Bf-109 E-4 Airfix 1/72
#23
Postat 29 November 2013 - 11:25 AM
Salut Bogdan.
Vad ca ai probleme cu unghiul diedru al aripii - in sensul ca diedrul e necorespunzator (se aplatizeaza mult) cand montezi aripa pe fuselaj.
Ca sa corectezi, la stadiul in care esti acuma, ar trebui sa slefuiesti (usor, progresiv, cu grija si multe probe la rece intermediare) zona de contact intre extradosul planurilor si fuselaj.
Unde este mai usor si convenabil (in functie si de piesele in sine): fie buza extradosului aripii o mai "scurtezi" putin prin slefuire, fie partea opusa acesteia dinspre fuselaj.
In felul acesta, ar trebui ca la montaj unghiul diedru sa fie ok.
Problema poate proveni de la un montaj necorespunzator al cockpit-ului in fuselaj (daca nu sta bine le locul lui, cockpit-ul preseaza pe fuselaj care este putin mai lat si iti strica diedrul la aripi la randul lui) sau de la o problema a kitului.
Atentie mare insa: operatiunea e delicata si trebuie facuta cu mare grija: daca slefuiesti prea mult unghiul diedru va fi prea mare (si deja problema e mult mai greu de corectat) sau daca slefuiesti inegal, vei sfarsi cu unghi diedru diferit la fiecare plan, ceea ce e si mai rau.
Asa ca foloseste smirghel fin si fa multe imbinari la rece intermediare, pana ajungi la rezultatul dorit.
De asemenea, dupa ce ai reglat diedrul din dryfitting si ai lipit aripa de fuselaj, pana ce se intareste in pozitie poti sa fixezi aripa cam asa ca in poza asta pe care am atasat-o.
Tot cu grija, sa nu exagerezi. In felul acesta, aripa ar trebui sa se usuce exact in pozitia dorita de tine.
Cu banda de mascare, poti comanda si pe net, de la magazine de specialitate.
Iti recomand banda Tamiya (au diferite dimensiuni) - e priceless.
Spor la treaba,
PS: vezi ca linia de imbinare a aripilor, intre intrados si extrados, trebuie sa dispara. Nu exista la avionul adevarat. Folesesti kit si slefuiesti cu smirghel fin. E mai usor sa rezolvi acum decat dupa ce montezi aripile pe fuselaj.
Vad ca ai probleme cu unghiul diedru al aripii - in sensul ca diedrul e necorespunzator (se aplatizeaza mult) cand montezi aripa pe fuselaj.
Ca sa corectezi, la stadiul in care esti acuma, ar trebui sa slefuiesti (usor, progresiv, cu grija si multe probe la rece intermediare) zona de contact intre extradosul planurilor si fuselaj.
Unde este mai usor si convenabil (in functie si de piesele in sine): fie buza extradosului aripii o mai "scurtezi" putin prin slefuire, fie partea opusa acesteia dinspre fuselaj.
In felul acesta, ar trebui ca la montaj unghiul diedru sa fie ok.
Problema poate proveni de la un montaj necorespunzator al cockpit-ului in fuselaj (daca nu sta bine le locul lui, cockpit-ul preseaza pe fuselaj care este putin mai lat si iti strica diedrul la aripi la randul lui) sau de la o problema a kitului.
Atentie mare insa: operatiunea e delicata si trebuie facuta cu mare grija: daca slefuiesti prea mult unghiul diedru va fi prea mare (si deja problema e mult mai greu de corectat) sau daca slefuiesti inegal, vei sfarsi cu unghi diedru diferit la fiecare plan, ceea ce e si mai rau.
Asa ca foloseste smirghel fin si fa multe imbinari la rece intermediare, pana ajungi la rezultatul dorit.
De asemenea, dupa ce ai reglat diedrul din dryfitting si ai lipit aripa de fuselaj, pana ce se intareste in pozitie poti sa fixezi aripa cam asa ca in poza asta pe care am atasat-o.
Tot cu grija, sa nu exagerezi. In felul acesta, aripa ar trebui sa se usuce exact in pozitia dorita de tine.
Cu banda de mascare, poti comanda si pe net, de la magazine de specialitate.
Iti recomand banda Tamiya (au diferite dimensiuni) - e priceless.
Spor la treaba,
PS: vezi ca linia de imbinare a aripilor, intre intrados si extrados, trebuie sa dispara. Nu exista la avionul adevarat. Folesesti kit si slefuiesti cu smirghel fin. E mai usor sa rezolvi acum decat dupa ce montezi aripile pe fuselaj.
Aceasta postare a fost editata de BMF: 29 November 2013 - 11:25 AM
#26
Postat 25 February 2015 - 11:06 AM
Citeaza
Și mai ai grijă Bogdane la īmbinările īntre jumătățile fuselajului , linia aceasta trebuie deasemeni să dispară,
#27
Postat 25 February 2015 - 12:19 PM
#28
Postat 05 March 2015 - 07:44 PM
Am zis ca vin cu poze si uite ca vin (ce-i drept cu putina intarziere)
Inca nu e gata, mai trebuie sa ii pun antena, tubul pitot, decalurile si vreau dupa asta sa ii fac cumva liniile de panou si putin weathering, ceva wash sau drybrush)
Poze din timpul constructiei in ordine pana la stadiul actual
Am incercat sa reproduc niste linii de panou facute cu pensula dupa cum am vazut intr-un topic pe internet insa am esuat lamentabil (pentru ca arata foarte inestetic sub vopsea, se vede conturul de la linia neagra..) asa ca nu voi mai folosi aceasta metoda, voi cauta altceva.
Dupa primul strat de Vallejo Olive Grey (approx. RLM 71)
Si asa arata intradosul aripii stangi din cauza acelor linii de panou facute cu pensula
Am atasat flapsurile
Detaliu cockpit, unde din inconstienta am uitat sa vopsesc bordul negru la inceput.
O mica incercare de drybrushing (noroi)
A doua incercare de drybrushing (imi place ca la evacuari are aspect uleios)
Chiar daca nu e gata, nici mult nu mai este, mi-am formulat deja concluzile.
-este a doua macheta facuta de mine, chiar daca sunt dezamagit de rezultat fiindca as fi vrut sa imi iasa mult mai bine, fata de prima este un progres imens cam din toate punctele de vedere
-mi-am imbunatatit tehnica de vopsire in timp ce am facut macheta asta, pe verde se vad putin urmele de pensula (fata de prima macheta e o imbunatatire enorma) iar pe intrados acestea sunt aproape inexistente
-nu am mai facut un singur strat mega-gros, de data asta au fost mai multe mai diluate, inca e loc de mai bine
-am invatat ca pe viitor sa nu mai imi fie lene sa degresez macheta des ca sa evit situatii cand nu prinde vopseaua sau se dezlipeste, greu am corectat, iar la linile de panou nu prea am reusit sa le corectez
-mi-am imbunatatit enorm tehnica de smirgluit si chituit, de la urmatoarea macheta imi va iesi mult mai bine
-am invatat ce face decalfix si cum sa folosesc lacul mat (la prima macheta nu faceam diferenta intre ele)
-am invatat (cat de cat) drybrushing
-vopsesc mult mai bine cu acrilice
-inca nu am rezultate bune cand incerc sa machez cu banda, mai trebuie sa lucru.
-mai trebuie sa lucru la vopsirea cu email, am rezultate mai bune dar mai trebuie sa lucru.
-prima macheta impreuna cu un tun de plastic si un APC die cast au fost cobaii mei pe care am incercat tehnci, vopsele si alte lucruri in timp ce am realizat-o pe aceasta.
-din ce am observat in poze arata putin mai rau ca in realitate, mai ales de la bec apare acel luciu nerealistic, o sa dau si cu un lac mat poate dispare, oricum in timpul zilei cu ochiul liber nu se vede, hmm
In continuare as dori sa va citesc parerile voastre in legatura cum as putea sa imi corectez din greseli.
Si as mai vrea sa citesc va rog niste propuneri referitoare la weatheringul care vreau sa il fac (noroi, fum, poate vopsea decojita, linii de panou, rugina etc.)
Si o metoda de a realiza un cablu pt antena, prima data am incercat cu nylon de pescuit dar era prea gros.
Asta este macheta la care am facut referire de atatea ori la concluzii
http://www.cartula.r...itfire-lfmkixb/
Inca nu e gata, mai trebuie sa ii pun antena, tubul pitot, decalurile si vreau dupa asta sa ii fac cumva liniile de panou si putin weathering, ceva wash sau drybrush)
Poze din timpul constructiei in ordine pana la stadiul actual
Am incercat sa reproduc niste linii de panou facute cu pensula dupa cum am vazut intr-un topic pe internet insa am esuat lamentabil (pentru ca arata foarte inestetic sub vopsea, se vede conturul de la linia neagra..) asa ca nu voi mai folosi aceasta metoda, voi cauta altceva.
Dupa primul strat de Vallejo Olive Grey (approx. RLM 71)
Si asa arata intradosul aripii stangi din cauza acelor linii de panou facute cu pensula
Am atasat flapsurile
Detaliu cockpit, unde din inconstienta am uitat sa vopsesc bordul negru la inceput.
O mica incercare de drybrushing (noroi)
A doua incercare de drybrushing (imi place ca la evacuari are aspect uleios)
Chiar daca nu e gata, nici mult nu mai este, mi-am formulat deja concluzile.
-este a doua macheta facuta de mine, chiar daca sunt dezamagit de rezultat fiindca as fi vrut sa imi iasa mult mai bine, fata de prima este un progres imens cam din toate punctele de vedere
-mi-am imbunatatit tehnica de vopsire in timp ce am facut macheta asta, pe verde se vad putin urmele de pensula (fata de prima macheta e o imbunatatire enorma) iar pe intrados acestea sunt aproape inexistente
-nu am mai facut un singur strat mega-gros, de data asta au fost mai multe mai diluate, inca e loc de mai bine
-am invatat ca pe viitor sa nu mai imi fie lene sa degresez macheta des ca sa evit situatii cand nu prinde vopseaua sau se dezlipeste, greu am corectat, iar la linile de panou nu prea am reusit sa le corectez
-mi-am imbunatatit enorm tehnica de smirgluit si chituit, de la urmatoarea macheta imi va iesi mult mai bine
-am invatat ce face decalfix si cum sa folosesc lacul mat (la prima macheta nu faceam diferenta intre ele)
-am invatat (cat de cat) drybrushing
-vopsesc mult mai bine cu acrilice
-inca nu am rezultate bune cand incerc sa machez cu banda, mai trebuie sa lucru.
-mai trebuie sa lucru la vopsirea cu email, am rezultate mai bune dar mai trebuie sa lucru.
-prima macheta impreuna cu un tun de plastic si un APC die cast au fost cobaii mei pe care am incercat tehnci, vopsele si alte lucruri in timp ce am realizat-o pe aceasta.
-din ce am observat in poze arata putin mai rau ca in realitate, mai ales de la bec apare acel luciu nerealistic, o sa dau si cu un lac mat poate dispare, oricum in timpul zilei cu ochiul liber nu se vede, hmm
In continuare as dori sa va citesc parerile voastre in legatura cum as putea sa imi corectez din greseli.
Si as mai vrea sa citesc va rog niste propuneri referitoare la weatheringul care vreau sa il fac (noroi, fum, poate vopsea decojita, linii de panou, rugina etc.)
Si o metoda de a realiza un cablu pt antena, prima data am incercat cu nylon de pescuit dar era prea gros.
Asta este macheta la care am facut referire de atatea ori la concluzii
http://www.cartula.r...itfire-lfmkixb/
Aceasta postare a fost editata de Bogdan_Constantin: 05 March 2015 - 07:48 PM
#29
Postat 06 March 2015 - 10:07 AM
Citeaza
pentru ca arata foarte inestetic sub vopsea, se vede conturul de la linia neagra
Mai trebuie sa exersezi la chitui si slefuit, ai multe zone in care acest lucru se simte!
In rest, da, se vede un progres, ceea ce ma bucura. Bravo!