Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-81C - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 19 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-81C 1/72 Amodel

#61 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 20 January 2014 - 03:22 PM

Vezi postareaaxor, la 20 January 2014 - 02:20 PM, a spus:

:wtf2: Bah,da' de ce sa renunti tu sau altii?Sa renunte el si sa ne lase-n pace ca deja ma enerveaza :angry2:
Acum,ignorand refularea de mai sus...toate scratch-urile si toata migala aia sunt certitudinea ca va fi cel mai bengos 80 la 72 ever!
Bravo boy-utzule,pentru rabdare si perseverenta!


Eu zic sa -l pedepsim sa lucreze un kit de IAR 80 la 1/144 cu toate comenzile functionale inclusiv colimatorul si trenul escamotabil.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IAR 80 1 144.jpg


#62 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 20 January 2014 - 07:02 PM

Va multumesc pentru incurajari si descurajari :)

Cu colimatorul sint destul de sigur ca 81c-ul pe care vreau sa-l fac , 446, Nina, are Goertz, cu maneta pe dreapta, se vede in poza asta:

Imagine atasata: nina.JPG


Pina acum , as zice ca e relativ usor de observat Goertzul pentru ca are peretii sustinatori ai geamului reflex mult mai masivi, ca doua ziduri. Empiric, as zice ca am vazut pe avioane din aceeasi serie (100 ...cele cu Mickey mouse) si un model si altul.
Poate "revenirea" la vizorul Goertz pentru acest 81 (printre ultimile facute) are legatura cu faptul ca nu mai avea in totalitate lansatorul de bombe, sau vreo lipsa de moment in fabrica... oricum, in alegerea colimatorului pentru orice 80/81 devine aproape clar ca nu exista o regula clara, trebuie b@litzi ochii in poze.

Apropo Cantacuzino, acum ca te-am "momit" in topicul asta, exista vreun document care sa zica cind anume 446 a parasit fabrica si / sau a ajuns la unitate ?
Din setul de poze cu avioanele grupului 2 de la Gheraiesti, s-ar deduce ca erau aproape noi. Aproape nu exista urme de uzura exceptind trapele de urcare si un pic pe la cockpit.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 20 January 2014 - 07:28 PM


#63 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 20 January 2014 - 10:11 PM

Azi n-am mai facut mare lucru, am pus citeva nituri pe fuselaj si am gravat capacul alimentarii cu combustibil:

Imagine atasata: DSCF8997.JPG

#64 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 20 January 2014 - 11:21 PM

Citeaza

Apropo Cantacuzino, acum ca te-am "momit" in topicul asta, exista vreun document care sa zica cind anume 446 a parasit fabrica si / sau a ajuns la unitate ?
Din setul de poze cu avioanele grupului 2 de la Gheraiesti, s-ar deduce ca erau aproape noi. Aproape nu exista urme de uzura exceptind trapele de urcare si un pic pe la cockpit.



Undeva dupa 16 aprilie 44 au iesit de pe banda la IAR Brasov cea mai ramas din seria 400 pana la 450

Ca document vezi pag171 din cartea un Vanator necunoscut in care se precizeaza ca la bombardamentul american din 16 aprilie au fost distruse pe linia de montaj IAR 81 C nr 441, 442, 449 si 450. Deci 446 a scapat nevatamat.

Pe 24 aprilie 44 , Gr 2Vt cu Esc 65, 66 si 67 aveau in dotare IAR 81C printre care si serii intre 401 pana la 446 ( IAR 81C nr 446 fiind repartizat la Esc 67vt)

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 20 January 2014 - 11:22 PM


#65 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 January 2014 - 12:00 AM

Multumesc pentru informatii. Foarte putine istorii au aparut despre ispravile Grupului 2 Vt.

Avioanele, e clar ca erau relativ noi.
Cele care au prins iarna 43-44 ( in special Gr.1 vt dar si Gr.6 vt) aratau mult mai uzate in aceeasi vara a lui 44 .

#66 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 21 January 2014 - 12:30 AM

Buna seara!

Īmi permiteți o sugestie?

Daca tot ați făcut "balamalele", nu credeți ca ar arata mai bine dacă ați īnlocui și platbenzile de īntărire de pe fuzelajul posterior? Ma gāndesc ca o fășie de PE ar arata mult mai bine.


Cu stima.

#67 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 January 2014 - 12:51 AM

Asgard, crede-ma ca m-am gindit la asta mult...si ma roade ...

Pe cea de pe burta o voi face, caci e inexistenta in kit, dar o pot face numai dupa ce lipesc aripa, ca o sa fie de lucru la imbinarea aia.
Ma gindeam sa incerc o jmekerie cu o foitza de metal, la care sa figurez pe spate niturile cu un riveter (rotitza de ceas), astfel incit cind e lipita invers ele sa apara "in pozitiv", cum erau pe avionul real. Poate iese ceva...


Intre timp m-am ocupat de o chestie mai frivola....parasuta :)
In poza cu Nina apare, de-abia vizibila, o parasuta, agatata de cabina.

Imagine atasata: 50005.JPG

Cred ca e un Irvin , din care am mai vazut pe IAR-80.

Imagine atasata: pra.JPG


Am inceput sa o fac infasurind banda de mascare pe o foita de plastic. mi-am oprit cind a inceput sa nu mai incapa in scaunel.

Imagine atasata: DSCF8998.JPG
Imagine atasata: DSCF9000.JPG

O sa mai lucrez la ea si la harnasamentele ei.

#68 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 21 January 2014 - 01:35 AM

Mama mia!!!

Daca faceți toate "astea" la 1:72 ma īntreb ce puteți face la 1:32!!!

Cu stima,

PS: Prevăd o frumoasa diorama "aici"...Imagine postata

#69 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 21 January 2014 - 08:14 AM

Un mare bravo pentru tot ceea ce am vazut in imagini - reprezinta partea cea mai frumoasa din procesul "fabricarii" unui kit.Intr-adevar, foita metalica ar fi cea mai potrivita solutie atat pentru platbanda de pe fuselajul posterior cat si pentru burta, sugerarea niturilor pe intradosul tablei fiind (zic eu) cea mai potrivita solutie in cazul tau. Table de grosimi diferite se gasesc usor (daca ajungi in pana de imaginatie - iti pot da cateva idei Imagine postata).
Jos palaria pentru ideea reprezentarii parasutei : pana sa vad maginile ultime, eram tentat sa-ti propun eu reprezentarea ei Imagine postata
Asa nu-mi ramane decat sa-ti propun reprezentarea manusilor de zbor, aruncate neglijent peste tabloul de bord.
Imagine postata

#70 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 January 2014 - 08:23 AM

Sint pregatit si cu diorama. Ar fi prima "evadare" in zona figurinelor :)

Imagine atasata: IMX516c.jpg

#71 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 21 January 2014 - 09:27 AM

Sunt impresionat, am doua doua intrebari totusi: pe geamul colimatorului nu era o grila? Vad ca nu ai facut-o si cred ca trebuia sa bagi niste matase in parasuta nu plastic. Propunerea cu manusile mi se pare nemaipomenita, acum chiar ca ti-a fost aruncata manusa... Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Catta: 21 January 2014 - 10:03 AM


#72 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 January 2014 - 10:46 AM

Mai 1-0-9, tu n-ai alta treaba??? Mai stii cind vorbeam noi de manete si manetute, asa prin 90 si ceva????
Ignorind cele de mai sus, nu pot spune decit JOS PALARIA! :hi: :hi:
Cantacuzino, eu zic sa nu-l provoci! :-P :-P

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 January 2014 - 10:47 AM


#73 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 21 January 2014 - 11:08 AM

Cand am facut MPM-ul imi aduc aminte ca i-am pus scoci pentru banda aia.
Anyway, discutam cu Axor pe palier la o tigara ca inca n-ai facut niturile pe fuselaj (da, te barfeam) si ne gandeam frecandu-ne mainile ca va dura ceva operatiunea asta.
Cand incolo, ce sa vezi....... "Azi n-am mai facut mare lucru, am pus citeva nituri pe fuselaj si am gravat capacul alimentarii cu combustibil".
Nu stiu cum reusesti.....
A'propos, mi-a adus Axor o tabla de aluminiu foarte subtire si maleabila. S-ar putea sa mearga pentru ce zici tu.
Gen metoda Z-Mare de copiere a fotoetch-urilor (nituri) si SG lichid de la socra-tu (cu ocazia asta imi iei si profilele) sau cu aracet transparent de la mine.....Il am la servici impreuna cu restul.
Hai....Opreste-te un pic !

Aceasta postare a fost editata de wurger: 21 January 2014 - 11:11 AM


#74 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 21 January 2014 - 11:30 AM

446 a fost gata de livrare pe 29 Aprilie 1944. In mai a intrat in actiune cu Esc.67Vt. de la Bacau-Gheraesti si Geamana (in august) unde a insotit avioane de bombardament, pilotat de Adj.Av. Gheorghe Grecu. In Septembrie a trecut la Esc.66Vt. la Sibiu. Pe 24 Septembrie 1944 cand era pilotat de Adj.Av. Nicolae Manea (avionul a decolat de la Turnisor) a aterizat fortat langa comuna Ceacalaca Alba. Epava a fost dusa la Ludus unde a fost reformata in 1945. Desi a fost implicat in misiuni de escorta si vanatoare libera nu a avut nici o victorie.

Poza asta e parte din o serie de poze facute pe Gheraesti in mai-iunie 1944.

Avionul are colimator Goertz in poza asta. Colimatoarele Goertz erau interschimbabile cu colimatoarele I.A.R.-I.O.R., puteau fi schimbate cu usurinta in functie de ce era disponibil.

Ce atarna peste muchia carlingii este casca pilotului, este o casca gemana Siemens LKp W101

Imagine postata

Felicitari pentru macheta, arata excelent.

Radu

#75 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 January 2014 - 07:00 PM

Multumesc pentru lamurire Radub!

Deci d-aia nu-mi iesea ... parasuta ; pe scaun mergea, pe poza redusa la scara mergea, cind o puneam de proba pe avion, parea prea mare :))

Na' ca acum , dupa parasuta si manusi, tre sa fac si casca ... Mai raman de facut o pijama si niste ghete :))

#76 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 21 January 2014 - 08:15 PM

Foarte fain Edi, urmaresc cu atentie pentru cel 1/48 cand ii vine randul.
Poti sa faci si un muc de tigara sau un pachet de tigari mototolit :-))
Spor,
Bill :-)

#77 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 21 January 2014 - 08:35 PM

Vezi postarea1-0-9, la 21 January 2014 - 07:00 PM, a spus:

Mai raman de facut o pijama si niste ghete :))

Vezi postareaBill, la 21 January 2014 - 08:15 PM, a spus:

Poti sa faci si un muc de tigara sau un pachet de tigari mototolit :-)


:rofl:

Propun moderatorilor deschiderea unui topic separat [si neaparat "pinned"!] in care sa ne dam cu parerea - care mai de care! - ce beţişoare de urechi sau truse de cusut si ace cu gămălie ar mai putea croşeta Edi :lol:

Everyone back to work now!... including me.
:-D

#78 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 January 2014 - 12:03 AM

Am cam inceput sa pun caruta in fatza boilor, asa ca am facut casca. Ma rog, varianta 1...probabil ca o sa mai incerc una mai corecta .
Mai am de pus ceva fire si poate ochelarii, parca se intrevad in poza de la Radub.

Imagine atasata: DSCF9006.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 22 January 2014 - 12:20 AM


#79 Useril este offline   dan2du 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Location:Bucuresti

Postat 22 January 2014 - 08:17 AM

Ti-ar microscopu' de ras sa-ti fie Imagine postata.

Spor la modelit.

PS tipa invidia in mine, ca uneori tare mi-ar trebui si mie unul.

#80 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 January 2014 - 10:20 AM

Sincer, cu al meu 1/48 incepe sa-mi fie rusine! :-(
Vorba lui Niki, in cutia de chibrite, cite bete pui??? :-o

Arata acest topic


  • 19 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

21 useri citesc topicul
0 membri, 21 vizitatori, 0 utilizatori anonimi