Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-81B/W What-If... - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-81B/W What-If... ce-ar fi daca...

#1 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 June 2013 - 12:10 PM

Ce-ar fi daca povestea ar fi adevarata…In anul 1942, directorul IAR, ing. Grosu viziru si ing. Pete i. Carp, nemultumiti de performantele motorului Gnome-Rhone- IAR K-14 II C-32, iau legatura cu inginerul german Kurt Tank, pentru a studia posibilitatea montarii unui motor BMW 801 pe fuselajul unui avion IAR-80/81. Proiectul a fost denumit IAR-81B/W si a fost inceput la finele anului 1942. A fosr realizat doar un singur prototip, care a zburat, cu sucecs, la inceputul anului 1944. Situataia forntului si evenimentele din 1944, au dus la sistarea productiei de serie.
Cum ziceam, ce-ar fi fost daca cele de mai sus s-ar fi intimplat.
O sa pornesc de la kit-ul IAR-81 Bopi, de la Amodel, pe care va fi clonat un motor, mai precis capota unui motor BMW 801, canibalizat de la un kit FW-198A4, de la Master Craft, adica de aici:
Kitul Amodel
Imagine atasata: IAR-80BW_1 001.JPG
si kitul MasterCraft, se vor folosi partile marcare cu rosu.
Imagine atasata: IAR-80BW_1 002.JPG
Nu voi intra in detaliere, doar bord, centuri si citeava alate maruntisuri.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 25 June 2013 - 11:15 AM


#2 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 02 June 2013 - 04:50 PM

Sa vedem ce exot vei scoate si din asta! Nici nu am stiut ca a exista un prototip cu motor BMW. Stiam doar de cel cu motor in linie (DB 610A si mai tirziu DB 605) care in afara unor teste pe avioane modificate nu a intrat niciodata in productie de serie. In cartea lui Radu Brinzan nu am gasit nimic despre acest prototip. Tu de unde te documentezi? De unde ai planurile si evntuale fotografii?? Tell me please! :diablo:

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 02 June 2013 - 04:51 PM


#3 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 02 June 2013 - 07:41 PM

Tibi , relaxeaza-te.....asta-i rubrica de " What If "....

#4 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 June 2013 - 07:48 PM

Putina atentie, va rog, am scris "ce-ar fi daca"!
Cred ca, pentu evtarea altor confuzii, am sa reformulez fraza.

#5 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 02 June 2013 - 08:14 PM

Boooaaaah! Am muscat-o... Sorry. N-am fost prea atent cind am citit. Oricum sunt curios ce scoti...

#6 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2013 - 12:22 PM

Z, pentru sanatatea ta mintala (in viitorul apropiat) si a noastra de asemenea, n-ar fi mai chic si mai usor sa folosesti un motor de la un Revell.
Stiu ca mai degraba strici un Masterbox dar nici revell-ul nu mai e asa o bunaciune la anii pe care-i are.
Zic si eu.

Ba chiar te sponsorizez cu un motor daca vrei ca eu oricum am in plan sa tai cateva sa le fac cu nas de hohenjager.
Mai greu o sa fie cu înmânatul, dar incercam si cu posta falimentara.

#7 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 June 2013 - 02:25 PM

Wurgere, multumiri, dar fapta s-a comis deja.
Cum nu am avut decit Revell si MasterCraft, nu m-am indurat de Revell. Initial aia era in plan, dar cind am vazut kit-ul de la MasterCraft, am zis ca mai bine il asasinez pe asta din urma.
Asa....
Cam pe aici vine taiat (m-am luat si eu dupa medicii aia care pun silicoane, numai ca eu, spre deosebire de ei, nu o sa ma imbogatesc din asta :pardon: )
Imagine atasata: IAR-80BW_2 001.JPG
Taiat, ajustat si lipit
Imagine atasata: IAR-80BW_2 002.JPG
Cam asa rata profilul
Imagine atasata: IAR-80BW_2 003.JPG
Ceva probleme sunt, fiindca diametrul capotei de FW e nitel mai mare decit cea de IAR. Dar, cum zicea si fratele meu, " intii s-a inventat chitul si abia apoi timplaria, ma rog, modelsismul, o sa pun ceva adausuri de plastic, ceva chit, ceva superglue si pina la urma se rezolva.
Pina una alta, o sa stea la uscat bine, citeva zile, ca sa nu mai fie plasticul moale in zona.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 June 2013 - 02:27 PM


#8 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 03 June 2013 - 04:02 PM

Chiar ca-s curios...

#9 Useril este offline   mdo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 347
  • Inregistrat: 28-April 05

Postat 03 June 2013 - 10:14 PM

Mai am un la-5 de la Zvezda..nu de alta dar am auzit ca ai nostri capturasera un lot de 50 de motoare si inspirati de finlandezi se pregateau de o conversie.

#10 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 June 2013 - 11:08 AM

Cam asa va arata
Imagine atasata: IAR80-BW_3 001.JPG
Imagine atasata: IAR80-BW_3 003.JPG
Imagine atasata: IAR80-BW_3 004.JPG

#11 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 05 June 2013 - 01:56 PM

N-arata rau pana acum...cupola nu se prea pasaleste cu fuselajul.Cum o rezolvi ?

#12 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 June 2013 - 07:02 PM

Se rezolva, deocamdata e doar o asamblare la rece, mai este pina la cupola...

#13 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 05 June 2013 - 07:37 PM

Salut Zet,

Care este povestea aripilor? Nu sunt cele din kit, nu?!
Mi-a atras atentia forma lor patratoasa de la capete...

Numai bine,
Niki

#14 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 June 2013 - 08:15 PM

Par a fi cele din kit, dar cu virful pilit...sa aduca a fw :)

#15 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 05 June 2013 - 09:20 PM

Lungimea lor m-a derutat. Zic: capete pilite si totusi atat de lungi?! :huh:

:-)

#16 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 June 2013 - 07:58 AM

Niki, aripile sunt mai scurte, te insala efectul de perspectiva, obiectivul este setat pe distanta focala sub cea normala (35 mm).
Povestea aripilor e cam asa: pentru imbunatatirea manevrabilitatii, inginerii au decis sa modifice capatul de plan prin scurtarea lui, asta in detrimentul incarcaturii alare.

#17 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 06 June 2013 - 09:25 AM

Mersi, Zet! :good:

#18 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2013 - 03:52 PM

Hm, Rumanische Wurger (puneti voi umlaut pe a).

#19 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 June 2013 - 12:22 PM

Am mai mesterit cite ceva: tabloul de bord. palonierele, cadrul din fata cocpitului, instinctorul, am schimbat furcile sistemului de amortizare (nici aste nu sunt corecte, dar fata de ce a fost....)
Imagine atasata: IAR80BW_5 001.JPG
Urmeaza vopsirea si asamblarea fuselajului.

#20 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 June 2013 - 05:04 PM

Am cam terminat cu detaliile din cocpit.
Imagine atasata: IAR-80BW_4 002.JPG
Bordul a fost refacut din folie de stiren de 0,25 mm, in care au fist date gaurile corespunzatoare aparaturii. In spate au fost lipite "cutiile" aparatelor. Bordul a fost vopsit cu RLM 73, cutiile cu negru. Dupa uscare, in gauri a fost picurat putin Future.
Curelele sunt din folie de plumb, la care am adaugat triunghiurile de prindere, rest de la PZL-11, si cataramele, facute din sirma de cupru. Rama din fata a fost facuta din bare de stiren si vopsita in aluminiu.
La scaun am mai adaugat cele trei manete si curelele inferioare.
Imagine atasata: IAR-80BW_4 003.JPG
Am vopsit si cele citeva detalii de pe peretii laterali ai cocpitului. A fost adaugat doar regulatorul de oxigen. Patea stinga nu este tocmai corecta la kit, dar nu am mai modificat nimic.
Imagine atasata: IAR-80BW_4 004.JPG
Urmeaza asamblarea fuselajului, adaugarea de stiren pentru aducere "la linie", regravare etc.

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi