Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-81C - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 19 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-81C 1/72 Amodel

#141 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 31 January 2014 - 08:37 PM

Nu prea se mai intelege ce-i in interiorul capotelor - tije, tiranti, suporti, prea ingramadite si prea in aceleasi nuante de culoare.
Fie incerci o diferentiere cromatica a ansamblelor plasate in interiorul capotei, fie ( da, indraznesc sa-ti sugerez :clapping:) reprezinti o din capotaj luat jos.
Ar fi pacat sa nu se vada toata munca.

L.E.
Masinaria de taiat paralel e o inventie folosita des de catre cei care lucreaza subiecte navo, scula fiind folosita pentru "fabricarea" scandurilor de punte si nu numai. Daca bine retin, la Crios am vazut ceva similar, taierea fiind realizata cu ajutorul a doua lame de ras.
Scuze daca si eu am fost oftopic.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 31 January 2014 - 08:40 PM


#142 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 31 January 2014 - 08:54 PM

Vezi postareaCatta, la 31 January 2014 - 05:18 PM, a spus:

Tre sa recuosc ca mi-a luat vreo 15 minute. Legat de banda de mascare am gasit la recomandarea lui Romi in Hornbach o banda de juri ca e Tamya. Se cheama KIP 808, Banda Mascare cu Aplicatii Speciale. Are 25mm x 50m si costa vreo 20 de lei. O recomand cu caldura, si are super pret.


Am cumparat si eu banda asta depa ce am "descoperit-o" la Edy (109) la Moson, anul trecut. Banda este buna, adera ceva mai tare ca banda Tamiya dar imi place si o folosesc intensiv. Intre timp am mai dotat citiva baieti cu astfel de benzi.

Edy, fain pina aici si ma bucur ca am fost util cu o mica idee! :)

#143 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 January 2014 - 09:00 PM

Vezi postarea1-0-9, la 31 January 2014 - 08:15 PM, a spus:



Cu inelul pus, e aparent motivul pentru care nu o sa ma straduiesc cu alt motor...nu se mai vede (sau nu se mai intelege) aproape nimic inauntru.

... si inca n-ai asamblat elicea si coafa !!! :whistle:

#144 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2014 - 09:34 PM

Pe motor voi da un lac semimat, dupa care voi face un drybrush cu paste metalice agama, steel pe tije si brown metal pe firele bujiilor.
Montantii inelului par a fi de culoarea interiorului capotei (olive) iar conducta de la reductor ceva aluminiu.
Va iesi sper un soi de bogatzie vizuala pentru cel ce-si va baga, curios, ochiul maro prinlauntru :vava:

#145 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2014 - 09:43 PM

Intre timp am mascat cu grija inelul de pe fuselaj, directia (in vederea vopsirii tricolorului) si intradosul capetelor de plan.
Ceva atentie trebuie la demarcatia capetelor de plan galbene la "aripile lungi" care, conform cartii lui RaduB, nu e similara cu cea a celor scurte.
In rest, inelul de pe fuselaj, in realitate de 500 mm ( 6.94 la 1/72 ) e relativ usor de mascat, trebuie atentie ca liniile sa fie paralele iar tot inelul drept (perpendicular pe axa).

Pe directie voi da cu MM1594 semigloss blue , am observat ca se pupa bine cu albastrul din foaia de decal, pentru rosu nu m-am hotarat inca, dar nu am multe optiuni...roundel red britanic sau un revell 36 sau un rosu duco..vaz eu mai incolo.

Imagine atasata: DSCF9143.JPG

#146 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 31 January 2014 - 11:21 PM

Salut!

Părerea mea e ca inelul de pe fuselaj este prea aproape de deriva.

Imagine atasata: Inel galben.jpg


Ma pot īnșela totuși din cauza unghiului de fotografiere.

Cu stima.

#147 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2014 - 11:46 PM

Multumesc pentru observatie Asgard si pentru timpul pe care ti-l consumi sa contribui in topicul asta !
S-ar putea sa ai dreptate, am vazut multe asa, in special pe avioanele mai "mici" ca numar, inelul ceva mai in fatza.
La 81C pare a fi ceva mai in spate, poate nu chiar ca la mine. O sa mai fac ceva socoteli:

Imagine atasata: mic.JPG

#148 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 01 February 2014 - 12:11 AM

Noi contribuim la cunoașterea istoriei neamului! Nu exista pierdere de timp īn asa ceva! Pot părea cuvinte mari dar nu este asa.
Toți Romani (și nu numai) au dreptul sa cunoască istoria lor.
In plus copii, nepoții noștri au dreptul de-a se juca cu "jucărele" īn forma de IAR80 și nu de Mustang sau mai știu eu ce. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca ei nu trebuie sa ma īntrebe pe mine:
"Nenea Emil, dar ce avion desenați acolo?" Fraza asta o urăsc cel mai mult....

Ok gata cu sentimentalismul și cu off topicul
Imagine atasata: detaliu fuselaj posterior 4.png


Este fuselaj de 81C. Acuma mi-ați dat dvs tema de casa, pentru-ca eu credeam ca e invers; cele cu nr. mic mai aproape de deriva.

Cu stima.

#149 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2014 - 12:29 AM

Ooof , cum ma pui si tu la treaba :))

#150 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 February 2014 - 09:26 AM

Asgard, toata stima!

1-0-9, sa te vad cum pui teva de aerisire! Ea vine printre V-urile ce tin acel capac, cam in prima treime, daca pornim de la batiul motorului..
In privinta pozitiei benzii, in cartea lui Radub, pe 446, ea vine cam asa: linie panou tabla (margine M cruce), 6.05 mm, dunga galbena, 9,9 mm, loc liber pina la tabla ce acopera montarea profundorului 1.46 mm. Ceva nu se lega in acest caz! Desenul este aproape la scara 1/48.

#151 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2014 - 10:39 AM

Tot cautind un pretext sa nu dau jos inelul de mascare la care m-am chinuit o gramada (in special pentru ca a trebuit sa maschiez cu altceva venzile de aluminiu lipite cu CA) m-am gindit la lenutza, 429, pentru care exista o poza oarecum din profil.
Acolo raportul dintre linii e cu totul altul, mie imi da aproape 4 la 1.

Problema e de asemenea ca la o observatie sumara (exista distorsiuni , asta e clar )...daca fac crucea regulamentara de 980 mm banda va iesi de 460 in loc de 500. diferenta e cam mare si nu stiu daca poate fi pusa numai pe seama distorsiunii.

Distanta de la carenajul profundorului la inel 68, distanta e la inel la cruce un 250.
Imagine atasata: lenuta.jpg

#152 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2014 - 12:03 PM

Asgard, cind ziceam de benzile la numere mai mici, ma gindeam la astea :
Aici clar inelul e unde spui tu ca este.
L.E. : pentru poza cu 243, rapoartele sunt perfecte. Pentru crucea de 980 mm, banda galbena are 500mm, distanta pina la carenaj e de 120 iar pina la cruce 250. Totul bine.

Imagine atasata: 560_117173278447255_975722609_n.jpg
Imagine atasata: 67850_119368598227723_1898284394_n.jpg

Am uitat sa precizez sursa pozelor...Facebook, ARR Pics.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 01 February 2014 - 03:21 PM


#153 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2014 - 01:35 PM

Tot ansamblul care va tine elicea e destul de fragil, asa ca m-am gindit ca in locul lipiturii clasice sau a stutzului care sa tina elicea in loc, sa folosesc un mic magnet, astfel incit la un accident doar sa cada, fara sa smulga toata steaua de 7 v-uri...

Imagine atasata: DSCF9145.JPG

In legatura cu teava reductorului, e deja facuta si vopsita, o pot monta /demonnta foarte usor, dar o voi lipi doar cupa ce vopsesc interiorul capotei.

Imagine atasata: DSCF9149.JPG
Imagine atasata: DSCF9152.JPG

Tot la elice am pregatit si alta coafa din rasina , sa vad poate asta iese mai bine vopsita:

Imagine atasata: DSCF9148.JPG

Am pus stencilurile pe palele elicei le-am polishat din nou apoi am mascat pentru vopsirea bazei.
Am pregatit si doua catarge din sirma de alama ajustata (subtiata catre capat)

Imagine atasata: DSCF9147.JPG

#154 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2014 - 05:23 PM

Mi-am dat seama ca mi-am pierdut mai mult timp cautand pretexte decit mi-ar fi luat sa demaschez si sa fac din nou inelul de pe fuselaj.
Asa ca l-am facut din nou, ceva mai in fatza si urmarind pozele si indicatiile lui Asgard.
O idee mai mic de 7 mm (ar trebui sa aiba 6.94 mm) si la distanta de doua ori mai mare de linia de panou (care va fi si limita din spate a crucii) decat de carenajul profundorului:

Imagine atasata: DSCF9163.JPG
Imagine atasata: DSCF9164.JPG

#155 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2014 - 06:48 PM

Am pus furcile jambelor de la tren. Initial eram convins ca erau gaurite, apoi dupa o discutie cu Paul m-am cam lamurit ca erau pline. Prea tarziu, caci PE-ul era deja facut. Oricum nu era gandit pentru doua straturi asa ca n-ar fi mers.
Le-am umplut pe dedesupt cu aracet care ar trebui sa astupe gaurile lasind totusi conturul piesei. La imbinari le-am mai ingrosat cu fir de plastic tras la cald.
Am mai pus si doua stenciluri generice pe jambe.

Imagine atasata: DSCF9167.JPG

#156 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 February 2014 - 08:39 PM

1-0-9, teva vine asa, adica e un U intors clar, cu bratele mai lungi!
Imagine atasata: post-21-0-88544600-1391254386_thumb.jpg
In privinta dungi galbene, ai ales varianta ca spatiul dintre banda si racordul capacului montarii profundorului sa fie jumate din distanta dunga galbena - cruce?? De ce? Doar ai aratat ca la 429 raoprtul era de aproape 1 la 4!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 01 February 2014 - 08:40 PM


#157 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2014 - 09:22 PM

Da Z, ai dreptate. Am mai strins bratele la U.

In poza cu Lenuta sint prea multe nelamuriri, plus ca nefiind perfect laterala poza , proportiile sint interpretabile pina la un punct in care nu mai se poate argumenta. Ce am facut eu am mutat banda ceva mai in fatza, pentru ca era un pic prea in spate, aici vorbim de 1/2 mm maxim. Distanta pina la cruce am reglat-o in esenta corectind latimea benzii care nu era ok in prima varianta , fiind nitel mai ingusta . Facind asta m-am apropiat de acel raport de 1/2 neatingindu-l insa perfect.

#158 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 01 February 2014 - 10:21 PM

Salut!

Cum am scris pe desen "multiplicata aproximativ de 2 ori" Puteam sa dau măsurile exacte dar depinde foarte mult de corectitudinea machetei.
Linii de panou exacte (foarte important) racord ampenaj orizontal etc. Daca macheta īn schimb prezintă erori, trebuie sa faci un compromis, nu? Sa faci inelul galben "cam pe acolo ar trebui sa fie" cu alte cuvinte aproximativ. (cam la fel cum "a brodit-o" și 109)

Cum bine avertiza și 109, depinde foarte mult de poziția avionului īn fotografie. Daca a fost pozat din fata spre spate distanta dintre racordul ampenajului și inel va apărea mica din cauza ca fuselajul se subția mult īn acea zona deci descreștea, īnșelānd ochiul.
In schimb dacă se fotografia din spatele avionului se vede un pic mai mare. Ufff, greu de descris.

Ar mai fi o varianta cea īn care unele avioane aveau inelul desenat și altfel decāt standard. Pe la pagina 63 īn cartea IAR80 le Heros meconnu unul din avioane are o cruce tare bizara. Știu nu este vorba de inelul galben, dar este o excepție de la standard.
Curios ca, (sincer) nu am ajuns la nici o concluzie pana acum. In teorie inelul galben de pe fuselaj ar trebui sa fie la dimensiuni standard. Atunci de ce pe "372" (și nu numai) este altfel?!!! Poza la acest avion este aproape centrata pe cruce și la calitate buna, deci se poate deduce raportul
de dimensiuni aproape foarte bine....
Mai sap, dar ar fi bine dacă și altcineva īși va da cu părerea. "Unde sunt multi puterea creste și... aflam adevarul"

Cu stima.

PS: Am crezut doar ca Z-mare construiește kituri, și nu asamblează! Acum pot spune cu certitudine ca nici cu 109 nu-mi este rușine.

#159 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 February 2014 - 12:39 PM

Asgard, in ce spui tu ai mare dreptate, greu sa bati in cuie niste treburi, mai ales cind ai si citeva variabile in tema! Oricum, eu o sa refac dunga galbena, in sesnul ca o sa fie mutata mai in fata, tu si 1-0-9 aveti argumente pertinente.
P.S. Sa stii ca 1-0-9 este mai mester si mai ochila decit mine!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 February 2014 - 12:40 PM


#160 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2014 - 05:03 PM

Azi am mai vopsit nitel.

Am bagat tevusca in inelul motorului (pe care l-am vopsit deja si inauntru si pe afara cu olivul definitiv), impletind-o printre montantii in V:

Imagine atasata: DSCF9172.JPG

Am vopsit bazele palelor cu polished aluminium.

Imagine atasata: DSCF9175.JPG

Am mai bibilit nitel la jambe.

Imagine atasata: DSCF9185.JPG

Am ingrosat contragreutatile eleroanelor, folositd eternul base white de la revell.

Imagine atasata: DSCF9187.JPG


Am vopsit tricolorul pe directie, incercind sa ma potrivesc cit de cit cu decalul de la Radub, albastrul mi-a iesit un piculet prea inchis, dar pe decal oricum e doar un punct albastru si o linie foarte subtire.

Imagine atasata: DSCF9188.JPG
Imagine atasata: DSCF9189.JPG
Imagine atasata: DSCF9192.JPG

Arata acest topic


  • 19 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi