Citeaza
Mgc, interesante precizarile tale, dar vino cu desene tehnice, adica facute dupa criterii tehnice, insotite de explicatiile detaliate, ca mai sus, pe acele desene Pe acea poza nu se intelege mare lucru, din pacate.
Salutare, Z.
Cam greu cu desene tehnice, sunt putine, ne clare, uneori te baga in ceata … etc, oricum e bine ca ceva totusi exista, insa in ceea ce priveste desenele tehnice publicate pana acum din manualul tehnic, acestea trebuiesc privite ca doar informative, ele nu sunt desene la scara cotate, ci sunt desene explicative pentru intretine. Intre un desen pentru intretinere si un desen la scara cotat sunt mari diferente, in desenul de intretinere desenatorul are aproape mana libera in privinta detalieri, si poate uneori pt a arata un anumit detaliu schimba anumite dimensiuni/ unghiuri etc. In desenul la scara cotat, folosit pt fabricarea pieselor, desenatorul deseneaza exact ce trebuie, dimensiuni exacte, unghiuri exacte, planuri exacte.
Momentan eu am vazut doar planuri din manualul tehnic, deci desene care trebuiesc luate doar informative, nu exact, oricum sunt bune.
Peste acest aspect, in ceea ce priveste componentele/tablariile baii trenului de aterizare desenele sunt foarte greu de perceput, pentru ca sunt facute pe dos intr-un fel, adica aceste componente sunt desenate cum privesti din extradosul aripi spre ele, ori noi suntem interesati cum arata cand sunt privite din spre intradosul aripi, adica interiorul baii.
Cum planurile care le avem sunt mai mult informative si nu exacte pt a face ceva mai precis avem nevoie de planuri la scara si cotate a acelor componente, insa pana acum nu am vazut asa ceva, poate exista pe undeva poate nu. Fara planuri cotate incercam sa gasim poze, insa nici acestea nu sunt numeroase, mai bine zis aproape nu exista. Insa avem poze cu coastele aripi si acestea ne pot ajuta pt a definitiva forma tableror ce le acopera. De asemenea cu ceva cunostinte mecanice ne putem face o ideie de cum era prins capacul si invelisul baii circulare de prima coasta.
Am incercat mai jos cu aceste doua poza sa detaliez putin explicatiile mele.
Citeaza
Cum spuneam, eu am incercat sa refac baia pornind de la ceva existent si cu informatile pe care le-am avut atunci la indemina. Tot cum spuneam, mare lucru nu se mai poate face, in situatia data, asa ca am incercat sa ma apropii cit mai mult de adevar, atit cit s-a putut. Orice informatii venite acum sunt inca utile, se mai pot face corectari. Deci, Mgc, astept cu nerabdare detalile si discutiile tale.
Tot respectul pt ce ai facut pana acum, imi place si abia astept sa vad finalizarea modelului, am intervenit pt a te ajuta cu aceasta baie care pune destule probleme insa e decizia ta cat de detaliata sau corecta o faci. Spor.
Citeaza
Mgc, o intrebare, in lungul baii, este un sant sau o armatura, asta daca ai detalii mai multe decit noi?
Mie imi pare a fi un sant cu muchii armate pe partea plana a capacului si doar o armatura in continuare pe partile inclinate. Se poate observa acest lucru intr-unul din desenele de mai jos.
Citeaza
Asguard, acea caseta, C-1780 01 pare o singura piesa, ambutisata. Pentru intarire era mai logic ca banda sa vina in lungul ei, nu peste ea, adica ceva de genul acesta
Z, acea “caseta” pt ca avea muchii ambutisate nu avea nevoie de rigidizare pe lung, muchiile indoite o fac rigida.
Citeaza
Apoi, acea banda rigidizeaza ce, de ce? pentru ca ea incepe, dupa desen, intr-un sant, trece peste caseta, deloc pe partea de minima rezistenta, si se prinde in capatul de sus, peste cealalta ramforsare.
Acea banda rigidizeaza muchiile de tabla a santului si continua pe caseta pt o mai buna prindere, cele doua laterale a santului find piese separate.
Citeaza
In privinta acelei curburi in sus, ea se poate face, nu-i chiar asa de greu.
Acea curbura are o forma putin diferita, am facut o sectiune in pozele de mai jos.
Sunt de parere ca nu este nevoie sa o faci pe partea circulara, o vei avea pe partea de aripa, daca faci sectiunea bine la capatul de imbinare (prima coasta).