Gotha Go-145 1/72 Huma Models
#4
Postat 11 June 2013 - 05:12 PM
Parca nr.7 e un pic mai cu grija facut, pe la imbinari, poate doar mi se pare.
Parbrizul avea totusi un fel de rama la baza, in care se fixa. Tot la fel, fetele parbrizului se imbinau intr-o rama foarte fina.
La fel de adevarat e ca abia se zaresc in unele dintre pozele de atunci.
Spor.
#5
Postat 11 June 2013 - 07:31 PM
Imi pare bine ca iti plac, multumesc.
E posibil sa ai dreptate ca unul din ele sa fie facut mai cu grija, eu am lucrat lafel la ambele, executarea lor fiind un proces manual rezultatul poate diferi din unele puncte de vedere, e mai dificil sa faci un lucru de mai multe ori si cu aceeasi precizie, (cel putin in cazul meu)
Stiu de existenta celei rame la baza parbrizului, rama pe care eu nu am reprezentat-o, mi s-a parut prea complicat pentru aceasta scara iar in final cu ochiul liber nu se distinge, cu aparatul foto pe macro e alta discutie. Mai sus eu am raspuns in legatura cu ramele mai "vizibile", cu care suntem obisnuiti, rame de contur si rame la schimb de unghi, rame care dupa parerea nu exista la acest avion. Am cateva poze de o mai buna calitate decat cea ce gasim pe net, oferite de Dl. Antoniu (multumesc si pe aceasta cale pentru poze) unde ca si in cazul catorva poze de pe net observam lipsa acestor rame. Desigur in unele poze, datorita luminii si a formei parbrizului, pe acea muchie care se formeaza la schimbarea de unghi se observa ceva insa e doar reflexia lumini. Acelasi fenomen se poate observa si la nr.7 in prima poza postata de mine mai sus, datorita luminii parbrizul din spate pare a avea rame "vizibile". Oricum asta este doar parerea mea in functie de informatiile / pozele vazute de mine pana acum, cum acestea sunt limitate in cazul acestui avion subiectul ramane deschis.
Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 11 June 2013 - 07:33 PM
#8
Postat 12 June 2013 - 06:41 PM
Doar ca nu imi aduc aminte sa fi vazut la vreun avion WW2 schimbari de unghi fara rama de imbinare. Nu cred ca Gotha ar fi investit tehnologic in a crea astfel de parbrize "clear" pentru un avion usor si ieftin.
La fel de bine, se poate ca eu sa gresesc, pentru ca, intradevar, doar in vreo 2-3 poze ceva "mai clare" muchia respectiva luceste ca o rama.
Spor la treaba in continuare!
#9
Postat 12 June 2013 - 09:12 PM
Citeaza
Multumesc, Z, imi pare bine ca iti place.
Citeaza
Multumesc, Tibi. Nu am incercat niciodata o alta scara, am inceput cu 72 din lipsa de spatiu pentru depozitarea machetelor facute si am tot continuat cu aceasta scara, astfel am adunat un stoc considerabil de kit-uri / accesorii pentru aceasta scara si acum mie dificil s-o mai schimb, cu siguranta voi incerca IAR-ul 80 la 32 de la FRROM daca tot apare si vedem dupa daca schimb ceva.
Citeaza
Doar ca nu imi aduc aminte sa fi vazut la vreun avion WW2 schimbari de unghi fara rama de imbinare. Nu cred ca Gotha ar fi investit tehnologic in a crea astfel de parbrize "clear" pentru un avion usor si ieftin.
La fel de bine, se poate ca eu sa gresesc, pentru ca, intradevar, doar in vreo 2-3 poze ceva "mai clare" muchia respectiva luceste ca o rama.
Spor la treaba in continuare!
Multumesc, Alex, mult spor iti urez si eu.
Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 12 June 2013 - 09:13 PM
#11
Postat 13 June 2013 - 09:10 AM
Din ce fotografii am vazut eu, parbrizele SIGUR aveau rame, doar ca erau foarte subtiri, si par vopsite cu un gri foarte deschis, nu in culoarea exterioara a aparatului. Uite doua poze:
Pozele-s culese de pe net,sper sa nu se supere nimeni ca le-am postat
Acuma, la 1/72, ramele alea ar fi subtiri ca un fir de par, nu cred ca-i bai faptul ca le ignori. Machetele au iesit super si fara ramele alea!
Si-n planul asta francez sint figurate...
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 13 June 2013 - 09:12 AM
#13
Postat 13 June 2013 - 11:18 PM
@ dakian67: Imi pare bine ca iti plac, pentru "rigging" am folosit fir de par, de obicei foloseam un fir textil foarte subtire folosit in industria confectiilor, insa am ramas fara si am inceput cu fire de par, multumesc sotiei care este "donator".
Multumesc pentru pozele postate, prima poza pe care ai postat-o, sincer, nu am mai vazut-o pana acum, este o poza foarte interesanta unde in sfarsit se vede ceva mai concret in legatura cu presupusele rame, poate cumva ai si poza la o rezolutie mai mare unde putem vedea mai concret si poate putem decide daca acele dungi sunt rame sau distorsionari datorita curbari plexicului.
Cea de a doua poza o stiu si o am la o rezolutie mai buna, insa nimic special nu se vede in ea, la parbrizul din spate se observa o dunga deschisa la culoare (argintie) care poate fi datorita lumini pe muchia parbrizului, iar la parbrizul din fata se observa o dunga inchisa la culoare (neagra) care poate fi datorita unchiului de fotografiere care prinde partea frontala a parbrizului prea din lateral (stim foarte bine ca daca privin din lateral o bucata de geam/plexic aceasta nu mai este opaca).
Cunosc si planul, insa nu cred ca este bine a fi luat ca sursa sigura, nu este un plan de fabrica sau ceva foarte elaborat, este un plan pentru modelisti ...
Mai jos am atasat doua poze (ma rog, fragmente din poze cu cele din aviatia noastra) unde:
- in prima poza observam cat de clare erau parbrizele, nimic nu se observa la schimbarea de unchi iar rama "sanatoasa" de prindere din partea de jos se observa foarte bine,
- in cea dea doua poza avem parbrizul spate unde intr-o parte se observa reflexia lumini stralucitoare pe muchia curba si in alta parte claritatea muchiei si lipsa ramei, de asemenea observam iar rama de prindere din partea de jos.
Am mai adaugat si un desen, foarte probabil din cartea tehnica a avionului, deci nu un plan modelistic, unde pe langa subiectul principal "cockpit Go-145" vedem si parbrizul, care lafel nu are rame.
Oricum pe acest subiect, avea sau nu rame, putem discuta foarte mult pro si contra deoarece in acest moment informatiile/ pozele despre acest avion sunt putine, nu este un avion foarte inportant si nu avem la dispozitie informatii/poze ca in cazul BF-ului 109, FW-ului 190, IAR-ului 80 ... etc ... unde putem spune si cate nituri avea...
Momentan am sa le las asa fara rame, daca pe viitor apar informatii mai concrete, le voi face.
@Vasile: Imi pare bine ca iti plac. Multumesc.
Despre hobane am raspuns mai sus. Hobanele la acest avion nu sunt asa de complicate asa ca nu a fost mare chin cu ele, poate doar faptul ca erau duble a mai ingreunat situatia insa nu exagerat, la Breguet Br-14 a fost intradevar dificil.
#14
Postat 14 June 2013 - 09:20 AM
Se pare ca-i tare bine sa ai o sotie/fiica buna donatoare de fire !! Noroc si succese in continuare !
#15
Postat 14 June 2013 - 09:26 AM
Se mai poate si daca gasesti un marker la culoarea potrivita ceea ce in cazul tau ar fi greu (dar nu imposibil)
Oricum imi place cum a iesit.
Am facut si eu macheta si stiu ca e destul de slaba.
#16
Postat 14 June 2013 - 10:40 PM
@ wurger: Multumesc foarte mult pt sfaturi, foarte bune, insa dupa cum am spus momentan sunt de parere ca aceste Go-145 nu aveau rame la schimbarea de unghi sau la exterior, ci doar o rama la partea de jos care facea prinderea de fuselaj asa ca voi lasa parbrizele asa cum sunt acum, daca pe viitor apar informatii concrete ca ar fi avut rame, am sa le fac.
Intradevar este un kit slab, care pune anumite probleme la constructie ...
Multumesc.
- ← O mana de ajutor, photoetchuri Eduard aviatie japoneza
- Aviatie
- Hawker Hurricane Mk. I Early No. 3 Galben, Lt. Av. Horia Agarici →