IAR-81C 1/72 Amodel
#42
Postat 16 January 2014 - 07:20 PM
Z-mare, la 16 January 2014 - 06:06 PM, a spus:
IAR 81 C_446 063exp.jpg
Eu nu am inteles gresit. Poate nu am explicat destul . Este vorba de cursa pe care o face bratul actionand pe mansa . Atat la IAR 80 cat si la Bf 109 G cand inclini mansa spre stanga ai cursa mai mica, cand inclini mansa pe dreapta ai cursa mai mare.
Axul palonierului nu cred ca se intersecteaza cu sistemul de baleiere al mansei ( sunt departate) dar trebuie vazuta cinematica (inainte sa dam ca probabil) si oricum se putea modifica batul ca sa il aduci pe centru
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 16 January 2014 - 07:33 PM
#43
Postat 16 January 2014 - 07:38 PM
In legatura cu mansa, n-ar fi exclus sa fie o treaba de ergonomie. Sint convins ca nu erau fineturi prea fine pentru cei de la IAR. O chestie care m-a surprins ar fi treaba cu eleroanele sincronozate cu flapsurile la primele serii.
#46
Postat 17 January 2014 - 12:38 PM
muggs, la 17 January 2014 - 10:34 AM, a spus:
Cam la fel patesc si eu.De-abea ce am reusit sa-l inchid.Urmeaza astupari santuri,piliri ,slefuiri,verificari,regravari ....mai mare dragul. Daca-i singurul mai acceptabil la '72 n-avem ce face....
#47
Postat 17 January 2014 - 07:44 PM
Oricum, in momentul asta am in vitrina 60 de avioane, toate facute in ultimii 5-6 ani. Din ele o treime sint short runuri, alta treime conversii si doar o duzina kituri mai mainstream (zvezda, revell bla-bla-bla) . Vreo doua duzini dintre ele au fost regravate. Asa ca 6 IAR-uri chiar nu ma sperie , fie ele cu fuselajul din doua sau patru bucati :))
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 January 2014 - 07:44 PM
#49
Postat 17 January 2014 - 08:23 PM
In alta ordine de idei, am facut un mic parbriz blindat, pe care as vrea sa-l montez in spatele celui vacuformat.
Am facut un test cu doua piese redundante, sa vad cum as putea sa le lipesc mai bine intre ele. FUTURE-ul clar nu se califica. Se contracta la uscare, lasind in loc bule dizgratioase.
Am vopsit placa de blindaj, intr-un oliv generic (revell 46) si am taiat cu cutterul un fel de semilune din banda de mascare, care odata vopsite cu negru vor deveni garniturile din cauciuc dintre blindaj si coama.
Am mai vopsit o parte din coama intr-un medium gray de la Model Master, reusind la mascare sa rup ambele sine de glisare ale cabinei :(
Pentru amatorii de whifuri, am incercat pe o aripa de Avia 534 un mix de vopsele pe post de olive romanesc.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 January 2014 - 08:25 PM
#51
Postat 19 January 2014 - 11:51 AM
GM2-ul de la quickboost e o buna baza de plecare.
Am taiat cu o preducea improvizata cele doua gemulete.
Am lipit doua triunghiulete din plastic pe laterale , si doua fire jos la baza. Suportul primului geam difera in functie de varianta de colimator. Intr-o poza cu un 81C l-am vazut cu acesti pereti laterali mai masivi, asa ca am facut varianta asta.
Dupa ce le-am vopsitt, am lipit primul geam apoi am improvizat suportul celui de-al doilea. Am vopsit si pernitza cu maro.
Pe partea dreapta am pus o manetuta pe care am vopsit-o cu alama, asa am vazut in exemplarul de la MMN. O nota, in poze si planuri manetuta asta apare cind pe dreapta, cind pe stinga. In poze cu 81c am vazut-o pe dreapta , asa ca am pus-o acolo.
Am vopsit si suportul si am lipit al doilea geam. Gata:
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 19 January 2014 - 11:56 AM
#52
Postat 19 January 2014 - 05:02 PM
Am inlocuit filtrul din cutie cu cel din PE-ul de la Paul. L-am umplut cu plastic pentru a fi mai solid, i-am lipit un "acoperis", doua cleme de prindere si capacul din fatza , toate din foita de plastic..
Priza din kit era mai lata dar mai turtita decit ar tfi trebut, asa ca am mai ingrosat-o un pic cu foitza de plastic.
In fine, am subtiat si gaurit carenajul din spatele prizei.
#53
Postat 19 January 2014 - 08:12 PM
Am lipit un pic de plasa de filtru de cafea pe banda de mascare, ca sa nu se desire la taiere
si am taiat doua dreptunghiuri mici carora le-am eliminat colturile. Le-am introdus in prizele de aer :
... dupa care am lipit cite doua placute di foitza de plastic, in fiecare din prize.
Cind se vor usca bine lipiturile le voi contura mai frumos.
#55
Postat 20 January 2014 - 09:47 AM
Pe fuselajul anterior al IAR-ului exista trei balamale "de pian" pe care le-am facut in felul urmator.
In gravajul dintre panouri am lipit cu nitro un fir tras la cald:
Am mascat lateralele cu banda:
Am facut mai multe zgarieturi paralele cu fierastraul fff subtire de la RaduB.
Pe fuselajul posterior am trasat (cu verde se vede) cele doua capace corespunzatoare sistemului de deschidere de urgenta a cabinei.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 20 January 2014 - 09:49 AM
#56
Postat 20 January 2014 - 10:01 AM
In privinta sitei, as face un comentariu, anume nu cred ca ea se afla acolo. Adica acolo era doar priza de aer, un tolcer simplu, sita aflindu-se, cred, chiar in fata radiatorului, astfel putea fi curatata/schimbata odata cu radiatorul. Nu am certitudine la ce spun, ci doar intuitie bazata chestii mecanice. In poze zona apare intunecata, asa ca e cam greu de distins detalii.
#58
Postat 20 January 2014 - 01:47 PM
Citeaza
Manetuta apare cand pe dreapta cand pe stanga dintr-un motiv foarte evident. Erau fabricanti diferiti.
Tipul Goerz ( cu manetuta pe dreapta) apare pe IAR 80 de pe la nr 50 in sus (pana la IAR 80C inclusiv)
Tipul IOR Telereflex ( cu manetuta pe stanga) apare pe IAR 81 pt ca avea facilitati de ochire si pt bomb in picaj.
Avand in vedere ca tu faci un IAR 81C cel mai indicat era IOR romanesc cu manetuta pe stanga. Dar pt scara asat 1/72 nu stiu daca cineva poate sa observe diferenta dintre cele 2 modele.
Apropo cand te ai uitat in oglinda ultima data, cred ca ochii tai au devenit oblici ca prea faci numai chinezarii in boabe de orez.
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 20 January 2014 - 01:50 PM
#60
Postat 20 January 2014 - 02:20 PM
wurger, la 20 January 2014 - 01:56 PM, a spus:
Bah,da' de ce sa renunti tu sau altii?Sa renunte el si sa ne lase-n pace ca deja ma enerveaza
Acum,ignorand refularea de mai sus...toate scratch-urile si toata migala aia sunt certitudinea ca va fi cel mai bengos 80 la 72 ever!
Bravo boy-utzule,pentru rabdare si perseverenta!