Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-81C - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 19 Pagini +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-81C 1/72 Amodel

#281 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 21 February 2014 - 03:28 PM

Foarte frumos iti iese! Imi place tare mult inca un lucru de care ti-am mai pomenit cu atitea ocazii. Kit-urile 1/72 au problema ca nu arata prea realiste si nu reproduc in mod placut forma avionului adevarat! Se vede ca esti un meserias si inlaturi cu usurinta aceste deficit al machetelor 1/72!

Ceva uzura (chipping) faci ?

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 21 February 2014 - 03:28 PM


#282 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 21 February 2014 - 03:30 PM

Salut!

Doua observații. Nu știu dacă cupola este încă lipita...
Imagine atasata: Pozitie cupola.jpg


și ar mai fi asta
Imagine atasata: Priza aer.jpg


Sper ca nu este prea târziu.

Cu stima.

PS: Capacele trenului au ieșit super!!!

Edit: Acum vad ca desenele sunt salvate în .jpeg!!! WTF!

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 21 February 2014 - 03:32 PM


#283 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2014 - 03:32 PM

Am facut deja ceva chipping pe ici pe colo. Nu se vede ca-s pozele facute cu blitz.
Pe asta vreau sa-l las mai curatzel pentru ca era chiar nou.
Am altele pe care le voi uza, de ex 279 al lui Barladeanu care era jupuit rau.

#284 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2014 - 03:39 PM

Mersi Asgard, cabina nu e inca nici lipita nici infipta :)

restul, unele se pot face, pentru altele e prea tarziu :)

#285 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 21 February 2014 - 04:37 PM

Arata foarte bine. Abia astept sa-l fac si eu.

#286 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2014 - 09:43 PM

Nu mai am multe de facut la el.

Imagine atasata: DSCF9442.JPG
Imagine atasata: DSCF9435.JPG


Astept sa-mi soseasca doua tevi de mitraliere de la Mini world, s-ar putea sa schimb si tunurile ca ceva nu-mi place la ele.

Imagine atasata: DSCF9447.JPG

Am lipit firul antenei, cu izolatorii.

Imagine atasata: DSCF9425.JPG
Imagine atasata: DSCF9443.JPG

Dintr-o litza rasucita pe alta am facut si inelusul de eja..ejectare prea-matura a cupolei. (daca asta era- nu stiu)

Imagine atasata: DSCF9426.JPG
Imagine atasata: DSCF9433.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 21 February 2014 - 09:55 PM


#287 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2014 - 10:56 PM

Asgard, mie poza asta imi spune cu totul altceva:

Imagine atasata: iar80inhalademontaj24x.jpg

Daca privesti atent, avionul din prim plan are atit eleroanele cit si flapsurile montate deja si nu-s vopsite; nu cu verde oricum, cred ca sunt date cu primer, ca tot restul avionului. Flapsul se vede clar prin gemuletul lateral al parbrizului.

Avionul din fundal are eleronul montat si nu e vopsit. Flapsul nu e pus pentru ca nici aripa nu e fixata inca, cel mai probabil.

Daca imi arati o poza in care flapsul e montat si e vopsit deja in verde in timp ce restul aripii nu e, atunci e altceva. Ar fi clar ca sint gata vopsite inainte de a fi montate pe avion si evident tot rationamentul meu se duce de ripa. Oricum, pentru avioanele vopsite in doua culori pe extrados cred ca ar fi imposibil sa se nimereasca patternul daca flapsul si eleroanele ar veni gata vopsite.

#288 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 22 February 2014 - 12:23 AM

Si eu am mers pe raționamentul ca dacă tot au vopsit cozile atunci și restul pieselor mai mici ca sa zic asa, vor fi vopsite īnainte de montaj. Oricum īn hala nu sunt 81C cred ca sunt 80C. Se știe unde a fost făcuta poza?
Oricum nu are importanta erau și astea doar īntr-o singura culoare.



O alta nelămurire (pentru mine) de ce foloseau pe părțile de aluminiu primer. De obicei primerul se da pe fier pt al proteja mai bine īmpotriva coroziuni...


Iarăși dacă le vopseau pe avion (flapsurile) trebuiau mascate.. Cred ca era destul de dificil sa o faci dat fiind faptul ca era destul de strāmt spațiul dintre aripa și flaps.


Daca am gasi o poza din timpul vopsirii am elucida cazul.


Eu chiar m-am uitat la toate pozele si sincer nu am văzut acea dunga pe extrados. Nici macar la Nina, Poza pe care am postat-o mai sus este "prelucrata" in sensul ca am folosit un filtru de lumina si un pic mărirea contrastului.


O alta īntrebare. Aveți o poza in care se vede scrisul Nina si pe partea dreapta?


Cu stima.


PS: Ma simt forte rău īn seara asta și nu ma pot concentra deloc. Nici nu știu dacă se īnțelege ceva din ce am scris. Scuze! Maine dimineața tre sa merg la spital, sunt foarte bolnav, sincer.

#289 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2014 - 12:38 AM

Multumesc pentru raspuns, Asgard, fa-te bine repede :)

Nu am nicio confirmare ca exista acel scris si pe partea dreapta. L-am pus dupa bunul simtz/plac. Mai exista o poza cu Lenutza are logoul pe partea dreapta . Din acelasi grup, aceeasi perioada. E de posibil deci sa fi fost scris pe ambele parti, nu obligatoriu, evident. Pe majoritatea aparatelor romanesti unde mai apareau nume, fie ele 109E sau G, apareau cam pe ambele laturi. Nu e o regula, repet. A fost alegerea mea.


Imagine atasata: 70007.JPG

Exista o poza a unui avion care e considerat a fi 446. Acolo se vede capacul de pe partea dreapta, fara vreun nume. Nu se vede numarul pe coada, evident. Ar putea fi 446, Nina, dar ar putea fi dinainte de a fi "botezata" . E clar , "din alt film" , fata de scena cu ciobanasii desculti, in care avionul era gata de zbor.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 22 February 2014 - 12:39 AM


#290 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2014 - 12:59 AM

Mai mult pentru memoria mea, scriu ce mai e de facut la Nina:

Tevusca de sub burta.
Mitralierele - nu le am inca, dar par a fi Ok. Perforatiile pe "ale noastre" erau ovale nu rotunde, oricum nu se vor vedea decit virfurile:

Imagine atasata: miniw7231a_1.JPG


Contragreutatile exterioare de sub eleron . Le-am lipit numai pe cele mai din interior, ca risc sa le rup/indoi de la atitea manipulari.

Ar mai trebui sa fixez rotile , care acum sint destul de libere sa se invirta.
Un pic de uzura pe spatele palelor de la elice.
O dira de jeg de la busonul de benzina.

O curatare generala de praf/scame .. dupa aia, casca, parasuta, manusile , iarba, ciobanii si vaca :))

#291 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 22 February 2014 - 04:27 AM

Citeaza

Exista o poza a unui avion care e considerat a fi 446. Acolo se vede capacul de pe partea dreapta, fara vreun nume. Nu se vede numarul pe coada, evident. Ar putea fi 446, Nina, dar ar putea fi dinainte de a fi "botezata" . E clar , "din alt film" , fata de scena cu ciobanasii desculti, in care avionul era gata de zbor.


Nu cred ca in acea poza este 446 ( nu se vede ampenajul cu nr) . Este dupa cum spui din alta scena acelasi grup si aceeasi perioada ( 10 august 44, Bacau). Singurul numar care se vede din gruparea foto este nr 410.


In rest sunt de acord cu 109 ca sansa sa fi fost pictata si pe partea dreapta este 99%. Scrisul pare destul de elaborat ca sa fi folosit sablon ceea ce ar fi usurat pictarea si pe dreapta, dupa cum sunt atatea exemple romanii pictau aceste nume pe ambele parti pe avioane ( Bf 109 E, Stuka, etc)

Mai exista o fotografie cu Nina dar tot vazut din stanga care confirma nr av 446.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Nina 1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 22 February 2014 - 04:28 AM


#292 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 22 February 2014 - 09:20 AM

Din ce ai facut izolatorii de la antena ? Se vad foarte, foarte tare. Cred ca macheta arata foarte frumos in realitate. Bijuterie.

#293 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2014 - 10:25 AM

Multumesc Dan !

Poza asta mai apare , la o calitate slaba, pe prima pagina a cartii cu "222 cele mai frumoase poze" , editata de Modelism.
Seria asta cu ciobanasii mi se pare geniala, in secunda in care am vazut-o m-am decis sa-l fac neaparat pe 446 cu tot cu vaca :)
E 100% Romaneasca .

Aur, izolatorii i-am facut punind cite un pic, cite un pic, vopsea alba (tot eternul base white) de la revell.
Pe masura ce se usca, am incercat s-o mai turtesc, rasucesc si modelez un pic.
Am incercat inainte prin diferite alte metode (folie alimentara impunsa, conuri desfasurate din staniol, triunghiuri folie din plastic ingrosate cu vopsea etc..etc ) sa fac conurile dar nimic n-a iesit.
Oricum, firul tras acum , cu toate acareturile lui , este varianta 3.0 ...

Apropo de conurile alea...nu cred c-ar trebui sa ramana albe... la urma urmei doar izolatorii erau din ceramica , nu si conurile din tabla, plastic, cauciuc sau din ce-or fi fost... N-am idee in ce culoare sa le fac...metal, olive, gri...

Imagine atasata: IAR80.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 22 February 2014 - 10:29 AM


#294 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 22 February 2014 - 10:58 AM

Vezi postarea1-0-9, la 22 February 2014 - 10:25 AM, a spus:

Multumesc Dan !

Seria asta cu ciobanasii mi se pare geniala, in secunda in care am vazut-o m-am decis sa-l fac neaparat pe 446 cu tot cu vaca :)
E 100% Romaneasca .

Atasament IAR80.JPG


Ai dreptate fotografiile IAR-ului cu ciobanasii reprezinta chintesenta spiritului mioritic. Sacrificiul pilotilor romani in apararea teritoriului.

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 22 February 2014 - 10:59 AM


#295 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 22 February 2014 - 12:43 PM

Vopseaua nu adera bine pe aluminiu si are nevoie de un grund formulat special pentru aluminiu care "macina" superficial suprafata si se "agata" de metal. Slaba aderenta a vopselei aplicate direct pe aluminiu e notorie. Am cateva piese germane cu vopsea originala si toate au grund sub vopsea. Grundul este esentual pentru aluminiu. De asemenea aluminiul corodeaza cand nu este protejat. Germanii eloxau unele avioane, in special Junkers. Am avut ocazia sa ma sui in Ju 88 in curs de restaurare in Oslo si este in intregime eloxat la interior. Dar He 111 din acelasi muzeu este in intregime acoperit in grund la interior. Avioanele americane au cromat de zinc peste tot. In multe cazuri aluminiul era protejat cu un lac transparent cand venea din uzina. Acesta poate fi notoriul "aotake" sau acel lac acoperit cu stampila manufacturierului care poate fi vazut in interiorul avioanelor germane.

Grundul folosit pe I.A.R. este mentionat in nomenclator si se poate vedea si in piesele existente precum piesele de la MMN si piesele recuperate. Am tinut piese de I.A.R. in mana si pot confirma prezenta grundului. Treaba interesanta e ca exista dovezi ca au existat doua feluri de grund pe I.A.R.80, in grund gri deschis si un grund gri inchis. Acest lucru se poate vedea si pe piesele avionului recuperat anul trecut in Piatra Mare: piesele de aluminiu ale voletului sunt protejate cu grund gri deschis, dar piesele de extrados si intrados, (precum si o piesa a carlingii) sunt gri inchis. Cel mai probabil grundul deschis este grund Cerrux (care a fost folosit de la bun inceputul productiei) iar cel inchis la culoare e probabil un grund german pentru ca arata foarte mult ca RLM 66 si care probabil a fost introdus cand vopseaua britanica nu mai era disponibila prin 42 sau 43. Acest grund inchis la culoare poate fi vazut pe interiorul capotei motorului si in mijlocul ampenajului orizontal de la MMN. De asemenea a existat un lac special pentru panza care era rosu (de asemenea mentionat in nomenclator) care era aplicat cand panza era intinsa pe cadru. Deoarece era aplicat peste panza intinsa pe cadru, acest lac patrunde pana la aluminiu si se vad urme ale acestui lac rosu pe piesele care au supravietuit, de exemplu profundorul de la MMN.

Eu unul nu cred ca pe acel volet era vreo parte de grund gri vizibil. Daca era nevopsit, s-ar fi vazut lacul rosu aplicat pe panza, nu grund gri, pentru ca nu era nevoie de grund peste acel lac (grundul era doar pe piesele de aluminiu). Exista si poze care arata acea zona cu claritate in cartile publicate si se vede ca voletul era vopsit in intregime verde pe extrados si albastru pe intrados - vezi poza de pe pagina 104 a cartii in franceza a lui Dan Antoniu. DAR imi place la nebunie ce a facut 1-0-9 aici si nu am nici cea mai mica inclinare sa ii stric placerea si sa il intarzii. Daca el vrea sa il faca cu gri acolo, asa sa fie. E macheta lui, placerea lui. Care vrea sa ii "arate cum se face" trebuie doar sa fac o macheta mai buna.

LATER EDIT: Iata aici mai multe explicatii de ce e nevoie de grund sau lac de panza pe avioane (ma refer la avioanele adevarata nu machete ;-) ) : https://www.faa.gov/...ia/ama_Ch08.pdf

Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 22 February 2014 - 01:38 PM


#296 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 22 February 2014 - 01:34 PM

Vezi postarearadub, la 22 February 2014 - 12:43 PM, a spus:

Care vrea sa ii "arate cum se face" trebuie doar sa fac o macheta mai buna.

Radu



Corect :good:

#297 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 22 February 2014 - 01:41 PM

Vezi postarea1-0-9, la 22 February 2014 - 10:25 AM, a spus:

Apropo de conurile alea...nu cred c-ar trebui sa ramana albe... la urma urmei doar izolatorii erau din ceramica , nu si conurile din tabla, plastic, cauciuc sau din ce-or fi fost... N-am idee in ce culoare sa le fac...metal, olive, gri...

Atasament IAR80.JPG


Nu mie clar la ce foloseau acele conuri. Protejau izolatorii ceramici la lovire, givraj sau de interferente radio ?

Dar sigur erau vopsiti in grund gri indiferent de material ( aluminiu, otel etc)

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 22 February 2014 - 01:42 PM


#298 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 22 February 2014 - 01:54 PM

Vezi postareaCantacuzino, la 22 February 2014 - 01:41 PM, a spus:

Nu mie clar la ce foloseau acele conuri. Protejau izolatorii ceramici la lovire, givraj sau de interferente radio ?

Dar sigur erau vopsiti in grund gri indiferent de material ( aluminiu, otel etc)


Conurile erau si pe Bf 109 (dar si alte avioane). Rostul lor era sa trimita aerul peste izolatori si astfel sa "stabilizeze" cablul in aer care altfel avea tendinta sa "biciuiasca" si sa se "roteasca" in vant. E acelasi principiu ca "funditele" de pe coada zmeului; de fapt unele zmee au chiar conuri pe coada ca sa o stabilizeze. Am poze cu izolatorii de pe Bf 109.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 22 February 2014 - 02:47 PM


#299 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 February 2014 - 03:01 PM

Radub, excelente si detaliate explicatiile! :hi:

#300 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2014 - 05:10 PM

Radu si Dan va multumesc pentru clarificari.


Citeaza

Daca era nevopsit, s-ar fi vazut lacul rosu aplicat pe panza, nu grund gri, pentru ca nu era nevoie de grund peste acel lac (grundul era doar pe piesele de aluminiu)


Pai atunci ce facem cu poza din constructie , de mai sus, unde se vad clar eleronul si flapsul, vopsite cu ceva deschis la culoare si relativ "egal" ca si culoare cu tot restul aripii?

Oricum sint un cretin, mi-am amintit ca nu numai am fotografiat conuri d-asteape un 109e3, dar m-am si jucat cu ele ca matzele :))

Imagine atasata: 1239311_432938870158713_237230501_o.jpg
Imagine atasata: 1264857_432938963492037_1890755021_o.jpg
Imagine atasata: 1262983_432937963492137_2125856330_o.jpg

Arata acest topic


  • 19 Pagini +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi