YACHT OLANDEZ Sec. XVIII
#1
Postat 22 August 2013 - 02:31 PM
Salutare la toti ,
Asa cum multi dintre voi stiu , yachturile au aparut pentru prima data in Olanda , termenul de Jagte descria o nava mica special amenajata cu deplasament mic. Erau nave mici si rapide prevazute cu derivoare laterale,utilizate pentru exclusiva placere a propietarului.
Condtiile speciale de coasta din Tarile de Jos , bancuri de nisip, canale si ape interioare de mica adancime , a neceistat constructia si utilizarea pe scara larga a unor astfel de nave , avand pescaj mic. Fiinda nave mici aveau tendinta de a deriva din cauza curentilor si olandezii au rezolvat aceasta problema prin utilizarea " derivoarelor laterale".
Yachtul a fost dezvoltat si ca nava de reprezentare a unuor personalitati de rang inalt ,se observa la mai toate astfel ambarcatiuni, fie ele cu precadere in muzeele din Amsterdam , Roterdam sau Hamburg , bogata decoratiune in stil baroc cat si paleta de culori folosita. Cabina pupa se remarca puternic la aceste nave unde culorile predominante ale sec. XVI-XVII sunt rosu, albastru , verde de Prusia .
Eu am folosit niste planuri care se par ca au fost elaborate de designerii si modelistii italieni Vicenzo Lusci si Luigi Volonte . Pe vremea cand am inceput acest Yacht , astfel de planuri erau foarte rare si eram in culmea fericirii sa putem avea macar copii.
Acum insa vremurile au evoluat si ca completare la aceste doua firave planuri am contribuit cu mai multa informatie pe care o redau mai jos .
Asa cum multi dintre voi stiu , yachturile au aparut pentru prima data in Olanda , termenul de Jagte descria o nava mica special amenajata cu deplasament mic. Erau nave mici si rapide prevazute cu derivoare laterale,utilizate pentru exclusiva placere a propietarului.
Condtiile speciale de coasta din Tarile de Jos , bancuri de nisip, canale si ape interioare de mica adancime , a neceistat constructia si utilizarea pe scara larga a unor astfel de nave , avand pescaj mic. Fiinda nave mici aveau tendinta de a deriva din cauza curentilor si olandezii au rezolvat aceasta problema prin utilizarea " derivoarelor laterale".
Yachtul a fost dezvoltat si ca nava de reprezentare a unuor personalitati de rang inalt ,se observa la mai toate astfel ambarcatiuni, fie ele cu precadere in muzeele din Amsterdam , Roterdam sau Hamburg , bogata decoratiune in stil baroc cat si paleta de culori folosita. Cabina pupa se remarca puternic la aceste nave unde culorile predominante ale sec. XVI-XVII sunt rosu, albastru , verde de Prusia .
Eu am folosit niste planuri care se par ca au fost elaborate de designerii si modelistii italieni Vicenzo Lusci si Luigi Volonte . Pe vremea cand am inceput acest Yacht , astfel de planuri erau foarte rare si eram in culmea fericirii sa putem avea macar copii.
Acum insa vremurile au evoluat si ca completare la aceste doua firave planuri am contribuit cu mai multa informatie pe care o redau mai jos .
#4
Postat 23 August 2013 - 03:15 PM
Salutare ,
Ieri am ramas fara net cand eram in lucru.... . Bine te-am gasit Gobi !...macar pe Forum sa ne mai conversam . Mai mult ca sigur poate ne vom vedea la Timisoara . Vin sa mai vad si eu ce mai face lumea.
Merci mult de poza Sticlaru ...o am , dar e bine venita . Orice informatie de a vostra , poze , site-uri utile pentru navomodelism sunt utile. Poate cineva va dori sa construiasca astfel de nave si materialul existent ajuta . Inca odata , multam frumos!
Ieri am ramas fara net cand eram in lucru.... . Bine te-am gasit Gobi !...macar pe Forum sa ne mai conversam . Mai mult ca sigur poate ne vom vedea la Timisoara . Vin sa mai vad si eu ce mai face lumea.
Merci mult de poza Sticlaru ...o am , dar e bine venita . Orice informatie de a vostra , poze , site-uri utile pentru navomodelism sunt utile. Poate cineva va dori sa construiasca astfel de nave si materialul existent ajuta . Inca odata , multam frumos!
#7
Postat 24 August 2013 - 11:00 PM
Salut Gobi , ar fi trebuit sa fie de mult adus la concurs . Dar anul asta a fost mai aiurea decat in alti ani . Am fost in spital cu 2 saptamani inainte de National. Tocemai ce terminasem vitrina pe care ai sa o vezi in curand . Mai e de lucru la Yaht plus monografia pe care o voi scoate despre Vasa -1628 , sper la anul .
Numai bine !
Numai bine !
#11
Postat 26 August 2013 - 09:04 AM
Multam frumos Z-Mare .
Salve Gaboanta ...mi-e dor de niste guvizi cu mamaliga , o bere la Vraja Marii si de baieti ...saluta-i pe toti din partea mea . Pina la finele lui septembrie nu mai e mult , sa mai simt si eu mirosul Marii Negre . O sa fiu si eu prezent la Timisoara ..doar sa-i sustin pe ai nostri .
Numai bine !
Salve Gaboanta ...mi-e dor de niste guvizi cu mamaliga , o bere la Vraja Marii si de baieti ...saluta-i pe toti din partea mea . Pina la finele lui septembrie nu mai e mult , sa mai simt si eu mirosul Marii Negre . O sa fiu si eu prezent la Timisoara ..doar sa-i sustin pe ai nostri .
Numai bine !
#12
Postat 30 August 2013 - 09:50 AM
O caracteristica importanta al acestor ambarcatiuni este semineul postat la mijlocul navei si iluminat de un ruf , pe care il veti vedea in imaginile alaturate, plasat in mijlocul puntii . De regula acest ruf era foarte decorat , din nefericire acest Yacht nu are asa ceva . Urmatorul va fi mult mai mare decat acest model si plin de astfel de ornamente .
Numai bine !
Numai bine !
#19
Postat 11 September 2013 - 11:06 PM
Si cum e bine sa fii acasa , in familie ...si cu machetele tale , voi posta cateva imagini cu velele acestui yaht , asa cum trebuiesc ele confectionate . Am ales o metoda classica , asa cum am fost noi invatati de " aia mai mari " , adica de profesorii nostri . Toata stima, pacat ca unuii din ei s-au dus si nu au apucat vremuri mai bune . Asta e viata si noi mergem mai departe .
#20
Postat 11 September 2013 - 11:41 PM
La acest tip de nava , vela aurica din pupa intre pic si ghiu nu avea sachetzi de tertarola ci era firuita cu "boneta" ( partea de sub vela ) print-un "ochi de cioara" si prinse la capete prin " ochi de scota ". Este tipic navelor si ambarcatiunilor olandeze din sec .XVII.
Daca e prea in profunzime detalierea , renunt . Important este sa se vada detaliul, restul e prea putin important .
Daca e prea in profunzime detalierea , renunt . Important este sa se vada detaliul, restul e prea putin important .