Arado Ar-196 A 1/48
#3
Postat 02 August 2013 - 08:42 AM
S-a intamplat dupa episodul in care nava a fost torpilata de un Swordfish de pe Ark Royal si a pierdut capacitatea de manevra.
Stiind ca toata Royal Navy e dupa ei si ca totul s-a terminat, au incarcat intr-un Arado jurnalul navei, rolele filmate cu scufundarea lui Hood, precum si scrisori de adio de la membrii echipajului.
Pilotul era deja in cabina cu motorul pornit, dar n-au reusit sa-l lanseze pt ca n-a mers catapulta.
Asa ca au fost nevoiti sa-l arunce peste bord.
Nu stiu exact inmatricularea acestui avion, ca erau patru bucati la bord, dar poate gasesti ceva pe Google.
Macar asa stii cam ce sa cauti, in caz ca te intereseaza subiectul.
Succes.
Aceasta postare a fost editata de BMF: 02 August 2013 - 09:13 AM
#4
Postat 02 August 2013 - 04:19 PM
http://www.cartula.r...post__p__172054
Şi mult succes!
#5
Postat 02 August 2013 - 04:39 PM
Vlad cere informatii despre aparatul al carui profil l-a postat tocmai in ideea detinerii unui aparat inmatriculat altfel decat unul din cele ambarcate pe Bismarck, respectiv o inmatriculare "mai deosebita", cum s-a exprimat chiar el.
Daca aveti informatii privitor la alte inmatriculari decat cele ce misuna/abunda pe internet si evident aveti dorinta de a ajuta, postati aici va rog.
Spor la toata lumea.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 02 August 2013 - 04:39 PM
#6
Postat 02 August 2013 - 05:01 PM
vlad, la 01 August 2013 - 09:43 PM, a spus:
Caut o inmatriculare ma exotica (tot germana), dar mai deosebita, pentru avionul acesta. Am gasit ceva dar nu am suficiente date pentru a trece la actiune. Ma puteti ajuta cu ceva?
Din ce spune Vlad eu nu inteleg ca un subiect Bismark este exclus.
Exotica poate n-o fi inmatricularea Bismark - dar cu siguranta povestea din spatele ei este deosebita.
Indiferent de ce inmatriculare alege...sper ca daca se apuca de macheta asta, sa si posteze - ca e un avion tare frumos si merita.
Numai bine,
#7
Postat 02 August 2013 - 08:16 PM
Din ceea ce mi-a spus telefonic Vlad, la randul meu am reiterat rugamintea sa - prin postarea anterioara acesteia.
Iar din ce a scris Vlad in primul post, e evidenta cererea sa - complinita prin postarea imaginii unui aparat care lui i-ar face cu ochiul.
Nu a afirmat nimeni ca o varianta Bismarck ar fi exclusa, insa Vlad mi-a cerut informatii telefonice si electronice, afirmand ca ar prefera un alt subiect in detrimentul comunului "Bismark" (a carui poveste ramane totusi interesanta la fiecare redescoperire).
Proflul postat de Vlad, (sursa wingspalette.ru) se vrea a fi al unui aparat amplasat pe raidere germane, fiind lipsit de orice fel de insemnte tactice - fapt intarit de imaginile de mai jos, ce surprind un aparat ambarcat pe raider-ul Thor, in cursul escapadei sale in Japonia.
Nu cunosc insa ce cod RAL ar fi putut avea acel Hellblau pus pe aparat (conform legendei profilului color); ar fi insa putin probabil ca aceasta sa respecte nomenclatoarele Kriegsmarine-i, in conditiile in care (spre exemplu), corsarul german Widder avea aparatul de pe puntea prova piturat in verde si purta insemne tactice apartinand Aéronavale-i franceze.
Apropo, auxiliarul Widder a fost convertit in nava atelier, fiind rebotezat Neumark si trimis in Norvegia; celor pasionati de istoria bastimentului Tirpitz ar trebui sa le fie cunoscut numele.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 06 August 2013 - 08:08 AM
#9
Postat 03 August 2013 - 09:36 AM
Cat despre aparatele de pe raidere (cel mai celebru dintre ele este Kormoran) cele doua(dupa unele surse, trei) hidroavioane erau garate sub punte, in containere, si nu erau lansate de pe catapulte( prezenta unei catapulte, la vedere, ar fi deconspirat usor menirea si intentiile unei nave, aparent civila).De asemenea, aparatele de pe raidere(in general) de pe Kormoran in mod anume, nu aveau niciun fel de insemne.
Daca nu e prea tarziu, insa, pot sa-i spun lui Vlad o poveste interesanta(cred eu) si inedita, cu niste Arado 196 A2.O poveste cat se poate de adevarata( sunt si ceva poze autentice,la mijloc).
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 03 August 2013 - 09:37 AM
#11
Postat 06 August 2013 - 11:59 AM
In 08 aprilie 1940, in largul coastelor Norvegiei are loc celebrul duel, complet disproportionat ca putere, dintre Admiral Hipper si distrugatorul HMS Glow Worm. In urma acestui episod, nava germana se alege cu un cucui serios, in timp ce distrugatorul britanic se rupe si se scufunda.Nu insist asupra detaliilor, nu priveste subiectul topicului.
Inainte de a incepe lupta, unul din cele doua(cel putin unul, dupa unele surse)aparate Ar 196 A2 de la bordul crucisatorului german, a fost lansat de pe catapulta. Datorita desfasurarii ulterioare ale evenimentelor, pare ca si datorita marii agitate, avionul ramane fara combustibil si amerizeaza intr-unul dintre fiordurile norvegiene.
Era vorba despre Ar 196 A2 cu werk nr. 0044 avind echipaj pe Oblt Techam si observator Lt. Polzin.
Avionul a fost capturat si remorcat in Kristiansund si andocat in portul Vågen in vederea vopsirii cu marcaje nationale norvegiene, iar echipajul luat prizonier.
Era vorba despre T3+AH .Aceasi inmatriculare apare si pe un Ar.196 A2 de la bordul lui Scarnhorst deci se prea poate ca acest avion sa fi fost folosit la bordul ambelor nave.
Potrivit sursei http://www.marinearchiv.de ,aparatul era proaspat revopsit (in fotografia de pe Bundersarchiv, luata la bordul lui Hipper). In aprilie 1940,potrivit aceleasi surse, Hipper avea la bord trei aparate Ar 196, anume 6W+AN (w.nr.0044) – 6W+BN (w.nr.0043) – 6W+CN (w.nr.0045). Din fotografia atasata, se vede destul de clar vechea inmatriculare( cel putin un W ) pe sub noul indicativ T3+AH.
Avind in vedere deteriorarea rapida a situatiei din Norvegia, s-a decis ca Ar 196 A2 impreuna cu doua RN Walrus si un hidro MF11 norvegian sa zboare, in convoi, spre baza aeriana de la Sullom Voe in insulele Shetland.
Pe 18 aprile 1940, la orele 03,30 a.m. in apropiere de Orkney, pilotii de pe Gloster Gladiator cu baza la Scapa Flow, au interpretat gresit situatia, crezind ca Ar 196 si MF 11 ataca cele doua Walrus-uri britanice, si au intervenit.Pana sa se lamureasca despre ce este vorba, MF-ul norvegian a fost doborat, dar echipajul a scapat nevatamat.
Ar 196 a amerizat intreg si in zilele urmatoare a fost predat pentru inspectare si evaluari catre Marine Aircraft Experimental Establishment (M.A.E.E.) - Helensburgh ( zboruri de comparatie cu hidroavionul Blackburn Roc, prototip testat prima data in decembrie 1939).
Verificand, inspectorii au descoperit pe cadrele fuselajului , stantat, 8.9.1939 si werk nr. 0044
Oricum, pe 26.04.1940, in timpul unui zbor de evaluare, Ar.196 A2 s-a prabusit in apropiere de Gareloch si a fost pierdut definitiv.
pozele
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 August 2013 - 12:05 PM
#12
Postat 06 August 2013 - 12:37 PM
Ar fi fain daca si lui Vlad i-ar face cu ochiul o astfel de varianta de inmatriculare.
Din partea mea, completare cu doua fotografii ce il privesc pe 6W + AN, in perioada cand inca apartinea lui Hipper.
- Ce zici Vlade ?
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 06 August 2013 - 12:48 PM
#13
Postat 06 August 2013 - 01:35 PM
AdiP, la 06 August 2013 - 12:37 PM, a spus:
6W+AN 1940-02-1400.jpg
AR_196A-1400.jpg
- Ce zici Vlade ?
Este unul si acelasi aparat, cu doua inmatriculari succesive.
6W+AN devenita mai apoi T3+AH revopsita "peste".
Vlad, cum zicea si Adi, ai cuvantul !
#14
Postat 07 August 2013 - 10:33 AM
Greu de gasit poze cu asemenea inmatriculari, dar povestea mi-a placut in mod deosebit avand in vedere ca include 3 subiecte care ma pasioneaza: Nemti, Japonezi si hidroavioane.
Ar.196A-1Unit: unknown
Serial: unknown
Artist impression based on verbal description.
Artist: unknown
Source: Aero Journal
#15
Postat 07 August 2013 - 01:09 PM
Wurger, apropos de nemti,japonezi si hidroaviaone: poate ca stiai, poate nu : a existat si un japonez in uniforma KriegsMarine (mai mult sau mai putin)
In 1941, raiderul german Orion a primit la bord, ca si dotare, un hidroavion Nakajima E8N Dave, inmatriculat...britanic.
Aparatul a sosit transportat fiind de catre freighterul Munsterland, si a servit la bordul lui Orion alaturi de un Ar 196 A1.
Raiderul Orion a fost singura nava (de razboi) germana care a folosit un aparat japonez.
Asta, insa, este alta mancare...de peshte.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 07 August 2013 - 01:12 PM
#18
Postat 08 August 2013 - 11:42 AM
Uite, ai aici "proba video" : la minutul 2,42 ai cateva cadre cu acest aparat.
http://www.hmsjervis...miralScheer.php
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 08 August 2013 - 11:50 AM
#19
Postat 08 August 2013 - 11:59 AM
Uite inca o posibila varianta.
E unul din aparatele ambarcate mai tarziu pe Graf Spee, vopsirea fiind pentru perioada 1939-1941.
Hai ca deja ti s-au propus suficiente variante imbietoare si incepe sa aduca cu bancul ala cu ceasurile : ai un ceas - stii cat e ora; ai mai multe ceasuri, ora precisa devine o incertidudine.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 08 August 2013 - 12:07 PM