Salutare Comandantilor.
Revin dupa o absenta destul de indelungata datorata concediului si altor chestiuni.
@Longinus: Te referi la asa-zisele "blastbag-uri"? Solutia propusa de tine ar fi fost perfecta (multumesc frumos pt sugestie), pt ca masca mai totul cu un minim de munca. Din pacate, nu prea cred ca merge. Din ce-am vazut pana acum, tunurile lui Graf Spee nu au fot echipate niciodata cu blastbag-uri. Nu am poze acum sa exemplific, dar nu am vazut asa ceva niciodata. Si mie mi se pare oarecum neobisnuit, pt ca la Scharnhorst si Gneisenau, care erau dotate cu acelasi tip de artilerie principala in acelasi tip de turele, am vazut ca s-au folosit blastbag-uri la tunuri.
Deci nu merge sa pun nimic la exeriorul tunurilor/turelei, trebuie facut totul pe interior..
@DorinC - multumesc pt urari. Si eu sper a nu ma lase nervii - pt ca am dificultati in a aduce la bun sfarsit subiecte de anvergua mult mai redusa decat un cuirasat. Referitor la planurile navei - nu le am. Adica am ceva, dar nu fioarte detaliat. Mi-am cumparat o carte de la Kagero (Admiral Graf Spee in 3D) cae cuprinde foarte multe planse 3D cu mai toata nava. Planuri detaliate insa nu am.
Revenind la macheta propriu-zisa, fiind plecat o lunga perioada de timp, n-am apucat a mai fac mare lucru.
Doar niste mici progrese (daca pot fi numite asa) - m-am apucat a asamblez cosul navei. Am atasat cateva poze.
Suprastructurile si puntile navei sunt puse la misto, pt ca nu ma pot abtine ca dupa ce asamblez o piesa cat de mica, sa nu incerc sa vad cum "pica" pe toata macheta. Cred ca pierd mai mult timp cu chestia asta decat cu asamblatul machetei in sine
Sa revenim la cos. Este format din 2 subansamble principale. Partea inferioara se termina cu o platforma pe care va veni montata o mica punte metalica de la MK1 Design.
La partea superioara am gaurit eu tevile pe unde iesea fumul. La piesa originala era totul obturat. Chestia asta m-a obligat sa continui cumva tevile respective la interior, pt ca altfel s-ar fi vazut ca gaurile alea nu au niciun fel de continuitate.
Toate bune si frumoase pana am ajuns la PE-uri. Trebuiau montati niste suporti sub platforma de la mijlocul cosului si niste scari (asta pentru inceput, ca mai sunt si altele).
Nu prea stiu eu cum e PE-urile astea, asa ca m-am inarmat cu rabdare si am incercat. Suportii astia sunt foarte subtiri. Am incercat initial sa lipesc cu suerglue lichid si a mers teribil de prost - in special datorita suprafetei de contact extrem de subtiri. Naduseala, multe injuraturi, operatiune reluata de nenumarate ori. Tocmai ma pregateam sa renunt cand mi-am adus aminte de o chestiune similara care am vazut-o pe alt site (britmodeller, cred - nu mai stiu exact).
Un tip care construieste un Yamato se plangea de problema lipirii PE-urilor cu lipiciuri ciano.
I s-a recomandat acolo sa foloseasca "PVA glue". Adica aracet. Cu toate ca neincrezator, omul a incercat si s-a declarat foarte multumit.
Acu ca mi-am adus aminte, din disperare de cauza mi-am zis sa incerc si eu (cu toate ca prima oara cand am citit mi-am zis ca aracetul nu are cum sa lipeasca metal cu plastic).
Ei bine...a fost foarte bine
. Chiar sunt curios de parerea acelora dintre voi care au mai folosit aracet pt lipirea PE-urilor.
Eu sunt foarte multumit - aracetul s-a comportat muuult mai bine decat superglue pt acest gen de lipitura. Am folosit White Glue de la BIC - adica un fel de aracet de calitate superioara.
Lipiturile au iesit mult mai solide decat cu ciano. Aracetul permite o pozitionare a pieselor mult mai buna, este suficient de vascos cat sa "pinda" PE-ul foarte bine imediat dupa amplasare, iar ajustarea pieselor se poate face mult mai bine. Dispare si "murdaria" specifica uneori folosirii de superglue, intrucat aracetul se usuca complet transparent iar excesul poate fi inlaturat cu usurinta. Poate fi dat cu o pensula fina, ca atare sau putin diluat cu apa.
Una peste alta, aracetul a salvat situatia cu suportii aceia de sub platforma cosului.
Toate cele bune,
Aceasta postare a fost editata de BMF: 23 September 2013 - 09:22 AM