Forum Machete,Modelism,Hobby: Bf-109 E-4 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bf-109 E-4 Airfix 1/72

#1 Useril este offline   Bogdan_Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 29-January 13
  • Location:Timisoara, Romania
  • Interests:Aviatie, Modelism, Istorie

Postat 20 August 2013 - 06:01 PM

A doua macheta pe care o construiesc si prima pe care o postez in timp ce o construiesc.

Orice sugestii, atentionari, corectari sunt binevenite.

Cutia (am desenat zwastika invers, nu am vrut Imagine postata):

Imagine postata


Continutul (in decal-urile din cutie sunt 2 cu tabloul de bord din cockpit, le voi folosi):

Imagine postata


Consumabilele ce vor fi folosite:

Imagine postata



Decaluri:

Imagine postata


Am avut putin timp liber si am inceput sa lucrez la cockpit si pilot. Revell 45 Matt am folosit pentru culoare cockpitului.

Imagine postata




Imagine postata




Imagine postata

Fata pilotului e facuta din o combinatie ciudata de galben 04 Revell si rosu tempera apoi dat cu lac ca sa nu se duca tempera.

Inmatriculrea aleasa de mine e numarul 64 galben, stiu ca e de E-3 dar e ok pentru mine:

O ultima chestie, inca nu am ajuns la decal-uri, imi puteti da o imagine cu pozitia stencil-urilor?

Toata stima,
Bogdan

Aceasta postare a fost editata de Bogdan_Constantin: 20 August 2013 - 06:02 PM


#2 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 20 August 2013 - 07:41 PM

Ca o prima constatare culoarea cockpitului e RLM 02 si in nici un caz Olive. Va trebui sa revopsesti in culoarea corecta cabina si baia trenului de aterizare.
De regula, in prospect gasesti camuflajul avionului , pozitia decal-urilor si a stencils-urilor.

Aceasta postare a fost editata de busila: 20 August 2013 - 07:42 PM


#3 Useril este offline   Bogdan_Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 29-January 13
  • Location:Timisoara, Romania
  • Interests:Aviatie, Modelism, Istorie

Postat 20 August 2013 - 08:02 PM

Ok am inteles.

Pentru inmatricularea nemteasca din cutie am primit decal-uri nemtesti. Eu am cumparat separat decal-uri cu inmatriculare romaneasca si au unele stecil-uri diferite, iar ele au venit exact asa cum vedeti in poza fara niciun manual.

Imagine postata


#4 Useril este offline   deltadagger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 21-November 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie

Postat 20 August 2013 - 08:24 PM

Spor sa ai cu noul tau proiect.:good:

Aceasta postare a fost editata de deltadagger: 20 August 2013 - 08:25 PM


#5 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2013 - 09:20 PM

Spor la treaba Bogdan, te voi urmari indeaproape, pentru ca 109 e un subiect drag mie, mai ales la 72.
Kitul de la Airfix e printre cele mai bune, avind in unele locuri, avans fata de Tamyia/ICM/Parcmodels.

Fix pentru Parcmodels n-o sa gasesti diagrama stencilurilor, insa aici o poti gasi pe cea de la kitul Eduard la 48.
E exact ce trebuie. Ultima pagina :

http://www.eduard.co.../media/8264.pdf

De asemenea, daca ai nevoie de poze ale anumitor detalii, nu ezita sa intrebi, am facut de curind un walkaround .
Esti din Bucuresti ? S-ar putea sa te pot ajuta cu o cabina "rotunjoara" de E3 de la un Parcmodels de-al meu, in cazul in care vrei sa faci un "bucuresti-moscova" corect.
S-ar putea sa se potriveasca.
Ironia e ca 64 a lui Tiberiu Vinca era , in acte cel putin, un E7. Are insa toate elementele externe ale unui E3, probabil fiind de fapt un E3 "resapat".

#6 Useril este offline   Bogdan_Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 29-January 13
  • Location:Timisoara, Romania
  • Interests:Aviatie, Modelism, Istorie

Postat 20 August 2013 - 10:27 PM

Multumesc amandurora,

Diagrama ma ajuta enorm, mult mai completa ca si cea din manual.

Daca stau sa ma gandesc as avea nevoie de o poza model sa stiu cum sa vopsesc motorul, in manual zice sa il fac tot negru, dar eu vreau sa il detaliez sa para mai real (airfix se pricepe la kit-uri, dar dupa parerea mea sta prost la capitolul instructiuni de vopsire).
Sunt din Timisoara :( Chiar daca nu e 100% corect vreau sa il fac pe 64 exact asa cum e E-4-le din cutie deoarece e varianta mea favorita.
Am citit niste articole pe net despre Emil-urile romanesti de pe frontul de est. Existau multe "mutatii" interesante Imagine postata
Da pot sa confirm ca 64 e un E-3 putin modernizat. Avea geam blindat in fata pus pe cupola de E-3 sau E-7.


Imagine atasata: Bf109E7 no64.JPG

#7 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 20 August 2013 - 10:29 PM

Bogdane, din cīte īmi dau eu seama, vopsești la pensulă, neh? Īncearcă să diluezi puuțin mai mult vopselele, par prea vīscoase, tind să lase urme inestetice...


Mișu, interiorul l-a vopsit cu Revell 45, care-i destul de bun pentru RLM02. O idee mai īnchis, dar merge. Oricum, Airfix recomanda pentru 02 pe Humbrol 31, foarte asemănător cu R 45.
Spor să ai, Bogdane, te urmăresc cu atenție, am și eu unul, dar varianta set, cu vopsele și pensulă ( arestat din PennyMarket cu ceva vreme īn urmă, pe "neve" față de ochiul vigilent al consoartei :whistle: )

#8 Useril este offline   Bogdan_Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 29-January 13
  • Location:Timisoara, Romania
  • Interests:Aviatie, Modelism, Istorie

Postat 20 August 2013 - 10:40 PM

Da, lucrez cu pensula, ma voi stradui sa scap de acele urme de acum incolo.
Mereu imi propun sa diluez mai mult, dar instictiv cand vad ca vopseaua nu prinde cand e prea lucioasa suprafata incep sa pun tot mai multa culoare Imagine postata

Initial in prima comanda de pe site-ul lor am vrut sa imi iau si eu varianta cu pensula si culori, insa a trebuit sa mai pun produsele in cos odata ca la prima comanda am avut o eroare si cand am cautat bf-ul nu am fost atent si l-am pus pe cel fara pensule si culori.
Spui ca la Penyy ai gasit asa ceva? Am sa incep sa iau toate care le vad la rand poate am noroc.
O sa faci inmatricularea de pe cutie sau cauti alta?

#9 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 20 August 2013 - 11:00 PM

Vezi postareadakian67, la 20 August 2013 - 10:29 PM, a spus:

Mișu, interiorul l-a vopsit cu Revell 45, care-i destul de bun pentru RLM02. O idee mai īnchis, dar merge. Oricum, Airfix recomanda pentru 02 pe Humbrol 31, foarte asemănător cu R 45.

Normal ca merge....insa RLM-uri 02 bune se gasesc usor si-i pacat sa nu profiti ca sa faci o vopsire cat mai corecta.Asta daca vrei si poti.Nu-i acelasi caz ca la AMT-urile rusesti sau celebrele Aotake sau Ameiro japoneze , unde pana sa dai de ele( in cel mai fericit caz) mai bine le aproximezi tu...
RLM-uri corecte se gasesc fara problema...

#10 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2013 - 11:10 PM

De ce nu incerci sa faci atunci pe 65, ala avea cabina "patratzoasa" de E4/7.

Asa, cu 64, poate altii nu vor stii, dar tu vei stii. In fine...daca poti dormi linistit stiind asta, go ahead :)

#11 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 21 August 2013 - 07:45 AM

Vezi postareaBogdan_Constantin, la 20 August 2013 - 10:27 PM, a spus:

Daca stau sa ma gandesc as avea nevoie de o poza model sa stiu cum sa vopsesc motorul, in manual zice sa il fac tot negru, dar eu vreau sa il detaliez sa para mai real (airfix se pricepe la kit-uri, dar dupa parerea mea sta prost la capitolul instructiuni de vopsire).


Salut Bogdan,

Motorul poate fi vopsit cu negru si pentru a evidentia muchiile si detaliile blocului motor poti da linistit cu putin gri si aluminiu prin tehnica de dry brushing. Dupa aceea poti monta eventuale subansamble si cabluri.
Atasat am doar aceasta poza pe care am facut-o anul trecut la Sinsheim al unui Bf 109 G, dar culoarea nu cred ca ar diferii prea mult. Cei de la Eduard dau in instructiuni vopsirea cu o culoare care trebuie lustruita. Daca ai, atunci aplica cu pensula vreo doua straturi, lasa sa se usuce vreo ora si apoi inceraca sa lustruiesti muchiile si detaliile cu un betigas cu vata. Efectul va fi similar cu prima varianta. Your choice...

Imagine postata

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 August 2013 - 08:16 AM

Citeaza

Mereu imi propun sa diluez mai mult, dar instictiv cand vad ca vopseaua nu prinde cand e prea lucioasa suprafata incep sa pun tot mai multa culoare
Vopseste in cel putin doua straturi. Primul strat, trebuie sa fie mai diluat decit al doilea. Ar merge o dilutie 10/1...10/3 pentru primul strat, apoi la al doilea strat poti veni cu 50/1...5/1 raport vopsea/diluant, functie de viscozitatea initiala a vopselii. Lasa se se usuce bine intre straturi. Pentru pensula, evita vopselele acrilice, se usuca prea repede si ramin dire inestetice.

#13 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 21 August 2013 - 08:58 AM

Vezi postareabusila, la 20 August 2013 - 11:00 PM, a spus:

Normal ca merge....insa RLM-uri 02 bune se gasesc usor si-i pacat sa nu profiti ca sa faci o vopsire cat mai corecta.Asta daca vrei si poti.Nu-i acelasi caz ca la AMT-urile rusesti sau celebrele Aotake sau Ameiro japoneze , unde pana sa dai de ele( in cel mai fericit caz) mai bine le aproximezi tu...
RLM-uri corecte se gasesc fara problema...

Sigur, Misu, se gasesc RLM-uri corecte si la noi, dar...imprastiat ! O marca ici, una colo...Adaugind de fiecare data transportul, ajungi la cote astronomice pentru un amarit de borcanel de vopsea, si am inteles ca Bogdan a avut un buget limitat alocat acestei constructii. M-am lovit si eu de problema asta, cu stocuri zero la distribuitori, gasind o vopsea la unul, alta la un altul, si tot asa...Daca-ti trebuie, sa zicem, 6 vopsele pentru un avion, le gasesti la 3-4 comercianti...Total neeconomic. Ca sa nu mai zic despre faptul ca unele marci de vopsele sint de negasit la comerciantii nostri ( Pactra, LifeColor, Humbrol-!!!!-, Xtracolor...)
Daaaa, pentru vopselele VVS si IJA/IJN, este un adevarat cosmar...Inca nu se pun modelistii de acord nici macar in privinta nuantelor corecte, dara minte sa se mai si gaseasca de cumparat !!

#14 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 22 August 2013 - 01:24 PM

"Spui ca la Penyy ai gasit asa ceva? Am sa incep sa iau toate care le vad la rand poate am noroc.
O sa faci inmatricularea de pe cutie sau cauti alta? "
Am gasit la Penny Market XXL aici in Braila, pe la inceputul anului parca, variantele "for begginers" - adica setul cu vopsele,pensule,lipici- ale Bf-109E-4, Spitfire Mk.I , P-51D. Au mai avut si Mirage III, Harrier Mk.? ( dar nu m-au interesat, cel putin deocamdata nu construiesc decit WW2 )
Nu m-am hotarit ce varianta de inmatriculare sa aleg, am ambele coli de la Parc (ptr.E-3 si E-4), basca ceva de la Begemot, parca... Oscilez inca intre Luftwaffe si ARR... :unsure:
Spor sa ai la modelit !

#15 Useril este offline   Bogdan_Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 29-January 13
  • Location:Timisoara, Romania
  • Interests:Aviatie, Modelism, Istorie

Postat 23 August 2013 - 10:43 PM

Vezi postareatibi22, la 21 August 2013 - 07:45 AM, a spus:

Salut Bogdan,

Motorul poate fi vopsit cu negru si pentru a evidentia muchiile si detaliile blocului motor poti da linistit cu putin gri si aluminiu prin tehnica de dry brushing. Dupa aceea poti monta eventuale subansamble si cabluri.
Atasat am doar aceasta poza pe care am facut-o anul trecut la Sinsheim al unui Bf 109 G, dar culoarea nu cred ca ar diferii prea mult. Cei de la Eduard dau in instructiuni vopsirea cu o culoare care trebuie lustruita. Daca ai, atunci aplica cu pensula vreo doua straturi, lasa sa se usuce vreo ora si apoi inceraca sa lustruiesti muchiile si detaliile cu un betigas cu vata. Efectul va fi similar cu prima varianta. Your choice...




O sa incerc putin gri si tehnica asta pe blocul motor.

Cum se numeste acea tehnica care consta in diluarea foarte multa a vopselei pentru a obtine efecte de murdarie/fum? Vreau sa ma interesez si de ea.

De asemenea, sa fac pre-shading pe fuselaj cu marker negru (am vazut la cineva pe forum) sau cu vopsea neagra cu pensula?

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 August 2013 - 08:25 AM

Citeaza

se gasesc RLM-uri corecte si la noi, dar...imprastiat !
Nu, toate RLM-urile, foarte bune se gasesc la Gunze, atit acrilice cit si lacuri.

Citeaza

Cum se numeste acea tehnica care consta in diluarea foarte multa a vopselei pentru a obtine efecte de murdarie/fum?
Cum zice si in titlu, dry-brushing sau tufuire.
Nu folosi markerul, colorantul se dezolva voarte usor in diluantul folosit, indiferent ca-i pentru vopsea acrilica sau email, o sa migreze si o sa-ti pateze vopseaua. Foloseste o pensula fina si vopsea diluata. Atentie insa, daca nu au aerograf sa vopsesti macheta, nu o sa-ti iasa efectul, vopsind cu pesnula!!!!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 August 2013 - 08:28 AM


#17 Useril este offline   Bogdan_Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 29-January 13
  • Location:Timisoara, Romania
  • Interests:Aviatie, Modelism, Istorie

Postat 25 August 2013 - 04:34 PM

24-25 August

Cockpit:

Imagine postata



Coafa elicei, fata de poza acum linia dintre negru si alb e dreapta, in poza era asa pentru ca nu era terminata:


Imagine postata



In continuare:

Imagine postata


Aripile..

Imagine postata




Imagine postata


Elicea:

Imagine postata


Lipire fuselaj:

Imagine postata

#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 August 2013 - 08:29 AM

Tabloul de bord era negru si nu era aplecat in fata!!! Acum ai inchis, nu cred ca mai poti face ceva. :-( Elicea nu e neagra, ci in RLM 71. Jos, la baza elicii, sistemul de reglare a pasului, trebuie sa-l faci argintiu, era metal nevopsit.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 August 2013 - 08:30 AM


#19 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 27 August 2013 - 08:33 AM

"Nu, toate RLM-urile, foarte bune se gasesc la Gunze, atit acrilice cit si lacuri."
Adevarat graiesti, Z-mare , dar vopselele Gunze ( de la Xaba) sint cam prea-foarte scumpe ( 11-13 roni borcanelul de 10ml !!! ), iar Bogdan a avut un buget limitat pentru macheta asta.
Nu cred ca tabloul de bord este aplecat in fata, oricum nu prea tare, cred ca-i de vina perspectiva din care a fost facuta poza...
In schimb la culori, Z-ul are totala dreptate, Bogdane , ai cam sfeclit-o...Cockpit-ul era RLM 02, dar tabloul era negru , iar elicile germane, indiferent de avion, erau RLM 71 schwartzgrun , indiferent de modelul de camuflaj. Exista si exceptii , cred, dar sint rare.

#20 Useril este offline   Bogdan_Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 29-January 13
  • Location:Timisoara, Romania
  • Interests:Aviatie, Modelism, Istorie

Postat 28 November 2013 - 07:20 PM

Salut,

Am revenit la proiect, analizam unde am ramas si cum voi continua

Cam asa ar trebui sa arate aripile pe avion (foto 1)
Dar cand le probez pe avion se intind automat si unghiul dintre fuselaj si aripi aproape devine drept (foto 2)
Stiu ca nu e ok si ca ar trebui sa arate pe avion ca ca si in prima poza nu stiu cum dar voi incerca sa le fac cat pot de mult sa semene ca in prima poza.
Ce nu inteleg e ca am facut cockpitu` ,iar dupa am lipit fuselajul, totul a decurs ok dar se pare ca nu e asa..

Ma gandeam cum sa procedez cand il voi vopsi si implicit m-am gandit la masking. Am avut rezultate proaste cu banda de izolat fire si va intreb daca este cineva in Timisoara care vine asa ceva?

Imagine postata

Foto:Imagine postata


Imagine postata


Sub cockpit

Imagine postata

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi