Forum Machete,Modelism,Hobby: DKM Admiral Graf Spee - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

DKM Admiral Graf Spee Trumpeter 1/350

#1 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 29 July 2013 - 12:46 PM

Salutare frati navo-modelisti (si nu numai).
Inspirat de proaspatul concert Rammstein, nu m-am putut abtine sa nu incep un topic nou cu ceva teutonic si...de mare forta si greutate ca sa zic asa :punk:
Cu alte cuvinte, un cuirasat. Mi se pare suficient de greu, nemtesc si puternic.
Trebuie insa un cuirasat mai mic asa, pt ca eu n-am absolut niciun fel de experianta navo.
Mie imi place tare mult Scharnhorst. Frumoasa nava. Frumoasa rau. Dar e asa de mare...plus ca nici nu e disponibila pe stoc (Dragon 1/350).
Si Bismark imi place...dar e si mai mare, si mai complicat.Plus ca mi-ar fi oarecum teama sa incep un subiect necunoscut mie cu niste chestii atat de complicate...si care imi plac atat de mult.
Asa ca m-am gandit ca Graf Spee ar fi numa' bun. DKM Admiral Graf Spee e atragator tocmai pt ceea ce este si ce nu este, in acelasi timp...adica un fel de cuirasat mai mic asa care ar fi de fapt un fel de crucisator greu cu un armament principal care e cam mic pt un cuirasat si prea mare pt orice crucisator. :crazy:

Si daca tot povesteam ca m-a inspirat precizia si rigoarea nemteasca (fie ea si "muzicala"), asta nu insemna ca am ezitat in a incepe un nou topic fara a-l incheia pe cel curent (aero 1/48) si fara a avea nici macar cea ma vada idee cand il voi incheia pe cel inceput azi...adica in cel mai pur stil "romanesc":whistle:

Dar vorba aia..."daca nu acum, atunci cand?...si daca nu eu, atunci cine? si daca nu Graf Spee, atunci ce?"...asa ca am lasat deoparte orice indemn la calm si ratiune si am inceput si topicul acesta.
Va dura mult, pentru ca timpul e putin, macheta are un zilion de piese (Gizas cat de multe sunt !!! - plus ca am luat si eu unele suplimentare)...e la o scara cu care nu-s obisnuit...si nu in ultimul rand, pentru ca voi merge cu cel putin inca un proiect in paralel, pe forumul aero.

Prin urmare, o sa fac apel la rabdarea voastra ...si mai ales la cunostiintele si experianta multor dintre voi care au asamblat multe nave, poate chiar si pe Graf Spee.
Neavand experienta navo, nu stiu foarte multe detalii legate de cum trebuie abordat subiectul...eventuala ordine in care trebuiesc efectuate anumite operatiuni, etc. Desigur, voi tine cont de instructiuni si evolutia "fireasca" a realizarii unei machete, asa cum le cunosc din domeniul aero unde am mai facut cate ceva (adica un model 1/48 finalizat pana acum, altul in curs).
Insa orice sfat, parere sau ajutor din partea voastra, pe parcursul realizarii lui Graf Spee, vor fi pe cat de esentiale, pe atat de bine venite si apreciate.

Asa deci, Trumpeter 1/350 Admiral Graf Spee.
Scara mi se pare mica rau fata de 1/48 cu care-s obisnuit...dar kitul mi se pare mai bine realizat (mai ales dpdv detalii) decat Academy 1/350 Graf Spee (pe care nu-l am, dar l-am vazut la altii).
Cateva poze facute la repezeala cu cutia si continutul ei.

Voi incepe desigur cu corpul navei (coca?).
Inainte de a o asambla (are optiunea de a fi prezentata "taiata" pe linia de plutire), am de gand sa gauresc complet hublourile (care oricum sunt prezentate in negativ).
Partea buna este ca asa mi se pare mai realist. N-ar arata prea bine cu hublourile vopsite in culoarea navei, cand acolo ar trebui sa fie de fapt niste geamuri.
Partile proaste sunt ca am de dat aproape 400 de gauri in corpul navei si ca trebuie puse niste geamuri sau ceva in gaurile alea - si asta numai dupa vopsirea corpului navei (ca sa nu trebuiasca sa maschez 400 de hublouri) si inainte de a monta puntile (ca sa am acces sa montez geamurile hublourilor).
Inca ma mai gandesc cum sa fac chestia asta, voi pune niste poze dupa ce fac ceva progrese (deocamdata doar am deschis cutia :rolleyes: ).

Ca si schema de vopsire (sper sa ajung acolo pana sa ies la pensie) - conform momentelor finale de la River Plate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 6.JPG
  • Imagine atasata: 7.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 29 July 2013 - 01:43 PM


#2 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 29 July 2013 - 12:58 PM

Aaa, si am mai luat urmatoarele acesorii:

- Kagero Graf Spee Super Drawings in 3D - excelenta publicatie, prima de acest fel pe care o am. Imagini de mare calitate cu nava din aproape toate perspectivele - va fi de MAAARE ajutor, mai ales la detaliile de pe punti si suprastructuri;
- setul de photo etch de la Eduard (am incremenit cand am vazut cat de multe sunt. Pana cum experienta mea cu photoetch se limiteaza la un set de centuri montate pe un P47 1/48...);
- setul de tevi metalice pt armamentul principal si secundar (Master Polonia). Mult mai bine decat plasticele din cutie. 9 bucati 280mm, 6 bucati 150mm, 6 bucati flack 105mm);
- setul de punti de lemn MK1 Design pt Trumpeter Admiral Graf Spee. Arata excelent si astea. Senzational, de fapt.

Cred ca o sa incerc sa achizitionez si tevi metalice pt armamentul de 37mm si 20 mm, pt ca plasticele sunt jalnice (zici ca-s de 88 cel putin).


Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2.JPG
  • Imagine atasata: 3.JPG
  • Imagine atasata: 4.JPG
  • Imagine atasata: 5.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 29 July 2013 - 01:19 PM


#3 Useril este offline   HIND 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 624
  • Inregistrat: 02-October 06

Postat 29 July 2013 - 03:54 PM

Vad ca te-ai inarmat bine. Astept cu nerabdare evolutia montajului mai ales ca am o nebuloasa in ceea ce priveste kit-urile Trumpeter si aici ma refer la corectitudinea lor din punct de vedere a formelor si dimensiunilor.
La ora actuala lucrez un T55 model 1958 la 1/35 si m-am izbit de o groaza de probleme. In curand am sa postez si eu respectiva lucrare.
Scuza-mi off-topicul dar nu m-am putut abtine sa nu lansez un avertisment.
Spor la constructie !

#4 Useril este offline   tavi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 11-January 10
  • Location:Brasov

Postat 29 July 2013 - 07:27 PM

Mai nea BMF...... frumos cuirasat de buzunar, mai ales cu toate bunatatiile pentru el.... o sa iasa....intr-un mare fel.
Nenea HIND.... se stie ca , chinezoii de la trumpetist cam dau cu mucii in fasole cand vine vorba de corectitudinea formelor...... practic detin un Hornet inbalotat si produs de Trumpetisti iar "forma" operei vii nu se potriveste de nici o culoare cu planul de forme al portavionului initial . Astept pana in toamna sa vedem ce zice Hornetul 1:200 , ca din poze..... se pare ca are cam aceleasi probleme.

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 July 2013 - 09:08 PM

Frumoasa nava, trist sfarsit(dar previzibil).
Daca vrei musai, sa-i faci hublouri "din sticla" poti da 400 de gaurele (apropos, ce diametru au ?!),dupa are lipesti "pe verso" o banda de ...ceva transparent(dupa ce-ai vopsit exteriorul,desigur). Asta numai pt.ca vrei tu.
Altfel este cat se poate de corect ca hublourile sa ramana inchise( carevasazica fara sticla la vedere), mai ales daca nava este pregatita de niscai galceava.
Cat despre PE- urile de la Eduard... mai vorbim cand vei incepe sa le indoi si sa le lipesti la locul lor,pe fiecare.
Spor sa ai ( si timp, si nervi) ca in rest subiectul e atragator.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 29 July 2013 - 09:11 PM


#6 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 30 July 2013 - 08:13 AM

@HIND si tavi: Da, stiu ca cei de la Trumpeter nu ofera cele mai exacte modele, dpdv corectitudine forme si dimensiuni. Asta e, mi-am asumat un risc. M-am documentat inainte si am vazut ca Trumpeter Graf Spee a primit review-uri pozitive...cu toate ca asta nu-i neaparat o garantie (am vazut eu ca unele review-uri inseamna de fapt uin fel de marketing).
Dar daca la sfarsit va arata ca Graf Spee, atunci eu voi fi multumit. Nu voi sta sa numar niturile;

Mie personal nu-mi place cum suna "cuirasat de buzunar"...dealtfel, numai englezii le spuneau asa si probabil ca la misto. Ei ar fi avut toate motivele sa le numeasca oricum, avand in vedere ca nu prea simpatizau marile unitati germane. La fel de bine le-ar fi putut spune "cuirasate de poseta"...avand in vedere ca lui Scharnhorst si Gneisenau le spuneau "the ugly sisters"...
Nemtii le spuneau "Panzer Schiff" si mie mi se pare cea mai corecta denumire - avand in vedere limitarile la care au fost supusi in constructia lor.


@Longinus: pt gaurit hublourile, am facut aseara o proba si am vazut ca burghiul de 0,6 e aproape perfect.
Asta cu hublourile de sticla am decis-o pt ca m-am luat dupa publicatia aia de la Kagero cu Graf Spee 3D...si acolo apar peste tot numai hublouri de sticla. Niciunul nu este prezentat inchis. M-am gandit ca poate asa era nava...doar cu hublouri de sticla...o sa incerc sa mai gasesc ceva poze.
Cu photo etch-urile mi-e si frica sa ma gandesc. Sunt ingrozitor de multe.

Dar toate la timpul lor. Nu ma grabesc, va fi un proiect de lunga durata.

Multumesc tuturor pt urari.

Aceasta postare a fost editata de BMF: 30 July 2013 - 08:30 AM


#7 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 30 July 2013 - 09:07 AM

Vezi postareaLonginus, la 29 July 2013 - 09:08 PM, a spus:

Frumoasa nava, trist sfarsit(dar previzibil).



Foarte adevarat.
De altfel, asta a fost unul dintre motivele pentru care l-am ales pe Graf Spee. Remarcabila similaritate intre soarta Amiralului Graf Spee in WW1 si soarta navei care i-a purtat numele in WW2.
Asta cu deznodamantul anumitor lupte in care a fost implicata DKM in WW2 e controversata rau si n-o sa stau eu sa starnesc polemici - mai ales ca nici nu-s cel mai avizat s-o fac.
Este suficient sa spun ca sunt multe voci (de cunoscatori) care zic ca au fost la mijloc niste decizii nefericite.
Unul dintre aceste momente controversate este batalia de la River Plate, in care a sfarsit Graf Spee. E greu de spus ce s-ar fi intamplat daca nemtii ar fi fortat iesirea in larg. Exeter era deja grav avariat. Celalte 2 unitati aliate prezentau deja si ele diverse grade de avarii si erau net inferioare ca artilerie principala. Deci un alt punct de vedere ar fi ca englezilor le-ar fi fost extrem de greu sa-l opreasca pe Graf Spee atunci, daramite sa-l si scufunde. Unii ar putea spune ca nemtii au pierdut o rara ocazie atunci.
Partea buna e ca Langsdorff si-a salvat echipajul - chestie care in general n-a prea reusit mai tarziu, marile unitati germane scufandundu-se cu mare pierdere de echipaj.

Situatia e oarecum similara cu episodul Bismark/Hood din 41'...cand amiralul Lutjens, dupa ce trimisese la fund pe Hood, a refuzat (trecand peste opozitia vehementa a comandantului navei) sa continue lupta si sa-l scufunde si pe Price of Wales, deja grav avariat si ramas singur.
O alta rara ocazie de superioritate tactica pierduta de DKM. Iar avand in vedere superioritatea numerica a britanicilor, este aproape de neinteles.
Si intr-adevar, o astfel de ocazie nu a mai aparut ulterior.

#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 July 2013 - 08:23 PM

BMF, subiectul sabordarii lui Graf Spee ramane controversat insa judecand din perspectiva capitanului sau, decizia a fost una ...sa-i spun inteleapta..
Este adevarat ca englezii nu se puteau pune cu puterea de foc a lui Graff Spee, dar neamtul era ferm convins ca unitati grele ale marinei britanice sunt deja pe drum(sau poate,undeva prin preajma) in timp ce el nu avea ce ajutor sa astepte.
In ocean deschis soarta lui Graf Spee era clara.De unde si decizia: mai bine echipajul internat la mal, dar viu si nevatamat, iar Grofaz...s-a descurca el mai departe, cum o sti.

#9 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 30 July 2013 - 09:02 PM

BMF

Hood s-a dus la fund datorita unei lovituri ce putea veni din partea oricarei nave ce-ar fi putut detine armament suficient de puternic pentru a strapunge puntea slab bindata si cu grave erori de proiectare si plasare a acesteia.

Pe de alta parte:
La momentul scufundarii lui Hood, Bismark deja avea 3000 tone de apa in compartimentele prova ale bastimentului, urmare a loviturilor reusite atat de HMS Hood cat si de Prince of Walles. Neavand cunostinta unde se aflau celelalte bastimente britanice, neamtul s-a multumit cu o muscatura furibunda, pentru a-si asigura calea de scapare.

Decizia de retragere a lui Prince of Wales nu a fost datorata "gravei" avarieri a navei cat mai ales a incapacitatii folosirii artileriei principale, cu patru piese pe reduta. Ar fi fost culmea ca englezul care ramasese "singur" sa fi ales o alta solutie decat retragerea sub protectia unei perdele de fum, in conditiile in care avea in fata sa doua bastimente in stare de riposta eficace.
Sunt insa discutii fara legatura cu topicul pe care l-ai deschis tu; prin urmare iti doresc spor la treaba.

Voi urmari cu maxima atentie evolutia ta fata de subiectul ales.
Spor sa ai.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 30 July 2013 - 09:03 PM


#10 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 31 July 2013 - 07:19 AM

si eu voi fi cu ochii pe tine, datorita subiectului cat si faptului ca esti ,, cu capul in nori ,, :whistle: succesuri.

#11 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 31 July 2013 - 09:23 AM

Multumesc mult Gobi71, sper sa nu dezamagesc.

Ai dreptate AdiP, nu are sens sa prelungim discutiile astea. Exista forumuri (dedicate) unde oameni seriosi se cearta ca chiorii pe subiecte de genul asta.
A fost o eroare din partea mea insasi faptul ca le-am pornit - dar nu m-am putut abtine, recunosc. Chiar ma si gandeam ca-mi da mana sa comentez eu acum, instalat comod in fata calculatorului, ce-au facut aia acum 70 de ani in timp ce-si riscau (si deseori isi si pierdeau) viata.
Trebuie sa recunosc insa ca subiectul ma preocupa, am citit cam tot ce-am gasit despre el si am o parere personala despre evenimente (care uneori evident ca poate sa fie diferita de a altora), atat cat am putut eu sa le inteleg.
Oricum, ideea e ca sunt multe chestii controversate sau greu de explicat. Poate de-asta sunt si atat de interesante.
Sper ca in curand sa pot veni cu poze legate de progresul la Graf Spee...dar nu pot promite nimic :pardon: ca e functie de mai multe functii...

Numai bine tuturor.

#12 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 04 August 2013 - 12:13 PM

O să te urmăresc cu interes, am și eu în proiect același kit, cu tot cu accesorii :)). Să ai spor.

#13 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2013 - 09:17 AM

Salut Degrelle.

Si eu am urmarit cu mare interes, cu mult timp in urma, topicul tau cu Bismark.
Nu am convingerea asta, dar sper sa reusesc sa ma apropii macar de asa o realizare.
Avand in vedere cum l-ai facut pe Bismark...chiar te rog sa stai cu ochii pe mine. Orice sfat imi va prinde foarte bine.

Am inceput putin sa lucrez.
Am inceput cu garile alea din coca navei pt hublouri.
M-am uitat cu atentie in cartea de la Kagero si am vazut ca sunt prezentate toate ca fiind de sticla. Nici unul nu este dublat cu un hublou de otel sau ceva de genul acesta. Nu stiu daca asa este corect (daca Gaf spe avea hublouri de otel sau nu), dar am hotarat sa le prezint asa cum arata in carte.
Chestia asta ma duce automat cu gandul la geamurile/hublourile din suprastructurile navei. Va trebui probabil sa le gauresc/deschid si pe alea...ca ar fi ciudat sa am toate hublourile de pe carena cu sticla, si alea de pe suprastructuri complet inchise. Mai ales ca am PE-uri cu grilele de protectie deschise, pt unele geamuri din suprastructuri.
Problema mai spinoasa va fi cu usile. Unele PE-uri de la Eduard prezinta usa deschisa. Cum naiba sa fac o usa deschisa, in al carei cadru este un perete inchis? Deci vor trebui deschise si unele usi. Dar daca dau o gaura sa deschid o usa, nu prea merge doar o gaura dupa care se vede un spatiu gol. Va trebui mesterit un fel de culoar scurt sau ceva de genul asta...si iata cum deja mi se pare ca ma complic...
Revenind la hublourile din carena, le-am rezolvat. Aproape 400 de gaurele. Mici-mititele :crazy: . La ultima am rupt burghiul de 0.6 :angry: .
Cam asa arata.


Dupa ce vopsesc corpul navei, va trebui sa gasec o solutie pentru geamurile hublourilor. Una ar fi o banda de ceva transparent lipit pe interior. Mai am o posibilitate...un smac lichid de la Testors care il dai cu pensula si se intareste transparent, exact ca un geam.
O sa vad care metoda da rezultate mai realistice. Cu toate ca in mod evident, aia cu benzile transparente e mult mai rapida...

Apoi, inainte sa montez puntile, va trebui sa pun un fel de paravane (tot niste bucati de plastic, dar opac) de-a lungul hublorilor. Ca altfel daca te uiti din lateral se va vedea sirul de hublouri din partea cealalta...ceea ce e oricum, numai realistic nu.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 8.JPG
  • Imagine atasata: 9.JPG
  • Imagine atasata: 10.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 05 August 2013 - 09:19 AM


#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 August 2013 - 10:04 AM

BMF, e bine si cu hublouri din sticla, insa la navele de clasa asta(in mod anume, ne referim la ele) hublourile aveau o protectie cuirasata (chepenguri de inchidere, care era actionate in consecinta, atunci cand nava intra in lupta)Acelasi lucru valabil si la suprastructuri.
Spre exemplificare, postez o fotografie cu Scharnhorst, in care se pot observa unele hublouri (inca) inchise.
Fotografia a fost facuta in doc uscat.

Imagine atasata: scharn_10.jpg

cu pavoaz de sarbatoare; unele hublouri inchise, de asemenea.
Imagine atasata: scharn_06.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 August 2013 - 10:08 AM


#15 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2013 - 10:23 AM

Bune poze, multumesc mult Longinus!

Ai dreptate, se vede clar acolo ca unele erau de otel. Asta ma face sa ma gandesc ca poate pe cateva dintre ele le voi inchide la loc...asa ca a nu fie chiar toate la fel (deschise).
Pe de alta parte, ma gandesc cum naiba procedau cu hublourile alea.
Oare stateau inchise (adica protectiile de otel) tot timpul cat nava era iesita in actiune pe ocean?
Pentru ca daca nu erau toate tinute permanent inchise, nu vad cum mama naibii faceau cand se dadea alarma de lupta. Ca banuiesc ca nu stateau, inainte sa treaca la tunuri, sa verifice daca-s toate hublourile inchise si sa traga protectiile de otel la alea care erau cu sticla la vedere...

#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 August 2013 - 12:09 PM

:friends: Fiecare compartiment de lupta(pe punte sau sub punte)intra in alarma, in momentul in care era semnalata o nava (sau o formatiune navala)inamica in zona(fie prin raportare de la sala radar, fie in urma unui raport venit de la avionul de recunoastere,sau alte nave).Acelasi lucru valabil in caz de atac aerian.
Fiecarui post de lupta, ii era alocat(fireste) un numar de oameni, care in situatia data, aveau printre indatoriri tocmai inchiderea sasurilor si usilor etanse (izolarea compartimentelor si a puntilor), a hublourilor, asigurarea magaziilor de munitie(in special zavorarea usilor parafoc ), desigurantarea gurilor de foc,asigurarea compartimentelor vulnerabile, pregatirea centrului medical de pe nava,in general tot ce tine de pregatirea pentru lupta a unui asemenea bastiment.Fiecare om stia exact ce are de facut si executa in cel mai scurt termen.Instructia pe o asemenea nava, era pe masura. De fapt trecerea de la stare de veghe la starea de lupta nu dura mai mult de 3-5 minute(maxim), indiferent de conditiile de navigare sau starea marii !
Capacele blindate care inchideau hublourile erau prinse in balamale si incuiate cu un sistem triplu de asigurare(asemanator celor de pe tancuri). Evident ca o lovitura directa,de mare calibru,le-ar fi smuls, insa o asemenea probabilitate era destul de redusa, avind in vedere traiectoria balistica a unui asemenea obuz Aceste protectii erau destinate sa apere interiorul navei de schije si de suflul exploziilor proiectilelor mari,cazute in imediata apropiere a carenei.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 August 2013 - 12:11 PM


#17 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2013 - 12:40 PM

Aha, suna logic.

Multumesc mult Longinus.:hi:
Acum parca imi pare rau ca le-am deschis pe toate...dar o sa presupun ca nava nu era in stare de alarma de lupta :whistle:


Mai avam cateva poze...pentru ca am reusit sa lipesc corpul navei. sau ma rog, opera vie de opeara moarta (nu stiu daca astia sunt termenii corecti).

Imbinarea a fost ok...dar a ramas, in zona liniei de plutire, o urma evidenta de imbinare, intr-un loc in cae nu trebuie sa existe asa ceva.
Am scos deci "armamentul greu", aka smirghel 320-400.
Dupa acest tratament, am eliminat "buza" rezultata in urma asamblarii/lipirii partilor.
Eu mi-am format obiceiul ca imbinarile astea care trebuie sa dispara sa le tratez cu superglue lichid.
Asa ca si in acest caz, am aplicat aceeasi reteta: superglue lichid de-a lungul imbinarii (am rezolvat numai tribordul, de babord n-am mai avut timp acum).
Apoi din nou smirghel (pana acum 400-600, urmand si granulatii si mai fine ulterior) pana la disparitia completa a oricarei "denivelari" sau urme a imbinarii.

Cam asa arata acum.

Restul elementelor de pe coca o sa le montez numai dupa ce termin cu finisajele exterioare, inainte de vopsire).
Vroiam sa va mai intreb cu axul elicelor. Sau ma rog, tubul de protectie al acestora. Am vazut (tot pe diverse forumuri) ca in general aceste piese sunt vopsite tot in culoarea chilei (red hull). Parca si din poza lui Longinus cu Scharnhorst in docuri nu pare a fie o diferenta de nuanta intre culoarea chilei si culoarea axului elicei. Pare a fi totul in culoarea Red hull.

In cartea celor de la Kagero aceste componente sunt negre (este vorba numai de axul elicelor - elementele de prindere aferente sunt tot red hull).
E corect asa?



Multumesc

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 11.JPG
  • Imagine atasata: 12.JPG
  • Imagine atasata: 14.JPG
  • Imagine atasata: 16.JPG
  • Imagine atasata: 17.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 05 August 2013 - 12:42 PM


#18 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 August 2013 - 01:39 PM

BMF,pentru ca nu cunosc kitul, te intreb, in termeni reali cat masoara macheta(corpul navei) in lungime ? 35 cm? 40? mai mult ?
Intreb pt.ca este ceva ce nu-mi "cade bine" si la care nu ai nici un amestec: gurile ancorelor. Mi se pare mie, sau sunt reprezentate "in plin" ?
In rest:
- axul elicelor poate fi vopsit si negru, nicio problema. In rest, toate detaliile legate de portelice sunt vopsite in culoarea corpului navei red hull(opera vie-partea de sub apa, opera moarta, partea de deasupra liniei de plutire).

#19 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2013 - 02:19 PM

Nu am acces la ea acum ca nu-s acasa, dar din cate imi aduc aminte lungimea este in jur de 53 cm.

Da, gurile ancorelor sunt "in plin".
Locasurile in care intrau ancorele efectiv sunt in negativ, urmand ca ancorele (piese separate) sa vina peste.
O sa vad daca pot face ceva inplus pe zona aceasta...

#20 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 05 August 2013 - 02:32 PM

Imagine postata

Daca crezi ca-ti este de folos mai gasesti imagini pe siteul www.maritimequest.com

Spor la treaba si

Bafta!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi