IAR 81 C, nr 446
#81
Postat 11 October 2013 - 05:12 PM
Deoarece nu stiu ce culoare a avut furtunul, am facut unul negru si unul de culoare asemenatoare cu pinza. Vad eu care-l pun pina la urma.
Problema e ca inaintez foarte incet, cauze obiective si subiective, si mai sunt multe de facut. Sper sa termin pina la data limita.
#83
Postat 14 October 2013 - 11:21 AM
Cam asa arata partea dreapta a fuselajului.
Mai am putin si e gata si partea stinga.
Am uitat safac ceva, nu-i problema, oricum nu se vede, dar pentru cine e interesat se poate rezolva.
E vorba de acest "pin" care nu trebuie sa mai fie acolo, deci ar trebui indepartat.
El a ramas acolo de la varianta initiala de montare podelei, din perete in perete.
P.S. Chiar daca pe partea deapta acel pin nu incurca cu nimic, pe stinga este obligatoriu sa fie dat jos, altfel vor fi probleme la montarea reductorului, adica piesa R52. Oricum in zona mai trebuie facute ceva corectii. Revin cu precizari.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 14 October 2013 - 12:22 PM
#85
Postat 16 October 2013 - 01:37 PM
Pina una alta, am reusit sa stric scaunul cind am incercat sa-l dau jos de pe radacina de turnare, adica, fierastraul a ciupit putin din fundul scaunului. Problema nu-i prea mare, se rezolva cu niste superglue, putina pila, vopsea si ...curele!
#86
Postat 17 October 2013 - 04:20 PM
Pentru a nu avea problem cu "inghesuiala" din zona rezervorului am facut niste mici "magari"
- am indepartat acel pin, semnalat mai sus (asta nu e magarie, e bine )
- am pilit aproape de tot cele trei ramforsari orizontale in zona unde vine lipit rezervorul. Se vede ca inca nu am revopsit.
- am pilit de jur imprejur rezervorul, putin si cu grija, fa a strica detaliile din zona.
- in spatele rezervorului, pe unde trece furtunul, am facut un mic sant in rezervor, sant in care am introdus furtunul
Daca nu se fac aceste operatiuni, nu va fi loc pentru montarea corecta a podelei
Ma refacut si scaunul, simplu, cu putin superglue pe post de chit, apoi o frezare cu o freza fina dupa care am dat un stat de Surfacer Primer de la Gunze.
Mansa a fost recacuta si ea, Am indepartat cam jumatate din partea vechiului miner, iar ce a ramas a fost subtiat. Am montat un inel din sirma de cupru pe lateralele caruia am infasurat citeva spire din sirma de cupru cu diametrul de 0,08 mm, pentru a simula mansonul. In partea dreapta sus, am simulat cutia cu butonase. Mansa a fost vopsita in RLM 76, mansoanele in Revell 89, iar restul in negru, cutiuta in alb. Mai urmeaza sa simulez, prin trei puncte, cele trei butoane.
Cablurile de pe mansa sunt din fir de cupru, izolat cu matase neagra. Pentru a nu strica textura, nu le-am mai vopsit, desi ele erau invelite in tresa metalica, probabil, nevopsita.
Cam asa arata partea cu scaunul si podeau asamblate.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 17 October 2013 - 10:42 PM
#87
Postat 17 October 2013 - 05:17 PM
In primul rind, in imaginea de mai jos se vede ca podeaua este putin inclinata inspre in sus, ceea ce in kit nu este asa, podeaua fiind orizontala. Asta face ca palonierele sa fie mai jos decit ar trebui.
Sa facem o comparatie cu partile din kit
Dupa cum se vede, cele trei linii sunt orizontale.
Cele trei manete, adica manetele selectorului hidraulic NACA, selector hidraulic tren si selector hidraulic flapsuri, cum spunem mai sus, nu sunt montate pe podea, cum gresit le-am montat eu (nu am mai corectat) ci pe un cadru in forma de "C" montat intre scaun si podea, cum se vede in imaginea de mai jos.
Tot aici mai e o problema cu maneta reglajului scaunului. Ea este montata mai departe de scaun decit e dat in kit si este fixata cu un capat, tot pe acea bara in forma de "C".
Si vazut de sus
#88
Postat 18 October 2013 - 10:26 AM
Acest lucru se vede foarte bine si aici:
#90
Postat 18 October 2013 - 12:55 PM
Imaginea este preluata tot din "The I.A.R. 80& I.A.R. 81, Airframe, Systems & Equipment", by Radu Brinzan.
Cipoaca vad ca l-a vopsit in negru...
#91
Postat 18 October 2013 - 02:09 PM
Z-mare, la 18 October 2013 - 12:55 PM, a spus:
Imaginea este preluata tot din "The I.A.R. 80& I.A.R. 81, Airframe, Systems & Equipment", by Radu Brinzan.
IAR 81 C_446 066.JPG
Cipoaca vad ca l-a vopsit in negru...
Eu zic sa o vopsesti cum ar fi normal adica albastru. Nu vad motiv-ul pt care ar fi putut sa fie vopsita negru.
Nu prea inteleg din imagine , dar nu cumva este vorba de extinctor ( care era rosu)
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 18 October 2013 - 02:15 PM
#92
Postat 18 October 2013 - 05:10 PM
Ori cum multumesc pentru ajutor, o sa-l vopsesc in albastru.
Inca o precizare, referitoare la topicul nr 88, cel legat de regulatorul de presiune. In urma unei convorbiri cu Mamutel, care are dreptate in aceasta privinta, trebuie precizat ca doar cutia regulatorului are forma deptunghiulara, regulatorul in sine fiind oval. Cu alte cuvinte desenul corect este asa:
Tot el a dat si solutia rezolvarii problemei: se introduce rezervorul in apa calda si se preseaza usor pentru ovalizare.
BMF, multumiri pentru apreciere!!!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 18 October 2013 - 05:11 PM
#93
Postat 30 October 2013 - 02:30 PM
Partea din spate este pentru montarea acestui rezervor. In mod normal acesta era montat pe un panou pe care venea pusa si aparatura radio, dar am simplificat lucrurile.
Pentru panoul cu aparatura de la picioare am facut ceva corectii la lungimea cutiilor din spate.
Plansa de bord mi-a dat ceva de furca. In primul rind, desi am folosit un grund special pentru metal, vopseaua s-a tot cojit la manevre, asa ca a trebuit sa vopsesc si revopsesc, normal, la un moment dat cu pensula. Partile PP pentru bord, PP1 si PP2, trebuie taiate mai scurt in partea de jos. Le-am lipit cu putin Gator, pina am centrat "ceasurile", dupa care am pus superglue pe margini. Dupa uscare, deoarece nu am mai folosit componenta TF, am pus o picatura de Future. Astfel este mai bine simulat geamul, Future fixind, in acelasi timp, suplimentar componentele PP pe metal. Apoi am pus cutiile in spate, direct pe carton, si firele de rigoare. Desi am taiat cit mai din scurt PP2, tot au fost probleme la imbucarea, jos, a piselor PE 15 si PE 16 ceea ce a creat probleme si la asamblarea PE15+PE16 cu PE19. Era bine daca piesa PE16 ar fi fost cu 0,3 mm mai lunga, se fixa mai bine in santul de pe piesa PE 19.
Ajunsi in acest punct trebuie spus ceva despre panolul cu aparatura, de la picioare. In (3) el esta aratat a fi pus "in picioare" intre bratele "V" -ului facut de piesa PE25. Pai...nu prea e bine, pilotul nu mai vede nimic. In (1), pozitia este corecta, adica inclinat.
Pe de alta parte, plasarea lui in acea pozitie, intre laturile V-ului, nu...se potriveste deloc. Asta ar insemna ca, in desen, barele V-ului ar trece prin ...cutiile aparaturii.
Problema e ca nici in (1) nu prea vine ca lumea. Desi panoul este figurat inclinat, el nu incape, in acea pozitie, intre bratele V-ului. Ma gindesc ca aceasta problema ar veni din cauza reducerii la scara doar a dimensiunilor de gabarit, nu si a grosimilor de detaliu, cum ar fi grosimea peretilor fuselajului, de exemplu.
Pina la urma panoul va fi montat in fata acelui V, in pozitie inclinata.
Mai e o problema, mai delicata, si anume montarea celor trei glisiere pentru cupola, doua in cocpit si una in cocoasa de pe fuselaj. In cabina e problema...
#95
Postat 31 October 2013 - 09:49 AM
Vad ca si palonierele sunt putin altfel decit in desenele din (1) si (3).
Ai vreun detaliu cu prinderea barelor de culisare a cupolei???
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 31 October 2013 - 09:51 AM
#97
Postat 31 October 2013 - 11:56 AM
Z-mare, la 31 October 2013 - 09:49 AM, a spus:
Ai vreun detaliu cu prinderea barelor de culisare a cupolei???
E foarte posibil ca fotografiile sa fie facute pe primele exemplare construite, dar sunt singurele pe care le am, prin amabilitatea lui Razvan Bujor. Dupa cum se vede si inscriptionarea e facuta de mana.
Cred ca sunt din Notita Tehnica .... 1941.
Despre prinderea glisierelor cupolei, o poza in care se vede prinderea fata o gasesti in "IAR80-81 Walkaround" la postul #30. Suportii par prinsi de rama parbrizului.
Adrian
#98
Postat 31 October 2013 - 02:54 PM
Glisierele nu sunt prinse de rama parbrizului, ci de fuselaj, imediat sun parbriz. Ma interesau fixarea sistemelor de prindere si culisare [stiu, sunt in (1) si (3),dar acolo sunt schite "explodate"] si mecanismul de tragere inapoi a cupolei.
Din pacate e un pic mai greu de fixat glisiera in pozitie corecta din cauza diferentelor de reducere la scara a detaliilor: in spate e mai greu de prins, trece apoi peste ramforsarea de la mijlocul cocpitului, un pic cam mare, acolo trebuie facut ceva. In fata, se taie putin din fuselaj si se inlocuieste cu o bucata de stiren. O rezolv eu....
#99
Postat 05 November 2013 - 10:13 AM
Care centuri vin pe scaun PE 37 si PE39 sau PE36 si PE 38 ??
Cum vin prinse cele de pe scaun??
Intreb asta pentru ca in (1), pag 128 spune ca centurile de pe umar sunt cele cu gauri, sau au gauri. In poza de la aceeasi pagina se vede asta. Dar si centura de picior are o gaura, cea de pe stinga, si doua, cea de pe dreapta.
Poza cu scaunul, de la aceeasi pag 128 este pentru varinata initiala de centuri, deci nu este o informatie utila in acest caz.
La fel, pentru centura de umar se vad gauri si in pozele de la pag 63 in (1) sau in (3), pag 55, 132, 167, 176 dar sunt si fara gauri, pag. 115, 181. Ori alea sunt cele de pe scaun, desi nu cred, pentru ca in pozele de la pag 132 si 176, (3), se vade clar ca ele vin de sus.
Multumiri anticipate.