Forum Machete,Modelism,Hobby: Monografia TRAIAN VUIA viata si opera. - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Monografia TRAIAN VUIA viata si opera.

#41 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 28 March 2014 - 07:59 AM

OK! de dragul discutiei si a contrazicerii intram in zona penibilului, Aeroclubul Frantei a admis ca reale argimentele aduse de Danielopol si i-a recunoscut prioritatea.
Cosiliul istoric al Aeroclubului Frantei nu poate fi banuit de a fi format din oameni politici, ca la noi, sau de incopmetenta.
Mai trebuie sa ne documentam.
Simplex, mergi in holul aeroportului din Lisabona si ai sa vezi o mare pictura pe un perete, in prim plan aparatul Vuia 1, restul mai mici in planul 2. Crezi ca a fost facuta de necunoscatori? de ce Vuia in prim plan?
Discutia a ajuns in derizoriu si consider ca trebuie incheiata, iar fiecare sa-si pastreze parerile.

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 28 March 2014 - 08:01 AM


#42 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 28 March 2014 - 08:14 AM

Pictura dun aerogara Lisabona

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 023.jpg


#43 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 28 March 2014 - 08:20 AM

Este adevarat?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1982220_661956977204733_985960116_n.jpg


#44 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 28 March 2014 - 05:26 PM

Simbolistica unei picturi nu poate constitui o dovada istorica, mai ales ca ceea ce mi se prezinta este doar o parte din tablou nu tot. Faptul ca avionul Vuia-1 se afla in primplan este foarte posibil sa insemne ca s-a realizat mai aproape de zilele noastre decit cealalta masina de zburat (pe doua roti de caruta) care se afla intr-un plan mai indepartat. Trebuie prezentata insa toata imaginea si contextul din aeroport in care se gaseste. Vad acolo doua fiinte ciudate mirate privind avionul lui Vuia, una care se uita de linga roata din dreapta fata si alta de sus. Asta poate sa insemne ca aeroplanul inventatorului roman este privit ca o ciudatenie. Pe urma toate aparatele de zbor atit cele vechi aflate la sol cit si cele moderne situate in aer sunt monoplane. Santos-Dumont avea biplan in 1906. Imi este foarte greu sa cred ca la Lisabona, brazilianul nu isi are loc intr-o pictura despre aviatie.

#45 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2014 - 09:10 PM

Simplex, gata.
Ai batut cimpii destul. Faptul ca Radu_Dan te-a lasat sa iti faci de cap in topicul sau nu inseamna ca si eu te voi lasa.
Deci , daca ai ceva de spus despre cartea in al carei topic dedicat tropai cu bocancii murdari, aici o poti face. Cum evident ca nu ai, fa-ti te rog un topic separat unde sa aberezi cit vrei.
Cita vreme nu sari calul, cum ai demonstrat ca ai potential, vei fi tolerat. Daca depasesti masura, vor fi consecinte.

#46 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 29 March 2014 - 02:05 AM

Iata un articol din Mai 1923 in care se spune clar ca Traian Vuia a parasit solul, pe citiva metri, la bordul aeroplanului sau, inaintea lui Santos-Dumont:

"M. Trajan Vuia, qui fut un des précurseurs modestes et intéressants de l'aviation à moteur et qui, on se le rappelle, réussit à quitter le sol sur quelques mètres, à bord de son aéroplane à moteur à acide carbonique, dès le 18 mars 1906, avant Santos-Dumont, a continué ses recherches sur l'aviation et s'est orienté vers la solution hélicoptère."
vezi: "Un nouvel hélicoptère", L'Aéronautique, No. 48 - Mai 1923, pag. 198, http://gallica.bnf.f...=vuia%20.langEN

Asta nu demonstreaza insa nimic pentru ca exista sute de articole scrise inainte de 1923 ce ii dau pe fratii Wright la sigur ca au zburat pe 17 Dec. 1903 si care nu se bazeaza decit pe marturia acestora asa cum si textul de mai sus se sustine doar cu scrisoarea lui Vuia aparuta in L'Aerophile din Aprilie 1906.

Ar mai fi un articol: "L'Aéroplane Vuia", La Nature, No. 1733 - 11 August 1906, pag. 164-166, scris de un anume Lucien Fournier care spune la pag. 166, si asta evident inainte de 13 Sep. 1906, ca Vuia si-a ridicat aeroplanul pe 18 Martie 1906 la o inaltime de 60 cm - 1 m pe distanta de 12 m. Totusi, autorul citeaza evident aceeasi scrisoare a lui Vuia catre L'Aerophile, descrierea zborului data de Fournier fiind identica cu cea din scrisoarea lui Vuia.
vezi: http://cnum.cnam.fr/...168/100/642/0/0

#47 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 29 March 2014 - 08:14 AM

Vezi postareaRadu-Dan, la 28 March 2014 - 07:59 AM, a spus:

Aeroclubul Frantei a admis ca reale argimentele aduse de Danielopol si i-a recunoscut prioritatea. Cosiliul istoric al Aeroclubului Frantei nu poate fi banuit de a fi format din oameni politici, ca la noi, sau de incopmetenta.

Trebuie mers la surse primare, documente ale vremii, ca ele sunt singurele de valoare.
Oamenii sunt aceiasi peste tot. Argumentele cum ca francezii ar fi altfel decit romanii nu tin. Procentul de incompetenti sau competenti este acelasi intr-un esantion oarecare de 1000 persoane din orice tara.

Ce zice Alexandru Danielopol trebui privit cu oarecare rezerva, pe de-o parte pentru ca amesteca opinii politice cu tehnica, pe de alta deoarece spune niste lucruri ce nu se verifica.

Dau niste citate exemplu din Alexandru Danielopol:

1) "la 10 august 1906, la Issy les Moulineax de data aceasta, Vuia a zburat pe o distanţã de 80 de metri şi la o înãlţime de 2,5 metri."


2) "Ajuns la Paris Vuia a avut o primã idee, chiar fixã, în cap, sã-l vadã pe legendarul Clément Ader. Acesta nu a vrut însã sã-l primeascã, pur şi simplu nu l-a considerat de valoarea lui pe Vuia. Cine era Vuia ? Un necunoscut venit din Austro-Ungaria... Vuia însã nu a dezarmat, s-a urcat în tren şi a descins, neinvitat, la Ader acasã (acesta nu locuia în Paris) şi a cerut sã-i vadã avionul. Precizez, cã descurajat cã nu a putut niciodatã decola, într-un moment de nebunie Ader şi-a distrus toate avioanele, în afarã de unul singur, care este expus în prezent la Muzeul Artelor şi Meseriilor din Paris. Un exponat de valoare. Vuia dupã ce a examinat singurul avion pe care-l mai avea Clément Ader, a dat un verdict necruţãtor: "Domnule Ader, avionul Dvs. nu va zbura niciodatã!" "De ce?", a întrebat îngrijorat cel care în Franţa este considerat şi acum pãrintele aviaţiei. "Pentru cã are roţi de lemn, care pe lângã cã sunt grele, se înfundã în teren şi frâneazã avionul", a explicat Vuia. "Şi ce sã fac?", a întrebat Ader, care nu era deloc prost. "Puneţi-i cauciucuri de biclete, pentru cã pe pietriş sau pe un teren cu mici denivelãri ele saltã şi mai ajutã la decolare", a explicat Vuia. Ader a fost se pare încântat de Vuia şi i-a propus sã lucreze împreunã, însã proiectul a cãzut pentru cã între timp Ader a murit, era mai în vârstã, bolnav şi dezamãgit de atâtea eşecuri."

Comentarii:

1) Nu exista consemnat nicaieri un zbor de 80 m pe 10 August 1906 efectuat de Vuia ci doar 24 m pe 19 august 1906 si acela terminat cu prabusirea aparatului dupa ce s-a oprit in aer.

2) Clement Ader a murit in 1925 deci asa zisa colaborare propusa de acesta lui Vuia imediat dupa sosirea romanului in Franta se putea desfasura mult si bine neavind cum sa fie intrerupta de moartea lui Ader. Pe de alta parte, acel avion original facut de Ader si care s-ar afla la muzeu, dupa Danielopol, nu exista de fapt. Se pastreaza doar o copie tirzie.

Aceasta postare a fost editata de simplex: 29 March 2014 - 08:18 AM


#48 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2014 - 09:36 AM

Simplex, ultimul avertisment. Asta e un topic dedicat cartii despre Vuia. Poti intelege asta sau nu? Ai ceva de spus depre cartea pe care nu o ai si nu ai citit-o ? Daca nu , nu mai posta aici.

#49 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 29 March 2014 - 11:30 AM

In cazul acesta ma opresc aici si voi deschide un alt topic despre Traian Vuia in maxim 2-3 luni in care o sa postez o lista de articole ale vremii, cu legaturi catre textul lor complet, unde se vorbeste despre Traian Vuia. Asta ca sa vada toata lumea care este de fapt documentatia primara legata de inventatorul roman dincolo de care nu se mai poate sapa si pe care se bazeaza toate cartile si judecatile de valoare mai mult sau mai putin obiective ale diversilor autori.

#50 Useril este offline   senator 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 13-August 10

Postat 27 February 2015 - 05:28 PM

Cu părere de rău , am aflat abia acum de această carte. Aș vrea să o cumpăr și eu. Se mai poate?

#51 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 02 March 2015 - 09:12 AM

Cartea o gasiti la autor.

rdantoniu01@gmail.com




Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi