Forum Machete,Modelism,Hobby: FW 190A Nowotny - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

FW 190A Nowotny

#1 Useril este offline   Teo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 10-October 06
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2013 - 02:49 PM

Salutare
Va rog sa ma ajutati cu niste informatii legate de FW190 A-5 cu inmatricularea lui Nowotny. Curand o sa intru in posesia kitului de la Hasegawa 1/32 si as vrea sa stiu ce se poate corecta
Este vorba de kitul asta




Am inceput sa ma documentez despre FW 190A dar sunt un pic in ceata cu ce se afla in cutie.
Armamentul lui FW190A-5 consta din 2 x MG17, 2 x MG151, 2 x MGFF. Dar in schema de montaj pare ca ar fi cu 4 x MG151, ceea ce arata ca ar fi un A6 (nu A5 cum apare pe cutie), iar la varianta asta de camuflaj acest A5 apare cu 2 x MG17 si 2 x MG151.
Pana la urma ce era, A5 cu MGFF scoase, sau A6, la fel fara 2 x MG151?

Imagine postata
Focke-Wulf Fw 190 A-5; W.Nr. 0150 1501, 'White 4', flown by Oblt. Walter Nowotny, Staffelkapitän of 1./JG 54, Russia, summer 1943.

Imagine postata

Pana acum am nelamuriri referitor la trapa aia de pe partea ventrala, rotile care trebuiesc schimbate cu cele early, si ce versiune e cel cu camuflajul green cu chevron dublu (chiar daca nu se pun 2 tunuri in plus capacele de pe aripi difereau de la mg151 si MGFF)

Sper ca nu am fost foarte haotic :-)

.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 10183193z4-crop.jpg


#2 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 03 August 2013 - 04:31 PM

Ceva ce am eu.....A-5..
Imagine atasata: Fw-190 A5_702x1000.jpg Imagine atasata: Fw-190 A5-2_731x1000.jpg Imagine atasata: Fw-190 A5 U14_744x1001.jpg
si A 6....
Imagine atasata: Fw-190 A6 text_1100x601.jpg Imagine atasata: Fw-190 A6_1100x942.jpg
Imagine atasata: Fw-190 A6-2_1100x769.jpg Imagine atasata: Fw-190 A6-3_1100x776.jpg

#3 Useril este offline   Teo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 10-October 06
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2013 - 06:29 PM

Mersi Busila
Trapa aia circulara in planurile tale apare la A6, la A5 nu este.
Dar ce am gasit eu imi arata ca trapa aia apare la A8.
Ma gandesc ca primul FW190A new tooling Hasegawa a fost un A8 (ST21). De atunci au mai scos diferite variante dar cred ca s-au pastrat culeele de la A8 cu mici modificari specifice versiunilor scoase.
Daca trapa nu exista la A5/A6 sa stiu ce am de facut

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: File0366_2.jpg


#4 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 03 August 2013 - 06:41 PM

Acea trapa apare la seria A dupa modelul A 5.

Aceasta postare a fost editata de busila: 03 August 2013 - 06:42 PM


#5 Useril este offline   Teo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 10-October 06
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2013 - 07:10 PM

Bun, deci daca vreau sa fac versiunea A5 o elimin, daca fac A6 o las.

Am rezolvat si cu inmatricularea, o sa fie cea din septembrie 43 si capacele de pe intradosul aripilor pentru mg151.
In profilele astea pe care le-am gasit vad ca nu sunt prezente decat 2 x mg151. Am citit pe undeva ca le demontau pe aerodrom ca sa mai scape de aproximativ 150kg din masa avionului pentru a fi mai usor si inplicit mai manevrabil.
Nu stiu daca e adevarat, dar ma mai documentez.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: NowotnyAviones2.jpg
  • Imagine atasata: fw190 underwing hatch1.jpg


#6 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 03 August 2013 - 07:51 PM

Nu cred ca demontau din arme , ele fiind construite din start ca vanatori cu putere de foc mult superioara Bf- ului...Cel putin cele din seria A aveau toate armele.La 190-urile tarzii se scoteau cateodata o pereche de arme-ramanand cu 4 . Dar la A-uri eu n-am auzit....poate au auzit altii...

Aceasta postare a fost editata de busila: 03 August 2013 - 07:52 PM


#7 Useril este offline   Teo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 10-October 06
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2013 - 08:13 PM

Imagine postata

FW190A-5 al lui Herman Graf. Se vede ca nu mai are inca 2 MGFF
Si de pe Wikipedia "The Fw 190 was typically fitted with an inboard pair of MG 151 and an outboard pair of MG FF, although the MG FF were sometimes removed in the field in order to save weight"
Aici ceva discutii despre armament
http://www.ww2aircra...onry-34339.html

Si cineva de pe Aeroscale care a facut un A6 al lui Galland. Vad ca a eliminat trapa aia circulara catalogand-o ca incorecta pentru versiunea asta
http://www.aeroscale...d=192225&page=1

#8 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 03 August 2013 - 08:18 PM

Imi pare cu regret , da' alea 2 de pe capota superioara nu se vad neam.....si din cate stiu eu le avea - deci 4+2=6...
Hai , Tudore , zi si tu ceva - ca esti mai expert...

Aceasta postare a fost editata de busila: 03 August 2013 - 08:19 PM


#9 Useril este offline   Teo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 10-October 06
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2013 - 08:29 PM

Inca doua cu acelasi avion. Din unghiurile din care s-au facut pozele nu prea se vad cele 2 MG17. Alea erau niste arme mici de 7.92mm.
Pe langa alea A5 mai avea 2 tunuri MG151 (care apar in poze) si inca 2 tunuri MGFF cu tambur care se pare ca unii le scoteau

Imagine postata
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Teo: 03 August 2013 - 08:30 PM


#10 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 03 August 2013 - 08:30 PM

un A Imagine atasata: 1568691.jpg

#11 Useril este offline   Teo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 10-October 06
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2013 - 08:34 PM

Asta e aranjamentul standard al armelor la A5. De la A6 s-au inlocuit MGFF cu MG151, mai potente.
Imi pare rau ca nu gasesc planuri corecte sau poze cu intradosul la A5/A6

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fw_190_A-5_weapons_arrangement.jpg

Aceasta postare a fost editata de Teo: 03 August 2013 - 08:37 PM


#12 Useril este offline   Teo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 10-October 06
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2013 - 09:52 PM

Am mai gasit un plan. A6 nu are trapa. A8 are.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 6_2.jpg
  • Imagine atasata: 7_2.jpg


#13 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 03 August 2013 - 09:56 PM

Salut,
Din cate stiu eu Graf a avut doua Red Tulip un A4 si un A5. Asta poate creea confuzii.
Aici un articol Graf -Red Tulip
In plus unele avioane aveau si modificari nestandard. Cel mai bine poti vedea in poza avionului pe care-l faci, asta daca avem norocul sa gasim asa ceva. Daca nu as merge pe inarmarea si carateristicile standard de A5 sau A6.
Spor,
Bill :crazy:

Aceasta postare a fost editata de Bill: 03 August 2013 - 09:57 PM


#14 Useril este offline   Teo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 10-October 06
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2013 - 11:14 PM

Oki, ce am vrut eu a fost sa aflu daca la cele doua inmatriculari din kit cei de la Hasegawa n-au zbarcit-o. Si eu cum am zis ca e bine sa te documentezi despre kit-ul pe care vrei sa-l faci am zis "hai sa caut pe net"
Ce am vazut, m-a determinat sa pun o intrebare aici datorita confuziei generate de multitudinea de profile ale avionului lui Nowotny cu acest camuflaj care ba era un A5, ba u A6. cu aranjament diferit al armelor.
Mai ales ca sunt lucruri pe care pot sa le corectez usor, trapa aia cu putin chit (aici nu sunt lamurit pe deplin, dar inclin sa-l cred pe cel de pe Aeroscale), sau nu mai infig 2 tevi de tun in aripi.
M-am gandit ca vreun coleg forumist impatimit de avioane, in special de acest model are ceva documentatie.
Aviatia nu este pasiunea mea, doar imi place tipul asta de avion. Daca era ceva legat de blindate nu mai intrebam pe nimeni.
Pana la urma ca sa folosesc fara griji decalurile din kit si sa merg la sigur o sa-l fac 5 weiss. Aici macar n-am nici un dubiu. Acelasi lucru si in schema de montaj.
Imagine postata

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 10183193t3.jpg
  • Imagine atasata: 10183193t2.jpg


#15 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2013 - 12:35 AM

Salutare Teo.

Foarte frumos subiect ai ales. Unul dintre cele mai sexy radiale.
Si unul dintre cele mai rele, also :diablo:
Greu de gasit un avion mai frumos ca asta.

Acum, legat de dilemele tale. Nu-s acasa si nu am acces la materialele mele, asa ca o sa vorbesc din memorie.
Legat de eliminarea tunurilor extremale : se practica destul de frecvent (fara sa fie un obicei insa) pe variantele A2-A5. Adica pe cele echipate cu MGFF la extremitati. Odata sa salveze greutate, apoi pt ca MGFF avea o balistica putin diferita de MG151 iar pe unii ii deranja.
Incepand cu A6 eliminarea tunurilor extremale (deja MG151) a devenit mult mai rara. Dar nu exclusa. Din cate stiu la A8 s-a si interzis (ordin RLM)...si fenomenul de inlaturare a devenit extrem de rar. Exceptii au mai fost insa. Am citit si despre cazuri de A9 in configuratie 2xMG151+2xMG131.
In mod evident aripa de A5 (2xMG151+2MGFF) este diferita de aripa de A6 (4xMG151).

Cu trapa de sub fuselaj: din cate imi aduc aminte, trapa nu este prezenta nici la A5, nici la A6.
Trapa avea legatura cu dispunerea rezervorului instalatiei de fortaj MW50. Primele celule pregatite pt MW50 au fost cele de A7...care aveau trapa dar nu si sistemul in sine, care a inceput sa fie montat incepand cu A8.

O sa verific cand ajung acasa si daca am gresit ceva o sa revin.

Sper sa vedem cum il faci cat mai "live".
E unul dintre marii mei preferati...deci voi urmari cu maxim interes.

Aceasta postare a fost editata de BMF: 04 August 2013 - 12:46 AM


#16 Useril este offline   Teo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 10-October 06
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2013 - 09:10 AM

Multumesc BMF pentru informatii. Imi sunt de mare ajutor. :drinks:
Chiar daca aria mea de interes nu reprezinta aviatia, acest avion imi place foarte mult. Exact ce ai spus, imi pare o conbinatie reusita de eleganta si agresivitate.
Am comandat pentru el rotile de la Eagle Parts si esapamentul de la Quickboost.
O sa iau si tevi de la Master Model.
Ma gandeam eu ca Hasegawa imparte multe din piese intre variantele de 190A, de la A3 pana la A8, si cum primul new tooling a fost un A8, celelalte variante au mostenit si piesele lui cu mici variatii specifice.
Am gasit ceva despre diferentele dintre versiuni
http://www.ww2aircra...s-6-a-3019.html
http://www.faqs.org/...ir/avfw190.html
http://www.ipmsstock...ng_fw190_01.htm

:hi:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi