Forum Machete,Modelism,Hobby: Buntzi - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Buntzi membru chibiț

#1 Useril este offline   buntzi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 145
  • Inregistrat: 21-May 13
  • Location:Dubai, UAE

Postat 26 May 2013 - 04:04 AM

Bună ziulica.
Porecla asta s-a lipit de mine din fragedă pruncie, și m-am lipit și eu de ea, deși nu prea are legătură cu Bogdan.
Acum să vă zic de pseudo-modelistul din mine. Problema apare când ai un frate mai mare pe care te chinui să-l urmezi. Istoria a început după ce Dakian a făcut un model de monitor Lahovary (clasa Kogălniceanu). Probabil nu se mai găseau kituri de avioane la momentul ăla, sau nu mai aveam bani de nici o culoare, că el nu a fost niciodată mare pasionat de nave. Cred că principalul motiv pentru alegerea acelui model și nu altul, a fost că era atât de jos la apă că mergea cioplit dintr-o scândură. Partea cu materialele era o foarte spinoasă pentru noi pe vremea aia.

Așa că am vrut să fac și eu ceva, ca să-i demonstrez că pot.
Prima mea machetă a fost ceva șalupă/fregată ușoară, modelul are ceva 35 cm lungime, p-acolo. Nu mai țin minte de unde am luat planurile (oricum erau foarte schematice și probabil fără vreo legătură cu vreo navă reală), probabil dintr-un Tehnium (fie revistă fie almanah) sau Modelist Konstructor (făcuse tata rost de câteva numere, habar n-am de unde). Am făcut coca, am făcut turelele, am făcut forma generală a suprastructurii și...cam gata, că mi s-a înnodat meseria :) . De terminat, l-a terminat Dakian. Cu balustrade din bolduri și sârmă de transformator, cu antene din sârme, elice din tablă de conservă, etc.


Dakian, dacă citești p-aci, pliz mergi și tu până dincolo și fă o poză cu minunăția magnifică și pune-o aici, să vază ochiu' dilatat al forumiștilor cu cine au de-a face!

Al doilea model pe care l-am început, a fost ceva pescador. Nu mai știu după ce plan m-am inspirat, dar între timp eram chitit să-l fac navigabil. Partea bună, mereu mi-a plăcut traforatul. Mie, nu și maică-mii, care făcea crize când vedea câtă mizerie fac în cameră (rumegușul de la tăiere plus praful de la șlefuit), ca să nu mai vorbim de beliturile inerente în marginea biroului, când mă cuprindea entuziasmul și uitam să mă opresc cu tăietura. Ziceam că m-am inspirat după ceva plan, că sigur ce era prezentat acolo era ceva oceanic cu bulb de etravă, dar eu i-am croit așa o provă de șalupă, ca să-mi vină mai ușor la acoperit. I-am croit niște desene, am făcut coaste, am făcut chilă, i-am pus ceva curenți, învelit cu carton preșpan, lăcuit pe amândouă fețele (pentru impermeabilizare) cu aurolac (moaa, ce față făcea tantea aia de la metalo-chimice când mă vedea IAR că îmi cumpăr aurolac...priceless!), chituit, iar lăcuit, în fine, a ieșit o cocă rigidă, și foarte spatioasă în interior. Desigur, a rămas exact în stadiul ăla timp de x ani, pentru că nu am reușit să găsesc partea de RC pentru el. Pe vremea aia nu mergea să cumperi stația de la magazin. Nu se gaseau servomecanisme de cumpărat. Totul trebuia construit, și am zis pas. Din câte îmi amintesc, coca aia i-am dat-o unui amic, nu știu ce a făcut cu ea.

A treia (și ultima, până acum) încercare, a fost Bismark. Când am văzut planurile în revistă, mi-a cazut falca. O navă pur și simplu FRUMOASĂ, așa că am pornit iar la drum. Am folosit planurile din revistă, dublate la dimensiuni (parcă se facuse de vreo 90cm lungime macheta), coaste, chilă din baghetă 10x10, traforaj ca la balamuc. De data asta n-am mai avut tălpi în nas de la ai mei, că tocmai luasem la facultate cu maaare succes. Era și după loviluție, așa că aveam șanse să pot cumpăra o stație cu servourile de rigoare (nu mă întrebați cu ce bani, că nici eu nu m-am întrebat foarte serios la vremea aia). Prin urmare, am dat găuri în carenă pentru axele port-elice, chituit frumos de jur împrejur, puntea cu decupaje largi pentru acces în interior (receptor, baterii, etc) șiiiii...gata. Că de dragul lui Bismark uitasem că mai trebuie să și înveți ca să rămâi în facultate, așa că l-am pus la păstrare. Apoi m-am mutat cu facultatea din Brăila în Brașov și asta i-a semnat sentința bietei nave. A stat abandonată multă vreme, poate vreo 5 ani sau mai bine chiar. Asta până într-o duminică în care au făcut cei de la Palatul Copiilor ceva expoziție pe Esplanada Dunării, și mi-am amintit de lucrarea abandonată. Mi-am evaluat șansele de reușită și am decis că nu-s prea mari, așa că am mers frumușel acasă, am luat corpul nefericitei nave și l-am dat/donat celor de la cercul de navomodele, în speranța că o să-l termine ei. Asta era cam acum 10 ani...
Între timp serviciul meu m-a trimis calător pe alte meleaguri, iar acasă am fost numai în vacanțe scurte. Nu e o viață care să-ți permită să te ocupi de navomodelism, mai ales când drăgălașii de la tarom nu te lasă decât cu UN bagaj, de maxim 23 de kile. De curând însă am aflat că e posibil să mă stabilesc totuși într-un loc, iar asta mi-a deschis niște perspective. Din întâmplare, exact când se conturau chestiile astea, Dakian a început să posteze evoluția construcției micuțului avion I-15 și mi-a dat linkuri către forumul ăsta ca să văd pozele.

Și vechea flacără, crezută stinsă, a început să pâlpâie din nou. Firav, dar e acolo.
Pasiunea mea sunt navele de lucru. Remorchere, pescadoare, împingatoare. Mici, da' rele! Forță, încapățânare, tenacitate, într-un pachet compact. Frumoase? Nu chiar. Dar nici nu trebuie sa fie, nu în sensul general acceptat. They are not there for show-off. They are there to get the job done. To save the day when the shit hit the fan. To save the beauty queen's ass when things go tough.
Folderul cu bookmarks a crescut cu o grămadă de linkuri către siteuri cu tehnici de modelism, planuri și poze. E foarte probabil ca prima construcție să fie totuși un kit de cumpărat. Nu știu de la cine, dar mă orientez. (BTW, dacă aveți ceva recomandări de producători germani (cel mai probabil acolo o sa fiu când mă apuc de lucru), dați-mi de știre vă rog). Dacă o să reușesc să-l fac cum trebuie pe ăla, o să mă îndrept către o construcție din scratch. Și cine știe, poate cândva, când/dacă o să fiu suficient de dibaci, o să reușesc să fac două machete statice pe care vreau să le pun în vitrină. Un dhow arab tradițional, și un Padewakang sau un phinisiq indoneziene tradiționale, modelele tradiționale cu puține vele, de dinainte de influențele europene.

#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 May 2013 - 08:28 AM

Inca o data, bun venit printre noi si spor la modelit! Te asteptam cu imagini, la rubricile dedicate!

#3 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1775
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 30 May 2013 - 09:33 AM

Oooooo, my little precious brother !! Bine ai venit pe Cartula, sanatoriul celor infectati irecuperabil cu microbul necrutator al modelitului...Ma bucur ( !! hehe, de ce sa fie doar un nebun in familie???) ca ti-am reaprins flacaruia, si-am sa te ajut cum pot. Apropo, am trei nave pentru tine , cind o sa crezi ca le vine vremea : Academy 1/350 Bismarck ( remember??) , Revell 1/144 Type XXI-U 2540 with interior, si Italeri 1/720 DKM Admiral Graf von Spee ( asta-i pentru inceput, sa-ti faci mina,ca-i cam mic).
Te asteptam cu un topic la sectiunea nave, cu micul remorcher polonez.
Succesuri majore !!

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi