IAR 81 C, nr 446
#243
Postat 16 January 2014 - 06:39 PM
Cam asta este:
Apropo de mansa pusa in afara axului avionului, ieri, discutind cu 1-0-9 pe aceasta tema, am dat intimplator peste alta chestie interesanta: catargul antenei, la IAR 81C este...strimb!
Problema vine de la blindajul parbrizului, care nu mai permitea catargului sa vina drept.
#248
Postat 21 January 2014 - 04:22 PM
In partea de sus a imaginii, se vad "urechile" de zavorire a trenului in pozitia retractat, tabla de cupru 0,1 mm.
Asa arata dupa ce am montat tevile si urechile pe jamba.
Teava de aerisire pentru reductor a fost facuta din sirma de cupru de 0,55 mm, vopsita in aluminiu.
Aceasta teava a avut initial diametrul de 16 mm. De la numarul 90 in sus, pentru o mai buna aerisire a reductorului, diametrul tevii creste la 30 mm. Interesant este ca de la numarul 202 s-a montat inca o teava de aerisire, simetric pe partea stinga, dar incepind cu numarul 230 aceasta a doua teava este eliminata. Nu am vazut poze in care sa se vada ambele tevi. Tot o treaba curioasa este ca iesirea acestei tevi este undeva pe burta, in prelungirea liniei tablelor din fata parbrizului.
Am incercat montarea motorului si aici, eheeee, mi-a dat cu virgula.
In primul rind a fost si o eroare a mea, anume, pisea R4, vine putin, 0,75 mm, in afata capotei motorului, ori eu nu am tinut seama de acest lucru. Aceasta este si cauza pentru care o latura a pieselor PE 33 parea mai scurta. Am facut un distantier cu grosimea de 0,7 mm, pe care l-am pus intre placa de baza si capota motorului, cind am remontat piesa R4. Am corectat si postul nr. 106.
Nu-i vorba, tot trebuia sa demontez totul, uitasem sa pun teava reductorului, si cu acei suporti montati, era imposibil.
Pentru ca reductorul nu intra in totalitate in piesa R4, fiind putin mai lung, am frezat peretele din fund/fata al piesei R4 pina am rezolvat problema.
Aoleuuuu, tont mai sunt, am uitat sa pun inelul Naca, de aceea capota parea distantata de fuselaj!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 January 2014 - 04:41 PM
#250
Postat 12 February 2014 - 05:44 PM
Am incercat, pentru galbenul de pe inel si capetele de plan, precum si rosu si albastru, sa gasesc niste vopsele cit mai apropiate de culorile de pe decal. Pentru galben am gasit Tamiya X8, o culoare foarte proasta, cu un coeficient de acoperire foarte prost,noroc cu albul dat initial, pentru rosu am folosit Valleho Scarlet cod 70817 iar pentru albastru o combinatie de doua culori albastre Revel 50 si Revell 52, in proportie ochimetrica.
Inainte de a da cu lac , Sinto semimat, am facut o usoara evidentiere a detaliilor cu zemuri de la Flory Models. Fara uzura pronuntata, avionul a fost in serviciua foarte scurt timp.
Am mai pus niste detalii: teava de aerisire reductor, teava prea plin rezervor ulei, stutil pentru aer, priza pentru 24 V, balamalele capacelor de pe aripa (vad ca pe unele am uitat sa le vopsesc!!) si acea gimulita de pe capacul de la tun si mitraliera.
#251
Postat 12 February 2014 - 06:05 PM
#253
Postat 12 February 2014 - 09:10 PM
#255
Postat 13 February 2014 - 08:59 AM
atro, la 12 February 2014 - 09:10 PM, a spus:
410 crop.jpg
Sper sa gasesc si o poza mai buna.
Adrian
edit Pe extrados e numai comanda compensatorului. Mi se paruse ca exista un carenaj peste comanda, dar nu este.
Buna Adrian,
Se pare ca misterul IAR-ului merge mai departe. Stai cu cartea in mina... si o ai aproape degeaba.
In cartea lui RB pe toate desenele tehnice cu vedere de sus si de jos apar acele fermoare. La pagina 81 unde sunt desenele cu variante de fuselaj, acele fermoare apar doar pe extrados. La pagina 98 este un desen (probabil original de fabrica) si o fotografie cropata unde nu apare pe extrados acel fermuar. Aici lucrurile se contrazic intr-o singura carte.
La kit NU exista aceste fermuare, nici ca detaliu pe suprafata de rasina si nici ca decal. Consider ca Z-mare a facut acest detali ( pe care eu poate nu-l vedeam niciodata) folosind acelasi surse de informatie.
Iti multumim pentru informatie si sper sa mai semnalezi si alte detalii care apar la diverse kit-uri in lucru eronate!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 13 February 2014 - 09:00 AM
#256
Postat 13 February 2014 - 10:06 AM
Dupa observatiile voatre am cautat in (1) si (2) dupa poze lamuritoare. in (1) singura poza e cea de la pag 98, dar fiind numarul 2 in cauza, nu e concludenta. In (2) insa am gasit poze clare, pag 159 si 210, in care acest fermoar, clar, NU se vede, deci el nu exista acolo. Daca faceam acesta treaba inainte, acum eram salvat si eu si 1-0-9 de slefuit si revopsit!
Multumesc pentru observatie!!!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 13 February 2014 - 10:06 AM
#257
Postat 17 February 2014 - 10:03 AM
- una cupola din rasina
- spatd, degresat uscat
- pus mastile cu manusi
- vopsit, fara grund, primul stat in RLM 76, dupa care RLM 83, laquer de la Gunze
- demascat
- manevart cupola pentru montare pe avion
Rezultat:
- exfolierea vopselii pe partile care s-au miscat, recte curbura cupolei, apoi de pe rest.
Intrebare le cei care au mai lucrata cu astfel de materiale, cum fac sa nu mai patesc asa, avind in vedere ca pina la montarea cupolei sunt de facut ceva manevre cu ea. M-am gindit ca poate vopseaua s-a uscat prea mult, adica au trecut citeva saptamini bune de la vopsire. Poate daca slefuiesc usor zona ce trebuie vopsita, am sanse mai multe??? Nu pot pune grund pentru ca trebuie sa se vada RM 76.
#259
Postat 18 February 2014 - 12:19 PM
Dar trebuie testat, nu sunt prea sigur daca adera la rasina mai bine decit vopseaua acrilica.
Z-mare, incearca sa aplici vopseaua mai putin diluata, sau chiar fara diluare. Unii spun ca adera mult mai bine asa.
#260
Postat 18 February 2014 - 01:23 PM
O sa incerc insa altceva, la sugestia lui 1-0-9: o sa vopsesc cu un RLM 76 email, iar inainte am sa smirgaluiesc locul cu un abraziv de 1000, uscat. Daca nu merge, incerc si cu grund pentru PE. Ma gindesc si sa montez cupola imdediat dupa uscarea vopselii.