FW 190A Nowotny
#1
Postat 03 August 2013 - 02:49 PM
Va rog sa ma ajutati cu niste informatii legate de FW190 A-5 cu inmatricularea lui Nowotny. Curand o sa intru in posesia kitului de la Hasegawa 1/32 si as vrea sa stiu ce se poate corecta
Este vorba de kitul asta
Am inceput sa ma documentez despre FW 190A dar sunt un pic in ceata cu ce se afla in cutie.
Armamentul lui FW190A-5 consta din 2 x MG17, 2 x MG151, 2 x MGFF. Dar in schema de montaj pare ca ar fi cu 4 x MG151, ceea ce arata ca ar fi un A6 (nu A5 cum apare pe cutie), iar la varianta asta de camuflaj acest A5 apare cu 2 x MG17 si 2 x MG151.
Pana la urma ce era, A5 cu MGFF scoase, sau A6, la fel fara 2 x MG151?
Focke-Wulf Fw 190 A-5; W.Nr. 0150 1501, 'White 4', flown by Oblt. Walter Nowotny, Staffelkapitän of 1./JG 54, Russia, summer 1943.
Pana acum am nelamuriri referitor la trapa aia de pe partea ventrala, rotile care trebuiesc schimbate cu cele early, si ce versiune e cel cu camuflajul green cu chevron dublu (chiar daca nu se pun 2 tunuri in plus capacele de pe aripi difereau de la mg151 si MGFF)
Sper ca nu am fost foarte haotic
.
#3
Postat 03 August 2013 - 06:29 PM
Trapa aia circulara in planurile tale apare la A6, la A5 nu este.
Dar ce am gasit eu imi arata ca trapa aia apare la A8.
Ma gandesc ca primul FW190A new tooling Hasegawa a fost un A8 (ST21). De atunci au mai scos diferite variante dar cred ca s-au pastrat culeele de la A8 cu mici modificari specifice versiunilor scoase.
Daca trapa nu exista la A5/A6 sa stiu ce am de facut
#5
Postat 03 August 2013 - 07:10 PM
Am rezolvat si cu inmatricularea, o sa fie cea din septembrie 43 si capacele de pe intradosul aripilor pentru mg151.
In profilele astea pe care le-am gasit vad ca nu sunt prezente decat 2 x mg151. Am citit pe undeva ca le demontau pe aerodrom ca sa mai scape de aproximativ 150kg din masa avionului pentru a fi mai usor si inplicit mai manevrabil.
Nu stiu daca e adevarat, dar ma mai documentez.
#6
Postat 03 August 2013 - 07:51 PM
Aceasta postare a fost editata de busila: 03 August 2013 - 07:52 PM
#7
Postat 03 August 2013 - 08:13 PM
FW190A-5 al lui Herman Graf. Se vede ca nu mai are inca 2 MGFF
Si de pe Wikipedia "The Fw 190 was typically fitted with an inboard pair of MG 151 and an outboard pair of MG FF, although the MG FF were sometimes removed in the field in order to save weight"
Aici ceva discutii despre armament
http://www.ww2aircra...onry-34339.html
Si cineva de pe Aeroscale care a facut un A6 al lui Galland. Vad ca a eliminat trapa aia circulara catalogand-o ca incorecta pentru versiunea asta
http://www.aeroscale...d=192225&page=1
#9
Postat 03 August 2013 - 08:29 PM
Pe langa alea A5 mai avea 2 tunuri MG151 (care apar in poze) si inca 2 tunuri MGFF cu tambur care se pare ca unii le scoteau
Aceasta postare a fost editata de Teo: 03 August 2013 - 08:30 PM
#13
Postat 03 August 2013 - 09:56 PM
Din cate stiu eu Graf a avut doua Red Tulip un A4 si un A5. Asta poate creea confuzii.
Aici un articol Graf -Red Tulip
In plus unele avioane aveau si modificari nestandard. Cel mai bine poti vedea in poza avionului pe care-l faci, asta daca avem norocul sa gasim asa ceva. Daca nu as merge pe inarmarea si carateristicile standard de A5 sau A6.
Spor,
Bill
Aceasta postare a fost editata de Bill: 03 August 2013 - 09:57 PM
#14
Postat 03 August 2013 - 11:14 PM
Ce am vazut, m-a determinat sa pun o intrebare aici datorita confuziei generate de multitudinea de profile ale avionului lui Nowotny cu acest camuflaj care ba era un A5, ba u A6. cu aranjament diferit al armelor.
Mai ales ca sunt lucruri pe care pot sa le corectez usor, trapa aia cu putin chit (aici nu sunt lamurit pe deplin, dar inclin sa-l cred pe cel de pe Aeroscale), sau nu mai infig 2 tevi de tun in aripi.
M-am gandit ca vreun coleg forumist impatimit de avioane, in special de acest model are ceva documentatie.
Aviatia nu este pasiunea mea, doar imi place tipul asta de avion. Daca era ceva legat de blindate nu mai intrebam pe nimeni.
Pana la urma ca sa folosesc fara griji decalurile din kit si sa merg la sigur o sa-l fac 5 weiss. Aici macar n-am nici un dubiu. Acelasi lucru si in schema de montaj.
#15
Postat 04 August 2013 - 12:35 AM
Foarte frumos subiect ai ales. Unul dintre cele mai sexy radiale.
Si unul dintre cele mai rele, also
Greu de gasit un avion mai frumos ca asta.
Acum, legat de dilemele tale. Nu-s acasa si nu am acces la materialele mele, asa ca o sa vorbesc din memorie.
Legat de eliminarea tunurilor extremale : se practica destul de frecvent (fara sa fie un obicei insa) pe variantele A2-A5. Adica pe cele echipate cu MGFF la extremitati. Odata sa salveze greutate, apoi pt ca MGFF avea o balistica putin diferita de MG151 iar pe unii ii deranja.
Incepand cu A6 eliminarea tunurilor extremale (deja MG151) a devenit mult mai rara. Dar nu exclusa. Din cate stiu la A8 s-a si interzis (ordin RLM)...si fenomenul de inlaturare a devenit extrem de rar. Exceptii au mai fost insa. Am citit si despre cazuri de A9 in configuratie 2xMG151+2xMG131.
In mod evident aripa de A5 (2xMG151+2MGFF) este diferita de aripa de A6 (4xMG151).
Cu trapa de sub fuselaj: din cate imi aduc aminte, trapa nu este prezenta nici la A5, nici la A6.
Trapa avea legatura cu dispunerea rezervorului instalatiei de fortaj MW50. Primele celule pregatite pt MW50 au fost cele de A7...care aveau trapa dar nu si sistemul in sine, care a inceput sa fie montat incepand cu A8.
O sa verific cand ajung acasa si daca am gresit ceva o sa revin.
Sper sa vedem cum il faci cat mai "live".
E unul dintre marii mei preferati...deci voi urmari cu maxim interes.
Aceasta postare a fost editata de BMF: 04 August 2013 - 12:46 AM
#16
Postat 04 August 2013 - 09:10 AM
Chiar daca aria mea de interes nu reprezinta aviatia, acest avion imi place foarte mult. Exact ce ai spus, imi pare o conbinatie reusita de eleganta si agresivitate.
Am comandat pentru el rotile de la Eagle Parts si esapamentul de la Quickboost.
O sa iau si tevi de la Master Model.
Ma gandeam eu ca Hasegawa imparte multe din piese intre variantele de 190A, de la A3 pana la A8, si cum primul new tooling a fost un A8, celelalte variante au mostenit si piesele lui cu mici variatii specifice.
Am gasit ceva despre diferentele dintre versiuni
http://www.ww2aircra...s-6-a-3019.html
http://www.faqs.org/...ir/avfw190.html
http://www.ipmsstock...ng_fw190_01.htm