Sunt bine realizate, corecte ca forme si dimensiuni, cu gravarile facute corect, cu citeva mici observatii. Flapsurile sunt putin mai lungi decit dupa (1) iar desenul de pe profundoare, ce repezinta intinderea pinzei pe profilul partilor metalice, este, zic eu, putin exagerat, chiar daca, in esenta da bine. Pentu a nu contrasta cu acelasi desen de pe eleroane si flapsuri, care este figurat mai discret, inainte de vopsire se poate "umple" putin zona cu Surface Primer sau un alt grund lichid, similar.
Regulator de presiune, claxon, porthart, cutia electrica, tevile de esapament, componentele filtrului de aer si bechia sunt frumos turnate, in scara, corecte ca forme, cu citve mici observatii. Partea din fata a bechiei ar trebui sa fie mai groasa decit cea din spate, cam 0,7 mm in loc de 0,5 mm. La unele avioane, partea din spate avea un mic amortizor. Revile de esapament au racordul intre ele sub alta forma si pe ele ar trebui figurate silfoanele, acele racorduri elastice ce ajuta la montarea lor si la preluarea vibratiilor de la motor. Nu-i o problema, poate ar fi dat bine pentru macheta cu motorul la vedere. Din pacate, porthartul este incorect, prea scurt, iar pozitionarea lui, dupa instructiuni, cum am mai spus, este data eronata. [(1), (3)]. Cuita electrica este cu 1 mm mai lunga, dar nu-i problema.
Jamba trenului de aterizare, rotile si voletii baii de aterizare sunt un regula, cu observatia ca aprtea de sus a jambei trenului este de forma hexagonala (nu hexagon!!!) iat trenul este figurat in pozitia relaxat, adica fara ca greutatea avionului sa apese pe amortizor.
Coiful elicii si pala elicii.
La coif, in partea din spare este un inel, putin mai gros decit baza coifului. Aici trebuie mentionat ca IAR a avut mai multe forme de coif pentru elice, mai tuguiat, mai plat, mai cu gaura mica, mai cu gaura mare. In versiunea in limba romana a (2) gasiti citeva poze interesante.
In privinta palei elicii, drept sa va spun, m-am tot invirtit, m-am tot rasucit, am tot comparat, cu poze si desene, si ceva imi da cu virgula. Parca ar trebui o leaca mai torsionata si putin mai subtire la baza. Parerea mea.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 September 2013 - 04:15 PM