Pagina 1 din 1
IAR-80A nr.137 avionul lui Ion Dobran
#1
Postat 01 July 2013 - 09:03 AM
Terminand proiectele deja demarate, m-am inhamat si eu la construirea unui IAR-80 pornind de la kitul ParcModels. Dupa cum scrie si in titlul topic-ului, ma voi axa pe IAR-80A nr.137, apartinand Grupului 9 v-toare, pe care ar fi zburat proaspatul sublocotenent Ion Dobran. Fiind un oob-ist convins(inca) in ceea ce priveste constructia, voi pune imagini cand voi trece la vopsire, acum fiind la capitolul chituit-modificat, adica ras carenaje intrados, umplut spatii goale ce apar la montarea suprafetelor planurilor. Semne de intrebare sunt cu duiumul si probabil vor mai aparea cu timpul, dar toate la vremea lor. Pana una-alta, ma intreb cum a fost vopsit avionul in 1942: in doua culori(maro -verde) sau doar verde? De asemenea, ma gandesc ca, daca nu apare mai repede coala de decaluri a lui RaduB, voi fi nevoit sa pictez de mana trifoiul de pe fuselaj - asta da provocare. In ceea ce priveste celelalte insemne, coala de decaluri a kit-ului imi ofera tot ce am nevoie. Asa ca "tragem mansa si dam drumul la motor!"
#2
Postat 01 July 2013 - 09:58 AM
LiviuMaff, la 01 July 2013 - 09:03 AM, a spus:
Terminand proiectele deja demarate, m-am inhamat si eu la construirea unui IAR-80 pornind de la kitul ParcModels. Dupa cum scrie si in titlul topic-ului, ma voi axa pe IAR-80A nr.137, apartinand Grupului 9 v-toare, pe care ar fi zburat proaspatul sublocotenent Ion Dobran. Fiind un oob-ist convins(inca) in ceea ce priveste constructia, voi pune imagini cand voi trece la vopsire, acum fiind la capitolul chituit-modificat, adica ras carenaje intrados, umplut spatii goale ce apar la montarea suprafetelor planurilor. Semne de intrebare sunt cu duiumul si probabil vor mai aparea cu timpul, dar toate la vremea lor. Pana una-alta, ma intreb cum a fost vopsit avionul in 1942: in doua culori(maro -verde) sau doar verde? De asemenea, ma gandesc ca, daca nu apare mai repede coala de decaluri a lui RaduB, voi fi nevoit sa pictez de mana trifoiul de pe fuselaj - asta da provocare. In ceea ce priveste celelalte insemne, coala de decaluri a kit-ului imi ofera tot ce am nevoie. Asa ca "tragem mansa si dam drumul la motor!"
137 a plecat din fabrica sigur in doua culori pe extrados. Daca nu a trecut printr-o revizie generala, cel mai probabil a ramas in acelasi camo in '42.
Se poate ca decalul lui RaduB sa aiba inmatriculari doar pentru 81C, asa ca fii pregatit moral sa vopsesti trifoiul.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 01 July 2013 - 10:00 AM
#3
Postat 07 August 2013 - 02:24 PM
#5
Postat 07 August 2013 - 03:26 PM
Din pacate, am folosit distanta focala 50 pentru poze, ca sa nu distorsionez, insa zona de clar este mai mica, indiferent de diafragma, de unde si senzatia de neclar pe anumite zone. Voi incerca sa fac poze cu focala mai mica de 50, pe o lumina mai puternica, sa vedem ce iese. La galben, ai dreptate. M-a furat la vopsire, parea aceeasi nuanta, insa cand s-a uscat s-a inchis, asa ca voi reveni. Intrebarile le-am pus dupa ce am citit sectiunea specificata de Z-mare si m-am lamurit bustean: se pomenea de RLM 76 dar se specifica faptul ca nuanta cu pricina era si pe intradosul aripilor(!?), pai pe aripi nu e bleu, adica RLM 78? Iar despre coafa elicei, nix.
#6
Postat 29 August 2013 - 09:40 AM
Pentru ca in acest proiect trebuie sa fie si un "asa nu", supun atentiei dvs. chinul meu modelistic finalizat in mare masura. Ar mai fi ceva retusuri, insa mi-a cam pierit cheful. Kitul este unul destul de frumos si detaliat, cu toate minusurile sale, el poate fi rezolvat intr-o "pasare" frumoasa de cei care se pricep(subsemnatul nu face parte din aceasta tagma). Asa ca, pana cand cei de la HobbyBoss nu vor scoate vreun IAR-80 care sa poata fi montat chiar si de novici ca mine, voi continua sa mai "macelaresc" vreun IAR Parc Models dupa ce mai trece o vreme. Una peste alta, proiectul personal n-a fost chiar o pierdere de timp, reusind sa ma apropii mai mult de "barzaunele" asta care m-a fascinat inca din adolescenta.
#7
Postat 29 August 2013 - 04:20 PM
Citeaza
pai pe aripi nu e bleu, adica RLM 78?
#9
Postat 16 February 2014 - 06:21 PM
M-am vazut de curind cu Generalul Dobran, fiind ziua lui, 95 ani. L-am intrebat care era IAR-ul lui , in grupul 9Vt.
Mi-a zis ca aveau mai putine avioane decit piloti pe atunci , grupul era nou infiintat si ca nu aveau avioanele "lor" , zburau pe "ce apucau". Acum daca o fi zburat si pe 137 e foarte posibil. Poate exista date prin carnetul sau de zbor.
Mi-a zis ca aveau mai putine avioane decit piloti pe atunci , grupul era nou infiintat si ca nu aveau avioanele "lor" , zburau pe "ce apucau". Acum daca o fi zburat si pe 137 e foarte posibil. Poate exista date prin carnetul sau de zbor.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1