Jareck - Demon hunter Enigma miniatures (54mm)
#1
Postat 28 May 2013 - 10:04 PM
Am inceput de ceva vreme lucrul la prima mea figurina la 54mm. Trecerea de la 1/72 si 28mm la 54mm mi s-a parut un salt urias. Dar treptat am inceput sa prind gustul. Weekendul trecut am prins cateva ore si am reusit sa ma apropii de finalul primei etape - pielea. A fost o etapa destul de anevoioasa. Diferenta de abordare mi se pare majora. M-am simtit de parca ar fi fost prima figurina pe care o pictam vreodata.
Iata ce am reusit sa fac in privinta carnatiei. Ma bate gandul sa mai accentuez usor unele lumini (mai ales zona pieptului si abdomenului). Dar mai cuget pana ce ii fac parul.
Am lucrat exclusiv cu acrilice Vallejo. Nu stiu de ce, dar mi-a iesit destul de lucios. Ceea ce nu mi se pare tocmai rau. Ii da un aer de piele incinsa/asudata care s-ar putea sa ma avantajeze in final.
In acest moment orice sfat aveti pentru mine in ce priveste ceea ce am facut pana acum va fi binevenit.
#4
Postat 29 May 2013 - 09:00 PM
Aveti dreptate. Si mie mi se pare ca mai trebuie accentuate luminile. De fapt, am mai pierdut din contrast dupa ce am aplicat o serie de glazuri pentru a nuanta putin tonurile pielii. Dar o sa revin asupra luminilor inainte sa ma apuc de par. Revin cu poze noi dupa ce ii fac si parul.
#5
Postat 29 May 2013 - 11:31 PM
Culoarea de baza a pielii imi place. Aspectul semilucios il poti prevenii daca folosesti X-21 Flat Base de la Tamyia. Sunt unele loturi de vopsele Vallejo care dau un strat satinat sau lucios. Uneori poate proveni si de la modul de aplicare. Un strat gros, nediluat suficient poate provoca aspectul lucios sau semilucios.
X-21 este o pasta care se ia din borcan pe virful pensulei si se amesteca cu vopseaua diluata. Am folosit-o si inca o mai folosesc uneori.
Sunt de acord cu colegii care au scris anterior. Mai ai nevoie de lumini, dar si de umbre. Iti vei da seama de asta pe masura ce adaugi urmatoarele lumini. Tonurile la sfarsit, cand vei dori sa armonizezi ansamblul. Asa cum ai spus, tonurile le vei da prin glazuri succesive, care vor diminua din intensitatea luminilor si umbrelor. Asa ca, trebuie sa ai destule lumini si destule umbre ca prin aplicarea tonurilor sa le estompezi pana la echilibru. Este foarte multa piele si vei dorii sa iasa tip-top, asa ca tinta este dinamica pielii.
Daca ai intrebari nu ezita.
Spor la treaba. A mers foarte bine pana aici.
Iti tin pumnii!
#7
Postat 30 May 2013 - 07:23 PM
Multumesc Zeno! Vopseaua am diluat-o suficient. M-am plictisit de cate straturi am dat pana sa se acopere culoarea de baza. Pe langa faptul ca unele culori de la Vallejo sunt mai lucioase, cred ca am mai gasit un factor. Am lucrat in reprize la intervale de mai multe zile intre ele. In acest timp "paleta uda" a stat la frigider. Din cate am observat, tinutul la rece al paletei s-ar putea sa dea un aspect lucios vopselelor.
Glazurile le folosisem pentru a nuanta totnurile pielii si nu pentru a estompa contrastul. Dar acesta este un efect implicit, asa ca la urmatoarea tura trebuie sa il iau in calcul.
Multumesc inca o data pentru sprijin, conteaza sa stiu ca am la cine pune inrebari cand este nevoie.
Voi reveni cu poze dupa ce reusesc sa duc pielea la urmatorul nivel. Imi da mari batai de cap, dar trebuie sa o scot la capat.
#8
Postat 30 May 2013 - 10:00 PM
Ma gandesc ca daca ai lucra cu Andrea sau Lifecolor, poate ar fi niste diferente, dar la vopselurile cele ami potrivite pentru piele sunt colegi mult mai avizati care pot comenta mai adecvat.
Retin problemele cu paleta umeda (de verificat, acum m-ai facut nelinistit!) si ma intereseaza in particular cum ai lucrat cu glazurile.Dar probabil ca astea le vom putea discuta si cand ne vedem.
Sanatate, inspiratie si spor!
#10
Postat 01 June 2013 - 11:38 PM
Zeno, multumesc mult pentru suport si pentru sfaturi. Deja am pus Tamyia X-21 Flat Base pe lista de achizitii. De intrebat, nu prea stiu ce sa intreb momentan, insa daca va fi cazul nu voi sta pe ganduri. Sunt in punctul in care teoria cea care parea atat de simpla, trebuie sa o pun in practica cea atat de dificila (cel putin la inceput). Dar daca simti ca mai ai vreun sfat util, te rog sa nu eziti.
Am reusit sa mai lucrez putin luminile si umbrele. Voi lasa pozele sa arate progresul. Este mai bine, dar parca inca mai este loc de si mai bine. Ma gandesc totusi sa stopez etapa asta momentan si sa revin la ea (daca mai este cazul) dupa ce mai pun culori imprejur.
Daca aveti orice sfaturi, sugestii, observatii, critici, etc., va rog sa nu ezitati.
#11
Postat 12 June 2013 - 10:59 PM
Am mai dat cateva glazuri controlate pe alocuri si apoi am umblat subtil la luminile de pe fata, piept si burta. Incep sa fiu multumit de piele. (Nu siu daca in imagini se vede vreo diferenta intre etapele parcurse la piele, pentru ca diferentele sunt foarte de mici.)
Apoi am lucrat parul. De par inca nu sunt foarte multumit. Il vroiam grizonat, dar nu mi-a placut cum dadea cu tenul roscat, asa ca l-am mai inchis. Momentan ramane asa pana imi vin alte idei.
Pana la urmatorul update va las cu pozele.
Spor!
#13
Postat 13 June 2013 - 02:26 PM
#18
Postat 17 June 2013 - 08:44 PM
Am totusi o mica dilema legata de carnatie. Isi schimba nuanta destul de mult in functie de lumina. Poate sa fie roscat (ca in poze), maroniu sau chiar sa capete o usoara tenta de violet. Ceea ce nu se intampla cu coama, care isi pastreaza culoarea distincta indiferent de lumina. Banuiesc totusi ca violetul parului este o culoare mult mai puternica decat nuanta pielii si cea din urma absoarbe mai mult din culoarea luminii, schimbandu-si astfel nuanta. Este totusi normal sa se intample asta? Sunt curios care va fi efectul cu toate culorile la locul lor.
Vali, multumesc! Am o idee pentru prezentare, mai ales ca am ales varianta alternativa de maini si nu pe cea din prezentarea standard. Dar toate la timpul lor.
#19
Postat 18 June 2013 - 01:49 AM
b00gie, la 17 June 2013 - 08:44 PM, a spus:
Merge treaba, brici! Imi place foarte mult! Cap compas, 75mm...
Citeaza
Nu-i nimic. Somajul este parte din procesul de creatie... si cu atatea texturi, sigur nu o sa te plictisesti... Have fun!
Citeaza
Interesant, ce spui! Ma gandesc la doua lucruri. Modul de pictareare (glazuri multiple transparente - vopsea bine diluata) si forma suprafetei. In cazul parului, din cate vad eu, ai lucrat cu o saturatie mai mare, ce da o suprafata opaca, sau mai opaca decat in cazul carnatiei. Numarul de glazuri date pare mai mic.. Asta, combinat cu o forma total diferita a suprafetei. Indiferent care ar fi explicatia, eu cred ca nu ar trebui sa fie subiect de ingrijorare. Atata timp cat iti place ce vezi este OK.
Va fi o lucrare SUPER! Sunt convins de asta.
Mult success!
#20
Postat 19 June 2013 - 09:31 PM
Si daca tot ma indemnai la 75mm, ei bine tocmai ce planuiam o comanda pentru o astfel de figurina. Deja am emotii.