IAR-81C 1/72 Amodel
#221
Postat 12 February 2014 - 01:37 PM
#224
Postat 12 February 2014 - 08:52 PM
Dvs. ați avut o problema cum se vede galbenul la "ecobec"! Ma întreb dacă galbenul se vedea mai rău decât... VERDELE ?!!!!
Mi-a rămas în minte ce ați spus ieri despre axul ("balamaua") clapetei precum ca ar fi dezaxat spre dreapta privind din fata avionul.
Si...
cam asta mi-a trecut prin cap, Bineînțeles ca o fotografie cu "resortul", ar cam da tot raționamentul meu peste cap...
Cu stima.
PS: Sper sa nu se supere Z-mare ca i-am "furat" desenul...
Aceasta postare a fost editata de Asgard: 12 February 2014 - 08:55 PM
#225
Postat 12 February 2014 - 09:11 PM
Sunt atat de "eco" incat scrie pe instructiuni ca " daca se sparge balonul ( de sticla ) ,aerisiti incaperea, cca 2 minute"
Si mai zice ca fiecare eco,are incorporat cam 2 mg de mercur
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 12 February 2014 - 09:12 PM
#231
Postat 13 February 2014 - 09:44 AM
Longinus, la 12 February 2014 - 09:11 PM, a spus:
Sunt atat de "eco" incat scrie pe instructiuni ca " daca se sparge balonul ( de sticla ) ,aerisiti incaperea, cca 2 minute"
Si mai zice ca fiecare eco,are incorporat cam 2 mg de mercur
Pai ne mai răresc cu becurile daca medicamentele nu prea mai au căutare.
Olivul se vede acum ca unul polonez. Dar sunt sigur ca cu ochiul gol (vai, ce insinuant) se vede ok.
Daca ai putea sa-l scanezi 3d acum si sa scoti un kit de imbunatatire ....... Eventual gata vopsit.
#232
Postat 13 February 2014 - 10:17 AM
Poza provine din IAR - 80, le Hero meconnu, Dan Antoniu si George Cicos, ditura TMA, Paris.
A aceeasi cu cea pusa de Asgard, dar parca detaliile se vad mai bine.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 13 February 2014 - 10:21 AM
#233
Postat 13 February 2014 - 10:51 AM
Vad ca ai figurat "peticul" de pe coama, ce apare in fotografia asta:
Este singura fotografie (din cate stiu) in care apare asa ceva dar vad ca a devenit regula. Atat in cartea domnului Branzan (de la 80C in sus) cat si in desenele lui Asgard.
Va rog daca mai aveti vre-o fotografie care sa reprezinte acel petic (eu cred ca a fost pur si simplu o reparatie) sa o postati sau sa indicati sursa.
Adrian
#234
Postat 13 February 2014 - 11:30 AM
Cred ca acel petic este un capac de vizitare pentru pistonul de deschidere in caz de urgenta al cupolei. De aceea apare de la 80C in sus.
Cand scap de la servici o sa ma uit pe poze; dar s-ar putea sa nu fie pus pe toate avioanele din primele serii care au fost modificate.
Cu stima
#235
Postat 13 February 2014 - 12:09 PM
La urma urmei ... dupa ce / cine sa ma iau, dupa cineva care a avut macar c@aie sa faca niste planuri detaliate, trebuind uneori sa ia niste decizii in lipsa tuturor informatiilor, dar impartind cunostiintele pe care le are, sau dupa cineva care sta pe o arhiva intreaga si vine dupa o luna-doua-sase si raspunde in doi peri sau la misto (nu ma refer la tine aici, evident).
Am gravat capacul ala acum o luna, postind asta (pagina 3 a acestui topic). Era si o poza a fuselajului unde il figurasem cu verde. Acum e prea tirziu.
Arata-mi tu o poza clara a coamei unui 81c (preferabil 446) la care nu se vede acel petic... si jur cu mina pe vrej ca-l scot de acolo.
#236
Postat 13 February 2014 - 02:36 PM
1-0-9, la 13 February 2014 - 12:09 PM, a spus:
....................................................................................................................
off topic
Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva. Am semnalat aceasta problema pentru ca vad ca se intinde.
Singurul lucru care ma intereseaza este sa putem pune cap la cap o reprezentare cat mai corecta a acestui simbol national care a fost IAR 80.
Lucrez la un 80 - 1 / 5 - de aproximativ cinci ani si mai am multe semne de intrebare.
Am pornit cu desenele domnului Iloiu (care din pacate se implca destul de putin in acest subiect) cumparate de la Modelism. Apoi am fost ajutat cu documentatie de catre domnul Marius Conu prin intermediul caruia am facut cunostinta cu domnii Dan Antoniu si Razvan Bujor.
Apoi mi-a fost prezentat si domnul Dan Melinte.
Toti m-au ajutat dezinteresat in demersul meu.
Sa nu credeti ca stau cu fundul pe vre-o comoara. Din ce mi-a fost oferit cu generozitate, ofer si eu.
Pentru ca am fost ajutat, vreau sa ajut si eu, cu ce pot. Si sunt membri ai acestui forum care pot confirma asta.
Daca sarim si ne intepam din zece in zece posturi nu ajungem nicaieri.
on topic
Daca voi identificati cu siguranta ce varianta e avionul din fotografia pe care am postat-o (cea cu peticul) sa-mi spuneti si mie cum ati reusit. Fotografia nu este "crop" - nu se vede numarul.
@Asgard - cred ca e mult prea in spate ca sa aiba legatura cu cilindrul.
Adrian
#238
Postat 13 February 2014 - 03:26 PM
Nu pot identifica acest 80 dar eu sunt aproape sigur ca e un 80B se vede parca mitraliera de 13 mm pe aripa stanga.
Cum am spus e posibil ca avioanele iesite din fabrica dupa introducerea pistonului sa nu aibe capac pentru-ca se montau inainte de punerea coamei, in schimb la celelale modificate ulterior sa-l aibe.
Mai multe cand ma intorc de la servici.
#240
Postat 13 February 2014 - 05:09 PM
Pe de alta parte, Cantacuzino vine si el cu o explicatie pertinenta la existenta acelui capac, la unele avioane, lucru discutat la IAR 446 scara 1/48, cum arata Axor.
Din pacate problema deranjanta e alta, anume ca astfel de observatii vin prea tirziu, cum zicea si 1-0-9, la o luna, doua dupa ce s-a "consumat" evenimentul.
Aici noi nu macinam orgolii si piedestale, vrem doar sa aflam, cum am mai spus si cu alta ocazie, cit mai multe despre IAR-80/81! De aceea punem intrebari, cerem explicatii si precizari. Cind raspunsurile vin tirziu sau, mai rau, nu vin deloc, din varii motive, treaba devine deranjanta. Si va spun asta din proprie experienta, lucru patit, si nu o data!
Radu, Dan Atoniu sunt asteptati sa vina cu precizari binevenite si sincer asteptate.