IAR-81C 1/72 Amodel
#162
Postat 03 February 2014 - 12:01 PM
Capota aia ..... Zici ca e cel putin la 48. Dar de aproape se vede nasol spirala. Ar fi fost greu sa vectorizezi un decal ? Cred ca da. N-am experienta.
Trebuie neaparat sa-mi iau si eu basewhite din ala de la Revell.
Olivul, mie mi se pare bun. Dar stii cum e, pana nu faci tu si nu te dai cu capul de ele, nu poti spune cu adevarat ce si cum.
A'propos de tziplă....N-am gasit ieri folia antiefractie dar mai am o banuiala....Unde ar mai putea sa fie.
P.S. Ref FW190A0, ca tot m-am dat in fapt. Camera mea foto trage sa moara. De pe 20 feb o sa am una noua si atunci sper ca va incepe si din partea mea "avalansa postarilor".
#163
Postat 03 February 2014 - 02:03 PM
wurger, la 03 February 2014 - 12:01 PM, a spus:
Cred ca replica asta va avea efect si vom vedea o coafă noua. Care e grosimea benzii de mascare? As incerca sa-ti tai la cutter una. Da-mi niste cote si incerc sa-ti vectorizez o spirala, poate si numarul tactic daca vrei.
#164
Postat 03 February 2014 - 02:20 PM
Daca nu merge, incerc cu decal. Daca nu merge cu decal, incerc cu cutter, desi asta n-o sa ma scuteasca de problema cu marginile neregulate.
Banda , indiferent cat de perfecta are taietura, nu se aseaza bine pe suprafata sferica, iar in cute se infiltreaza vopsea neagra.
Voi incerca sa dau negrul mai pufait, ca sa nu se stranga aiurea prin muchii. vedem.
#165
Postat 03 February 2014 - 02:39 PM
#166
Postat 03 February 2014 - 03:35 PM
#167
Postat 03 February 2014 - 08:13 PM
Am mascat si vopsit azi alta, si cred ca va fi ultima, caci mai bine nu cred ca voi reusi, fie cu vopsire, decal sau masca la plotter; asta nu inseamna ca-s multumit si cu asta dar parca mi s-a terminat rabdarea...
Catta are dreptate, este din cauza granulatiei - texturii hartiei, care , oricit de bine ar fi taiata, se franjureste.
O sa mai incerc poate, de amorul artei, o spirala taiata manual pe banda de izolare electrica..
Am vopsit si capota motorului, trebuie atentie la decupajul celor doua tevusti de esapament de pe partea dreapta. Acolo, la seriile pina la 200, mai era un carenaj, corect reprezentat de Amodel. Pentru seriile de la 201 in sus el trebuie sa dispara.
Am vopsit si flapsurile, lasind partea care era in mod normal ascunsa in aripa, gri. Asa am dedus eu din poza asta:
Aici am festelit banda de mascare si va trebui data inca o mana pe unul din ele.
In fine, intradosul a fost vopsit RLM76 si-l voi lasa citeva zile sa se usuce bine.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 03 February 2014 - 08:13 PM
#170
Postat 04 February 2014 - 09:28 AM
Longinus, la 03 February 2014 - 08:40 PM, a spus:
Eu sunt sigur ca nu erau doua coafe la fel. Spirala e un element imprumutat de la nemti si daca le ei o fi fost standardizat la noi era la māna si la ochiul tehnicului sau care era mai talentat prin zona. Unele coafe au mai multe spirale ca altele si erau clar facute la mānă fara sabloane si hartie tamya de mascare. La bucata aia de IAR cu o cruce partiala se vede clar ca si albastru era la mana. Singurele cruci perfecte au fost alea puse de nemti pe G-urile din Udet. (am auzit ca peste noapte).
Daca totusi vei mai incerca o coafa cu banda din PVC licitez eu pentru asta daca prima pleaca la niki.
#171
Postat 04 February 2014 - 12:20 PM
Eu am o idee nebuna nebuna nebuna...
O coafa prinsa intr-o masina de gaurit manuala, si dungile negre trasate cu un penel/tus foarte fin in timp ce coafa se roteste
#172
Postat 04 February 2014 - 12:56 PM
Citeaza
Am mascat si vopsit azi alta, si cred ca va fi ultima, caci mai bine nu cred ca voi reusi, fie cu vopsire, decal sau masca la plotter; asta nu inseamna ca-s multumit si cu asta dar parca mi s-a terminat rabdarea...
Catta are dreptate, este din cauza granulatiei - texturii hartiei, care , oricit de bine ar fi taiata, se franjureste.
O sa mai incerc poate, de amorul artei, o spirala taiata manual pe banda de izolare electri
Va rog eu faceti probe si pe coafe la alte scari in principal 1/48 si 1/32. Pe lista de rebuturi treceti ma si pe mine cu 2 bucati.
#176
Postat 04 February 2014 - 10:19 PM
Neasteptat de greu a fost sa lipesc tevile de esapament. O gramada de taiat, masurat, pilit , slefuit pe piese deja vopsite, cu mare potential de dezastru. Daca cele trei mici de jos merg puse fara mari belele, cele mari laterale trebuie profilate si subtiate pe partea care intra sub capota. De asemenea, alveolele din fuselaj unde sint semi-ingropate esapamentele, trebuie destul de mult adincite si latzite. Nu trebuie mare finisaj acolo pentru ca oricum, chiar daca luam mai mult material, vine teava de esapament peste ele si le acopera.
Deja incepe sa se contureze silueta frumoasa de 80 :
#180
Postat 07 February 2014 - 09:00 AM
Spor sa ai !!