Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-80M - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-80M nr.104 "Getta" 1/72

#1 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2013 - 11:46 AM

Salutare !

Aici voi prezenta constructia "Gettei" lui Gheorghe Gulan.
N-o sa mai prezint kitul de la Parcmodels, banuiesc ca e arhicunoscut deja.

Am incput prin a lipi jumatatile fuselajului anterior. Pentru nr.104, aerisirile laterale (cele din spatele esapamantelor) trebuie astupate.

Imagine atasata: DSCF6783.JPG

intradosul aripii este cel corespunzator variantei 81c, cu tunuri Mauser dar aripa lunga. Extradosul e cel pentru 6 mitraliere.Exista o neconcordanta deci intre ele, care va necesita chituire serioasa catre capetele de plan.cala trenului se potriveste bine, dar are o scobitura ca va necesita de asemenea umplere cu putty.

Imagine atasata: DSCF6784.JPG
Imagine atasata: DSCF6785.JPG


Capotele motorului s-au potrivit impecabil.
Voi folosi motorul dat in cutie, Avind in vedere pozitia destul de in spate si forma capotajului, cred ca un motor din rasina e inutil. Oricum va necesita cel putin acelasi nivel de detaliere, avind in vedere ca si lui ii vor lipsi "betele" de la cilindri si toata tevaraia si firaraia aferente.

Imagine atasata: DSCF6786.JPG

Fuselajul posterior trebuie incarcat un pic in zona unde vine baza cupolei, fie cu putty fie cu o fasie de plastic. Altfel va exista un luft la montarea cabinei. Si coama de sus trebuie ajustata un pic.


Imagine atasata: DSCF6789.JPG


Am regravat aripa ca pentru varianta cu mauser si am lipit-o de fuselajul anterior. A doua priza de aer trebuie facuta pe bordul de atac al aripii stangi.

Imagine atasata: DSCF6790.JPG
Imagine atasata: DSCF6792.JPG
Imagine atasata: DSCF6793.JPG
Imagine atasata: DSCF6797.JPG

Dupa mai multe probe la rece, am introdus un mic distantier in fuselajul anterior, pentru a-l face sa se pupe perfect cu cel posterior.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 16 June 2013 - 11:49 AM


#2 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 16 June 2013 - 12:17 PM

Edi, referitor la neconcordanta dintre intra- si extrados din kit-ul Parcmodels, exista cumva intr-unele din cutiile Amodel alte piese corecte, corespunzatoare?

#3 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2013 - 02:26 PM

Pentru M, nu exista, nu in sensul de "capace de tunuri mauser pe aripa scurta". Ce poti face, daca vrei sa scapi de gravare, e sa iei aripa lunga de 81C de la A-Model 72170 sau de la DC A-Model 72204 si sa-i scurtezi capetele. S-ar putea sa scapi mai repede decit sa nivelezi si dupa aia sa gravezi 12 capace. Dar dupa aia, ce faci cu ce ramane ?

Aici ar putea interveni Paul...poate scoate un template din PE pentru gravarea duzinei de capace ;)

#4 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2013 - 02:33 PM

Continutul kiturilor de la Amodel, cu poze destul de clare, il puteti gasi aici, dind sus un search dupa "IAR":

http://www.model-making.eu/

#5 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2013 - 02:34 PM

Inceput in mare forta.

Arata foarte bine!
Imi place tare mult cum ai regravat extradosul.

Doua mici intrebari, daca imi permiti:
1. Nu era mai usor sa lipesti mai intai semifuselajele anterioare de cele posterioare? Ma gandesc ca asa era mai usor sa te asiguri ca se vor alinia corespunzator...
2. Cum rezolvi cu elicea?

P.S: Ma asteptam totusi sa incepi cel putin 3-4 bucati concomitent ;-)

Spor in continuare..

#6 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2013 - 03:06 PM

Evident ca merge si asa. Initial asa si incepusem, vroiam sa le lipesc pe un geam, pentru a fi perfect aliniate. Pe urmatoarele probabil ca asa le voi face. Kiturile A-model nu au aceasta problema, la ele fuselajul e din doua jumatati.

O elice am 'rezolvat" de la un breda, s-ar putea pe celelalte sa le "sucesc" din cele originale, din kit. Oricum trebuie modificate un pic, mecanismele de schimbare a pasului ar trebui sa fie vizibile.

Pai cam trei as vrea sa incep.. dar prima parte fiind la fel la toate, mi-a fost lene sa fac poze.

#7 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 16 June 2013 - 05:50 PM

Mersi, Edi!
Ce ma framanta era taman chestiunea existentei a cel putin doua variante de extrados in variile cutii Amodel. Se pare ca exista :-)

#8 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2013 - 06:13 PM

Pai exista...aripa scurta cu 4 mitraliere (80 - 72166), cea lunga cu tunuri Ikaria si 4 mitraliere (80C - 72168), cea scurta cu 6 mitraliere (80A - 72167 si 81 BoPi - 72169) si cea lunga cu Mauser (80DC - 72204 si 81C - 72170) .
N-au facut-o pe cea cu mitraliere de 13 (80B)din care evista parca si scurta si lunga, si pe cea scurta cu mauser (80M).

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 16 June 2013 - 06:22 PM


#9 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 16 June 2013 - 07:31 PM

Vezi postarea1-0-9, la 16 June 2013 - 02:26 PM, a spus:

Pentru M, nu exista, nu in sensul de "capace de tunuri mauser pe aripa scurta". Ce poti face, daca vrei sa scapi de gravare, e sa iei aripa lunga de 81C de la A-Model 72170 sau de la DC A-Model 72204 si sa-i scurtezi capetele. S-ar putea sa scapi mai repede decit sa nivelezi si dupa aia sa gravezi 12 capace. Dar dupa aia, ce faci cu ce ramane ?

Aici ar putea interveni Paul...poate scoate un template din PE pentru gravarea duzinei de capace ;)

Pai pot sa incerc ceva. Dupa ce fac cateva placute pun cateva poze si daca sunt doritori...

#10 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2013 - 09:22 PM

Salut Paul, orice ai face, ar trebui sa folosesti o tabla muult mai "sanatoasa"; la fel si pentru o eventuala transa noua de PE pentru IAR.

Revenind la Getta & Co, am vopsit citeva piese azi. Cu RLM 76 prin cockpit, maro pentru tetiere, rosu si un azure blue pentru buteliile din cabina. Negru pentru tablourile de bord.

Imagine atasata: DSCF7857.JPG
Imagine atasata: DSCF7859.JPG
Imagine atasata: DSCF7862.JPG
Imagine atasata: DSCF7869.JPG
Imagine atasata: DSCF7871.JPG
Imagine atasata: DSCF7872.JPG
Imagine atasata: DSCF7876.JPG
Imagine atasata: DSCF7874.JPG

Am avut doar doua seturi de PE de la Paul (eddie models), care desi foarte misto, mi s-au parut extrem de subtiri. In opinia mea ar trebui facute pe o tabla mult cel putin de 2-3 ori mai groasa.

Pentru al treilea am improvizat prin cockpit, facind diferitele manetute din plastic tras la cald si cutia buteliei de oxigen din foaie de plastic.

Am profilat tetierele un pic, pilind doua santulete care sa-i dea aspectul acela tipic de perintza. Cea a Getei a mai primit doua gauri unde vor fi fixate centurile.

Tabloul de bord al Gettei, si al lui BoPi au primit cutiuta selectorului de acrosaje si un mic robinet, cea a lui 80A inca un ceas in partea dreapta.
Cartea lui Radub e nepretuita in aria asta, desi ma tem ca unele informatii foarte utile n-au mai ajus sub tipar ( dupa cum zicea si Radu, a fost foarte mult scurtata de editorii de la SAM). Ar fi fost foarte pretuita o diagrama color a cockpitului, fie perpectiva, fie stinga - dreapta. De exemplu, nici acum nu-s lamurit ce culoare avea spatarul scaunului.

Am dat apoi cu future si tush peste tot, si am mai punctat cu diferite culori ..rosu, argintiu, negru, maro si auriu.

Imagine atasata: DSCF7879.JPG
Imagine atasata: DSCF7880.JPG
Imagine atasata: DSCF7884.JPG
Imagine atasata: DSCF7885.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 20 June 2013 - 09:23 PM


#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 June 2013 - 08:17 AM

Palonierele alea trebuia sa le refaci, sunt grosolane rau. Stiu...nu se prea vad. Cred ca panoul de bord nu era negru, ci un verde inchis tare.

#12 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 21 June 2013 - 09:07 AM

Salut. Am folosit tabla de 0,1 mm. La piesele care nu au avut o fata corodata (de exemplu tabloul de bord, cadrul din fata cockpitului) grosimea aceasta a fost ok. Au fost cateva piese care au necesitat corodarea unei fete - gen scaunul,centurile sau diferitele manetute - acestea sunt mai fragile.Totusi eu cred ca pot fi folosite toate piesele cu ceva atentie. Am vrut totodata ca piesele sa fie destul de detaliate, daca foloseam tabla mai groasa se pierdeau unele detalii. Nu va mai fi cred o alta serie. Daca o sa scot altceva o sa folosesc sigur o tabla mai groasa.
PS Nu era mai ok de folosit pt M tabloul de bord din PE? Mi se pare ca arata mai bine decat cel din plasitc. Bafta!

Aceasta postare a fost editata de paul: 21 June 2013 - 09:19 AM


#13 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 21 June 2013 - 05:51 PM

Paul, nu ma intelege gresit, Pe-urile tale sint foarte misto! Intr-adevar, pentru detalii fine, centurile de exemplu, sint ideale pe tabla de 0.1. Pentru altele, cum sint capacele trenului sau catargul antenei, 0.1 e mult prea subtire. Catargul nu cred ca ar ramane drept daca ii intind firul antenei.

Z, nu am refacut si nu voi reface palonierele. Le-am pus chingile de prindere a piciorului (fir de plumb) si le-am mai curatzat un pic.

Imagine atasata: DSCF7906.JPG


Pe tablourle de bord ( care nu cred ca-s altfel decit negre. Nu stiu de unde ai scos treaba cu verdele inchis, e prima data cind aud asta ) am dat un lac mat, un drybrush usor cu pasta agama - aluminiu si dupa aceea niste puncte de future pe cadrane, sa se vada mai lucioase. N-am folosit PE-urile pentru ca voi incerca sa le pastrez pentru un viitor 81C cu cabina deschisa.

Imagine atasata: DSCF7909.JPG

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 21 June 2013 - 05:52 PM


#14 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 21 June 2013 - 06:29 PM

MeserieImagine postata

#15 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 21 June 2013 - 08:10 PM

Multumesc Edi :hi: Astept cu interes continuarea constructiei machetelor.

#16 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 30 June 2013 - 08:51 AM

"Eduard Enterprises" merge din plin !! Foarte frumos pīnă acum, īmi place tare mult filozofia ta de abordare a machetelor, iar execuția este minunată. Spor să ai īn continuare! :drinks:

#17 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2013 - 04:42 PM

:hi:

Am mai lucrat , e drept, putin, la IAR-uri;

Am lipit 28 de bucatele de plastic tras la cald , pe clilindri.
Mai am inca doua seturi de facut :bang: .

Imagine atasata: DSCF7928.JPG

#18 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2013 - 07:17 PM

Getta:

Am fixat interiorul. Tabloul de bord intra cu greutate. Ca dimensiuni este corect dar evident nu s-a putut tine cont de grosimea materialului la fuselaj. Asa ca a trebuit pilit un pic.
Desi 104 e un avion mai timpuriu, i-am pus mansa cu maner circular, specifica avioanelor echipate cu armament declansat electric. Probabil ca cea veche ar fi fost inlocuita odata cu schimbarea tunurilor.

Imagine atasata: DSCF7934.JPG

Am lipit citeva betisoare in forma de M, chiar in spatele palonierelor.

Imagine atasata: DSCF7933.JPG

Pe ele va veni agatat tabloul cu cele 5 ceasuri, facut dintr-un profil de plastic cu un decal generic din cutia cu maimute.
Am mai facut si manetuta schimbatorului de pas, care vine pe plansa orizontala ce sustine tabloul de bord, in partea stinga.

Imagine atasata: DSCF7935.JPG

Colimatoarele britanice din setul de la Quickboost par a fi similare cu cele de pe IAR-80, asa ca le voi folosi fara dureri de cap. Gemuletele vor fi inlocuite insa, cele date de quickboost sint patrate.

Imagine atasata: DSCF7932.JPG

Am inaltat un pic peretii laterali ai fuselajului in dreptul cabinei, acolo ar aparea un luft la montarea cupolei.
De asemenea, pe coama din spatele tetierei am gravat canalul in care era teava pe care glisa cupola . Acolo voi introduce o baghetica de plastic, vopsita cu ceva gen inox.

Imagine atasata: DSCF7940.JPG

#19 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2013 - 08:38 PM

La naiba, omule! Esti un adevarat vrajitorImagine postata
Arata foarte bine. Nici n-ai zice ca-s la 72.Abia astept sa vad si motoarele....vor fi cu siguranta niste bijuterii.

#20 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 01 July 2013 - 07:52 PM

Domine sanctis!! De ce ai făcut "push rod's"-urile alea din plastic tras? Nu era mai simplu din sīrmă?? Eu așa le-am făcut la I-15, și mi s-a părut că a ieșit bine...Acum, pentru că eu sīnt total dinafară cu trasul din culee, mi se pare mare inginerie...

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi