Am inceput lucrul si la asta, ce stiu sigur e ca va fi un 81 BoPi, nu stiu inca ce numar. Va avea camo in doua culori.
Pentru un bopi cu 6 mitraliere si aripa scurta, extradosul kitului de la Parcmodels este Ok, cu mentiunea ca anumite carenaje de pe intrados trebuie eliminate.
Aripa, cu doua "sink-mark-uri" destul de vizibile pe extrados.
Pe intrados se observa zonele unde s-a intervenit:
Pe lateralele fuselajului am eliminat aerisirile.
Am lipit si chituit capota motorului, fuselajele anterior si posterior. Detalierea , de altfel sumara, pe care o voi face in cockpit va fi facuta cam ca o barcuta in sticla. Am vrut sa-l vad lipit mai repede.
Pagina 1 din 1
IAR-81 BoPi 1/72 Parcmodels
#2
Postat 20 June 2013 - 09:34 PM
Bomba de 250kg din kit are forma corecta, insa aripioarele n-au nici o treaba cu realitatea.
As fi putut folosi cu totul una generica, dar asa n-as fi avut tablitele perforate ale lansatorului, de deasupra.
Am hotarat sa-i tai aripioarele si sa le inlocuiesc cu unele noi bomba unui P-40 Academy.
Cu cele mici, de 50 kg, va fi o problema. Cele din kit chiar n-au nici o treaba. Am identificat ( Ficat-FicaAAAAT !!!!) unele in kitul de F-9 Panther de la Hobby-boss (pe care nu-l am) si in cel de Dauntless de la Hasegawa.
As fi putut folosi cu totul una generica, dar asa n-as fi avut tablitele perforate ale lansatorului, de deasupra.
Am hotarat sa-i tai aripioarele si sa le inlocuiesc cu unele noi bomba unui P-40 Academy.
Cu cele mici, de 50 kg, va fi o problema. Cele din kit chiar n-au nici o treaba. Am identificat ( Ficat-FicaAAAAT !!!!) unele in kitul de F-9 Panther de la Hobby-boss (pe care nu-l am) si in cel de Dauntless de la Hasegawa.
#5
Postat 02 September 2016 - 01:42 PM
Tare dragutz! Imi place si dedicatia de pe bomba; parca vazusem si pe o torpila: Pt Stalin de la tanti Safta...
Ma bintuie de citeva zile o intrebare: De ce IAR-81 avea nevoie de furca sa scoata bomab in afara arcului elicii iar toate celelalte JaBo care veneau tot din vinatori modificati ( Me-109E, Fw-190, Spitfire, etc), nu ? Era o problema cu unghiul de picaj ?
Ma bintuie de citeva zile o intrebare: De ce IAR-81 avea nevoie de furca sa scoata bomab in afara arcului elicii iar toate celelalte JaBo care veneau tot din vinatori modificati ( Me-109E, Fw-190, Spitfire, etc), nu ? Era o problema cu unghiul de picaj ?
#6
Postat 02 September 2016 - 02:55 PM
Pai cred ca tipul lansatorului e dat mai degraba de profilul bombardamentului.
Imi amintesc ca vazusem undeva o diagrama a manevrei de bombardament a spitului si era un picaj usor, dar era mai mult sau mai putin un "level bombing", nu "dive bombing"
IAR-ul era realmente un bombardier in picaj si cel putin in teorie era mult mai precis.
Majoritatea proiectelor din lume care au experimentat atacul in picaj au folosit acel trapez, as aminti numai de Skua britanic sau Dauntless-ul american
Imi amintesc ca vazusem undeva o diagrama a manevrei de bombardament a spitului si era un picaj usor, dar era mai mult sau mai putin un "level bombing", nu "dive bombing"
IAR-ul era realmente un bombardier in picaj si cel putin in teorie era mult mai precis.
Majoritatea proiectelor din lume care au experimentat atacul in picaj au folosit acel trapez, as aminti numai de Skua britanic sau Dauntless-ul american
Arata acest topic
Pagina 1 din 1