IAR 81 C No. 320 Kit lcaerodesign scara 1/48
#22
Postat 26 July 2013 - 04:36 PM
paul, la 26 July 2013 - 09:14 AM, a spus:
Salut Paul, am avut o discutie astazi cu Z-mare. Ai multumesc ca si-a facut timp pentru mine si a cautat printre altele si documentatie despre mansa despre care spui tu. A reiesit ca mansa respectiva a fost folosita la foarte multe IAR-uri, chiar si la al meu! Nu retin sa fi vazut vreo poza cu acest tip mansa, care seamana mult cu cel de la Spitfire. In cartea lui Radu Brinzan apare intr-un coltisor un desen cu mansa vazuta din fata si lateral. In principiu, trebuie sa tai manerul dar dispare si acel levier. Am sa vad daca in cutia cu resturi am o mansa de Spitfire si eventual sa-l inlocuiesc. Din documentatia lui Z-mare (revista Modelism) sunt enumerate si care avioane aveau acele manse "Late type". Revine Z-mare separat cu informatii.
@michi-ro : erai entuziasmat pina sa apara kit-ul. Credeam ca te apuci de lucru, nici acum nu este tirziu!
Asa, am mai lucrat putin la cockpit. Am reusit sa fac furtunul pentu oxigen. La inceput am vrut sa folosesc sirma de plumb de 0,5 mm pe care sa infasor lita de 0,1 mm de cupru. La inceput, a mers bine dar pe urma am observat ca sirma de plumb de deforma. Am cautat niste fir de cupru de 0,5 care a fost cu mult mai bun, adica se lucreaza cu mult mai usor. Acesta este rezultatul.
#23
Postat 26 July 2013 - 05:18 PM
Late-type control "spade grip" for all aircraft fitted with electrically - fired armament and retrofitted to all early tipe aircraft re-armed with cannons Va las pe voi sa traduceti pentru a nu crea confuzii.
Tot in dicutia cu Tibi am atins si forma partii superioare a jambelor - adica partea dintre aripa si locul de prindere al verinului- care are o forma hexagonala, adica are 6 laturi, chiar daca hexagonul nu este corect. In kit ete un patrat oarecum rotunjit.
#24
Postat 31 July 2013 - 08:50 PM
Am mai lucrat putin la macheta, acum la motor. Am debavurat si gaurit toti cilindrii, doresc sa lipesc si firele pentru buji. Aici cartea lui radu este de mare ajutor. Motorul este in mare ansamblat si vopsit.
Am folosit vopsea tamiya XF 16. Este o vopsea pe care de regula o urasc dar pentru motoare am observat ca este foarte ok. Deci nu se va usca in borcanel Urmeaza sa vopsesc niste mici detalii cu negru dupa care urmeaza un wash. Voi folosii un wash de la AK interaktiv - Engine grime. Este nemaipomenit!
La pale am depistat niste mici probleme de printare care sau transpus in piesele de rasina. Ieri am chituit si astazi am si grunduit palele. Acum sunt netede si fine ca un fundulet de bebelus! Din pacate astazi am doar poze cu ele chituite... dar cu atit mai bine pentru ca vedetiu unde trebuie sa fiti atenti.
Tot ieri am lucrat si la roti. Am vrut sa fac un truc folosind diverse materiale foarte calde pentru a deforma rotile ca si cum ar fi lasate de la greutate. Nu mi-a reusit asa ca am mers pe a doua varianta : le-am aplatizat, am regravat profilul si am aplicat chit diluat cu pensula. Am slefuit in asa fel incit sa fie o trecere perfecta intre chit si rasina. In realitate arat bine (zic eu) .
#25
Postat 01 August 2013 - 08:00 AM
Eu faceam treaba asta (la plastic ce-i drept) cu un fier de calcat pus la nivelul mesei.
Bechia si o roata stau pe masa, pe fierul pus cu placa in sus se pune o hartie siliconica si se lasa roata sa atinga hartia. Dupa un timp se apasa putin.
Se repeta pentru cealalta roata.
Daca nu se asteapta nu se mai umfla lateral.
La altele, unde cauciucul e mai ingust pileam doar portiunea de contact cu solul.
La rasina nu am incercat dar cred ca ar merge bine avand in vedere ca rasina reactioneaza mai bine si mai uniform la incalzire.
Imi place cum a iesit furtunul. Banuiesc ca nu ar fi mers (din cauza grosimii) sa infasori sarma de plumb pe miez de cupru.
#27
Postat 01 August 2013 - 10:27 AM
tibi22, la 31 July 2013 - 08:50 PM, a spus:
Daca vorbim de desenele aparute in Modelism 2/85, mie mi se pare ca profilul jambei e mai degraba octogonal decat hexagonal, de unde si impresia de patrat tesit. Tehnic vorbind, e mai usor de realizat.
#31
Postat 01 August 2013 - 08:12 PM
Din pacate eu nu mai am vechile reviste modelism, stiu ca ajunsesera odata in pivnita dar de atunci nu mai stiu nimic de ele. Singurele surse pe care le detin sunt in primul rind cartea lui Radu Brinzan si topicul lui Cantacuzino despre IAR 80... Jamba este deja vopsita si dupa cum am spus prefer sa o las acum asa.
@ wurger - daca infasuram cel mai subtire fir de plumb pe care al am (0,2 mm) as fi avut mult de furca, in primul rind se rupe foarte usor iar in al doilea rind furtunul ar fi fost putin mai gros. Am preferat firul de cupru.
Legat de aplatizarea rotilor, tehnica descrisa de tine imi este teoretic cunoscuta, am vrut sa o aplic aici, la rotile de rasina dar nu a mers, nici nu am fortat nota este drept. Vazind cum stau lucrurile am ales o solutie mai sigura unde am mai mult control.
@ Mr. Bill - tu fati frumos Hausafgaben-ul si sper sa ne surprinzi cindva cu un IAR 81 C bomba!
Revin maine sau simbata cu noi progrese!
#32
Postat 02 August 2013 - 08:24 AM
Oricum, numarind fetele, eu nu gasesc mai mult de 6.
In privinta turtirii pneurilor sub greutatea avioanului...am mari indoieli.Uitati-va la masini, au greutati similare cu avioanele sau chiar mai mari, au pneurile lasate??? Nu! M-am uitat si la poze cu avioane la sol. Nu am vazut asa ceva. Si ar fi si normal, soferii stiu ce inseamna un pneu moale. E drept, da bine, dar... atit!
#33
Postat 02 August 2013 - 09:42 AM
Z-mare, la 02 August 2013 - 08:24 AM, a spus:
Z-mare, ce ai vazut poate a fost pe teren de iarba, normal ca nu vezi. Te rog sa te uiti la pagina 53, IAR-ul 80 nr. 257 pe suprafata betonata.
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 02 August 2013 - 09:43 AM
#34
Postat 03 August 2013 - 01:15 PM
De asemenea am vopsit rotile. Poate am sa mai fac putina uzura maine si incerc sa le murdaresc putin.
Toate cele bune! Pe data aviatoare !
#37
Postat 08 August 2013 - 12:24 PM
Caldura mare, este chiar greu sa mai lucrezi ceva pe asa o vreme. Dupa servici aproape ca nu iti mai arde de nimic ! Totusi, asa printre picaturi am mai lucrat citeceva.
Interiorul cockpitului se apropie de final, mai am de montat suportul tabloului de bord si sa trag niste fire de la aparetele de masura.
Nu am fost prea sigur la o prima problema, dar acum cind fac probele sa inchid fuselajul cu aproape toate componentele lipite, jumatatile de fuselaj nu ajung sa se uneasca pe intrados! Butelia de oxigen ori nu este la scara ori altceva nu este in regula. Podeaua atinge butelia daca vrei sa inchizi jumatatile de fuselaj. Am fost nevoit sa dau jos butelia si sa tai pe dos si asta nu a fost destul, am pilit si din podea putin cu o pila rotunda. Acum jumatatile se unesc bine dar parca nu sunt multumit de ce am facut.
Tevile de esapament sunt si ele vopsite cu un amestec de vopsea care sa imite cit mai bine rugina. Am aplicat si pigment de rugina si le-am fixat cu alcool izopropilic suflat cu aerograful. Culoarea sa inchis putin mai mult decit am sperat. Astept o zi si aplic lac mat, poate reusesc sa ai mai deschid culoarea. Oricum, dupa ce voi monta motorul am sa mai aplic odata pigment de rugina.
Elicea a fost vopsita cu grund Tamiya, apoi am aplicat un strat de Alclad Aluminiu. Pentru chipping am folosit sare si un cutit de modelism... Am accentuat mai mult bordul de atac al palelor. Palele au fost vopsite cu RLM 70 Schwarz Grün.
Acelasi tratament a avut si coafa ...
Va urma.
#40
Postat 21 August 2013 - 09:08 AM
Mai am o alta problema tot acolo pe care dupa instructiuni nu o intelege. Piese R 4 are infata o proemintenta cilindrica de aproximativ 1 mm care este mai mica in diametru decit restul cilindrului. Din fotografii, intre coafa elicei si acel cilindru nu vad sa existe acea "treapta". Ma intreb - dece a fost facuta asa? Trebuie pilita toata treapta aia? Please help!
Cockpitul este aproape finalizat. Am reusit sa montez tabloul de bord, urmaza sa mai adaug niste fire in spatele tabloului de bord pentru a simula cablurile de la aparatele de masura si am sa mai adaug niste tije tot acolo. Lipirea am facut-o cu Gator Glue. Mai am de modificat mansa, deocamdata ma gindesc de unde sa tai si cu ce sa-l inlocuiesc...