Mansa, fuselajul, aripile, cala trenului de aterizare.
Mansa, dupa (1), (2) (3) pentru avioanele cu numerele 181 - 230 si 241 - 461 nu era stic, cum este data in kit, ci cu acea bucla, ca sa se poate tine cu ambele miini, cum e la Spitfire. Asa ca am taiat partea superioara, cam la jumate, am subtiat-o putin, iar din sirma de cupru decalit, ca sa se lucreze mai usor, am realizat bucla. In partea de sus am pus acea placuta cu butoanele de comanda tunuri/mitraliere. Sper ca am facut-o in scara!
Fuselajul este corect, atit in forme cit si in dimensiuni. Ramforsarile/nervurile din interior sunt bine pozitionate si corecte ca numar. Profilul fuselajului, vazut din fata, este de asemenea in regula, desi eu initial il suspectasem, cum am spus mai sus, ca ar fi prea ovalizat. Gravarile sunt la locul lor, poate putin cam groase, dar nu este o problema, cu exceptia celei de pe cocoasa, cum am aratat mai sus, ce sa va remedia.
Problema este la baia trenului, cum s-a spus si in posturile anterioare, acele gauri nu trebuiau figurate, ele nu exista, nu se vad.
Asa ca am purces la umplerea lor cu chit,
dupa care am slefuit la ud. Eventualele imperfectiuni se vor astupa miine, mai las chitul sa lucreze, cu supergue.
In privinta aripii, ar fi de facut citeva observati. In primul rind, in conformitate cu (1), aripa este mai lunga cu 1 mm. Interesat este ca alungirea provine din capatul de plan.
De asemenea, zona flapsurilor si eleroanelor e mai lunga cu 1 mm.
Gravarile, capacele sunt la locul lor si formele corecte.
Capatul de plan, probabil de la turnare, nu are liniile pina la capat, asa ca trebuie regravat.
Problema mai spinoas, baia trenului de aterizare.
Profilul ei ar trebui sa fie cam asa
Apoi lipsesc o serie de alte detalii. Cum acestea sunt secret de stat
, m-am tot uitat peste pozele pe care le am la dispozitie in (1) (2) si (3) precum si ce mai am eu prin documentatie. Pina una alta, in cala se vede o teava, pe peretele din spate, teava ce merge la racordul de frina. Tot in baia trenului ar trebui sa se vada si profilul nervirilor, corespunzatoare locului pe care le au acestea pe lonjeronul aripii. Ar mai trebui sa se vada furtunul de presiune ce actioneaza verinul trenului. Cam astea ar fi detaliile de care dispun acum.
Acuma, o sa vad daca se poate si se merita, mai ales, schimbarea profilului baii trenului.
In postul de mai sus am uitat sa mentionez ceva. Pe spatele placii pe care este prins palonierul, ca si pe spatele panoului cu instrumente ce vine pus jos, la nivelul picioarelor, sunt niste "buburete", parca ar fi nituri. Inainte de a lipi acele piese, zona trebuie slefuita bine, altfel lipirea nu e sigura, suprafata ne fiind plana.