Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-81C - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 19 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-81C 1/72 Amodel

#201 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 10 February 2014 - 10:47 AM

Vezi postareawurger, la 10 February 2014 - 10:18 AM, a spus:

Nici n-ai zice ca sunt imprimate (se delimiteaza foarte bine culorile pentru scara asta).


Toate colile mele de decal sunt serigrafiate cu coduri Pantone de catre Fantasy Printshop, o firma cu reputatie si experienta. Nu sunt "facute cu imprimanta." ;-)
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 10 February 2014 - 11:46 AM


#202 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 February 2014 - 10:57 AM

Vezi postarea1-0-9, la 09 February 2014 - 10:19 PM, a spus:


..cind m-am lipit de capota, avind pe deget aburi de superglue :))...greseala incepatorului care o sa ma coste inca un drum la vopsit si citeva ore de slefuit.

:blink: Same old story.
Cunosc sentimentul.
Intrucatva, ai avut noroc: "amprenta" aia, putea sa atinga cupola, caz in care.... :bang:

#203 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 10 February 2014 - 01:50 PM

Arata foarte bine Edy! Nu uita sa pui bulinutele albastre pe cruci! Asa asa ca sa ma aflu si eu in treaba! :drinks:

#204 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 10 February 2014 - 10:43 PM

In ultimile 2-3 ore imi tot venea in cap expresia "bomb trapeze removed to reduce drag" din cartea lui Radub...la naiba, nu puteau sa removeze tot sistemul de lansare ca m-a ingenunchiat ?:)) si mai sint si cele de sub aripi...


Am folosit folie de plastic pentru lacat si alte piese mici, ceva sirma si PE.

Imagine atasata: DSCF9270.JPG

#205 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 February 2014 - 12:10 AM

Buna seara!


Removeze?!!! Asta nu am mai auzit-o!
Lăsānd gluma la o parte cred ca se gāndeau ca aceste avioane vor mai fi folosite ca și BoPi.
O parte din seria 81C nu mai are nimic din lansatorul ventral, dar deh... dvs ați ales-o pe "Ninutza" care este foarte "dotata jos"
Nu va faceți probleme cu īngenunchiatul! Si eu tot la lansator m-am cam blocat. Din fericire eu doar desenez...

Apropo ce documentație ați folosit pentru filtrul de aer de sub bot? Ca eu din fotografii nu prea deslușesc mare lucru.
Cam aici sunt cu desenatul:
Imagine atasata: Filtru IAR81C.png


Cu stima.

PS: Sunt cāteva poze cu filtrul destul de clare atāt īn cărți cāt și pe site-ul cartula. Dar cum am spus e greu de deslușit cam ce este acolo.

#206 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2014 - 07:25 PM

E, glume...

La filtru m-am luat dupa ce poze si planuri aveam. am folosit PE-ul din setul facut de Paul .

Un lucru TARE dubios. In lumina naturala , blitz sau bec incandescent, culoarea de pe inelul vopsit e aproape identica cu cea de pe crucea decalului.
Imagine atasata: 1.jpg

Situatia se schimba destul de nasol la bec ecologic sau neon, unde partea vopsita devine verzuie...bleah. Am tras concluzia ca nu pot schimba culoarea vopsita, asa ca voi incerca sa ajustez decalul. In poza asta poate nu se vede destul de clar, dar cu ochiul maro liber se vede extrem de deranjant. Iar in casa am numai mizerii de becuri eco.

Imagine atasata: 2.jpg

Noroc ca nu am apucat sa pun cele doua cruci de pe intrados. Am copiat decalul ramas pe hirtie normala si am taiat cu cutterul masti cu care voi pufai un pic de galben peste cel al crucilor. Ar trebui sa mearga usor pe aripi. Pe fuselaj, ramane de vazut.

Imagine atasata: DSCF9281.JPG
Imagine atasata: DSCF9282.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 11 February 2014 - 07:30 PM


#207 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 February 2014 - 08:17 PM

Salut!
"Removeze?!!! Asta nu am mai auzit-o!" Am glumit eu, gāndindu-ma la lecția dl. add2mix despre folosirea limbajului corect!
Dvs ce-ați īnțeles?

Oricum nu-i important. Scuze dacă v-am ofensat īn vre-un fel.

O sa vorbesc atunci cu Paul. Poate are domnia sa ceva... Mulțumesc.

Cu stima.

PS; In a doua poza galbenul e cum e, verdele īnsa e straniu rău...

#208 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2014 - 08:29 PM

Nu e nicio ofensa , Asgard, chiar nu e. Apropo, te rog mult, nu ma mai "domni" . Eu nu's civilizat :))

Cu filtrul, parca e o poza maricica in walkaround.

Primul "colier" pare prea in spate pe desenul tau. In rest, :hi:

Late edit. Ce am remarcat , apare si in planuri, clapeta de inchidere are balamaua asimetrica. Cum te uiti la el din fatza, e un pic "pe dreapta"

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 11 February 2014 - 08:39 PM


#209 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 11 February 2014 - 08:39 PM

Cred ca poza aceea o vazusem si eu cand am facut grila radiatorului+ planurile din cartea lui Radu. Oricum am facut piesele ca un compromis intre piesa reala (sau cum credeam eu ca este), scara si limitarile pe care le implica un PE.

#210 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2014 - 08:40 PM

Mie mi se pare ca piesa ta arata FOARTE bine, Paul ! Si este fara nicio indoiala, un imens plus adus modelului.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 11 February 2014 - 08:40 PM


#211 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 11 February 2014 - 08:59 PM

Multumesc! :drinks: Ma bucur ca vad in sfarsit o macheta aproape terminata cu ele. Arata super macheta, mai ales cand am vazut cat ai avut de tras pana acum.

#212 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 February 2014 - 09:01 PM

Mulțumesc!!!
Gata am înțeles... Orb pot fii...
Practic sita este "strânsa" în trei coliere, care se strâng cu niște piulițe "fluture" Curios ca la primul pare sa fie pe partea opusa celor din spate.
Când o sa fac și vederea din fata o sa am grija sa țin cont de sfatul dvs. Mulțumesc 109!

@Paul... 109 are dreptate. Filtrul dvs. este beton. Sincer

Si desenul:
Imagine atasata: AsgardIAR81C.png


Cu stima.

PS: Din nefericire lansatorul nu este gata, o sa-l postez când o fi...

Edit: 109 dacă credeți ca este inadecvat locul unde am postat, îl puteți muta unde credeți dvs! Scuze. M-am lăsat dus de val... entuziasmul ca l-am terminat.

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 11 February 2014 - 09:07 PM


#213 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2014 - 09:20 PM

Arata foarte bine desenul !

Acel cablu care sincroniza clapeta cu trenul de aterizare intra in micul mustiuc din placuta care acoperea teava mica de esapament, treaba confirmata si de Radub. Vorbeam la telefon si cu Z si ne-am cam dat cu parerea ca acel fir poate e ca un fel de cablu de frina de bicicleta, ca altfel nu avea nevoie sa stea atit de pleostit. Clapeta nu ar avea nevoie de atita cursa. Genul ala de cablu care e solid la exterior iar in interior gliseaza cablul de otel.

Imagine atasata: 80_017bw.jpg


Late edit : Sus in fatza filtrului ar trebui sa existe o tija ceva care sa transforme "trasul" de cablu in rotatie de 90 de grade a clapetei. Parca se vede ceva in poza. Impreuna cu locul de intrare in fuselaj, apare si in desenele din cartea lui Radub.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 11 February 2014 - 09:27 PM


#214 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 February 2014 - 09:34 PM

Exact acela este traseul-
Aici se vede mai bine:

Imagine atasata: filtru big rez.jpg


Evit sa folosesc desenele din cărți, pentru a nu ma influenta (cazul "blindajului lighean" mulțumiri īncă o data dl. Cantacuzino!) și ma bazez strict pe foto.

Cu stima.

PS: sigur cablul este unul de la bicicleta sau motocicleta. Romani au fost īntotdeauna inventivi.

#215 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 11 February 2014 - 09:40 PM

Parca in ultima poza se vede si tija de sus. Ar insemna totusi ca pe undeva sa existe si un resort care sa o tina deschisa, daca ea se inchidea automat cind se deschidea trenul. e posibil ca tija aia sa fie de fapt in forma unor "coarne" , de una e legat cablul, de cealalta un resort.

Imagine atasata: filtru big rez (1).jpg

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 11 February 2014 - 09:44 PM


#216 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 February 2014 - 10:14 PM

Uitați-va un pic aici:

Imagine atasata: filtru.png


Resort trebuie sa fie pe undeva, pentru-ca cablul doar trăgea și nu împingea.

Oricum ca sa fim siguri ne trebuie și alte foto. Măcar una clara din partea cealaltă.

Edit: Damn!!!! Am uitat sa "pun" zece nituri pe cornierul de întărire (cel de jos) al filtrului.

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 11 February 2014 - 10:32 PM


#217 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 12 February 2014 - 09:26 AM

Citeaza

Acel cablu care sincroniza clapeta cu trenul de aterizare intra in micul mustiuc din placuta care acoperea teava mica de esapament, treaba confirmata si de Radub. Vorbeam la telefon si cu Z si ne-am cam dat cu parerea ca acel fir poate e ca un fel de cablu de frina de bicicleta, ca altfel nu avea nevoie sa stea atit de pleostit



I se zice cablu Bowden :rolleyes:
Folosit in multe aplicatii : aviatie,auto, moto etc.
Actionare frana, actionare acceleratie, comanda soc, comanda tragaci mitraliere etc

http://en.wikipedia....ki/Bowden_cable

#218 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 February 2014 - 10:12 AM

Cred ca ar trebui sa fie un mecanism simplu, ceva de acest gen.
Imagine atasata: clapeta.jpg

#219 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 12 February 2014 - 11:02 AM

1-0-9, eu zic sa lasi insemnele asa cum sunt. Arata perfect. Si eu am machete (unele chiar premiate...) care au astfel de "erori cromatice" sub diferite becuri. Diferentele sunt create de o multitudine de motive. Un decal care e efectiv o cerneala vascoasa si omogena reflecta lumina altfel decat o vopsea care e un agregat de cristale microscopice. Dupa parerea mea arata foarte bine.

Radu

#220 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2014 - 12:54 PM

Si eu zic ca exagerezi cu vopseaua aia galbena.
Din ce mi-ai spus la telefon vizualizam un dezastru.
De fapt de-abia se vede diferenta si asta numai in conditiile speciale ale unei surse fluorescente.

Date fiind datele din topicul asta ma gandeam ca mi-e si rusine sa mai pun poze prin alte topice cu avioanele mele.
Eu nu zic, sa ridicam staketa calitatii dar nici sa devenim cazuistica medicala.

Daca vrei justificari pentru diferenta de nuanta poti spune ca nu au fost date in aceeasi zi crucile si banda.
Jur ca nu o sa-ti scot ochii mai tarziu pe tema asta.

Nu stiu daca in situatia data il mai poti duce la vreo expozitie fara sa-i faci o asigurare serioasa.
Imagine postata

Arata acest topic


  • 19 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi