la deschiderea cupolei la viteze mari.
Asta schimba un pic datele problemei. Cupola la sol se manevra manual și nu deschisa cu pistonul. Deci, pistonul doar trăgea și nu împingea! Cu alte cuvinte era de unica folosință, (doar în momentul "ejectări" pilotului din cabina era folosit) Este logic pentru-ca era inutil sa îngreunezi avionul cu o instalație care o pierdeai la prima sa folosire. Dealtfel și piloți se plângeau ca sistemul nu este sigur! Un cartuș în aceea zona îl scotea din uz, deci clar ca nu avea instalație complexa. Daca cineva are foto, desene sau orice altceva cu instalația pneumatica a pistonului (eu nu am văzuto nicăieri) îl rog frumos sa o facă. O sa ma opresc aici pentru-ca nu are rost sa continui pana nu apare ceva, Daca nu, o sa modific un pic desenul meu la sistemul de prindere și o sa explic sistemul de funcționare a pistonului cu aer comprimat fără instalație adiționala. Asta bineînțeles dacă interesează pe cineva...

"In privința acelei garnituri din jurul tetierei, ea are aceeași poziție, cel putin asa se vede în poze." Garnitura este mai mare (larga) decât interiorul cupolei. Când cupola era închisa garnitura era presata avansând un pic spre înainte și schimbându-și unghiul un pic. Când cupola se deschidea aceasta își revenea la normal. Totuși nu are importanta pentru o macheta, poate doar la cele făcute la o scara mare. Nu pot pune foto ca sunt "secrete de stat" dar când ajung acasă o sa va spun la ce pagini din cărți se vede clar.

Cu stima.

PS: Mulțumesc Romi pentru desen și intervenție.

#145 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 29 November 2013 - 09:36 AM

Vezi postareaAsgard, la 28 November 2013 - 10:03 PM, a spus:

Nu am cărțile la mine ca sunt în deplasare, dar din câte îmi aduc aminte pistonul a fost montat pentru a asista la deschiderea cupolei la viteze mari.

PS: Mulțumesc Romi pentru desen și intervenție.


Alte motive adaugarii acestui piston : blocarea cupolei daca era lovita de proiectile, sau dupa o aterizare fortata cand contorsionarea elementelor putea bloca deasemenea culisarea cupolei. Deasemenea o deformare a elementelor cupolei putea fi si rezultatul unei evolutii la G-uri mari .

#146 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 01 December 2013 - 10:21 PM

Buna seara!
In primul rând mulțumesc pentru intervenție și sunt perfect de acord cu dvs. despre ce ați spus dl. Cantacuzino.
Ca o paranteza... cred ca exista un document într-una din cărțile de referința în care se cerea în mod expres fabricii IAR sa "facă" ceva în privința ne-deschideri cupolei la viteze mari. De aceea m-am referit doar la aceasta problema.
Oricum nu are importanta. important e ca ingineri au "făcut" ceva în aceasta privința și pe mine ma intriga rău. Am tot răsfoit cărțile dar... nimic.
Concluzia mea e ca au folosit un "acumulator cu piston modificat" Se poate scrie pe google acest nume și se va vedea cam despre ce este vorba. In mare parte sunt cu azot, dar la "avionasul" nostru au folosit aer comprimat. Iata schița:
Imagine atasata: Sectiune IAR81.png


Dacă cineva e doritor o sa postez și desenul acumulatorului modificat...

In legatura cu garnitura cupolei, destul de neinteresant dealtfel:
Imagine atasata: Garnitura Cupola.jpg


Cu stima.

PS: Cutia șanțului (mai bine zis fundul cutiei) din spatele cupolei este vizibila în planurile originale publicate în cartea dl. R. Branzan la pagina 78-79. Știam eu ca am văzut-o pe undeva...

#147 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 December 2013 - 10:17 AM

La avionul real e clar ca exista un sistem pentru deschiderea de urgenta a cupolei, insa din punct de vedere modelistic asta intereseaza mai putin. Totusi, lamurirea problemei nu poate fi decit un cistig de informatie.
In privinta fundului cutiei, stiu desenul, dar fiind singura figurare, am cam stat in cumpana. Oricum cutia a fost pusa in sant.

#148 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 December 2013 - 12:47 PM

Interesant la imaginile de mai sus este faptul ca in primele doua se vede acea gaura in rama cupolei, iar in ultimile doua, ea nu apare.

Cum spuneam mai sus, IAR-ul, asa cum este dat in kit, nu poate fi inmatriculat cu nr 446, deoarece nu are figurat lansatorul de bombe.
Ca sa-l fac 446 trebuie, in primul rind, sa realizerz acele gauri in fuselaj. Cum, din mina, sunt greu de facut, am apelat din nou la ...clorura ferica.
Am marit imaginea corespunzatoare din (1), pag 81, la scara 1/48 si am facut un sablon din hirtie.
Imagine atasata: 20130127.JPG
Apoi, cu ajutorul lui, am facut o masca pe o bucate de tabla de cupru, 0,08 mm grosime
Imagine atasata: 20130130.JPG
Tabla am pus-o la corodat in clorura ferica, si, dupa doua incercari nereusite, a iesit asta.
Imagine atasata: Expozitie Alba 2013 118.JPG
Marginile corespunzatoare gaurii baii sunt lasate intentionat mai mari, ele vor fi ajustate fix pe marginea baii, dupa lipirea tablei pe fuselaj.
Totodata, am scobit gaurile in fiselajul avionului, in locul corespunzator lansatorului de bombe
Imagine atasata: Expozitie Alba 2013 116.JPG
Peste aceste gauri va fi lipita aceasta tabla, exact poe linile de table existente deja pe fuselaj.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 December 2013 - 12:49 PM


#149 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 02 December 2013 - 06:10 PM

Vezi postareaZ-mare, la 02 December 2013 - 12:47 PM, a spus:

Interesant la imaginile de mai sus este faptul ca in primele doua se vede acea gaura in rama cupolei, iar in ultimile doua, ea nu apare.



Primele doua imagini au fost intoarse in oglinda. Acea gaura era doar pe partea dreapta. Pe aeeasi parte cu catargul antenei.
Poza corecta arata asa

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Garnitura_Cupola.jpg


#150 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 02 December 2013 - 08:56 PM

Multumesc dl. Cantacuzino!

Asa este, am "întors" fotografia pentru a fi mai ușor observabila modificarea garnituri. Scuze pentru confuzia creeata.

Cu stima și spor în continuare!

Edit; corectat greșeli ortografice.

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 02 December 2013 - 08:58 PM


#151 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 December 2013 - 10:18 AM

Citeodata mai sunt si eu ...obosit! :-P Chira nu ma gindisem la intoarcerea imaginii! :bang:

#152 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 December 2013 - 12:19 PM

Cam asa arata cu tabla lipita la locul ei
Imagine atasata: IAR 81 C_446 132.JPG
Gaurile par putin cam mari, asta pentru ca au fost ajustate nitel, ajustare necesara corectarii imperfectiunilor corodarii.
Am refacut putin si bechia. Am taiat partea corespunzatoare pistonului
Imagine atasata: Expozitie Alba 2013 117.JPG
si am lipit in loc un ac de seringa de 0,5 mm diametru.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 133.JPG
Pentru a putea lipi aripile la unghiul diedru corect, am realizat un fel de "calapod". Pe o bucata de polistiren extrudat, am lipit o copie marita la scara 1/48, cu partea de jos a aripilor si curbura fuselajului.
Imagine atasata: Expozitie Alba 2013 119.JPG
Sa vedem ce iese.

#153 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 December 2013 - 04:36 PM

In fine, i-am lipit aripile si ampenajele orizontale.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 134.JPG
Eu zic ca bine.
Imagine atasata: iar_centrare.jpg

#154 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 04 December 2013 - 08:49 AM

Arata bine! Poti sa imi imprumuti si mie calapodul ala?

#155 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 December 2013 - 09:43 AM

Nici o problema, cu placere!

#156 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 04 December 2013 - 11:05 PM

Salut!

Doar ca pura informare, ansamblul bechiei ar trebui sa arate cam asa:

Imagine atasata: bechie.jpg


Scuze de întârziere, deplasările astea ma omoară...

Cu stima.

PS: "Chestia aia" din tabla e beton!!! Îmi place cum a ieșit.

Edit; Am uitat sa specific ca bechia era din lemn (frasin cred) și are un blindaj de tabla la partea anterioara pentru protecție. Asta e important la scara 1:32.

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 04 December 2013 - 11:10 PM


#157 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 December 2013 - 10:09 AM

Da, buna observatie, multumiri. Incer sa modific, sa vedem ce iese.

#158 Useril este offline   atro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 10-September 07

Postat 05 December 2013 - 09:00 PM

Vezi postareaAsgard, la 04 December 2013 - 11:05 PM, a spus:

Salut!

.............................................................................................................................................................................................................

Edit; Am uitat sa specific ca bechia era din lemn (frasin cred) și are un blindaj de tabla la partea anterioara pentru protecție. Asta e important la scara 1:32.


Domnule draga, la ce avion e bechia din lemn?
Sper ca nu vorbesti de IAR81C!

Adrian

Aceasta postare a fost editata de atro: 05 December 2013 - 09:01 PM


#159 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 05 December 2013 - 09:38 PM

Salut!

Îmi cer scuze de la început!

Nu înțeleg întrebarea dvs. Întrebați din curiozitate sau știți ceva dar nu puteți dovedi?!

Cu stima.

#160 Useril este offline   atro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 10-September 07

Postat 05 December 2013 - 09:49 PM

Intrebarea mea e foarte clara:
Sustineti ca bechia avioanelor IAR80 - IAR81 era facuta din lemn?

Adrian

P.S. Nu intreb din curiozitate. Ma mir ca cineva pasionat de IAR80 poate sa sustina o asemenea aberatie. Si sa o mai si publice.

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi