In viitorul apropiat sper sa ma apuc de lucru la un zburator mai ciudat, e vorba de Blohm Voss BV 40, dar am niste nelamuriri legate de schema de vopsire. In instructiuni apar niste diferente fata de indicatiile de vopsire de pe cutie, dar ce ma intriga cel mai mult e ca in amandoua apare RLM82 ca fiind verde inchis dar peste tot gasesc ca e verde deschis. Asa ca va intreb ce varianta de camuflare ar fi mai corecta RLM 76/81/82 sau 76/81/83 (asta daca la prototipuri era corecta vreuna din variantele astea)?
Postez si 2 foto cu ce apare pe cutie si instructiuni:
Pagina 1 din 1
RLM 82 sau 83?
#2
Postat 09 June 2013 - 09:04 AM
In mod normal ar trebui sa fie RLM 76/81/82, ce a inlocuit vechea schema RLM 65/70/71. RLM 83 a fost anuntata o data cu cele doua culori si a fost folosita pentru inlocuirea culorii RLM 74. S-ar putea ca varianta RLM 75/83, aparuta initial pe Bf109 si FW 190, sa fi fost folosita ca o tranzitie la ordonata RLM 81/82.
In septembrie 1944 este eliberat de Blohm & Voss si aprobat de RLM un Oberflacheenschutzliste 8 Os 155 si desemneaza un camuflaj "in verde" folosind culorile RLM 76/81/82.
Eu zic sa mergi pe RLM 76/81/82.
In septembrie 1944 este eliberat de Blohm & Voss si aprobat de RLM un Oberflacheenschutzliste 8 Os 155 si desemneaza un camuflaj "in verde" folosind culorile RLM 76/81/82.
Eu zic sa mergi pe RLM 76/81/82.
#3
Postat 09 June 2013 - 09:34 AM
In conformitate cu L.Dv. 521/1 din '38 si '41, planoarele au schema de vopsire cu 70/71. Din martie 1943, cand apare L.Dv. 521/2, toate planoarele trec la schema 76/81/82 cu rezerva ca acolo unde mai sunt mici stocuri de 70/71 se pot combina 70 (sub 10%) cu 82 si 71 (sub 10%) cu 82 (cf. Nota tehnica GL/C-E 10 nr. 10585/43, ref. 82 b 10).
Deci, 76/81/82 e corect.
Deci, 76/81/82 e corect.
Aceasta postare a fost editata de Kromag: 09 June 2013 - 09:43 AM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1