Forum Machete,Modelism,Hobby: Bf-109 G6 Nr.1albastru (ARR) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bf-109 G6 Nr.1albastru (ARR) 1/72

#1 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 16 May 2006 - 10:28 PM

Bf-109 G6 Nr.1albastru

1/72 - Academi Bf-109 G14 (coada este de la Italeri)

Imagine postata

Imagine postata

Mai multe poze aici.

Multumesc lui Cantacuzino pt informatiile oferite.

Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 16 May 2006 - 10:32 PM


#2 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 17 May 2006 - 06:19 AM

Frumos Mgc !!

Cocarde cu zvastica ?! :-o Hmm delicioasa combinatie !! :-D
Nu ne arati si poza reala a avionului ?!
Eventuale date istorice, cine l-a pilotat, cum de avea inmatricularea asta .. ?!

Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 17 May 2006 - 06:21 AM


#3 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 17 May 2006 - 07:14 AM

Salut,
Frumos, frumos, felicitari :-D
Asa erau cocardele de pe extradosul planelor, pozitionate asimetric? interesant.
Admirabil interesul tau pentru aviatia noastra :-D
Spor,
Bill :-o

#4 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1367
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2006 - 07:37 AM

Da, interesanta si frumoasa lucrare.

Am impresia ca este un Me de captura? La care s-au aplicat cocardele tricolore, tricolorul de pe deriva si cocardele albe? In cartea despre Aviatia Regala Romana, autorii spun ceva de me-uri capturate si utilizate dupa 23 august '44.

Oricum parca asa am citit - si sper sa nu aberez - dar me-uri cu carlinga Erla (parca asa le zicea) am avut numai din capturi.

Chiar as dorii sa ma lamuresc cu treaba asta si sunt convins ca sunt destui pe site care stiu lucrurile astea mai bine decat mine.

Oricum imi place lucrarea ta, felicitari si spor.

#5 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

Postat 17 May 2006 - 08:15 AM

Interesanta inmatriculare..........oare chiar erau asimetrice cocardele de pe extradosul aripii? Din cate stiu eu, la avioanele capturate, insemnele romanesti erau pictate peste cele germane..........dar pana acum n-am vazut nici un avion nemtesc cu crucile plasate asimetric..... :-D
Nu stiu daca sunt pozele de vina, dar forma coafei de la elice mi se pare cam ciudata.........parca nu-i de Me 109 G.

#6 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 17 May 2006 - 09:13 AM

Citeaza

Frumos Mgc !!

Cocarde cu zvastica ?!  Hmm delicioasa combinatie !! 
Nu ne arati si poza reala a avionului ?!
Eventuale date istorice, cine l-a pilotat, cum de avea inmatricularea asta .. ?!


Av a fost pilotat de Dobran pe frontul de vest.In multe poze cu acest av apare si Dobran. In revista AeroMagazin este dat acest avion drept 1 galben si cica ar fi fost pilotat de Mircea Senchea.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Bf_109_G6_nr.1_galben__02_______.jpg


#7 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 17 May 2006 - 09:27 AM

Citeaza

Salut,
Frumos, frumos, felicitari 
Asa erau cocardele de pe extradosul planelor, pozitionate asimetric? interesant.
Admirabil interesul tau pentru aviatia noastra 
Spor,
Bill 

Cocardele de pe extrados trebuiau sa fie simetrice. Este greseala mea,cocarda de pe aripa dreapta este putin spre exterior pozitionata si este gresit,imi pare rau dar nu mai am cei face si asa am sal las.

Citeaza

Da, interesanta si frumoasa lucrare.

Am impresia ca este un Me de captura? La care s-au aplicat cocardele tricolore, tricolorul de pe deriva si cocardele albe? In cartea despre Aviatia Regala Romana, autorii spun ceva de me-uri capturate si utilizate dupa 23 august '44.

Oricum parca asa am citit - si sper sa nu aberez - dar me-uri cu carlinga Erla (parca asa le zicea) am avut numai din capturi.

Chiar as dorii sa ma lamuresc cu treaba asta si sunt convins ca sunt destui pe site care stiu lucrurile astea mai bine decat mine.

Oricum imi place lucrarea ta, felicitari si spor.

Cu siguranta av a fost capturat (dupa 23 aug) si reinmatriculat romaneste.Multe Bf-uri folosite de ARR dupa 23 aug erau de captura.

Citeaza

Interesanta inmatriculare..........oare chiar erau asimetrice cocardele de pe extradosul aripii? Din cate stiu eu, la avioanele capturate, insemnele romanesti erau pictate peste cele germane..........dar pana acum n-am vazut nici un avion nemtesc cu crucile plasate asimetric..... 
Nu stiu daca sunt pozele de vina, dar forma coafei de la elice mi se pare cam ciudata.........parca nu-i de Me 109 G.


Da,ai dreptate,insemnele ro erau pictate peste cele nemtesti.
Asa dau cei de la Academi coafa,de altfel mai sunt si alte greseli la kit-urile de Bf-109G de la Academi.

Va multumesc pt apreciere.

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 May 2006 - 09:47 AM

Parerea mea legata de inmatriculari:
- cocardele nitel cam mari
- asimetric puse
- dupa 23 august 1944 nu mai avea ce cauta zvastica pe coada!!! Ea ar fi fost mascata cu vopsea din motive lesne de inteles.

#9 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 17 May 2006 - 10:51 AM

Frumoasa realizare totusi cu toate ca nu ma pricep la Me-109 cocardele parca sunt prea mari, zvastica pare in plus!!!

#10 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 17 May 2006 - 11:02 AM

Mgc151184, e foarte frumos. Dupa parerea mea, 109-urile cu cocarde sunt cele mai atractive.

Singura observatie pe care o am este spirala de pe coafa. Dupa parerea mea, spirarele (initial albe) au fost acoperite cu negru pentru a le estompa - ele sunt inca vizibile pentru ca vopseaua nu afost aplicata prea gros si uniform (de asemena se poate sa se fi "ros" un piculetz de la frecarea cu aerul cand se invartea elicea). Eu cred asta pentru ca acele "schnauze" erau un mijloc de identificare din fata a avioanelor germane - esential intr-un duel aerian fata in fata (chestia cu hipnoza era un "basm" :-D ), iar pe vremea aia romanii isi dadeau silinta foarte mult sa nu fie confundati si "neintelesi". O spirala rosie e tot o spirala, deci o invitatie la probleme.
La fel se pare ca s-a intamplat si cu svastica. In poza se vede ca a fost acoperita cu vopsea dar s-a cam sters vopseaua intre timp.
Bineintele ca nu am nici o dovada decat pozele, care dupa parerea mea imi sprijina punctul de vedere. Sunt dispus sa aud si alte opinii.

HTH
Radu

#11 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 17 May 2006 - 01:05 PM

Citeaza

Parerea mea legata de inmatriculari:
- cocardele nitel cam mari
- asimetric puse
- dupa 23 august 1944 nu mai avea ce cauta zvastica pe coada!!! Ea ar fi fost mascata cu vopsea din motive lesne de inteles.

Citeaza

Frumoasa realizare totusi cu toate ca nu ma pricep la Me-109 cocardele parca sunt prea mari, zvastica pare in plus!!!


Aveti dreptate,cocardele sunt nitel cam mari,altele nu am avut.
La zvastica iam facut un filtru usor,nu am insistat pt a se putea vedea,si in pozele reale ale av aceasta zvastica se vede usor acoperita.

Citeaza

Mgc151184, e foarte frumos. Dupa parerea mea, 109-urile cu cocarde sunt cele mai atractive.

Singura observatie pe care o am este spirala de pe coafa. Dupa parerea mea, spirarele (initial albe) au fost acoperite cu negru pentru a le estompa - ele sunt inca vizibile pentru ca vopseaua nu afost aplicata prea gros si uniform (de asemena se poate sa se fi "ros" un piculetz de la frecarea cu aerul cand se invartea elicea). Eu cred asta pentru ca acele "schnauze" erau un mijloc de identificare din fata a avioanelor germane - esential intr-un duel aerian fata in fata (chestia cu hipnoza era un "basm"  ), iar pe vremea aia romanii isi dadeau silinta foarte mult sa nu fie confundati si "neintelesi". O spirala rosie e tot o spirala, deci o invitatie la probleme.
La fel se pare ca s-a intamplat si cu svastica. In poza se vede ca a fost acoperita cu vopsea dar s-a cam sters vopseaua intre timp.
Bineintele ca nu am nici o dovada decat pozele, care dupa parerea mea imi sprijina punctul de vedere. Sunt dispus sa aud si alte opinii.

HTH
Radu

E posibil sa ai dreptate si spirala sa fie de alta culoare.Pozele fiind alb negru nu prea poti distinge nuantele.

Multumesc pt aprecieri.

#12 Useril este offline   skyray 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 22-November 05
  • Location:Dallas, TX

Postat 17 May 2006 - 02:50 PM

Frumos G-ul. Cu toate ca kit-ul de la Academy are "bubele" lui, ti-a iesit fain. Pacat totusi de pozitia cocardelor care e tare greu daca nu imposibil de corectat. Oricum, felicitari pentru realizare!

#13 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 17 May 2006 - 02:58 PM

Mgc, frumos Me-ul. Remarc ca esti un modelist prolific, le scoti pe banda rulanta!

Cat despre spirale, eu am citit undeva ca erau folosite pentru a baga in confuzie nu pilotii inamici ci servantii pe tunuri anti-aeriene.

#14 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 17 May 2006 - 03:11 PM

Ahmed, la May 17 2006, 12:58 PM, a spus:

Cat despre spirale, eu am citit undeva ca erau folosite pentru a baga in confuzie nu pilotii inamici ci servantii pe tunuri anti-aeriene.

Ala e "basmul" cu "hipnoza". :-D
Adevarul e mult mai simplu. In bataliile aeriene, majoritatea atacurilor au loc fata in fata, ori din spate (de la "6") Pentru atacurile de la "6" se vad insemne cum ar fi cruci, cocarde, inele, carma etc. Din fata, nu se prea vede nimic.
Britanicii aveau insemne pe aripi (de exemplu bordul de atac vopsit in galben) pentru a ajuta la identificarea din fata. Germanii isi puneaiu insemne de recunoastere pe coafele elicilor (segmente 1/3, inele, spirale, etc.)
Acest fapt (ca erau elemente de identificare) este documentat in cartile despre insemnele aviatiei germane.
Radu

#15 Useril este offline   curec_christian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 606
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 17 May 2006 - 03:56 PM

Salut,

Spirala de pe coafa a aparut si a fost utilizata cu un scop.

Sa creeze un efect optic derutant (la o anumita viteza de rotatie, daca le privesti din fata ele par ca se rotesc incet - ceva de genul spitelor de la rotile de masina) care sa atraga atentia, pentru o fractiune de secunda, tragatorilor de pe bombardiere.
Fractiunea aia de secunda putea insemna diferenta dintre viata si moarte.

In mod instinctiv omul priveste tot ceea ce misca (ancestral as putea spune) si automat in creier se pun niste intrebari. de genul: Este de mincare, prezinta un pericol... Un psiholog va poate spune mai multe despre asta. Cele mai complete studii au fost facute de catre ce ce fac studii de Marketing.

Oricum despre eficenta lor nu cred ca se stie ceva concret.


Macheta e frumoasa si o sa incerc sa spun ce imi place si ce nu imi place la ea:

- Camuflaj reusit - pentru scara asta este chiar excelent
- Urmele de fum de la motor sunt foarte bine realizate

- Culoarea alba este parca putin prea alba, si nu pare de loc imbatrinita de soare.
- Weatheringul facut la roti este parca prea artificial (alb), in special pentru iarba pe care se afla;


O macheta frumoasa si un subiect interesant. Felicitari


Christian

Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 17 May 2006 - 04:00 PM


#16 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2006 - 04:29 PM

curec_christian, la May 17 2006, 04:56 PM, a spus:

Spirala de pe coafa a aparut si a fost utilizata cu un scop.

Sa creeze un efect optic derutant (la o anumita viteza de rotatie, daca le privesti din fata ele par ca se rotesc incet - ceva de genul spitelor de la rotile de masina) care sa atraga atentia, pentru o fractiune de secunda, tragatorilor de pe bombardiere.
Fractiunea aia de secunda putea insemna diferenta dintre viata si moarte.

Mintea mea tehnica si analitica imi spune ca o coafa de elice era vazuta de la cateva sute bune de metri de catre 'tinta'... Si e miiiica-mica, greu de tot observabila, si orice efect 'pisicologic' e insignifiant fata de sentimentul ca te afli de partea gresita a tevii unui tun de 20, calarind cateva tone de bombe si combustibil... :-D As merge tot pe varianta unui insemn, chestie relativ documentata...
Oricum, daca ai vreo sursa care sa zica altfel....

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 May 2006 - 04:37 PM

In privinta "spiralei hipnotizatoare" s-ar putea ca atit Radub, cit si Curec_christian, sa iba perfecta dreptate! E clar ca ele au fost facute cu un scop! O indoiala am, totusi: la cele 3-4 mii de turatii se mai vedea ceva???? :-D
Culoarea spiralei, dupa fotografie, nu pare alba ci mai degraba rosie sau albastra.
La fel si cifra "unu", nu cred ca e galbena daca comparam cu semnul cifrei octanice de pe fuselaj.
P.S.Poate corectezi "gazarea" nedorita de pe aripa stinga, la imbinarea dintre alb si camuflaj, precum si tubul Pitot, fa-l dintr-un ac de seringa si o sirma de nichelina (diametru 0,5 si respectiv 0,25 mm)
Si ca uitai, in rest ...felicitari!

#18 Useril este offline   Volans 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 66
  • Inregistrat: 31-January 06

Postat 17 May 2006 - 05:08 PM

Felicitari Mgc, o macheta reusita, chiar daca are si cateva mici "scapari" (eu, sa fiu sincer, n-am remarcat decat pozitia asimerica a cocardelor... :-D ..nu prea's bun de critic :-o ). Machetele tale mi se par din ce in ce mai reusite si mai "curat" executate.

#19 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 17 May 2006 - 06:54 PM

Va multumesc pt felicitari,sfaturi,critici....

#20 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2006 - 07:36 PM

Chestia cu spirala, istoric vorbind exista cel putin un caz in care un pilot britanic isi aminteste distinct ca s-a lasat furat de peisaj privind la o elice de messerschmitt , pierzind ocazia sa doboare un altul aflat in colimator. (o sa caut sursa)
Intimplator sau nu alese , chiar nu mai conteaza...important e ca sint acolo pe coafele de elice si ca's tare greu de pus la 1/72 :-x ,

Z-mare...elicea nu se invartea asa repede...mai degraba 2000 catre 3000...hai 2800

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 May 2006 - 07:39 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi