Forum Machete,Modelism,Hobby: Bf-109 E-4 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bf-109 E-4 Airfix 1/72

#21 Useril este offline   cris109 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 27-February 10
  • Location:Faget, Tm

Postat 28 November 2013 - 11:04 PM

Salut! Banda de mascat gasesti la magazinul din mall, la etajul 3, langa locul de joaca pentru copiii. Eu am gasit in urma cu o saptamana si foarte buna.
Sa ai spor!

#22 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 29 November 2013 - 10:02 AM

Astia de la Airfix nu se dezmint, super patratoase kiturile, mai bine luai tot kitul de la Parc nu numai decalurile. Spor la treaba!

#23 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 29 November 2013 - 11:25 AM

Salut Bogdan.

Vad ca ai probleme cu unghiul diedru al aripii - in sensul ca diedrul e necorespunzator (se aplatizeaza mult) cand montezi aripa pe fuselaj.

Ca sa corectezi, la stadiul in care esti acuma, ar trebui sa slefuiesti (usor, progresiv, cu grija si multe probe la rece intermediare) zona de contact intre extradosul planurilor si fuselaj.
Unde este mai usor si convenabil (in functie si de piesele in sine): fie buza extradosului aripii o mai "scurtezi" putin prin slefuire, fie partea opusa acesteia dinspre fuselaj.
In felul acesta, ar trebui ca la montaj unghiul diedru sa fie ok.
Problema poate proveni de la un montaj necorespunzator al cockpit-ului in fuselaj (daca nu sta bine le locul lui, cockpit-ul preseaza pe fuselaj care este putin mai lat si iti strica diedrul la aripi la randul lui) sau de la o problema a kitului.

Atentie mare insa: operatiunea e delicata si trebuie facuta cu mare grija: daca slefuiesti prea mult unghiul diedru va fi prea mare (si deja problema e mult mai greu de corectat) sau daca slefuiesti inegal, vei sfarsi cu unghi diedru diferit la fiecare plan, ceea ce e si mai rau.

Asa ca foloseste smirghel fin si fa multe imbinari la rece intermediare, pana ajungi la rezultatul dorit.

De asemenea, dupa ce ai reglat diedrul din dryfitting si ai lipit aripa de fuselaj, pana ce se intareste in pozitie poti sa fixezi aripa cam asa ca in poza asta pe care am atasat-o.
Tot cu grija, sa nu exagerezi. In felul acesta, aripa ar trebui sa se usuce exact in pozitia dorita de tine.


Cu banda de mascare, poti comanda si pe net, de la magazine de specialitate.

Iti recomand banda Tamiya (au diferite dimensiuni) - e priceless.

Spor la treaba,


PS: vezi ca linia de imbinare a aripilor, intre intrados si extrados, trebuie sa dispara. Nu exista la avionul adevarat. Folesesti kit si slefuiesti cu smirghel fin. E mai usor sa rezolvi acum decat dupa ce montezi aripile pe fuselaj.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 29 November 2013 - 11:25 AM


#24 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1775
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 01 December 2013 - 05:16 PM

Și mai ai grijă Bogdane la īmbinările īntre jumătățile fuselajului , linia aceasta trebuie deasemeni să dispară, o să necesite chituire și regravarea liniilor tablelor. Diedrul aripilor īl scoți destul de lesne așa cum te-a sfătuit colegul BMF.

#25 Useril este offline   Bogdan_Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 29-January 13
  • Location:Timisoara, Romania
  • Interests:Aviatie, Modelism, Istorie

Postat 24 February 2015 - 07:39 PM

Maine e gata, un proiect dezamagitor pentru mine..

Pun pozele dupa ce termin descrierea proiectului.

#26 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 February 2015 - 11:06 AM

Citeaza

Și mai ai grijă Bogdane la īmbinările īntre jumătățile fuselajului , linia aceasta trebuie deasemeni să dispară,
Da-mi voie sa te contrazic. Structura fuselajului este acoperita cu jumatati de folie de tabla, nu una de jur imprejur. E drept, daca zona e chituita si slefuita, poate nu se vede, dupa cum nu se vad nici celelalte imbinari, dar acele imbinari exista.

#27 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2015 - 12:19 PM

La 109 si in general la productiile Messerschmitt, jumatatile fuselajului erau imbinate destul de finut, insa tot se vedea linia.

AIci intradosul unui 108 :

Imagine atasata: 1234844_432938433492090_487309871_n.jpg

Aici mai multe poze cu 109e elvetian. Ce e interesant e ca de multe ori, inelele nu se pupau perfect la mijloc..

Imagine atasata: 1186018_432938886825378_482202848_n.jpg
Imagine atasata: 1234223_432938883492045_2016782517_n.jpg

#28 Useril este offline   Bogdan_Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 29-January 13
  • Location:Timisoara, Romania
  • Interests:Aviatie, Modelism, Istorie

Postat 05 March 2015 - 07:44 PM

Am zis ca vin cu poze si uite ca vin (ce-i drept cu putina intarziere) Imagine postata
Inca nu e gata, mai trebuie sa ii pun antena, tubul pitot, decalurile si vreau dupa asta sa ii fac cumva liniile de panou si putin weathering, ceva wash sau drybrush)

Poze din timpul constructiei in ordine pana la stadiul actual

Am incercat sa reproduc niste linii de panou facute cu pensula dupa cum am vazut intr-un topic pe internet insa am esuat lamentabil (pentru ca arata foarte inestetic sub vopsea, se vede conturul de la linia neagra..) asa ca nu voi mai folosi aceasta metoda, voi cauta altceva.
Imagine atasata: 20150224_003500.jpg


Dupa primul strat de Vallejo Olive Grey (approx. RLM 71)
Imagine atasata: 20150224_192735.jpg


Si asa arata intradosul aripii stangi din cauza acelor linii de panou facute cu pensula
Imagine atasata: 20150224_192809.jpg


Am atasat flapsurile
Imagine atasata: 20150224_221041.jpg

Detaliu cockpit, unde din inconstienta am uitat sa vopsesc bordul negru la inceput.
Imagine atasata: 20150224_221137.jpg


O mica incercare de drybrushing (noroi)
Imagine atasata: 20150228_212023.jpg

Imagine atasata: 20150228_212520.jpg


A doua incercare de drybrushing (imi place ca la evacuari are aspect uleios)
Imagine atasata: 20150305_010938.jpg

Imagine atasata: 20150305_011105.jpg

Imagine atasata: 20150305_011120.jpg

Imagine atasata: 20150305_011217.jpg


Chiar daca nu e gata, nici mult nu mai este, mi-am formulat deja concluzile.

-este a doua macheta facuta de mine, chiar daca sunt dezamagit de rezultat fiindca as fi vrut sa imi iasa mult mai bine, fata de prima este un progres imens cam din toate punctele de vedere
-mi-am imbunatatit tehnica de vopsire in timp ce am facut macheta asta, pe verde se vad putin urmele de pensula (fata de prima macheta e o imbunatatire enorma) iar pe intrados acestea sunt aproape inexistente
-nu am mai facut un singur strat mega-gros, de data asta au fost mai multe mai diluate, inca e loc de mai bine
-am invatat ca pe viitor sa nu mai imi fie lene sa degresez macheta des ca sa evit situatii cand nu prinde vopseaua sau se dezlipeste, greu am corectat, iar la linile de panou nu prea am reusit sa le corectez
-mi-am imbunatatit enorm tehnica de smirgluit si chituit, de la urmatoarea macheta imi va iesi mult mai bine
-am invatat ce face decalfix si cum sa folosesc lacul mat (la prima macheta nu faceam diferenta intre ele)
-am invatat (cat de cat) drybrushing
-vopsesc mult mai bine cu acrilice
-inca nu am rezultate bune cand incerc sa machez cu banda, mai trebuie sa lucru.
-mai trebuie sa lucru la vopsirea cu email, am rezultate mai bune dar mai trebuie sa lucru.
-prima macheta impreuna cu un tun de plastic si un APC die cast au fost cobaii mei pe care am incercat tehnci, vopsele si alte lucruri in timp ce am realizat-o pe aceasta.
-din ce am observat in poze arata putin mai rau ca in realitate, mai ales de la bec apare acel luciu nerealistic, o sa dau si cu un lac mat poate dispare, oricum in timpul zilei cu ochiul liber nu se vede, hmm

In continuare as dori sa va citesc parerile voastre in legatura cum as putea sa imi corectez din greseli.
Si as mai vrea sa citesc va rog niste propuneri referitoare la weatheringul care vreau sa il fac (noroi, fum, poate vopsea decojita, linii de panou, rugina etc.)
Si o metoda de a realiza un cablu pt antena, prima data am incercat cu nylon de pescuit dar era prea gros.

Asta este macheta la care am facut referire de atatea ori la concluzii Imagine postata
http://www.cartula.r...itfire-lfmkixb/

Aceasta postare a fost editata de Bogdan_Constantin: 05 March 2015 - 07:48 PM


#29 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 March 2015 - 10:07 AM

Citeaza

pentru ca arata foarte inestetic sub vopsea, se vede conturul de la linia neagra
Preumbrirea se face, de obicei, cu aerograful. Daca folosesti pensula, vopseaua trebuie sa fie diluata mai tare, folosesti o pensula subtire pentru a introduce vopseaua cit mai in santuri. Eu asa fac, imi cam tremura mina si nu pot folosi aerograful.
Mai trebuie sa exersezi la chitui si slefuit, ai multe zone in care acest lucru se simte!
In rest, da, se vede un progres, ceea ce ma bucura. Bravo!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi