Forum Machete,Modelism,Hobby: Monografia TRAIAN VUIA viata si opera. - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Monografia TRAIAN VUIA viata si opera.

#21 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 March 2014 - 07:18 PM

Vezi postareasimplex, la 25 March 2014 - 05:01 PM, a spus:

Daca noi romanii spunem ca a esuat atunci ce pretentii sa mai avem de la straini. Daca a esuat atunci nu are ce cauta in istoria aviatiei.


Nu are nici o treaba cu nationalismul. Citeste cartea lui Dan Antoniu despre Vuia, iti va fi de foarte mare ajutor. Vuia are un loc bunemeritat in istoria aviatiei ca precursor si ca inventator de valoare.
Radu

#22 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 25 March 2014 - 08:15 PM

Singurul lucru care poate avea valoare la Vuia este acela de "Primul om care a decolat cu un avion" si nimic altceva. Precursori sunt multi inca inainte de 1800.

#23 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 26 March 2014 - 04:22 AM

Sincer mie nu imi place deloc ce scrie userul Radub la adresa de aici:
http://www.worldwar2...?showtopic=6761
despre Traian Vuia, mai ales ca este si incorect documentat. Radub este evident un partizan al teoriei autenticitatii zborurilor fratilor Wright din perioada 1903 - 1905 de care nu se indoieste deloc luind drept bune toate povestile lui Gibbs-Smith si Tom Crouch.
Daca are intr-adevar argumente serioase in favoarea celor doi frati eu il invit pe Radub la o discutie fie aici: http://forum.softped...-statele-unite/ fie aici: http://en.wikipedia....Wright_brothers
Acum stiu cu cine am de-a face, cu o persoana care sustine ca in ciuda unui suport considerabil primit de Vuia in Franta, acesta nu a fost in stare sa construiasca un avion viabil in timp ce fratii Wright fara bani si nebagati in seama in America au reusit sa realizeze zboruri incomparabil superioare lui Vuia inca din 1903. In realitate nu exista nici o dovada ca Vuia ar fi fost sustinut de cineva, ba dimpotriva revista L'Aerophile remarca in citeva rinduri ca desi avionul sau este foarte interesant resursele financiare ii lipseau lui Vuia.

Dau un singur citat din Radub pentru a demonstra cit de slab documentat este si cum incearca sa amplifice realizarile fratilor Wright.

Citeaza

"Wilbur flew in France for the first time in August 1908, 2 years after Santos-Dumont, when he impressed everyone with the superior manoeuvrability and longer flying-time of their machine (before then, the longest air-time was one minute achieved by Farman in 1907 in a machine designed by Voisin). No other flying machine could even come close to the Wright Brothers' performance, never mind matching it. The French, who boasted the world's first "aero-club" were slapped in the face and did not like it a bit. So, in France, the Wrights are still regarded with scoffs of derision."


In primul rind avionul cu care a zburat Wilbur Wright in Franta a fost construit in localitatea franceza Le Mans si avea motor facut in Franta. In al doilea rind W. Wright a zburat prima data pe 8 Aug. 1908 doar 1 min si 45 secunde, o performanta modesta in comparatie cu recordul de la acea data care era undeva la 20 minute si nu 1 minut asa cum spune Radub. In al treilea rind, desi era foarte manevrabil, avionul fratilor Wright se pilota nemaipomenit de greu si avea tendinta de a zbura ca un liliac, sus jos continuu. Pe urma nu avea tren de aterizare si nici nu putea decola fara o catapulta lucru ce il facea greu de manevrat la sol. Nu poate fi vorba de un avion superior.

#24 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2014 - 08:40 AM

Simplex, te-am lasat sa-ti faci treaba, pentru ca am crezut ca ai ceva de spus. Incearca sa te dai un pas-doi in spate si sa gandesti in ansamblu si la rece. Ce ai dori sa obtii (in afara de conflict)?
Buun, sa zicem ca toti de aici ti-ar da dreptate, ai converitit 3000 de oameni de aici. Ce urmeaza? Vrei sa faci petitii, sa incepi o campanie online sau pe facebook ?

Si mie mi-ar placea ca Vuia sa fie demonstrat primul. Ce pot sa-ti spun cu siguranta e ca nici daca se gaseste o filmare autentificata a lui Vuia , din 1906, 1000 de martori si documente semnate de presedintele republicii (franceze), americanii nu vor schimba placutele de la muzeele lor, nici cartile si nici pagina de wiki.

Pentru americani, aceste personaje, impopotonate de un secol de propaganda si glorie, sint un simbol national, din pacate mult mai puternic decit este pentru noi Vuia. Un atac la acest simbol, daca ar fi sa aiba vreodata succes sau sa fie vreodata tolerat de ei, trebuie sa vina de la o persoana, institutie sau organizatie mai presus de orice indoiala. Realistic vorbind, urmarindu-ti retorica, nu cred ca poti fi acea persoana sau sa reprezinti vreo organizatie, pentru ca esti prea patimas. Incearca , incet incet, sa-ti urmezi aceasta cruciada, nu pe forumuri unde nu ai nimic de cistigat, ci, cu date/ documente si argumente irefutabile, publicind de exemplu articole in reviste de istorie, incercind sa alegi FOARTE bine cuvintele. Nu ataca direct, lasa-i pe cititori sa deduca informatiile pe care vrei sa le transmiti. Fii smecher, ia-o usor.

Te intreb ceva simplu, inainte sa ma hotarasc daca las deschis topicul. Ai citit cartea lui Antoniu , despre Vuia? O ai, macar? Ai citit tot ce a aparut despre fratii wrong? Nu ma refer la informatii de pe net...

In muzeul aviatiei de la Bourget am fost placut surprins sa vad ca exista modelul avionului lui Vuia iar asta si numai asta mi se pare un mare omagiu :

Imagine atasata: f31260152.jpg
Imagine atasata: f31259272.jpg

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 26 March 2014 - 09:04 AM


#25 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 March 2014 - 10:05 AM

Nu am citit cartea lui Dan Antoniu, asa ca vorbesc din alte surse. Traian Vuia primeste la 17 august 1093 brevetul francez numarul 322106 pentru un "aeroplan- automobil". Acest lucru creaza deja discutii destule din cauza existentei cuvintului "automobil" in denumirea patentului de inventie. Dar se uita sau nu se ia in seama "retorica" vermii in materie de titulatura a inventiilor. Pentru a intelege denumirea trebuie sa intelegi ce a avut inventatorul in minte cind a dat o anume denumire. Pe de alta parte, si in cazul fratilor wrong, ca si in cazul Vuia, nu exista, sau mai degraba, nu sunt citati martori. Desi se spune ca la zbor au fost prezenti, in cazul Vuia, mecanicul Hockenjos si doi prieteni ai lui Vuia de la Paris, Tefenbacher si Watelet. Acesta ar fi si motivul pentru care zborul lui Vuia nu a fost omologat de vreo asociatie aeronautica. Dar atunci, nici zborul fratilor wrong nu ar fi trebuit sa fie omologat, exact din aceleasi motive. Asa ca turta ii revine brazilianului Santos Dumont care a reusit sa zboare, in fata unei comisii a aeroclubului Frantei, in 12 noiembrie 1906. Totusi, este interesant de mentionat faptul ca, pe o placheta existenta pe terenul de la Issy-les-Moulineaux, istoriograful francez Charles Dolfus arata ca primul aeroplan care s-a desprins de pamint de pe cimpul de la Issy-les-Moulineaux, omologat oficial, este monoplanul lui Vuia, la 7 si 14 octombrie 1096! (Special am subliniat "desprins de pamint"!!!). Cam asta e istoria. Cum zicea si 109, a schimba ceva in opinia unui popor supernationalist si care tine la valorile sale, cum sunt americanii, trebuie o documentare baton si poate... nici atunci.
Orice alte discutii, bazate pe "asa am gasit pe net", fie el si wiki, sunt puierile si patimase. Am gasit pe net demonstratii clare cum ca Pamintul este ...plat. Ca sa nu mai vorbesc despre aprinsa disputa, dusa cu argumente "stiintifice" cum ca americanii nu au ajuns pe Luna.
Simplex, te cred ca esti patimas in sustinerea ta, dar atentie, nu ataca persoana, ci idea, ca sa-l citez pe Radub. Orice astfel de actiune nu este deloc binevenita si se va lasa cu sanctiuni. Cum zice si 1-0-9, ia-o mai usor!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 March 2014 - 10:06 AM


#26 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 26 March 2014 - 10:36 AM

Simplex eu doar am citat din publicatii pe care le-am mentionat in intregime, cu numele cartii si numele autorului. Nu trage in mesager.
Asa cum ti-am mai zis, citeste si cartea lui Dan Antoniu. Iti va clarifica multe nedumeriri. Ca pasionat al acestui subiect, acea carte nu poate sa iti lipseasca.
Radu

#27 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 26 March 2014 - 01:26 PM

Vezi postareaZ-mare, la 26 March 2014 - 10:05 AM, a spus:

Asa ca turta ii revine brazilianului Santos Dumont care a reusit sa zboare, in fata unei comisii a aeroclubului Frantei, in 12 noiembrie 1906. Totusi, este interesant de mentionat faptul ca, pe o placheta existenta pe terenul de la Issy-les-Moulineaux, istoriograful francez Charles Dolfus arata ca primul aeroplan care s-a desprins de pamint de pe cimpul de la Issy-les-Moulineaux, omologat oficial, este monoplanul lui Vuia, la 7 si 14 octombrie 1096! (Special am subliniat "desprins de pamint"!!!).

Traian Vuia este primul care s-a desprins de la sol la Issy-les-Moulineaux (pe 7 si 14 Oct. 1906 in prezenta a doi oficiali de la aeroclubul francez) dar nu si primul care a zburat in fata unei comisii in Franta (sau oriunde altundeva). Acesta este Santos - Dumont pe 13 Sep. 1906 la Bagatelle in prezenta unei mari comisii oficiale adunata de el. Ce zice Charles Dolfus este corect insa nu implica ca Vuia ar fi fost primul care s-a ridicat de la sol cu martori.

#28 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 26 March 2014 - 02:06 PM

Dovezi scoase din Biblioteca Congresului American, si care sunt simplu ignorate de istorici, arata ca Fratii Wright, pe 17 Dec. 1903, au planat cu motorul pornit, de-al lungul unei pante, folosind si un vind frontal avind o componenta verticala semnificativa ce ajuta avionul sa stea in aer.

In articolul "Masina zburatoare a fratilor Wright", L'Aérophile, Ian 1904, pag. 16-18 la pagina 18, revista vorbeste de unele puncte obscure din scrisoarea primita de la fratii Wright din care nu mentioneaza decit unul singur, citez: "Dl. Orville Wright nu se spune diferenta de nivel dintre punctul de plecare si cel de aterizare". Se pare ca stia revista L'Aérophile ce stia pentru ca doua fotografii, despre care Biblioteca Congresului American sustine ca sunt facute pe 17 Dec. 1903, contin detalii clare ce indica o planare, asistata de motor, a avionului Flyer I dinspre o duna inalta de nisip catre baza acesteia.

Prima poza, infatisindu-l pe Orville Wright tocmai decolind intr-un zbor ce avea sa aiba lungimea de 120 picioare (36.6 m), este arhicunoscuta si apare in mai toate lucrarile si paginile de internet despre fratii Wright, aparent aratind avionul zburind deasupra unui teren nisipos aproximativ orizontal.
Imagine atasata: Wright Brothers plane takeoff first flight 120 feet 17 Dec 1903 full.jpg
Totusi daca imaginea este marita (la adresa http://www.loc.gov/p.../item/00652085/ gasindu-se un fisier TIFF de 17.2 mb) devine evident ca in fata aparatului este o panta considerabila iar acesta, dupa parcurgerea celor 36.6 m, a aterizat mai jos decit nivelul punctului din care a decolat. Ca urmare, putem vorbi, in cel mai bun caz, doar de o planare cu motorul pornit, in nici un caz de un zbor motorizat propriuzis.
Imagine atasata: Wright Brothers plane takeoff first flight 120 feet 17 Dec 1903 detail small size.jpg
Detaliu care merita studiat cu atentie

O alta fotografie (a se vedea: http://www.loc.gov/p...tem/2001696495/), realizata dupa ultimul zbor, cel de 59 secunde din 17 Dec. 1903, arata avionul Flyer I la baza unei mari dune de nisip ca si cum ar fi venit dinspre aceasta.
Imagine atasata: Wright Brothers plane after last flight 59 sec 17 Dec 1903 small size.jpg

Pe linga inclinarea naturala a terenului in lungul careia avionul a coborit, acesta a mai beneficiat si de un vint frontal de 9.2 - 9.72 m/s masurat de frati la inaltimea de 1.2 m de sol, asa cum acestia singuri o spun la pagina 17 a articolului "Masina zburatoare a fratilor Wright", L'Aérophile, Ian 1904, pag. 16-18 fara insa a zice ceva de vreo panta si de faptul ca vintul sufla de-a lungul acesteia si deci avea o componenta verticala ce ajuta aparatul sa stea in aer.

Nota: Comentariile din postarea curenta sunt valabile in ipoteza cind intr-adevar cele doua imagini sunt realizate pe 17 Dec. 1903 (ele nu au fost prezentate publicului pina dupa 1908, autenticitatea lor fiind dubioasa) si de asemenea reprezinta ceea ce Biblioteca Congresului American pretinde ca infatiseaza adica momentul imediat urmator decolarii pentru un zbor de 120 picioare, respectiv avionul Flyer I aterizat la finalul efectuarii unei curse de 59 secunde. Ca o remarca, testele realizate de pilotul Kevin Kochersberger pe 20 Nov. 2003 (100 picioare) si 3 Dec. 2003 (115 picioare) desi arata ca o mentinere in aer a lui Flyer I pe 120 picioare nu era imposibila nu confirma in nici un fel capacitatea avionului din 1903 de a-si mentine echilibrul pe durata a 59 secunde si 852 picioare (260 m).

#29 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 26 March 2014 - 05:05 PM

Toate cele de sus nu dovedesc ca zborurile de pe 17 decembrie 1903 nu a avut loc, ci doar ca aceste zboruri s-au folosit de mediul inconjurator disponibil.
Apoi raman celelalte zboruri de la Huffman Prairie din 1904 si 1905 care au avut loc in prezenta mai multor martori si au fost chiar si fotografiate.
Asa cum au mai zis si altii mai sus, nu cred ca aici e locul unde trebuie dusa "lupta" asta.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 26 March 2014 - 05:49 PM


#30 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 26 March 2014 - 07:39 PM

Cele de mai sus dovedesc ca fratii Wright au planat la vale pe 17 Dec. 1903 (in cel mai fericit caz daca intr-adevar au efectuat in acea zi testele pe care le pretind) lucru care descalifica zborul lor ca primul zbor real cu motor.

In ceea ce priveste zborurile de la Huffman Prairie, martori nu exista iar asa zisele fotografii din 1904-1905, cu avionul zburind peste un cimp, nu au aparut decit dupa 1908 si in plus de asta avionul din 1908 cu care W. Wright a zburat in Franta era aproape identic cu cele pretinse din 1904 si 1905 ce apar zburind in poze. Oricind fratii puteau fotografia un aparat din 1908-1909 si sustine ca imaginile sunt din 1904-1905.

Fratii Wright trebuie crezuti pe cuvint pina la data de 8 Aug .1908 cind au fost intr-adevar vazuti zburind cu un avion. Alta dovada decit cuvintul lor nu exista.

In ceea ce priveste cartea care mi se tot recomanda aproape la fiecare postare, trebuie precizat ca o iau dar insistenta asta constanta ma face sa devin suspicios. Am inteles ca Radub a tradus-o in engleza. Se vinde bine?

#31 Useril este offline   MechanicalSteam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 12-February 14

Postat 26 March 2014 - 08:02 PM

Scuzele mele pentru interventia off-topic, dar se pare ca baietelul va ia la un misto gros rau.
Sau ... are frustrari grave.
Doar ca idee ... simplutzule, ai facut vreodata ceva, acolo, cat de cat, ca sa fii macar la nivelul degetului mic de la piciorul celor despre care vorbesti?

PS. Inchideti odata bataia asta de joc!

#32 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2014 - 08:11 PM

I rest my case.


In loc sa incerci sa intelegi (nu doar sa citesti) ce ti s-a scris aici, devii suspicios.
Sintem parte a conspiratiei si sigur Radub va pleca intr-o vacanta intr-o tara exotica, gen Irlanda, cu royaltiurile de pe traducerea exemplarului pe care il vei cumpara,

Cu asemenea atitudine, la cel mai realistic mod, n-o sa poti convinge pe nimeni. Nici aici, nici in alta parte. Nu poti vedea bine, pentru ca ai dintii prea inclestati.

Sincer, imi pare rau ca aceasta "lupta" e dusa de unul ca tine. Vuia merita un "avocat" mai bun.

#33 Userul este online   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2477
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2014 - 08:26 PM

Simplex, ai inceput postarile aici in topicul deschis de autorulu unei carti cu intrebare. Doreai sa afli daca are cineva o anumita proba, intrucat cele ce se afirma despre Vuia n-ar fi corect in lipsa ei.
La un momendat dat ai emis si o concluzie:

Citeaza

Traian Vuia este primul care s-a desprins de la sol la Issy-les-Moulineaux (pe 7 si 14 Oct. 1906 in prezenta a doi oficiali de la aeroclubul francez) dar nu si primul care a zburat in fata unei comisii in Franta (sau oriunde altundeva). Acesta este Santos - Dumont pe 13 Sep. 1906 la Bagatelle in prezenta unei mari comisii oficiale adunata de el. Ce zice Charles Dolfus este corect insa nu implica ca Vuia ar fi fost primul care s-a ridicat de la sol cu martori.


Bun. Asta ar fi parerea ta. Firesc este sa o sustii intr-un topic deschis de tine. Ce ai facut pana aici este lipsit de eleganta.
Ti s-a sugerat, chiar si de catre doi moderatori sa ai grija la atitudine , la tonul utilizat. Nu ti s-a impus sa faci risipa de tact, dar nici sa-l desconsideri nu ti s-a recomandat.
Ignorarea acestor sugestii, la care se adauga:

Citeaza

In ceea ce priveste cartea care mi se tot recomanda aproape la fiecare postare, trebuie precizat ca o iau dar insistenta asta constanta ma face sa devin suspicios. Am inteles ca Radub a tradus-o in engleza. Se vinde bine?

afirmatie facuta, repet, in topicul autorului cartii, persoana care s-a straduit sa prezinte cu onestitate creatia unei personaliati apartinand poporului in a carui limba ni te adresezi, ma convinge ca-i lipsa de bun simt in ceea ce te priveste.
Ce te retine sa-ti expui o convingere in mod respectuos?

#34 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 26 March 2014 - 08:45 PM

Vezi postareasimplex, la 26 March 2014 - 07:39 PM, a spus:

In ceea ce priveste cartea care mi se tot recomanda aproape la fiecare postare, trebuie precizat ca o iau dar insistenta asta constanta ma face sa devin suspicios. Am inteles ca Radub a tradus-o in engleza. Se vinde bine?


Fiindca tocmai ai adus vorba despre faptul ca am tradus-o, "traducerea" in sine insemana ca am citit cartea din scoarta in scoarta si nu numai o data ci de mai multe ori. De aceea stiu ca toate nedumeririle tale s-ar rezolva foarte usor daca ai citi cartea. Eu ti-am recomandat-o fiindca am crezut ca esti interesat de Vuia. O recomand oricaror pasionati de aviatia romana. E alegerea ta daca vrei sa o citesti sau nu.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 26 March 2014 - 09:01 PM


#35 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 26 March 2014 - 11:03 PM

Vezi postareasimplex, la 26 March 2014 - 07:39 PM, a spus:

In ceea ce priveste cartea care mi se tot recomanda aproape la fiecare postare, trebuie precizat ca o iau dar insistenta asta constanta ma face sa devin suspicios. Am inteles ca Radub a tradus-o in engleza. Se vinde bine?


Cartea in engleza se vinde absolut identic de bine, cu cea in limba romana Imagine postata.
Te las sa ghicesti de ce ?!

#36 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 27 March 2014 - 11:02 AM

Referitor la afirmatia mea, citez:
"Traian Vuia este primul care s-a desprins de la sol la Issy-les-Moulineaux (pe 7 si 14 Oct. 1906 in prezenta a doi oficiali de la aeroclubul francez) dar nu si primul care a zburat in fata unei comisii in Franta (sau oriunde altundeva). Acesta este Santos - Dumont pe 13 Sep. 1906 la Bagatelle in prezenta unei mari comisii oficiale adunata de el. Ce zice Charles Dolfus este corect insa nu implica ca Vuia ar fi fost primul care s-a ridicat de la sol cu martori.",
mi se raspunde:

Vezi postareaflo, la 26 March 2014 - 08:26 PM, a spus:

Bun. Asta ar fi parerea ta. Firesc este sa o sustii ...

Nu este parerea mea ci ceea ce scrie in L'Aerophile in numarul din Septembrie 1906 la pagina 194
vezi: http://gallica.bnf.f...e%201906.langEN

Textul relevant este urmatorul:
"Voici, maintenant, le procès-verbal de l'expérience dressé par M. Archdeacon et les délégués de la Commission d'aviation de l'Aéro-Club, pièce qui authentifie sans discussion possible ce mémorable évènement :
Procès-verbal. — « Le 13 septembre 1906, convoqués par M. Santos-Dumont, à ses expériences d'aéroplane au champ d'entraînement de Bagatelle, en vue de la Coupe d'aviation fondée par M. Ernest Archdeacon, nous avons constaté ce qui suit : ... A 8 h. 40 du matin, un second essai fut fait exactement en sens inverse du premier. Dans cette tentative, après un parcours de deux cents mètres environ, roulant sur le sol, l'appareil, monté par M. Santos-Dumont, se souleva nettement des trois roues, d'une hauteur que les soussignés évaluent à 50 ou 70 centimètres, et cela sur un parcours de 4 à 7 mètres, avec une vitesse de translation estimée à 30 à 35 kilomètres à l'heure.
En revenant au sol, l'appareil vint à prendre une inclinaison assez grande pour que l'hélice touchât terre et se brisât en détériorant la partie arrière de l'aéroplane.
... constatons-le avec une satisfaction profonde, le 13 septembre 1906, pour la première fois, dans des essais publics et officiellement contrôlés, un aéroplane à moteur emportant son homme a réussi à quitter le sol par ses seuls moyens, à se soutenir et à progresser quelques instants dans l'atmosphère. Ce premier succès, ce premier essor, frappera justement l'opinion publique."


Vuia zboara in fata a doi oficiali de la aeroclubul francez abia pe 7 Oct. 1906, este adevarat fara sa-si strice avionul la aterizare ca Santos-Dumont ceea ce l-a face primul om care a aterizat fara avarii si de fata cu martori clari.

#37 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 27 March 2014 - 11:50 AM

Trebuie insa precizat ca imediat dupa articolul despre zborul oficial al lui Santos-Dumont din 13 Sep. 1906, text care se incheie la pagina 194 a numarului L'Aerophile din Sep. 1906, la paginile 195-196 exista un articol despre Vuia in care i sunt publicate doua scrisori din 8 Iulie si 25 Aug 1906.
vezi: http://gallica.bnf.f...e%201906.langEN

De remarcat introducerea (scrisa de revista nu de Vuia) in care se face precizarea ca: "Dl. Vuia este primul de la noi (din Franta) care a incercat intr-adevar, cu un aparat destul de mare pentru a ridica greutatea unui om, lansarea directa a unui aeroplan montat pe un carucior purtator si propulsat de o elice aeriana".
Textul zice doar ca "a incercat" nefiind clar daca L'Aerophile considera ca Vuia s-a si ridicat de la sol. De asemenea, la un moment dat revista foloseste exprimarea: "rezultatele remarcabile pe care el (Vuia) le declara ca s-au realizat deja", lucru care ar implica ca redactia publicatiei are unele indoieli.

Citatul original in franceza:
"L'Aéroplane à moteur de M. Vuia
NOUVELLES EXPÉRIENCES

"Nous avons déjà donné une description détaillée du très intéressant aéroplane imaginé par M. Vuia ; nous avons aussi publié une relation de ses essais préliminaires (Voir Aérophile de février et avril 1906).
Au moment où des expériences du même genre sont en cours d'exécution ou en voie de préparation, il est strictement juste de rappeler que M. Vuia est le premier, chez nous, à avoir réellement tenté, avec un appareil suffisamment grand pour enlever le poids d'un homme, le lancement direct d'un aéroplane, monté sur charriot porteur et propulsé par une hélice aérienne. ...
M. Vuia, sans attendre, comme il parait en avoir l'intention, la parfaite mise au point de son appareil, se décide à faire constater officiellement les résultats remarquables qu'il déclare avoir déjà réalisés"



Aceasta postare a fost editata de simplex: 27 March 2014 - 12:13 PM


#38 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 27 March 2014 - 06:49 PM

Somplex, confuzia pleaca de la o exprimare gresita, sau traducere gresita. Vuia nu a zburat ci s-a desprins de sol, primul cu mijloace de propulsie aflate la bordul aparatului, de pe un tren cu patru roti.

Vuia nu putea zbura, el efectua experimente, motorul lui functiona numai 3-4 minute pana se descarca butelia de CO2.

Aici este contestat si este adevarat, deoarece vorbim de zbor si nu despre realitate, respectiv desprinderea de sol. Vina este a acelora care nu stiu sa se exprime.

Dan Antoniu




#39 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 27 March 2014 - 06:56 PM

Oameni buni, cumparati cartea este doar 60 lei tiparita in conditii de lux. Este rezultatul unei cercetari amanuntite, pana si Smithsonian Institution I-a recunoscut prioritatea si voi va contraziceti.

O gasiti la mine




#40 Useril este offline   simplex 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 47
  • Inregistrat: 19-March 14

Postat 27 March 2014 - 11:21 PM

Partizanii lui Santos - Dumont spun ca el este primul care s-a desprins de la sol doar cu mijloacele proprii de propulsie aflate la bordul avionului sau, este adevarat de pe un tren cu doar 3 roti nu 4 ca la Vuia.
Ce realizeaza Santos? Pe 13 Sep. 1906 zboara in fata unei comisii intre 4 si 7 m la o inaltime estimata intre 50 si 70 cm.

Vuia se desprinde de la pamint trei saptamini mai tirziu, pe 7 Oct. 1906, in fata unor martori credibili care au facut parte si din comisia lui Santos. Obtine o performanta ceva mai slaba, doar 4 m lungime si 15 cm inaltime dar comparabila cu aceea a brazilianului. Deci Vuia ar fi al doilea desprins de sol, confirmat cu martori, oricum am incerca sa interpretem lucrurile.

Partizanii fratilor Wright zic ca acestia au fost primii la absolut orice capitol posibil, de la zboruri sustinute pe durata a zeci de minute cu revenire in punctul de plecare, pina la "decolare prin propriile mijloace de bord" fara catapulta sau plan inclinat, lucru care s-ar fi intimplat pe 26 Mai 1904 cind fratii ar fi zburat 30 m la altitudinea maxima de 4 m, decolind de pe sina lor de lemn absolut orizontala pe care rula un carucior ce a ramas la sol dupa ridicarea avionului. Catapulta a inceput sa fie utilizata de cei doi deabia in a doua jumatate a anului 1904.

Aceasta postare a fost editata de simplex: 27 March 2014 - 11:22 PM


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi