Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-81B/W What-If... - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-81B/W What-If... ce-ar fi daca...

#21 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 13 June 2013 - 05:23 PM

Salut mare Z :-)
De cand ai inceput lucrul la modelul asta m-am intrebat cum o sa-l vopsesti,asa ca mi-am permis sa realizez trei profile pe care le poti lua ca referinta daca-ti sunt pe plac.

Imagine atasata: IAR-81B-W-1z.jpg

Imagine atasata: IAR-81B-W-2z.jpg

Imagine atasata: IAR-81B-W-3z.jpg

Spor

#22 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 13 June 2013 - 07:03 PM

:yahoo:

Mie imi place foarte mult primul, insa ultimul "striga" de-a dreptul FOCKE-WULF!!! :good:

#23 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 June 2013 - 07:17 PM

E, azi am vrut sa asamblez fuselajul, dar cred ca am avut doau miini stingi! Nu stiu cum am facut, dar am pus bratul peste ansamblul plansei de bord! :80: :bang: Asa ca trebuie refactut de la zero!
Axor, o sa merg pe culori RLM 74/75/76, ceva asemanator cu ultimul profil.

#24 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 13 June 2013 - 08:46 PM

Nu din superstitie dar astazi am preferat sa nu lucrez nimic. Pacat ca ti sa intimplat acest mic accident! Nu imi fac griji, ai sa o refaci tu repede! :friends:

#25 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2013 - 09:47 PM

Toate trei profilele sint misto, mie-mi place cel mai mult primul dar...fara mitralierele de capota. Nu-mi place cocoasa aia in fata cabinei. Pe acolo era oricum rezervorul si nu stiu cit loc de mitraliere si mai ales munitia lor , ramanea.

Ceva de genul asta, parca e mai suplu:

Imagine atasata: IAR-81B-W-1z1.jpg

#26 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 June 2013 - 07:09 PM

Am reusit, dupa ceva chinuri, sa asamblez fuselajul.
Imagine atasata: IAR-80BW_4 006.JPG
Cam asa arata inainte de asamblere.
Imagine atasata: IAR-80BW_4 005.JPG
Va trebui sa pun ceva stiren, lipsurile sunt destul de mari. Dupa uscarea temeinica a lipiciului, va trebui slefut pentu a ajunge la forma finala.
P.S. Acum vad ca s-a dus vopseaua de pe mansa. Cred ca se poate rezolva problema.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 17 June 2013 - 07:11 PM


#27 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 18 June 2013 - 08:28 AM

Sunt curios cum ai sa "nivelezi" carenajul motorului cu cel al fuselajului. Profilul lui axor este mai mult ala FW 190, unde fuselajul este mai bombat in fata cockpitului iar carenajul motorului este lasat mai jos in fata. Cel al lui 109 pare sa se apropie mult de forma reala a unui IAR 80 dar din poze mi se pare ca vei avea mult de slefuit la carenaj pentru a ajunge la "nivelul" fuselajului.

#28 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2013 - 01:27 PM

Si eu am mari dubii in ceea ce priveste potrivirea pe fuselajul existent. Pe ecran e mult mai usor sa dai resize, pina se potriveste....

#29 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 June 2013 - 09:34 PM

Fuselajul arata acum cam asa.
Imagine atasata: IAR-80BW_4 007.JPG
Axor a spus ca si el a tras putin de desen, carenajul de FW fiind putin mai mare decit cel de IAR-80, deci va fi ceva de pilit ca sa iasa ca aici
Imagine atasata: de construit_1.jpg

#30 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 19 June 2013 - 06:25 AM

Motorul e mai ridicat decat linia parbrizului ? Ceva nu da bine....

#31 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2013 - 08:26 AM

Asa mi se pare si mie.

Iar diferenta e semnificativa :blink: .

Va fi munca dracu.

Si eu sunt curios cum o rezolva Z...

#32 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 19 June 2013 - 09:38 AM

Constient fiind ca sfaturile sunt date (de regula) pentru a nu fi urmate, scriu si eu....
As fi mers pe varianta plasarii intregii grefe plasticoase negre mai jos decat ceea ce vad in imagine, pastrand intacta forma liniei capotei armelor.

La acest moment singura varianta pe care eu o vad cat de cat aplicabila,ar fi reprezentarea deschisa a tuturor capotelor motorului, mascand astfel ruperea liniei cursive a capotajului superior. Evident, ideea asta ar implica si plasarea unui BMW 801 acolo, insa n-ar fi un capat de tara ci din contra.

Am zis si eu; nu dati cu parul.

#33 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 19 June 2013 - 10:30 AM

Poate era mai usor daca incercai toata treaba cu capota unui FW 190 D. Nu am kit de D ca sa fac comparatie cu cel de A, dar din totografii tind sa cred ca are diametrul mai mic.
Din pozele tale nu imi pot da seama exact unde si ce se poate face dar solutia lui Adi mi se pare salvatoare. Oricum ai experienta asa ca poate ne surprinzi cu o solutie proprie!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 19 June 2013 - 10:30 AM


#34 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 19 June 2013 - 01:41 PM

Eu am folosit schitele lui Asgard la care am modificat doar bechia.Oricum este irelevant,profilele le-am facut doar pentru schema de vopsire.

Imagine atasata: IAR-81B-W-1z1z.jpg

Ce-i drept arata cam ciudat acum,insa,cupola oricum trebuie putin inaltata ca sa pice bine pe coama si la final poate nu va mai arata chiar asa.
O potrivire la rece a cupolei in stadiul asta l-ar ajuta pe Z sa-si dea seama daca va opta pana la urma pentru solutia lui Adi.

#35 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2013 - 02:26 PM

Z, lasa-l pe Adi, care evident are porniri masochiste (desi prima idee cu montarea mai jos nu e rea deloc dar nu rezolva carenarea din rotund in oval) si mai bine cauta alt motor...sau pot face eu asta pentru tine, caci tocmai am gasit jumatate de metru cub de avioane vechi de-ale mele...poate un P&W de la un bombardier american, ca ar fi adunat destule, ar fi fezabil...
Si sa-ti fie invatatura de minte sa te mai iei dupa altii care te-au aburit ca stiu ei ce fac de-s platiti asa bine acolo in cizma :))))))

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 19 June 2013 - 02:26 PM


#36 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 June 2013 - 08:10 AM

Multumiri de sfaturi, stiam de la inceput la ce m-am inhamat. Dar, exista pila, exista stiren, exista chit.
Normal, ar fi fost bun, de data asta, un kit de FW subdimensionat, adica ceva la scara 1/78.
Profilul care o sa iasa o sa fie mai degraba semanator cu cel de mai jos, nu cu cel pus de mine.
Daca as fi lasat capota mai jos, cum zice AdiP, as fi avut problema mai mari la aripa, cara ar fi parut incastrata in fuselaj.
Oricum, partea neagra ce incepe in zona esapamentelor, trebuie taiata, a ramas gol sub ea, si inlocuita cu stiren. Deocamdata am altceva de facut (moalnăr sef), dupa care o sa ma reapuc de IAR si V2.

#37 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2013 - 02:00 PM

Scuzati poluarea dar poate fi de folos.
Trecerea de la motor rotund la fuselaj oval se poate vedea cel mai bine la Ki 100.

Imagine atasata: kawasaki-ki-100-3.png


#38 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 June 2013 - 08:19 AM

Da, dar arata nasol tare! Pina la urma cam tot asa o sa arate profilul, numai cu "pante" mai line, in sensul ca linile de racor or sa fie mai lungi.

#39 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 24 June 2013 - 11:45 AM

Dupa parerea mea, eu as fi mers mai degraba pe aranjamentul folosit pe Junkers sau Dornier.
http://www.enginehis...MW%20801-ML.jpg
Asta se poate monta direct pe zidul parafoc fara nici o modificare majora la vreo altceva (mai era nevoie de o ranforsare a structurii interioare). Simplu si eficient. Asa s-a facut si "cealalta remotorizare". :-)
Inteleg "atractia" unui avion "cool" precum FW 190, dar tare ma indoiesc ca se putea face modificarea in felul aratat mai sus pentru simplul motiv ca intra prea mult in spatiul ocupat in mod normal de rezervoarele de ulei si benzina, dar si mai important (si infricosator), necesita taierea lonjeronului anterior al aripii ca sa faca loc pentru rampa de benzina si compresorul motorului. Cel care a facut "desenul" original cu "bot de FW 190" nu intelege nici structura de rezistenta a I.A.R-ului nici dimensiunile B.M.W.-ului.
Radu

#40 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 June 2013 - 07:30 PM

Radub, ai dreptate, dar motorul asta l-am avut la dispozitie, pe asta l-am folosit!!! Desi nu se prea potriveste, sper sa o descilcesc pina la urma in mod onorabil.
Corect si restul ce ai scris, dar mi-a placut idea cind am vazut-o pe forum si, daca tot e fantezie, pai fantezie sa fie!!!!.
Cred ca nicidata nu s-a pus, sau nu s-ar fi pus, problema motorizarii IAR-ului cu motor de FW, tocmai din considerentele mecanice enumerate de tine mai sus.
Dar hai sa ne lasam, cinci minute, imaginatia sa zburde. Nici o nava de lupa cosmica nu are aripi, ca nu are ce face cu ele in vid, dar Star Wars a avut un succes enorm, fara ca cineva sa bage de seama acea liceenta ...cinematografica.

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi