Am refacut piesa PE25 din bara de stiren, deoarece in realitate aceasta era rotunda, nu plata. De asemenea am facut si rezervorul de presiune pentru frine.
Partea din spate este pentru montarea acestui rezervor. In mod normal acesta era montat pe un panou pe care venea pusa si aparatura radio, dar am simplificat lucrurile.
Pentru panoul cu aparatura de la picioare am facut ceva corectii la lungimea cutiilor din spate.
![Imagine atasata: IAR 81 C_446 073.JPG](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_10_2013/post-19-0-54037900-1383134456_thumb.jpg)
Plansa de bord mi-a dat ceva de furca. In primul rind, desi am folosit un grund special pentru metal, vopseaua s-a tot cojit la manevre, asa ca a trebuit sa vopsesc si revopsesc, normal, la un moment dat cu pensula. Partile PP pentru bord, PP1 si PP2, trebuie taiate mai scurt in partea de jos. Le-am lipit cu putin Gator, pina am centrat "ceasurile", dupa care am pus superglue pe margini. Dupa uscare, deoarece nu am mai folosit componenta TF, am pus o picatura de Future. Astfel este mai bine simulat geamul, Future fixind, in acelasi timp, suplimentar componentele PP pe metal. Apoi am pus cutiile in spate, direct pe carton, si firele de rigoare. Desi am taiat cit mai din scurt PP2, tot au fost probleme la imbucarea, jos, a piselor PE 15 si PE 16 ceea ce a creat probleme si la asamblarea PE15+PE16 cu PE19. Era bine daca piesa PE16 ar fi fost cu 0,3 mm mai lunga, se fixa mai bine in santul de pe piesa PE 19.
![Imagine atasata: IAR 81 C_446 074.JPG](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_10_2013/post-19-0-00700400-1383134967_thumb.jpg)
![Imagine atasata: IAR 81 C_446 075.JPG](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_10_2013/post-19-0-81740000-1383134999_thumb.jpg)
Ajunsi in acest punct trebuie spus ceva despre panolul cu aparatura, de la picioare. In (3) el esta aratat a fi pus "in picioare" intre bratele "V" -ului facut de piesa PE25. Pai...nu prea e bine, pilotul nu mai vede nimic. In (1), pozitia este corecta, adica inclinat.
![Imagine atasata: IAR 81 C_446 076.JPG](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_10_2013/post-19-0-60962300-1383135450_thumb.jpg)
Pe de alta parte, plasarea lui in acea pozitie, intre laturile V-ului, nu...se potriveste deloc. Asta ar insemna ca, in desen, barele V-ului ar trece prin ...cutiile aparaturii.
![Imagine atasata: IAR 81 C_446 077.JPG](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_10_2013/post-19-0-32235700-1383135746_thumb.jpg)
Problema e ca nici in (1) nu prea vine ca lumea. Desi panoul este figurat inclinat, el nu incape, in acea pozitie, intre bratele V-ului. Ma gindesc ca aceasta problema ar veni din cauza reducerii la scara doar a dimensiunilor de gabarit, nu si a grosimilor de detaliu, cum ar fi grosimea peretilor fuselajului, de exemplu.
Pina la urma panoul va fi montat in fata acelui V, in pozitie inclinata.
Mai e o problema, mai delicata, si anume montarea celor trei glisiere pentru cupola, doua in cocpit si una in cocoasa de pe fuselaj. In cabina e problema...