Forum Machete,Modelism,Hobby: BREDA 41 Trattrice Pesante Coloniale - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

BREDA 41 Trattrice Pesante Coloniale Fan Kit 1/35 rasina

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 24 May 2013 - 09:13 PM

Subiect inedit tratat de catre cei de la Fan Kit, in scara 1/35.
In general, dotarea cu vehicule militare a Regia Esercito este un subiect destul de putin dezbatut, din punctul de vedere al kiturilor aflate acum pe piata (in vanzare sau in proiect).
Masinile folosite de armata italiana in perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial sau inainte de inceperea lui, constituie un amalgam destul de pitoresc prin denumirea producatorilor dar mai ales, prin design. La acest capitol, tractoarele de artilerie fac o nota aparte (alaturi de vehiculele destinate transportului general). Breda, alaturi de SPA ori de Pavesi, reprezinta ,dupa parerea mea, cireasa de pe tort in colectia oricarui iubitor de asemenea masinarii.
Si datorita faptului ca "tema" este destul de putin dezbatuta din partea producatorilor de kituri(asa cum am mai spus), orice aparitie este bine primita.
De data aceasta este o aparitie romaneasca, pusa in scena de catre cei de la FanKit Models, cu acest FKM 35008 ce reprezinta un tractor greu de artilerie Breda 41.
Singurele alternative in scara 1/35, ar fi produsele italienilor de la Criel Models sau (defunctei) Historica Production pastorita de Renzo Baracco, care reprezinta tipul Breda 32.Oricum aceste kituri sunt practic imposibil de gasit pe piata.

In viata reala: Breda 40,s-a născut din dorința de a transforma un Breda 32 într-un tractor de artilerie colonial.
Proiectul Breda Colonial, prevazut a fi dotat cu un motor diesel și anvelope Artiglio, a rămas pe hartie până în 1940, când un prototip a fost asamblat ,initial in versiunea cu cabină deschisă, care a condus mai apoi la crearea unui alt prototip cu cabina inchisa,din metal, prototip denumit Breda 40.Acest model a fost acceptat de către Regia Esercito, pe 24 martie 1942 și a fost pus în producție, după alte câteva modificări în special în ceea ce privește cabina si bena din lemn. Primele exemplare de Breda 40 au ajuns pe front în nordul Africii, în vara anului 1942.
Breda 40 era disponibil si în versiunea prevazuta cu o macara demontabila,sub denumirea Trattrice Pesante Coloniale Breda 41, care se mai distingea printr-un compartiment despartitor, amenajat in bena, unde era instalata si roata de rezervă,pe partea stânga.
O versiune cu motor pe benzina a fost, de asemenea, prezentat la Centro Studi Motorizzazione pe 25 iulie 1942.Aceasta versiune de motorizare,insa, nu a fost produsa niciodata.
După armistițiul din 8 septembrie 1943, producția lui Breda 41 TPC a continuat la Societŕ Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche , Wehrmacht-ul primind in dotare 100 de exemplare noi, numai pentru anul 1944. Chiar și după sfârșitul războiului, vehiculul a continuat sa fie produs, fiind folosit de catre Esercito Italiano si Ferrovie dello Stato.- cel din urma servindu-se de Breda 41 la mutarea vagoanelor de marfa, in depouri, pana prin anii '80.


Imagine atasata: Breda TP 41.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 24 May 2013 - 09:14 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 May 2013 - 02:12 PM

Kitul vine asamblat intr-o cutie cartonata, inchisa si sigilata frumos, ambalaj ce aminteste de cutiile folosite de cei de la Accurate Armour sau Real Model. La capitolul "prezentare comerciala " , cei de la FanKit Models stau foarte bine.
Piesele marunte sunt grupate si inchise in pungulite zip, iar cele mari vin debavurate sau cu mici resturi de turnare, care nu pun niciun fel de probleme "la curat".
Din pacate kitul se livreaza fara decaluri si fara instructiuni de vopsire (coduri de culoare de folosit, legenda unitati si inmatriculari etc.). La punctul asta, fiecare se descurca.
Planurile de asamblare sunt destul de explicite,cu o desfasurata a pieselor, numerotate, dar fara text insotitor sau faze de lucru.
Postez poze din care puteti arunca o privire, sper,cu relevanta.
Imagine atasata: Picture 321.jpg
Imagine atasata: Picture 322.jpg
bena si prelata, livrate fara bavuri; se imbina foarte bine
Imagine atasata: Picture 318.jpg
o "prevopsire" in verde militar, italian
Imagine atasata: Picture 319.jpg
Imagine atasata: Picture 320.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 27 May 2013 - 08:00 AM
Motiv editare: editare foto


#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 June 2013 - 04:53 PM

Un ansamblu distinctiv pentru Breda 41, sunt rotile de mari dimensiuni.
Kitul le reprezinta destul de frumos, atat jantele, cat si pneurile; sunt ceva probleme la curatarea resturilor de rasina ramase, in special intre spitele jantelor, si trebuie lucrat sub lupa (eu de exemplu vad unele rsturi ramase, doar din pozele mari).

Imagine atasata: Picture 324.jpg Imagine atasata: Picture 325.jpg

Imagine atasata: Picture 326.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 June 2013 - 04:54 PM


#4 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 09 June 2013 - 06:46 PM

Minunat Longinus !
Un mare bravo pentru subiectele alese, informatiile despre masinarie si constructie!
Te urmaresc cu fervoare :friends:
Spor,
Bill

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 June 2013 - 09:03 AM

Bill, multumesc.
Cele 3 fotografii pe care le-am postat ieri, infatiseaza rotile spate (stanga/dreapta) deja "machiate" si asamblate pe axa lor.
In ultima poza apare roata fata stanga, care nu este montata de fapt toate partile ei stau impreuna doar potrivite prin presare. Asa se explica spitele jantei, impinse prea mult in interior.
Trebuie sa spun ca, in cazul acestui kit, imbinarile sunt surprinzator de precise, in general. Nu am gasit piese torsionate din turnare, poate cu o exceptie sau doua (sasiul, usor curbat, de pilda) insa nimic din ce nu poate fi indreptat printr-o simpla operatiune. Nu spun ca nu exista puncte (mai)slabe, dar in anasamblul sau, kitul merita achizitionat. Daca ar exista si ceva repere PE, ar fi chiar grozav.
Studiind putinele fotografii de epoca si ceva schite, am identificat mici detalii care lipsesc de pe kit, dar pot fi suplinite fara probleme.
Subiectul italian, este suficient de rar intalnit pe piata, incat sa merite apreciata munca celor de la FanKit Models.
Daca ar fi sa le fac o sugestie pentru viitoare proiecte (1/35,desigur) in acelasi registru, atunci ar fi un Pavesi P4/100 M26 sau 30A. Recunosc ca este un proiect cam dificil de realizat, in special rotile versiunii fara pneuri. Pentru mine acela ramane un must have, care deocamdata este de negasit pe piata.
Imagine atasata: Pavesi_mod_30A.JPG

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 10 June 2013 - 09:23 AM


#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 June 2013 - 04:53 PM

Pana sa mai lucrez una alta la tractorul Breda, ma gandeam sa postez niste planuri cu versiunea 40, poate vor fi utile colegilor de forum.
Oricum planuri cu masinaria asta nu se prea gasesc pe net. :whistle:
Imagine atasata: trattrice pesante Breda 40 II-2.JPG
( p.s. mic: daca strangeti atasamentul cam 80% din intial, sunteti la 1/35)

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 15 June 2013 - 04:57 PM


#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 June 2013 - 04:55 PM

Intr-un ritm mai domol, am realizat ceva progrese in asamblare si vopsire, drept pentru care pot sa postez cate fotografii ,cu titlu de informare.
Exista cateva modificari fata de kitul original, pe care mi-am permis sa le intreprind, cea mai vizibila dintre acestea fiind prelata si scheletul pentru sustinerea ei.
Farurile-felinar sunt tot o modificare fata de kitul original, atat in ce priveste forma (de felinar) , cat si locul unde sunt prinse pe cabina.
Pana la gata mai este drum lung, mai sunt multe detalii care inca nu au fost lipite la locul lor..

Imagine atasata: Picture 334.jpg (din pacate in poza asta abunda firele de praf)
Imagine atasata: Picture 328.jpg Imagine atasata: Picture 330.jpg
Imagine atasata: Picture 333.jpg Imagine atasata: Picture 332.jpg
Imagine atasata: Picture 331.jpg Imagine atasata: Picture 335.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 June 2013 - 05:00 PM


#8 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2481
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2013 - 08:48 PM

Frumos, nimic de zis. Cum facusi prelata?

#9 Useril este offline   OldHammer 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 852
  • Inregistrat: 23-March 12
  • Location:Chisinau, Republica Moldova
  • Interests:Blindate

Postat 30 June 2013 - 10:05 PM

Tare de tot!
Felicitarile mele cu o raritate in colectie! :clapping:

#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 June 2013 - 10:50 PM

Multumesc baieti.Cum spuneam, inca mai sunt multe detalii de adaugat.
Flo, prelata este facuta din batiste de hartie, din cea fara modele imprimate, aplicata in doua straturi succesive.
Am imbibat hartia cu aracet diluat cu apa, dupa care am lasat-o sa se muleze singura peste scheletul ei.
Dupa uscare a urmat vopsirea in doua tonuri de culoare .
La final vreau sa atarn ceva de carligul macaralei.Va fi o surpriza.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 June 2013 - 10:52 PM


#11 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 01 July 2013 - 12:03 AM

Felicitari Longinus, arata foarte echilibrat, farurile alea lanterna sunt f. reusite, iar prelata e frisca de pe tort! Sunt curios cum o sa lucrezi structura de lemn din spate, am vazut recent niste demonstratii cu produse AK Interactive f. apetisante (nu ca trebuie sa fim la moda!).
Spor in continuare, foarte fain proiect!

Aceasta postare a fost editata de JangBogo: 01 July 2013 - 12:22 AM


#12 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 01 July 2013 - 07:38 PM

Imi place acest camion arhaic si masiv. Are un aspect particular pronuntat.
Excelent !!
I am waching you
Imagine postata !

Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 01 July 2013 - 07:39 PM


#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 July 2013 - 09:03 AM

Vezi postareaBlue-Max, la 01 July 2013 - 07:38 PM, a spus:

[font="Verdana"][size="3"]Imi place acest camion arhaic si masiv. Are un aspect particular pronuntat.

He heeee :rolleyes: ; unde mai pui ca asta era versiunea ...evoluata.
Varianta de baza s-a chemat Breda 32 si era de-a dreptul antica in design, dar foarte competenta in sarcinile pe care trebuia sa le indeplineasca.
De altfel aceste modele, in oricare dintre versiunile de lucru, au fost pastrate in "campul muncii" ani buni dupa incheierea razboiului, atat in dotarea armatei cat(mai ales) in serviciul civil,public sau privat .
Recunosc (cred ca am mai spus-o odata, candva) ca germanii sunt maestrii intr-ale tehnicii, iar italienii in design(daca m-as referi doar la masini si masinarii).Sincer, nu-l vad pe Michelangelo, neamt. :lol:
In cazul lui Breda 32/40/41, epoca in care au fost proiectate si-a spus cuvantul; Adip, mai deunazi, imi spunea ca "41 TPC" asta, ii aminteste întrucâtva de aspectul unui Scamell Pioneer.

#14 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 02 July 2013 - 09:09 PM

Vezi postareaLonginus, la 02 July 2013 - 09:03 AM, a spus:


Recunosc (cred ca am mai spus-o odata, candva) ca germanii sunt maestrii intr-ale tehnicii, iar italienii in design(daca m-as referi doar la masini si masinarii).Sincer, nu-l vad pe Michelangelo, neamt. :lol:



Sigur, stiu la ce te referi. Dar aspectele astea sunt (totusi) relative. La repezeala nu-mi vine in minte ca si contra-exemplu decat Albrecht Duerrer, care era ... foarte neamt Imagine postata ...

#15 Useril este offline   Michael_Wittmann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 818
  • Inregistrat: 19-March 05

Postat 03 July 2013 - 10:49 AM

Salutare, Daniele. Inedit şi frumos subiect, realizarea şi documentarea, ca întotdeauna, sus. Felicitări!

Vezi postareaLonginus, la 30 June 2013 - 10:50 PM, a spus:

Cum spuneam, inca mai sunt multe detalii de adaugat.
La final vreau sa atarn ceva de carligul macaralei.Va fi o surpriza.

Sper că nu îl pui pe Mussolini :pardon:

Aceasta postare a fost editata de Michael_Wittmann: 03 July 2013 - 10:50 AM


#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 July 2013 - 12:28 PM

Vezi postareaMichael_Wittmann, la 03 July 2013 - 10:49 AM, a spus:

Salutare, Daniele. Inedit şi frumos subiect, realizarea şi documentarea, ca întotdeauna, sus. Felicitări!
Sper că nu îl pui pe Mussolini :pardon:

:rofl: Ei, Marius, nici chiar asa !
Surpriza...uite nu ar mai fi surpriza de-acum; am doua optiuni:
- o torpila de manevra (1/35 desigur,model naval, dotare standard pentru U Boot-uri germane), sau
- un motor de tanc (un Maybach HL 120TRM).
Ce sa fie oare ? Voi ce ziceti, ce-ar fi mai potrivit ?

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 03 July 2013 - 01:19 PM


#17 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 03 July 2013 - 07:50 PM

Vezi postareaLonginus, la 03 July 2013 - 12:28 PM, a spus:

....
.. am doua optiuni:
- o torpila de manevra (1/35 desigur,model naval, dotare standard pentru U Boot-uri germane), sau
- un motor de tanc (un Maybach HL 120TRM).
Ce sa fie oare ? Voi ce ziceti, ce-ar fi mai potrivit ?


Si eu sunt curios care va fi/daca va fi, opinia celor care citesc topicul, vis-a-vis de intrebarea ta. Cred insa ca pina nu-i bagi in nas grinzile in pozitia lor erecta si nu intinzi cablurile, intrebarea ta risca a fi prematur pusa.
Ce as alege eu din ce propui tu, nu pot zice; as fi mai mult decat subiectiv. :-D

Dar, sunt curios care ar fi variantele propuse/alese de ceilalti privitori.

#18 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 03 July 2013 - 09:22 PM

Vezi postareaAdiP, la 03 July 2013 - 07:50 PM, a spus:

Si eu sunt curios care va fi/daca va fi, opinia celor care citesc topicul, vis-a-vis de intrebarea ta. Cred insa ca pina nu-i bagi in nas grinzile in pozitia lor erecta si nu intinzi cablurile, intrebarea ta risca a fi prematur pusa.
Ce as alege eu din ce propui tu, nu pot zice; as fi mai mult decat subiectiv. :-D

Dar, sunt curios care ar fi variantele propuse/alese de ceilalti privitori.


Buna seara! Daca mi se permite,,nefiind un obisnuit al casei in aceasta "zona" {decat ca privitor}as merge pe motorul de tanc cred ca este mult mai potrivit.:hi:

#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 July 2013 - 09:34 PM

one hit, one scored.. Cristian, multumesc.
Deci 1-0 pentru motor.
Alte sugestii ?
Pot fi sugerate si alte optiuni, inafara celor doua, propuse de mine..

#20 Useril este offline   Michael_Wittmann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 818
  • Inregistrat: 19-March 05

Postat 03 July 2013 - 09:51 PM

Hai motor, motor, motor...
2-0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi