Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-81C - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 19 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-81C 1/72 Amodel

#221 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2014 - 01:37 PM

Va multumesc pentru incurajari ... acum e deja facut. Nu cred ca a fost un efort prea mare totusi. Pina la urma a fost vorba de 2 minute pentru a face 4 copii xerox, inca 10-15 sa tai 6 sabloane, un drum la ai mei (oricum necesar) sa vopsesc si 15 min de mascare si vopsire. Revin diseara cu poze. Pe mine ma rodea treaba asta, mai ales ca in casa am numai becuri "din alea" sa nu mai zic ca pina si sotzia observase diferenta de culoare si incepuse sa-mi bata obrazul; pina cind a aflat ca reparatia ar presupune o tura pe la ai mei. Dupa aia zicea ca nu se vede ASA tare :))

#222 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 12 February 2014 - 03:16 PM

Vezi postareawurger, la 12 February 2014 - 12:54 PM, a spus:

Nu stiu daca in situatia data il mai poti duce la vreo expozitie fara sa-i faci o asigurare serioasa.



Da da, Casco neaparat. :good:

#223 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2014 - 08:32 PM

Am revenit cu poze :

Imagine atasata: DSCF9284.JPG
Imagine atasata: DSCF9285.JPG

Na ca acum galbenul de pe cruce e mai "lemon" decit cel de pe inel :))
E un pic mai deschis pentru ca e inca mat, netratat cu future.

#224 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 12 February 2014 - 08:52 PM

Buna seara!

Dvs. ați avut o problema cum se vede galbenul la "ecobec"! Ma întreb dacă galbenul se vedea mai rău decât... VERDELE ?!!!!

Mi-a rămas în minte ce ați spus ieri despre axul ("balamaua") clapetei precum ca ar fi dezaxat spre dreapta privind din fata avionul.

Si...
Imagine atasata: clapeta.png


cam asta mi-a trecut prin cap, Bineînțeles ca o fotografie cu "resortul", ar cam da tot raționamentul meu peste cap...

Cu stima.

PS: Sper sa nu se supere Z-mare ca i-am "furat" desenul...

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 12 February 2014 - 08:55 PM


#225 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 February 2014 - 09:11 PM

E he he...eco becuri.
Sunt atat de "eco" incat scrie pe instructiuni ca " daca se sparge balonul ( de sticla :nea: ) ,aerisiti incaperea, cca 2 minute"
Si mai zice ca fiecare eco,are incorporat cam 2 mg de mercur
:yahoo:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 12 February 2014 - 09:12 PM


#226 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2014 - 09:55 PM

Verdele ala sint convins ca fiecare il vede si si-l inchipuie in felul sau. Asa il vad eu, dar bazat pe singura dovada concreta ramasa, capacul cui horia.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 12 February 2014 - 09:55 PM


#227 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2014 - 10:23 PM

Am rezolvat si fermoarele de pe extradosul profundoarelor:

Imagine atasata: DSCF9286.JPG


Am mai pus ceva detalii pe intradosul capotei. Stutzul de aer si cel al cablului filtrului si un decal negru pentru depresiunea din spatele carenajului filtrului.

Imagine atasata: DSCF9287.JPG

#228 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 February 2014 - 10:41 PM

Ai ceva vopsea sarita pe profundor,sau mi se pare ?

#229 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2014 - 10:42 PM

Pai am, caci am umplut gravurile care reprezentau fermoarele, dupa care am slefuit. Maine voi revopsi zona

#230 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 12 February 2014 - 11:03 PM

Nu m-ați înțeles. Știu ca culoarea este buna, eu ma refeream la nuanța pe care o "face" ecobecul" Mie îmi pare ca e un verde foarte oliv.

Cu stima.

#231 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2014 - 09:44 AM

Vezi postareaLonginus, la 12 February 2014 - 09:11 PM, a spus:

E he he...eco becuri.
Sunt atat de "eco" incat scrie pe instructiuni ca " daca se sparge balonul ( de sticla :nea: ) ,aerisiti incaperea, cca 2 minute"
Si mai zice ca fiecare eco,are incorporat cam 2 mg de mercur
:yahoo:


Pai ne mai răresc cu becurile daca medicamentele nu prea mai au căutare.Imagine postata

Olivul se vede acum ca unul polonez. Dar sunt sigur ca cu ochiul gol (vai, ce insinuant) se vede ok.
Daca ai putea sa-l scanezi 3d acum si sa scoti un kit de imbunatatire ....... Eventual gata vopsit.



#232 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 February 2014 - 10:17 AM

Cautind existata V-urilor pe profundor am gasit in (2) o poza, destul de faina, cu mecanismul clapeei prizei de aer. Cu sau fara acceptul autorilor cartii, o sa o pun aici pentru lamuriri, nu cred ca ar trebui sa se supere autorii.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 208.JPG
Poza provine din IAR - 80, le Hero meconnu, Dan Antoniu si George Cicos, ditura TMA, Paris.
A aceeasi cu cea pusa de Asgard, dar parca detaliile se vad mai bine.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 13 February 2014 - 10:21 AM


#233 Useril este offline   atro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 10-September 07

Postat 13 February 2014 - 10:51 AM

Salut,

Vad ca ai figurat "peticul" de pe coama, ce apare in fotografia asta:

Imagine atasata: petic coama.jpg

Este singura fotografie (din cate stiu) in care apare asa ceva dar vad ca a devenit regula. Atat in cartea domnului Branzan (de la 80C in sus) cat si in desenele lui Asgard.
Va rog daca mai aveti vre-o fotografie care sa reprezinte acel petic (eu cred ca a fost pur si simplu o reparatie) sa o postati sau sa indicati sursa.

Adrian

#234 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 13 February 2014 - 11:30 AM

Salut
Cred ca acel petic este un capac de vizitare pentru pistonul de deschidere in caz de urgenta al cupolei. De aceea apare de la 80C in sus.
Cand scap de la servici o sa ma uit pe poze; dar s-ar putea sa nu fie pus pe toate avioanele din primele serii care au fost modificate.
Cu stima

#235 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2014 - 12:09 PM

Atro, nu cred ca asa trebuie pusa problema.

La urma urmei ... dupa ce / cine sa ma iau, dupa cineva care a avut macar c@aie sa faca niste planuri detaliate, trebuind uneori sa ia niste decizii in lipsa tuturor informatiilor, dar impartind cunostiintele pe care le are, sau dupa cineva care sta pe o arhiva intreaga si vine dupa o luna-doua-sase si raspunde in doi peri sau la misto (nu ma refer la tine aici, evident).
Am gravat capacul ala acum o luna, postind asta (pagina 3 a acestui topic). Era si o poza a fuselajului unde il figurasem cu verde. Acum e prea tirziu.
Arata-mi tu o poza clara a coamei unui 81c (preferabil 446) la care nu se vede acel petic... si jur cu mina pe vrej ca-l scot de acolo.

#236 Useril este offline   atro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 10-September 07

Postat 13 February 2014 - 02:36 PM

Vezi postarea1-0-9, la 13 February 2014 - 12:09 PM, a spus:

Atro, nu cred ca asa trebuie pusa problema.

....................................................................................................................



off topic

Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva. Am semnalat aceasta problema pentru ca vad ca se intinde.
Singurul lucru care ma intereseaza este sa putem pune cap la cap o reprezentare cat mai corecta a acestui simbol national care a fost IAR 80.

Lucrez la un 80 - 1 / 5 - de aproximativ cinci ani si mai am multe semne de intrebare.
Am pornit cu desenele domnului Iloiu (care din pacate se implca destul de putin in acest subiect) cumparate de la Modelism. Apoi am fost ajutat cu documentatie de catre domnul Marius Conu prin intermediul caruia am facut cunostinta cu domnii Dan Antoniu si Razvan Bujor.
Apoi mi-a fost prezentat si domnul Dan Melinte.
Toti m-au ajutat dezinteresat in demersul meu.
Sa nu credeti ca stau cu fundul pe vre-o comoara. Din ce mi-a fost oferit cu generozitate, ofer si eu.
Pentru ca am fost ajutat, vreau sa ajut si eu, cu ce pot. Si sunt membri ai acestui forum care pot confirma asta.
Daca sarim si ne intepam din zece in zece posturi nu ajungem nicaieri.

on topic
Daca voi identificati cu siguranta ce varianta e avionul din fotografia pe care am postat-o (cea cu peticul) sa-mi spuneti si mie cum ati reusit. Fotografia nu este "crop" - nu se vede numarul.
@Asgard - cred ca e mult prea in spate ca sa aiba legatura cu cilindrul.

Adrian

#237 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2014 - 02:47 PM

Atro, am scris foarte clar ca NU la tine ma refeream cind am spus de statul pe arhive.
Nu am, Doamne fereste, nimic cu tine. Ba chiar iti multumesc pentru contributiile tale.

#238 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 13 February 2014 - 03:26 PM

Cred ca pe topicul lui Z-mare am facut o sectiune cu pistonul. Capatul acestuii piston se afla pe un cadru intermediar. Cel dintre ampenajul orizontal si cadrul normal din mijlocul fuselajului posterior.
Nu pot identifica acest 80 dar eu sunt aproape sigur ca e un 80B se vede parca mitraliera de 13 mm pe aripa stanga.
Cum am spus e posibil ca avioanele iesite din fabrica dupa introducerea pistonului sa nu aibe capac pentru-ca se montau inainte de punerea coamei, in schimb la celelale modificate ulterior sa-l aibe.

Mai multe cand ma intorc de la servici.

#239 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 13 February 2014 - 03:28 PM

Vezi postareaAsgard, la 13 February 2014 - 03:26 PM, a spus:

Cred ca pe topicul lui Z-mare am facut o sectiune cu pistonul.


Adica aici postarea 142 si 146

#240 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 February 2014 - 05:09 PM

In carea lui Radub, acel capac apare incepind de la numarul 241 in sus, deci IAR 80-C. In cartea lui nu apar poze clare care sa dovedeasca existenta sau inexistenta acelui capac, dar la pagina 55, pe un avion cu numarul 270, la o privire atenta, cu lupa, se poate observa acel capac. Am rasfoit si cartea lui Dan Antoniu si, la pagina 106, se vede un avion al carui numar incepe cu 3 unde s-ar putea distinge acel capac. La pag 167, pe un alt avion ce incepe cu numarul 3 nu se vede nimic, dar in acea zona imaginea este foarte stralucitoare, alba, incit un detaliu destul de fin poate fi pierdut din cauza latitudinii de expunere scazute pentru hirtia foto, adica contrastul mare s-ar fi putut sa inghita detaliul. Radu banuiesc ca nu a figurat acel capac in urma consultarii unei singure poze. Ar fi bine daca ar veni cu ceva precizari.
Pe de alta parte, Cantacuzino vine si el cu o explicatie pertinenta la existenta acelui capac, la unele avioane, lucru discutat la IAR 446 scara 1/48, cum arata Axor.
Din pacate problema deranjanta e alta, anume ca astfel de observatii vin prea tirziu, cum zicea si 1-0-9, la o luna, doua dupa ce s-a "consumat" evenimentul.
Aici noi nu macinam orgolii si piedestale, vrem doar sa aflam, cum am mai spus si cu alta ocazie, cit mai multe despre IAR-80/81! De aceea punem intrebari, cerem explicatii si precizari. Cind raspunsurile vin tirziu sau, mai rau, nu vin deloc, din varii motive, treaba devine deranjanta. Si va spun asta din proprie experienta, lucru patit, si nu o data!
Radu, Dan Atoniu sunt asteptati sa vina cu precizari binevenite si sincer asteptate.

Arata acest topic


  • 19 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi