Pagina 1 din 1
Hawker Hurricane Mk. I Early No. 3 Galben, Lt. Av. Horia Agarici
#1
Postat 22 June 2013 - 08:33 PM
Salut tuturor,
Postez si eu astazi cateva poze ale unei machete de Hawker Hurricane Mk I . Este o macheta la 1;72 de la Revell(4138) Hawker Hurricane Mk.II B pe care am modificat-o pe ici pe colo ca sa arate ca un Mk.I early.
Avioanele Hawker Hurricane din dotarea FARR erau Mk.I early, si am avut in total 15 cu cele trei capturate de la iugoslavi. Pozele pe care le postez reprezinta macheta vanatorului Hawker Hurricane Mk. I early No. 3 ,
pilotat de Lt. Av. Horia Agarici, care a avut o poveste deosebita legata de victoriile din 23 iunie 1941 asupra unui grup de bombardiere sovietice, ce se indreptau spre Constanta vizand portul si ceva instalatii petroliere.
Aflat cu avionul in revizie, Horia Agarici decoleaza totusi de unul singur, (cu capota motorului demontata la avion) si reuseste sa dea jos trei dintre bombardiere, si sa puna pe fuga pe celelalte, care au abandonat astfel misiunea.
Pe tema asta lui Horia i sa compus si un cantec, ce era fredonat pe strazile Constantei si nu numai, in care era elogiat succesul pilotului. Unii au spus dupa razboi ca nu e decat vorba de propaganda, dar chiar si asa, e un sambure de adevar ; altfel nu era el marginalizat de regim. La sfarsitul razboiului Horia Agarici este creditat cu sase victorii confirmate si doua probabile.
Printre cele confirmate se numara si un B-24 Liberator doborat pe 4 aprilie 1944, dar de data asta Horia Agarici pilota un IAR 81-C nr 381.
dar destul cu lectia de istorie, Iata ceva poze...
Postez si eu astazi cateva poze ale unei machete de Hawker Hurricane Mk I . Este o macheta la 1;72 de la Revell(4138) Hawker Hurricane Mk.II B pe care am modificat-o pe ici pe colo ca sa arate ca un Mk.I early.
Avioanele Hawker Hurricane din dotarea FARR erau Mk.I early, si am avut in total 15 cu cele trei capturate de la iugoslavi. Pozele pe care le postez reprezinta macheta vanatorului Hawker Hurricane Mk. I early No. 3 ,
pilotat de Lt. Av. Horia Agarici, care a avut o poveste deosebita legata de victoriile din 23 iunie 1941 asupra unui grup de bombardiere sovietice, ce se indreptau spre Constanta vizand portul si ceva instalatii petroliere.
Aflat cu avionul in revizie, Horia Agarici decoleaza totusi de unul singur, (cu capota motorului demontata la avion) si reuseste sa dea jos trei dintre bombardiere, si sa puna pe fuga pe celelalte, care au abandonat astfel misiunea.
Pe tema asta lui Horia i sa compus si un cantec, ce era fredonat pe strazile Constantei si nu numai, in care era elogiat succesul pilotului. Unii au spus dupa razboi ca nu e decat vorba de propaganda, dar chiar si asa, e un sambure de adevar ; altfel nu era el marginalizat de regim. La sfarsitul razboiului Horia Agarici este creditat cu sase victorii confirmate si doua probabile.
Printre cele confirmate se numara si un B-24 Liberator doborat pe 4 aprilie 1944, dar de data asta Horia Agarici pilota un IAR 81-C nr 381.
dar destul cu lectia de istorie, Iata ceva poze...
#3
Postat 22 June 2013 - 11:26 PM
Felicitări şi din partea mea şi, ca bonus, o pagină ce conţine, pe lāngă informaţii, un interviu cu Agarici!
http://www.lupta-ns....-plecat-ca.html
http://www.lupta-ns....-plecat-ca.html
#6
Postat 23 June 2013 - 11:18 AM
Foarte reusit exemplar, decaluri RB, pun pariu ca-i lucrat la aerograf!
Ma chinuie insa o intrebare in legatura cu un subiect cu care tot am probleme: cum ai facut firul ala de antena?
Calde felicitari si spor la alte proiecte!
Ma chinuie insa o intrebare in legatura cu un subiect cu care tot am probleme: cum ai facut firul ala de antena?
Calde felicitari si spor la alte proiecte!
Aceasta postare a fost editata de JangBogo: 23 June 2013 - 11:18 AM
#9
Postat 23 June 2013 - 05:03 PM
Frumoasa realizare, parca pe elice mai erau niste dungi dar nu sunt sigur daca erau pe toate avioanele sau numai pe unele. Chiar arata "brand new".
Frumoasa realizare, parca pe elice mai erau niste dungi dar nu sunt sigur daca erau pe toate avioanele sau numai pe unele. Chiar arata "brand new".
Frumoasa realizare, parca pe elice mai erau niste dungi dar nu sunt sigur daca erau pe toate avioanele sau numai pe unele. Chiar arata "brand new".
#11
Postat 23 June 2013 - 05:31 PM
JangBobo, ai derptate cu decalurile,mai putin emblema escadrilei, care e din setul pt. Me109-uri de la Techmod, si da, e vopsit cu aerograful, in emailuri si acrilic (RLM 04). Firul de la antena e din lycra.
Catta , din ce am inteles eu dungulitele una alba, una rosie, de pe palele eliciei le aveau doar Nr 1, al lui Emil Georgescu si Nr. 2 al lui Eugen Camencianu.
Catta , din ce am inteles eu dungulitele una alba, una rosie, de pe palele eliciei le aveau doar Nr 1, al lui Emil Georgescu si Nr. 2 al lui Eugen Camencianu.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1